Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa.
No mä olen käynyt ensitreffeillä 25 eri miehen kanssa ja olen laskenut, että ainakin 7 miehen kanssa tunsin "kemiaa" heti, mutta sain heiltä kaikilta pakit viimeistään muutamien jatkotreffien jälkeen.
Kuullostaa siltä, että sinulla on liian vaativa miesmaku.
Katsopa ap peiliin! On ihan järjetöntä maksaa kupillisesta kahvia 2.90e!!! Kolme euroa!! Sillä hinnalla ei kahvia osta kuin telkkarin ja somen aivopesemät hömpät.
Olisitte menneet kirjastoon, kävelylle, piknikille, luistelemaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Mielestäni tuohon vaikuttaa se ollaanko halvassa p
Miksi pitää mennä paikkaan, johon ei ole varaa? Miksi pitää esittää parempaa, kuin on?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa.
No mä olen käynyt ensitreffeillä 25 eri miehen kanssa ja olen laskenut, että ainakin 7 miehen kanssa tunsin "kemiaa" heti, mutta sain heiltä kaikilta pakit viimeistään muutamien jatkotreffien jälkeen.
Johtuisko siitä, että niinä muutamina kertoina mies huomasi, että on koko ajan tarjoajan ja maksajan roolissa?
Vierailija kirjoitti:
On liian persaukinen treffailemaan, jos jälkikäteen pitää itkeä jonkun 15€:n perään.
Huolestuttavinta tuossa on ehkä se, että aloittaja on niin niiden eurojensa vahtaamisen perään, että hän missasi ne treffit. Millaiset ne oli, mistä puhuttiin, oliko mukavaa yhdessä, millainen tunnelma/fiilis, mitä nainen tekee työkseen, mitä harrastaa, onko yhteisiä mielenkiinnonkohteita?
Tämä. Siksi olenkin joutunut olemaan sinkkuna koko opiskeluajan. Tilillä ollut koko ajan noin 1-2€, ei olisi ollut varaa ostaa omaa saati miehen olutta kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Kahvila kuin kahvila on kallis. Jos saat täytetyn patongin ja ison suklaakuppose. 14,90 eurolla, kyseessä eimole mikään kallis paikka. Kerro mistä kahvilasta saat halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kahville ravintolaan yhden miehen kanssa.
Oli sovittu että juodaan kahvit. Hän muuten ehdotti tapaamispaikaksi myös R-kioskia, kun sieltä saa myös kahvia.😂Katselin eri kahvivaihtoehtoja, ja kommentoin jotakin. -Sinäkö meinasit vaan kahvin ottaa, minä aion kyllä syödä jotakin, hän tokaisi. Otti buffetin itselleen. Minä tilasin pihvin. Oli ihan kivat treffit mutta jäi vähän vaivaamaan sellainen töksäyttely tyyli ja ettei meillä ollut aitoa neuvottelua asiasta, että mitä tehdään, juodaanko kahvit vai syödäänkö myös.
Menin sitten häntä mukaillen tässä. Ja oli kyllä itselläkin vähän nälkä. Olisi ollut outoa jos toinen syö kunnolla, ja toinen vain juo kahvin.
Tuossa tapauksessa mies on tarjonnut lounaan. Jos ei sitä itse ymmärtänyt se oli hänen mokansa mutta se, että ottaa itse ruokaa ja sanoo "sinäkö meinaat vain kahvin otta
Hei, ei todellakaan ollut valmis maksamaan minulle, maksoi itse ensin oman ruokansa. Jos olisi ollut innokas maksamaan, olisi tässävaiheessa kääntynyt puoleeni ja kysynyt, mitä minä ottaisin
Entä jos naista vaan jännitti niin paljon? Ja sen takia käyttäytyi hölmösti? Nainen voisi saada toinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Katsopa ap peiliin! On ihan järjetöntä maksaa kupillisesta kahvia 2.90e!!! Kolme euroa!! Sillä hinnalla ei kahvia osta kuin telkkarin ja somen aivopesemät hömpät.
Mitä treffeillä voi tehdä kirjastossa? Sinnehän mennään asioimaan lainaamaan/palauttamaan kirjoja ja muita juttuja.
Myöskään picnic tällaisilla pakkasilla ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Mä olen käsittänyt, että picnicille mennään vain kesällä Ja urheilun harrastamisen, kuten luistelun, aikana en minä ainakaan pysty juttelemaan sillai, että pystyisi tutustumaan. Jos näen jotain kaveria pitkästä aikaa niin silloin voin mennä vaikka uimahalliin, mutta en ehkä tuntemattoman kanssa tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.
En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.
No huh huh!!
Ihan järkyttävää menoa. Ei ihme, että pariutuminen on vaikeaa, jos oikeasti oletatte, että maksatte tuosta noin vaan 15 euroa EKOILLA treffeillä. Sehän on vasta tunnustelua, että kannattaako tavata toista kertaa.
Ka sitä paitsi sosiaalinen koodi on, että jos joku tarjoaa kahvit, niin se on kahvit, ei pieni ruoka, eli panini.
Jos en itse joisi kahvia, niin sanoisin jo heti kahvitarjouksen kuultuani, että en juo kahvia, mutta voinko ottaa kaakaon? Ja tarjoutuisin maksamaan omani, koska se on kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä, että niinä muutamina kertoina mies huomasi, että on koko ajan tarjoajan ja maksajan roolissa?
Eikö mies siis osaa kertoa, että ei tarjoa ja maksa? Pitäisikö hänen ottaa äitinsä mukaan kertomaan se, jos ei itse osaa, tajua tai uskalla?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos naista vaan jännitti niin paljon? Ja sen takia käyttäytyi hölmösti? Nainen voisi saada toinen mahdollisuus.
Jännittäjä olisi tuskin saanut tilattua edes sitä kupposta kahvia/kaakaota. Hyväksikäyttäjä sai tilattua päälle vielä ruokaakin.
"Kahvila kuin kahvila on kallis. Jos saat täytetyn patongin ja ison suklaakuppose. 14,90 eurolla, kyseessä eimole mikään kallis paikka. Kerro mistä kahvilasta saat halvemmalla?"
Ikean kahvilasta tai opiskelijaruokalan kahviosta saa halvemmalla.
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan. Toisaalta tiedän useita nuorempia tuttavia (24-29 v) jotka käyvät Tinder treffeillä saadakseen ilmaisia drinkkejä sekä lounailta. Harrastavat kyllä aika monen kanssa myös sitä seksiä. Eli taitaa olla aika pirstaloitunut treffiympäristö tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kulta pieni, 2,90 on edullinen kahvkuppi! Helsingissä kahvilassa kuin kahvilassa normihinta kahvikupille on 3,60. Mitä tapauksern tulee, nainen oli hieman ajattelematon. Jos muuten oli kiva, antaisin uuden mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies siis osaa kertoa, että ei tarjoa ja maksa? Pitäisikö hänen ottaa äitinsä mukaan kertomaan se, jos ei itse osaa, tajua tai uskalla?
Hassua miten keskusteluissa puhutaan herrasmiehistä ja siitä, että kyllä pyytäjä maksaa.. Ja kuitenkin sanotaan, etteikö mies osaa sanoa ei. Oli miten päin tahansa, niin miehen vikahan se tietenkin on; jos ei tarjoa automaattisesti (miehellä ei ole käytöstapoja) ja jos kysyy, että kumpikin maksaisi itse (mies on ääliö).
Sitä saakin sitten ihmetellä, kun alkaa lehdissäkin olemaan kirjoituksia, kun miehet eivät enää lähde treffeille, vaan pysyvät mieluummin sinkkuina.
Fikstu miehet em. tapauksissakin todennäköisesti testasi, hakeeko onnenonkija elättäjää vai pariauhdetta. Sen näkee jo muutaman treffin jälkeen toisesta osa-puolesta ja sen käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuohon vaikuttaa se ollaanko halvassa p
Googlaa, mitä fine dining tarkoittaa. Samppanja ei ole tuossa yhteydessä mitenkään tavatonta. Älkää hyvänen aika menkö kalliiseen paikkaan, ellette halua käyttää reilusti rahaa.
Älä mene treffeile, kun olet noin pihi/köyhä paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kahville ravintolaan yhden miehen kanssa.
Oli sovittu että juodaan kahvit. Hän muuten ehdotti tapaamispaikaksi myös R-kioskia, kun sieltä saa myös kahvia.😂Katselin eri kahvivaihtoehtoja, ja kommentoin jotakin. -Sinäkö meinasit vaan kahvin ottaa, minä aion kyllä syödä jotakin, hän tokaisi. Otti buffetin itselleen. Minä tilasin pihvin. Oli ihan kivat treffit mutta jäi vähän vaivaamaan sellainen töksäyttely tyyli ja ettei meillä ollut aitoa neuvottelua asiasta, että mitä tehdään, juodaanko kahvit vai syödäänkö myös.
Menin sitten häntä mukaillen tässä. Ja oli kyllä itselläkin vähän nälkä. Olisi ollut outoa jos toinen syö kunnolla, ja toinen vain juo kahvin.
Hei, ei todellakaan ollut valmis maksamaan minulle, maksoi itse ensin oman ruokansa. Jos olisi ollut innokas maksamaan, olisi tässävaiheessa kääntynyt puoleeni ja kysynyt, mitä minä ottaisin
Jaah, no tuo yhdistettynä siihen r-kioski-juttuun on kyllä aikamoinen deal-breaker. Täysin sosiaalisesti kyvytön yksilö. Jos olitte sopineet menevänne kahville, miehen mielestä r-kioski oli hyvä, mentyänne ravintolaan tilasi kuitenkin ruokaa eikä ollut edes valmis tarjoamaan sitä sinulle... Juokse nainen, juokse!
Tuossa tapauksessa mies on tarjonnut lounaan. Jos ei sitä itse ymmärtänyt se oli hänen mokansa mutta se, että ottaa itse ruokaa ja sanoo "sinäkö meinaat vain kahvin ottaa" viittaa siihen, että oli valmis kustantamaan myös sinulle. Tässä tapauksessa ei ongelmaa.