Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vanhempi (40v nainen). Muistelen tässä treffailuja, ja taisin ottaa aina kahvilla sen kahvin. Ja maksaa itse,ellei toinen vaatimalla vaatinut saada maksaa.
Exän kanssa kävi esim. niin, että menin tiskille tilaamaan hänen jälkeen ja myyjä ilmoitti,että kahvini oli jo maksettu. Siitä tuli vähän sellainen "vau-olo". Joo, alle parin euron kahvilla olin vaikuttunut. Tai ehkä enemmänkin siitä tavasta. Toki Itse ostin vastineeksi esim.eväitä puistoon etc.
Toki olen lama ajan lapsi ja aika pihi tuossa suhteessa, enkä siis käyttäisi tuota rahaa kahvilassa. Paitsi ehkä todella erityistilanteissa.
Yleensä mennyt niin,että molemmat maksaneet omansa. Jopa mennessäni treffeille miehen kanssa,joka ehdottomasti halusi tarjota ravintola illallisen, skippasin sen ja päädyimme baariin muutamalle. Halusi välttämättä tarjota. Mutta se ei vaikuttanut mitenkään siihen miten ihmiseen su
60 v ja itse maksan vaikka olemme parisuhteessa.
ap tilanteessa minusta kumpikin maksaa. Eikö tässä ole aikamme huudettu sen tasa-arvon perään.
Nyt alkaa puskea kummasti ajatus 50 lukulaisesta naisesta jonka ainut tehtävä on passata sitä perhettä.Tradwife-ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla juttele naisen kanssa netissä ainakin viikko. Mieluiten kuvapuhelun avulla. Kysele kaikki tärkeät asiat ja selvitä, oletko oikeasti kiinnostunut. Jos olet, varaa rahaa sen verran, että yksi kahvilareissu ei kaada talouttasi.
Mahtava ohje, joka sopii varsinkin sellaiselle nuorelle, joka on tottunut näitä nykyajan viestimiä käyttämään. Ylipäänsäkin nämä aloittajan ensitreffit olivat oppimiskokemus. Joka ainoa aloittajaa vanhempi mies voi vahvistaa, että sama on käynyt itsellekin.
Tämä pissisten "kahvilakulttuuri" onkin hauska termi rahan tuhlaamiselle johonkin ei niin tärkeään. Sitten ihmetellään, kun ei ole rahaa esim. ensiasunnon hankintaan, kun on pistelty viineriä poskeen 20 euron edestä päivittäin. Olen mm. nuoremmalta sisarukseltani kysynyt, tajuaako, että jos joka päivä ostaa laten kahvilasta á 7 euroa, niin siitä pelkästään tulee vuodessa 2500 euroa kuluja, puhumattakaan siitä, että hän syö joka päivä ravintolassa lounaan ja iltaruoka tilataan kotiin. Palkkarahat menevät aika hyvin laiskuuteen. Nykynuorilla ei kuitenkaan tunnu rajoittuvan se tuhlailu pelkkiin kahviloihin, wolt juoksee ruokia pitkin maita ja mantuja joka päivä parilla kympillä. Sinne ne rahat menee, kun ei ymmärretä, että itse tehtynä moni asia, myös kahvi, on edullisempaa ruoasta puhumattakaan. Sitten valitetaan lehdissä, kun ei rahat riitä mihinkään ja tuet on perseestä. No, ei niitä tukia ole tarkoitettukaan jonkun kahvilakulttuuri-julkisivun ylläpitoon ja wolttailuun, vaan normaalin elämisen kuluihin.
Jos se uusi deitti osoittaa ahneutta ja ymmärtämättömyyttä heti pienissäkin hankinnoissa, niin mieti, mitä se on sitten suuremmissa asioissa? Rahat hupenee johonkin jonninjoutavaan sinen tänne ja tuonne.
Saitureiden säästövinkeistähän saa hyviä vinkkejä treffeille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Oo, että kun kahvin maksat ABCllä,niin akka on rahan perässä 💀💀💀
REPS :DDDDD Ap varmaan laittanyt oikein pyhälippiksen päähän ja paremman kännykkäkotelon vyölle treffejä varten.
Paras siirtyä treffailemaan ulkomaalaisia miehiä. Ne on paljon rennompia. Maksaa kuka jaksaa, vaikka koko seurueelle, mies tai nainen. Tällaista turhanpäiväistä kitinää muutamasta eurosta ei kyllä jaksa erkkikään. Ilotonta natkuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpas uudestaan: Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Nyt oli kysymys ensitapaamisesta. Silloin nimenomaan vasta tutustutaan, eikä kummallakaan ole mitään muuta velvollisuutta kuin käyttäytyä hyvin aloittaen siitä, että on ajoissa paikalla sovitusti. Tarjoamisesta ei ole miehelle mitään hyötyä, joten sitä ei kannata tehdä.
Jos toisen huomioimisesta seuraa toiset treffit, niin eikö siitä ole sillon ollut hyötyä?
Siis toiset treffit saa rahalla?
Huomioimalla toista ja tekemällä hyvän vaikutuksen. Juuri sä taitaisit tarvita tuollaisia keinoja, kun
Niin, oven avaaminen on jopa aivan ilmaista. se ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on epäkohteliasta mennä kahvilaan norkoilemaan pidemmäksi aikaa ilman, että tekee ihan kohtuulliset ostokset. Pelkän kahvin voi ottaa mukaan, jos vie asiakaspaikan niin sitten jotain myös kahvin kylkeen.
Minusta siis ihan normaalia käytöstä. Tosin se ei ole, että tarjoutuu maksamaan ja vetää kilarit täysin tavanomaisista ostoksista. Ensi kerralla älä tarjoudu, jos et ole sitä valmis tekemään.
T:kahvilan pitäjä
Saako absilla juoda vain kahvin?
Jos ostaa vaikka 5 euron kahvin,kauan saa istua? Ei ollenkaan?
(Eli vinkkinä; joku tunnnelmainen baari siis parempi, siellä saa ihan rauhassa istua hiljaisina aikoina juoman kanssa). Baarit yleensä ei vedä porukkaa,jos tyhjillään.
Kassalta annetaan varmaan munakello mukaan ja se kilahtaa huomiotaherättävän kovaa, kun on aika lähteä ja vapauttaa pöytä seuraavalle maksavalle asiakkaalle :D
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä."
Noin niuhoa ja nuukaa miestä ei kestäisi... Ehkä se nainen on osannut budjetoida sen verran, että tiesi riittääkö rahat yhteen paniniin ja kahviin kahvilassa :D
Tämä juuri. Jos yksi paniini kaataa koko AP:n budjetin niin sehän tarkoittaa että AP ei osaa budjetoida.
Onpas taas outo ulinan aihe. Itse olisin ainakin otettu, että tarjoamiseni kelpaa eikä seurassani tarvitse ujostella.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan olisi ollut pokkaa ostattaa ekoilla treffeillä 15 euron eväät jonkun opiskelijan budjetilla mutta näköjään meitä naisiakin on joka junaan. Eipä ole nykyajan deittimarkkinoilla helppoa miehillä.
Kaikki opiskelijat eivät ole köyhiä. Ne, joila on rikkaat vanhemmaat, saavat luultavasti pientä apua kotoa. Lukijat eivät tiedä mikä oli Ap:n kuvaileman treffinaisen taloudellinen tilanne. Hänellä voi olla vakaa ja ok talous, jolloin hän ei osannut arvata miten lujilla Ap on.
Mää tarjoon ja sä maksat?
Ei kai ihmiset lähde treffeille jos niillä ei ole mielenkiintoa toisiaan kohtaan? Meetkö tapaamaan mieleistäsi ihmistä vai laskemaan kolikoitas? Vie se sitten RAXiin treffeille niin ei ole väliä paljonko se syö. Pysyy treffi budjetti aisoissa vaikka ottaisi vielä euron jätskibuffan siihen päälle. Tollo!
Joillain näkyy teksteistä hienosti se asenne että tottakai miehen pitää maksaa kaikki treffeillä tai on pihi. Samaan aikaan halutaan että on sama palkka miehillä ja naisilla. Millähän mentaaliakrobatialla tämä toimii näin isossa mittakaavassa.
Minulla on ollut tapana kun tarjotaan kahvilassa tms.niin ottaa samaa mitä tarjoaja taikka vähemmän/halvempaa.
Yhden ystävän seurassa joudun todella usein kieltäytymään. Hän on jokavälissä ostamassa ruokaa ja herkkuja, ja haluu minunkin herkuttelevan.
Itselläni on toisinaan ongelmana että kaikissa kahviloissa/huoltoasemilla ei ole mieleistä, halpaa pikkusyötävää, kuten karjalanpiirakoita. Pullat on välillä niin ällömakeita, ja paninit sotaisia syötäviä.
ap:n naisseuralainen ei ole kiinnostunut ap:sta, koska valitsi noin hämärän leivän. Vaikea syödä siististi ja falloksen mallinen. 🍆
väistit luodin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyytänyt naista vaikkapa kävelylle?
Tuntuisiko sinusta hyvältä ajatukselta lähteä kävelytreffeille 20-30 asteen pakkasessa?
Ehkä olis reilua, että ei edes tarjoudu maksumieheksi, jos 15e tilaus on kynnyskysymys koko mahdolliselle suhteelle. Nykyisin naiset ei odota, että heille tarjotaan mitään.
Tai sitten sanot, että kahvit tarjoan , pullat saat maksaa itse. Noloa, mutta reilua. Ei tarvii seläntakana rutista.
Nainen ei oo susta kiinnostunut kun otti tollaset setit. Kiinnostunut nainen ei syö noin paljon ensi treffeillä varsinkin kun jännittää.
T. Itsekin nainen
Vierailija kirjoitti:
Joillain näkyy teksteistä hienosti se asenne että tottakai miehen pitää maksaa kaikki treffeillä tai on pihi. Samaan aikaan halutaan että on sama palkka miehillä ja naisilla. Millähän mentaaliakrobatialla tämä toimii näin isossa mittakaavassa.
Ja useammilla se, että se joka kutsuu maksaa, tai molemmat maksavat omansa. Mutta jos talous on tiukilla, ei ole kenenkään muun kuin sun oma asia pitää siitä huolta. Kerro että et halua tarjota tai että tarjoat kahvin, ei muuta. Älä kiukuttele, kun treffikumppani ei lue sun ajatuksia.
Kysy ensi kerralla, onko hän Av-mamma? Jos on, juokse kovaa.
Nämä on ihan käsittämättömiä täällä.
T.nainen
"Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä."
Noin niuhoa ja nuukaa miestä ei kestäisi... Ehkä se nainen on osannut budjetoida sen verran, että tiesi riittääkö rahat yhteen paniniin ja kahviin kahvilassa :D