Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa. Miehen ei tarvitsi käydä ollenkaan treffeillä, jos naisella on perusasiat kunnossa, on tarpeeksi kaunis ja intuitio kertoo tuon naisen olevan sopiva minulle. Siksi tuollainen kallis treffeilläkäynti turhauttaa miehiä.
Mulla oli yhdet treffit mieheni kanssa. Se riitti.
Vierailija kirjoitti:
Ap. puhuu vain muhkeasta kaakaosta ja patongista. Oliko nainen minkälainen? Kiinnostaako tutustua häneen?
Vastaa nyt ap.
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko 15 euroa on jollekin ylitsepääsemätön summa? 🤪 Hei haloo. Sivukaupalla vaahdotaan 15 eurosta 😄
Siitä kertyy iso summa kun seuraava ja sitä seuraava nainen... toimii samoin.
Sarjadeittailijan elämä on kyllä kovaa ja kallista. 😔
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa. Miehen ei tarvitsi käydä ollenkaan treffeillä, jos naisella on perusasiat kunnossa, on tarpeeksi kaunis ja intuitio kertoo tuon naisen olevan sopiva minulle. Siksi tuollainen kallis treffeilläkäynti turhauttaa miehiä.
Onhan se turhauttavaa, että rakkaussuhteet perustuvat kahden ihmisen vapaaehtoiseen kanssakäymiseen, eikä mies voi vain valita naista kaupan hyllyltä ja viedä kotiin rynkytettäväksi :,(
Vakavasti, käytkö ihan täysillä? Normaalit, palstan ulkopuoliset miehet tapaavat naisia aivan vapaaehtoisesti. Jopa kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Muuten hyvä, mutta muista välttää noita ainaisia incelilmauksiasi kun esiinnyt naisena. Kukaan nainen ei sano toista naista daamiksi, esimerkiksi. Ja tuolla jossain aiemmassa viestissä olit laittanut daamin lisäksi myös naikkosen jonkun naispuolisen sivupersoonasi repliikkiin. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei M54, kukaan nainen ei käytä sanaa daami. Yritä ensi kerralla vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko 15 euroa on jollekin ylitsepääsemätön summa? 🤪 Hei haloo. Sivukaupalla vaahdotaan 15 eurosta 😄
Se on rajua, että miehen on vain vietävä nainen toisensa jälkeen kahville ja tarjottava, tarjottava, tarjottava 🥺😢
Omaa tahtoa ei ole, vaan pakko on avata suu yhä vain ja tarjoutua maksamaan, ikuisesti, kuin Sisyfos kivenmurikkansa kanssa. 🥺
Hiljainen hetki kaikille deittaajamiehille.😢
Joo, nykyäänhän monet työssäkäyvät naiset ansaitsee enemmän kuin miehet. Ei tässä "kirjoittamattomassa" etiketissä ole kyse rahasta, vaan siitä että mies tarjoaa vaikka sen kahvin tai muun juoman on vaan perinteinen tapa, kohteliaisuus joka on ollut iät ajat miehen velvoite. Mies osoittaa sillä sitä että hänellä on käytöstapoja.
Tosin naisen pitäisi kyllä tajuta myös tämä protokolla ja olla käyttämättä sitä siekailematta hyväkseen. Kuulostella mitä trerffikumppani ehdottaa esim kahvilassa, kysyykö otatko jotain syötävää tai näyttääkö siltä että ottaa itse jotain syötävää vaikka tulisikin jonossa perässä. Jos ehdottaa kahville menoa, niin se on sitten vaan kahvi tai tee tai muu edullinen virvoke, mutta ei missään nimessä pidä täyttää vatsaansa toisen kustannuksella.
Mielestäni on epäreilua maksattaa isoja summia ensitreffeillä. Miehet joutuu maksamaan käytännössä aina treffailukulut ja miehet joutuvat usein viemään monta naista ensitreffeille ennen kuin löytyy sopiva. Ne summat voi oikeasti nousta tosi suuriksi ja myös köyhillä on oikeus löytää rakkaus!
Itse suosin kahvitreffejä (sen vajaat 3€) tai kävelyllä käymistä ensitreffeillä. Sitten jos kemiaa löytyy voi seuraavalla kerralla mennä vaikka pizzeriaan.
Nykyaikana kun naiset tienaa ihan yhtä paljon kuin miehet (alle 30 v ikäluokassa enemmän kuin miehet) on epäreilua se, että miehillä menee niin paljon enemmän raha treffailuun. Kuinka moni näistä "15 € on pieni raha" tarjoutuu maksamaan ensitreffeillä miehen murkinat? Moniko teistä vie miehen ravintolaan syömään edes 30 % ajasta? Oikeasti, jos mies ei nykypäivänä ole rahojensa suhteen varovainen hän menettää ne naisille, jotka mieluusti käyttäisivät tämän anteliaisuutta hyväksi.
Ja kyllä, myös minulla on tuttavanaisia jotka ovat auliisti myöntäneet käyvänsä treffeillä ilmaisen lounaan toiveissa. Hävetä saisi kaikki hyväksikäyttäjät ja varkaat.
"Vakavasti, käytkö ihan täysillä? Normaalit, palstan ulkopuoliset miehet tapaavat naisia aivan vapaaehtoisesti. Jopa kahviloissa."
ATM:llä ei ole muuta mahdollisuutta kuin maksaa, jos joskus pääsee treffeille ja toivoa jonkun naisen joskus kiinnostuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä mä täällä luen?
Poika(20-v) meni treffeille syömään ja kun muistutin, että tarjoat itetysti typsylle illallisen, niin hän ärähti mulle, että tietysti maksaa kun kutsuikin
Piheys ja ja halpamaisuus ei kaunista ketään
Ihan mielenkiinnosta. Miksi opetat pojallesi,että hänen pitää maksaa?
Opetan lapsilleni (sukupuolesta riippumatta), että jos pyytää toisen maksulliseen rientoon, on hyvien tapojen mukaista tarjota. Miksi toisen pitäisi maksaa siitä, että minä saan haluamaani seuraa haluamaani paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Panini ei ole lounas. Paninilla ei maha tule täyteen.
Toinen asia. Raha ei ole ikinä vain rahaa. Raha on valtaa, kunnianhimoa, energiaa semmoista drivea. Ja jos miehellä menee maailma sekaisin 15 eurosta niin se kertoo siitä että miehellä ei ole drivea, ei kunnianhimoa, hän ei halua eteenpäin elämässä.
Vaan mieluummin hän on kotona laskemassa pennosiaan ja valittamassa, kun elämä on niin epäreilua. Mikä tarkoittaa, että tulevaisuus tulee olemaan taloudellista väkivaltaa ja kurjuutta täynnä.
Kuka tämmöisen miehen haluaa?
Monelle täytetty patonki tai vastaava leipä on lounasta vastaava Ei kaikki syö lounaaksi lautasellista ruokaa
Vierailija kirjoitti:
--> nyt ei tainnut olla pelkästään kyse tuosta rahasta, vaikka se mainittiinkin, vaan siitä että toista ei hyödynnetä tuolla tapaa. Jos joku tarjoutuu tarjoamaan tyyliin, "mennäänkö kahville, minä voin tarjota" niin se EI tarkoita sitä että toinen kahmii kalleimmat mahdolliset vaihtoehdot ja ns syö vatsan täyteen toisen kustannuksella. En ole AP tekstin kirjoittaja, mutta otaksun että tässä avautumisessa oli kyse nyt siitä että nainen käytti treffikumppanin avokätisyyttä hyväkseen tai häneltä puuttuu vaan perus käytöstavat. Ja tuon jälkimmäisenkin näin keski-ikäisen ymmärrän koska käytöstavat vähenevät vähenemistään nuorilla, tai niitä ei siis ole koskaan olutkana.
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa.
No mä olen käynyt ensitreffeillä 25 eri miehen kanssa ja olen laskenut, että ainakin 7 miehen kanssa tunsin "kemiaa" heti, mutta sain heiltä kaikilta pakit viimeistään muutamien jatkotreffien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on rajua, että miehen on vain vietävä nainen toisensa jälkeen kahville ja tarjottava, tarjottava, tarjottava 🥺😢
Omaa tahtoa ei ole, vaan pakko on avata suu yhä vain ja tarjoutua maksamaan, ikuisesti, kuin Sisyfos kivenmurikkansa kanssa. 🥺
Joo, nykyäänhän monet työssäkäyvät naiset ansaitsee enemmän kuin miehet. Ei tässä "kirjoittamattomassa" etiketissä ole kyse rahasta, vaan siitä että mies tarjoaa vaikka sen kahvin tai muun juoman on vaan perinteinen tapa, kohteliaisuus joka on ollut iät ajat miehen velvoite. Mies osoittaa sillä sitä että hänellä on käytöstapoja.
Tosin naisen pitäisi kyllä tajuta myös tämä protokolla ja olla käyttämättä sitä siekailematta hyväkseen. Kuulostella mitä trerffikumppani ehdottaa esim kahvilassa, kysyykö otatko jotain syötävää tai näyttääkö siltä että ottaa itse jotain syötävää vaikka tulisikin jonossa perässä. Jos ehdottaa kahville menoa, niin se on sitten vaan kahvi tai tee tai muu edullinen virvoke, mutta ei missään nimessä pidä täyttää vatsaansa toisen kustannuksella.
Tämä. Valitettavan moni nainen käyttää härskisti hyväksi tätä tapaa. Todella huonokäytöksisiä monet naiset varsinkin nuoremmista ikäluokista.
Menin kahville ravintolaan yhden miehen kanssa.
Oli sovittu että juodaan kahvit. Hän muuten ehdotti tapaamispaikaksi myös R-kioskia, kun sieltä saa myös kahvia.😂
Katselin eri kahvivaihtoehtoja, ja kommentoin jotakin. -Sinäkö meinasit vaan kahvin ottaa, minä aion kyllä syödä jotakin, hän tokaisi. Otti buffetin itselleen. Minä tilasin pihvin. Oli ihan kivat treffit mutta jäi vähän vaivaamaan sellainen töksäyttely tyyli ja ettei meillä ollut aitoa neuvottelua asiasta, että mitä tehdään, juodaanko kahvit vai syödäänkö myös.
Menin sitten häntä mukaillen tässä. Ja oli kyllä itselläkin vähän nälkä. Olisi ollut outoa jos toinen syö kunnolla, ja toinen vain juo kahvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tänä päivänä miehen ei kuulu maksaa. Naiset ovat itse tasa-arvonsa halunneet.
Tasa-arvon kanssa tällä ei välttämättä ole hirveästi tekemistä, koska naisen euro on edelleen täällä tasa-arvon mallimaassakin reilu 80 senttiä. Halusivatpa miehet sitä myöntää taikka eivät.
Olen naisena samaa mieltä sikäli, että ei missään tapauksessa ole oletusarvo, että mies tarjoaa. Itse koen todella vaivaannuttavana, jos joku haluaa väkisin tarjota sukupuolesta riippumatta. Toki myös se luo kummallisen tunnelman, jos toinen olettaa ilman mitään keskustelua tai omaa aloitettani, että minä tarjoaisin. Tarjoaminen vaatii pelisilmää ja jos sitä ei ole (kuten ehkä ap:lla ei tällä kertaa ollut), niin onnistuneesti näistä tilanteista selviäminen vaatisi ehkä toisen osapuolen ja tämän ajatusmaailman tuntemista. Jos et ole valmis yllätyksiin, älä lähde ehdottelemaan t
Suksi nyt jo sinne noitten 80 senttiesi kanssa.. Ainoa mikä sulla on 80 senttiä on sun poskien halkaisija..
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2e076c13-86e1-41fa-9cb9-591d9c54c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nykyäänhän monet työssäkäyvät naiset ansaitsee enemmän kuin miehet. Ei tässä "kirjoittamattomassa" etiketissä ole kyse rahasta, vaan siitä että mies tarjoaa vaikka sen kahvin tai muun juoman on vaan perinteinen tapa, kohteliaisu
Kirjoittamattomissa säännöissä on se jännä puoli, että ne eivät ole kaikille samat.
Minun sukupolveni on tottunut siihen, että kumpikin maksaa omansa, ellei toisin sovita. Ei ole mitään iät ajat vallinnutta velvoitetta, varsinkaan opiskelijoiden kesken.
Minulle opetettiin kotona, että tarjottu on tarjottu ja annettu on annettu, eli ei ole ok jäädä laskemaan pennosia tai odottamaan vastalahjaa. Mitään edullisen virvokkeen sääntöä ei ole. Tähän kannattaa varautua, esimerkiksi jättämällä tarjoamatta, jos se ei sovi omalle luonteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä mä täällä luen?
Poika(20-v) meni treffeille syömään ja kun muistutin, että tarjoat itetysti typsylle illallisen, niin hän ärähti mulle, että tietysti maksaa kun kutsuikin
Piheys ja ja halpamaisuus ei kaunista ketään
Ihan mielenkiinnosta. Miksi opetat pojallesi,että hänen pitää maksaa?
Opetan lapsilleni (sukupuolesta riippumatta), että jos pyytää toisen maksulliseen rientoon, on hyvien tapojen mukaista tarjota. Miksi toisen pitäisi maksaa siitä, että minä saan haluamaani seuraa haluamaani paikkaan?
Tuollaiset opit eivät kauan pysy sellaisenaan päänupissa. Käytännön elämän opetukset muokkaavat niitä opittuja oppeja yleensä rajusti. Ellei sitten tuurilla tapaa ensimmäisellä kerralla sopivan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuohon vaikuttaa se ollaanko halvassa paikassa vai kalliissa paikassa. Kahvilassa mielestäni voi tilata nyt aika lailla mitä haluaa kun taas jos fine dining niin ei todellakaan tilata sitä ruokalistan kalleinta shamppanjaa.
Eikä joudu. Bullshit..