Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
En ikinä kehtais ottaa jotain paninia jos toinen ottaa vaan kahvin! Max. Jonku pienemmän keksin/pullan/pasteijan. Paninihan on kunnon ruoka. Olitte kahvilla, ette syömässä. Nainen oli ajattelematon ja röyhkeä.
N31
ainakin tällä suunnalla mikä tahansa leivonnainen ja kahvi on ainakin 12 euroa, joten sanoisin et aika normi budjetti tuo 14 eur kahvilakäynnille. Suomessa kaikki nyt vaan on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Turha kuvitella, että 15 euron panostuksella nainen tekee yksin kaikki kotityöt seuraavat 50 vuotta.
Tuo oli sinun ajatuksesi, ei kenenkään muun.
Jos nainen ei ole perinteinen, niin hänellä ei ole myöskään oikeutta vaatia mieheltä perinteistä sukupuoliroolin mukaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Tuota se tulee sitten olemaan jokainen ravintolakäynti ja lomareissu, jos nainen Apn kanssa sellaisille edes pääsee. Pikkurahan pihtaamista, ainaista kyräilyä ja valitusta. Koskaan ei saa valita mitä oikeasti haluaa, vaan pitää ottaa se halvin, tai mies alkaa kitistä ja sitten olisi ollut sama jäädä kotiin.
14,90€ ei edes ole paljon kahvilassa tänä päivänä.
Helppohan se on toisen rahoja tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.
En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.
Mutta tuolla summalla syö lounaan joka usein sisältää kahvin ja jonkun makean. Tänään kävin thaipaikassa. Muhkeat valikoimat, jälkkäri kahvi ja tuore korvapuusti. En kyllä maksa 15 euroa kahvista ja pullasta. Rahaa kyllä on. Siksi sitä onkin kun en viljele sitä hulluna joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pihi mies sinä olet. Siltä tämä kuulostaa.
Miksi kutsuit hänet kahvilaan jos 3 euroa olit valmis vain maksamaan. Kyllä minäkin aina otan teen lisäksi jotain pientä syötävää jos kahvilaan menen.
Skippaisin miehen ihan suoralta kädeltä, jos 3€ olisi budjetti meidän treffeille. 😂😂
Voin kyllä maksaa omani siten, että kumpikin heittää kehiin vaikka 20€, mutta 3€ on jo säälittävää.
Poikkeus on miehet, joilla on joko sen verran luovuutta ja mielikuvitusta, että keksivät yhteistä tekemistä treffeille, joka ei maksa mitään ja silti on kivaa ja he on hyvää seuraa. Näitä on ehkä 1% miehistä.
Toivottavasti treffaamasi tyttönen saa luettavakseen tämän. Vaikutat sellaiselle Argh! nipottajalle raha-asioissa.
Suomalainen mies on kyllä tosi pihi. Jos ei ole varaa tarjota 15 euron settiä, niin kannattaa tehdä se naiselle ihan selväksi. Hän voi sitten päättää, haluaako treffeille. Nimim. Tarjosin juuri naispuoliselle ystävälle lounaan ja viinit uuden vuoden kunniaksi Tuli hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit hänen juovan kahvia tai teetä? Mä aina otan jotakin syötävää kun käyn kahvilassa. Se on normaalia.
No ei tasan ole, mikäli maksaja ottaa itselleen vain kahvin.
Normaalia on lukea tilannetta. Ja jos joutuu valitsemaan itse ensin niin voi kysyä, että olitko ajatellut itse ottaa jotain makeaa tai suolaista. Jos toinen sanoo, että otan pelkän kahvin, niin silloin ehdottomasti ei oteta itsekään muuta kuin juoma.
Persaukisten ei kannata treffailla 🙄
No mutta ajattele positiivisesti. Ei mennyt kuin 15e sen selvittämiseen ettette sovi yhteen. Sinä et raskisi käydä kahviloissa syömässä ja hän nähtävästi ei näe ongelmaa.
Olis toisella tavalla voinut mennä kauemminkin aikaa ja rahaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Minä avaan suuni ja sanon esim.: -kiitos, maksan itse omani. En halua joutua kiitollisuudenvelkaan, mutta en myöskään roikkua treffeillä nälkäisenä. Elätän itse itseni.
Jos tiedän jo, ettei toinen ole tyyppiäni, otan jotain nopeasti hoideltavaa, kuten espresson.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
Kenen incelin kanssa nyt puhun
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Tämä. Jo pelkkä tuo super kaakao on hyvinkin maksanut 7€. En sellaistakaan olisi todella kehdannut ottaa jos yhtään on miehestä kiinnostunut. Nyt aviossa ettei ajankohtaista mutta joo.
Kerran kävin kaverin kanssa kahvilassa, kumpikin maksoi omansa toki. Mä otin siideriä ja kaveri tuollaisen super kaakaon. Juomat oli melkein saman hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Persaukisten ei kannata treffailla 🙄
Ei kahvilassa vaan jossakin mikä ei maksa mitään.
Unohda AP naiset ja jätä ne oikeille miehille.
No, kahvilassa käynti on kallista.
Ehkä treffinaisesi taas pohti, että pitää jotain syödä ettei vaikuta syömishäiriöiseltä tms. Suolaista, ettei vaikuta perinteiseltä naiselta, joka mussuttaa sokeria. Eikä liian halpaa, että et luule hänen pitävän sinua köyhänä/pihinä.
Treffailu voi olla vaikeaa.