Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
M7käs ongelma tuossa on? Kumpikin sai tietää millainen toinen on. Tuskin kumpikaan haluaa tavata uudelleen.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyytänyt naista vaikkapa kävelylle?
Tuntuisiko sinusta hyvältä ajatukselta lähteä kävelytreffeille 20-30 asteen pakkasessa?
Tuntuisi. Olen tällä viikolla käynyt ihan normaalit lähemmäs 10 kilometrin kävelyni säästä huolimatta. Saattaisi jopa olla iso plussa, koska ulkoilen vuoden ympäri säästä riippumatta kiinnostipa toista tai ei. Edellinen kumppani ei lähtenyt ulkoilemaan edes joka vuosi pitkässä suhteessamme.
Pöh! Naiset on just tollasia. Ne olettaa että mies maksaa aina treffit ja sitten lisäksi antaa vielä munaakin. Ei onnistu! Pihtaan enkä koskaan anna ensitreffeillä!
Paitsi jos maksaa siitä vitosen..
Vain Suomessa :D. Tätä ketjua lukisivat kyllä silmät pyöreinä niin naiset kuin miehetkin muualtapäin maailmasta, missä on itsestäänselvyys että mies tarjoaa. Ja ketjusta huomaa, etteivät naisetkaan täällä ole tottuneet vastaanottamaan mitään, koska närkåstyneinä maksavat kaiken tasan.
Itse ajattelen, että mies osoittaa kiinnostusta olemalla antelias, vähän kuin vihje siitä, onko kiinnostunut. Ja itse en anna toisen maksaa, mikäli en ole kiinnostunut, en halua jäädä velkaa kellekään, ketä en enää halua nähdä. Simple.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä pitäisi mätsätä siihen, mitä tarjoaja itse ottaa. Minä menisin kuitenkin vielä toisille treffeille, jos oli muuten mukava. Itseäkin hermostuttaa treffit, niin on jotenkin helppo ajatella, että toinen teki niin kuin normaalisti tekisi ihan epähuomioissaan jos on perhosia vatsassa. Mutta se, että kerran ostaa kahvilassa kaakaon ja suolaisen (ehkä kun kerrankin on ulkona käymässä), ei mielestäni vielä osoita huonoa taloudenpitoa. Jos mietityttää, voit ottaa talousasenteet seuraavilla treffeillä puheeksi
Joo, joku treffikumppani setäselittämässä mun kahvilavalintoja 😂. Ei kiitos.
Osataan sitä olla niin voimaantuneita ja itsenäisiä naisia aina siihen asti kunnes astutaan treffimaailmaan ja oletetaan miehen maksavan mukisematta kaiken. Heti alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jaksaa kitistä muutamasta eurosta. Jos kahvilakulttuuri ei ole sun juttu, niin kävelytreffit vois olla. Ei tartte euroja miettiä hiki hatussa.
Kyse ei edelleenkään ole euroista vaan sen olettamisesta, että sukupuolensa perusteella toinen osapuoli on velvoitettu käyttämään rahaa tyystin tuntemattomaan ihmiseen. Ensitapaamisella osapuolten ainoa velvollisuus on saapua paikalle ajoissa ja noudattaa hyviä käytöstapoja.
Aloittajan tapauksessa hän oli luvannut tarjota, ja tuli taloudellisesti hyväksikäytetyksi sen vuoksi. Jokainen mies on kokenut saman ainakin kerran.
Hei, jos lupaat tarjota, silloin ei ole mitään taloudellista hyväksikäyttöä, että myös tarjoat. Ja jos et halua tarjota, silloin et eh-do-ta, et-tä tar-jo-at.
15 euron kaakao ja leipä ei ole mitään taloudellista hyväksikäyttöä, vaan normaalit kahvilaostokset. Nykyään jokainen voi ostaa omansa, joten tälläinen, että ensin kukkoilee ja sitten inisee, on täysin turhaa.
Tilanne kuulostaa hieman haastavalta, ja ymmärrän, että se voi aiheuttaa pohdintaa. On tärkeää pitää mielessä, että kaikki ihmiset ovat erilaisia, ja heillä voi olla erilaisia näkemyksiä raha-asioista ja dating-etiketistä.
Yksi vaihtoehto on ottaa tilanne rennosti ja olla antamatta sille liian suurta painoarvoa. Ensimmäiset treffit voivat olla hermostuttavia, ja ihmiset saattavat toimia odottamattomalla tavalla. Saatat haluta antaa tilaisuuden toiselle tapaamiselle ja nähdä, miten asiat kehittyvät.
Toisaalta voit myös päättää ottaa asian puheeksi ja ilmaista rehellisesti tunteesi. Voisit kertoa, että odotit molempien ottaa saman hintaiset juomat ja että yllätyit hieman kokonaislaskusta. Älä kuitenkaan syytä tai arvostele toista liikaa, vaan ilmaise tuntemuksesi avoimesti ja reilusti.
Lopulta, on tärkeää viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka kunnioittavat toisiaan ja jakavat samankaltaisia arvoja. Jos tämä tilanne on sinulle tärkeä ja se vaikuttaa tuleviin kohtaamisiin, voit käsitellä sitä avoimesti ja rehellisesti.
Saattaa olla että on liian erilaiset näkemykset rahankäytöstä ja mitä hän mieheltä haluaa. Tuolla hinnalla muuten söisi jo hyvin lounasbuffetissa ja joisi samaan hintaan kahvit jälkiruoaksi.
"Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa"
En halua tarjota ensitreffeillä mutta myöhemmin, jos suhde varmistuu, tarjoan avokätisesti ja ostan lahjoja naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Rahan perässä juoksevat?
Kyllä siihen vähintään pari nollaa lisää tarvitaan. Vai luuletko että me naisen juostaan 15€ perässä?
Moni on kirjoittanut tässä ketjussa, että ei tulisi toisia treffejä, jos mies ei maksa ekoilla treffeillä.
Mietin täällä, millainen on sellaisen ihmisen maailmankuva, joka miettii, tekikö nainen TAHALLAAN tuollaisen valinnan ihan hyväksikäyttämisen ilosta. Siis lähti kahvilatreffeille muukalaisen kanssa jotta saisi paninin ja kaakaon. Sanoisin ap:lle itselleen, että ei hyvä.
Relatkaa tarjoushaukat, kahvilareissu silloin tällöin ei kaada kenenkään taloutta. Ei vaikka tarjoaisi toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikki opiskelijat ole köyhiä ja jos toinen on kutsunut ja sanoo, että tarjoaa, niin miksi ei olisi saanut ottaa sitä paninia?
Jos on orastavan suhteen kaatava katastrofi, että toinen tilaa suolaisen syötävän kahvin kylkeen, niin ehkä ei kannata harrastaa mitään kahvilatreffejä? Tuo ei ole mikään suuri summa ja osa ketjussa riehuu ikäänkuin nainen olisi tilannut puolet koko mestan menusta ja kakkua vielä päälle.
Tilannetaju puuttui. Jos maksaja tilaa kahvin, niin on kohteliasta tilata joku saman arvoinen tai edullisempi juoma. Jos maksaja olisi ottanut paninin, olisi ollut ok ottaa panini. Näin siis minusta. Ei ole ok mussuttaa paninia, jos toinen juo vain kahvia.
Mitä edullisempaa siellä oli alle kolmella eurolla? Kysyn säästövinkkiä itseäni varten, sillä olen työeläkkeellä ja elän tosi niukasti. Paikkaan jopa ohuita nilkkasukkia ja alusvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Miesystävä kysyi, että mennäänkö syömään pizzabuffaan, kun on muutenkin asioita kaupungilla.
Mentiin sitten ja kyllä yllätyin kassalla, kun hän maksoi vain oman ateriansa😅Oli vielä (rehvastellen) kertonut kuinka aina tarjoaa lapsilleen täällä.. no en ollutkaan lapsi.
ensimmäinen ja viimeinen kerta oli kun käytii syömässä. Hänellä tulot oli n.1300/kk minulla 700/kk
Oli kyllä ikimuistoista. On ex nykyään.
Olisin myös minä jättänyt tällaisen miehen. Hyvä, että jätit. Itse olisin jättänyt hänet suoraan sinne pizzabuffaan yksin syömään pizzaansa.
Mitään ei tarjota, mitään ei kustanneta, mistään ei välitetä, kuin siitä omasta kukkarosta, mutta silti pesää pitäisi saada koska -mies. Ei ihmekään, että on niin paljon sinkku miehiä nykyään, kun tavat on tämmöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa suoraan, niin ei tartte harmitella etukäteen.Kiva kun tulit treffeille. Voit nyt tilata minun piikkiin kolmella eurolla. Loput voit maksaa itse, jos haluat jotain syötävää. Helppo homma.
Ööö....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Rahan perässä juoksevat?
Kyllä siihen vähintään pari nollaa lisää tarvitaan. Vai luuletko että me naisen juostaan 15€ perässä?
Moni on kirjoittanut tässä ketjussa, että ei tulisi toisia treffejä, jos mies ei maksa ekoilla treffeillä.
Mulle on ihan sama jos ei maksa, mutta saatananmoista kitinää asiasta en kyllä viitsis kuunnella sekuntia enempää. Asia ei oo kovin monimutkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sun oletus, ei todellakaan mikään totuus. Jos mä tapailen miestä, panostan kyllä häneen rahallisesti. Voin kokata ja ostaa hyvää viiniä, vähän myöhemmin ostaa kivat alusvaatteet yms. Mulle on ihan ok, että kumpikin maksaa ekoilla treffeillä omat ostokset, mutta kyllä siitä tarjoamisesta saa lisäpisteitä. Se on kohteliasta ja herrasmiesmäistä. Tietty jollekin sarjadeittailijalle tuo tulee kalliiksi. Ehkä syvempi ajatus siinä on itselle se, että haluan tuntea ja nähdä että mies haluaa tehdä muhun vaikutuksen.
Kyllä se mieskin panostaa ja yleensä enemmän kuin nainen. Hyvin moni nainen haluaa sen korkeakoulutetun ja hyvässä työssä olevan miehen. Tuohon pääsemiseksi pitää panostaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos 15 euroa ulkona käymiseen silloin tällöin kaataa talouden, kannattaa ehkä olla yksin.
Kannattaa myös etsiä terve puoliso, jos tuollaiset summat aiheuttavat hermostumista. Minun perussairauksien hoitoon ja lääkkeisiin paloi yhteensä noin satanen joka kuukausi viime vuonna, ja viime vuosi oli hyvä vuosi.
Miksi pitäisi olla yksin? Voi kaksikin "köyhäillä" yhdessä.
Itse olen käynyt ulkona tai hengaillut ihan "pers aukisten" kanssa. Hauskaa on usein ollut. Eväät vaikka kaupasta ja leffan katselua etc.
Opiskeluaikoina istuttiin puistonpenkillä alkon viiniä juoden, toki kesällä. Ja oli hauskaa.
Olen törmännyt vain miehiin jotka aina haluavat tarjota. Ollaan sitten menty kahville, syömään, pelaamaan biljardia, keilaamaan tms.
Toki kohteliaasti olen kieltäytynyt ja maksanut ihan omani tai jopa maksanut ne molemmathan kahvit.
Kyllähän sitä pitäisi mätsätä siihen, mitä tarjoaja itse ottaa. Minä menisin kuitenkin vielä toisille treffeille, jos oli muuten mukava. Itseäkin hermostuttaa treffit, niin on jotenkin helppo ajatella, että toinen teki niin kuin normaalisti tekisi ihan epähuomioissaan jos on perhosia vatsassa. Mutta se, että kerran ostaa kahvilassa kaakaon ja suolaisen (ehkä kun kerrankin on ulkona käymässä), ei mielestäni vielä osoita huonoa taloudenpitoa. Jos mietityttää, voit ottaa talousasenteet seuraavilla treffeillä puheeksi