Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
321/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa aloituksen tapahtumat eivät sijoittuneet Porvooseen, vaan Laihialle.

Virkistävää.

Vierailija
322/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kahvi alkaa närästää. Pelkkä teekin on aika köyhää. Yleensä ainakin pullan ostan ja voin maksaa syömiseni itse.

Jospa naisella oli nälkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä yksinkertaisesti oot tarjoutunut maksaa, miks et etukäteen sanonut budjettia? Jos nainen tuli suoraan jostain treffeille, oli päättänyt jo mitä ottaa, eikä muuttanut päätöstään vaikka totesit maksavasi? Olis ollut ihan älytöntä juoda maha kurnien ylihintaista kahvia, vain siksi että mies halusi pröystäillä ja sanoi tarjoavansa vaikka rahaa ei oikeasti ole.

:) repesin... 

Mielikuva. Maha kurnien :) 

Vierailija
324/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Oo, että kun kahvin maksat ABCllä,niin akka on rahan perässä 💀💀💀

En osta ikinä kahvikupillista mistään. Kahvilat vetävät liikaa välistä. Paljon halvemmaksi tulee juoda kotona kahvia.

Vierailija
325/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa näillä nykyajan miehillä 🤭

Vierailija
326/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin kerran miehen treffeille - sanoin että mennään johonkin syömään, minä voin tarjota. Hän vaatimalla vaati, että haluaa tarjota. Haettiin kaupasta perunalastupussi, pari karjalanpiirakkaa ja mehut, jotka syötii  parkkipaikalla autossa.

Niin

Vierailija
327/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen oli hoora.  Älä tapaa toistakertaa.  Ja tosiaan ..mies maksaa ja ehkä joka kymmenes hoora antaa.

Thaimaassa saat parempaa ja halvemmalla.

Vierailija
328/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksaa kitistä  muutamasta eurosta. Jos kahvilakulttuuri ei ole sun juttu, niin kävelytreffit vois olla. Ei tartte euroja miettiä hiki hatussa.

Kyse ei edelleenkään ole euroista vaan sen olettamisesta, että sukupuolensa perusteella toinen osapuoli on velvoitettu käyttämään rahaa tyystin tuntemattomaan ihmiseen. Ensitapaamisella osapuolten ainoa velvollisuus on saapua paikalle ajoissa ja noudattaa hyviä käytöstapoja.

Aloittajan tapauksessa hän oli luvannut tarjota, ja tuli taloudellisesti hyväksikäytetyksi sen vuoksi. Jokainen mies on kokenut saman ainakin kerran.

Hän oli luvannut tarjota ja tuli taloudellisesti hyväksikäytetyksi? Mitä juuri luin? Ei pidä kutsua eikä lupautua tarjoamaan, jos se on ongelma. 

Yksi panini ja kaakao on taloudellista hyväksikäyttöä? 😂😂😂

Tuskin oli edes koko paikan kalleimmat ostettavat. 

Vierailija
329/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kahvi alkaa närästää. Pelkkä teekin on aika köyhää. Yleensä ainakin pullan ostan ja voin maksaa syömiseni itse.

Jospa naisella oli nälkä?

Saattoi olla jopa lounasaika. Minä olisin syönyt oikein urakalla ihan piruuttani huomatessani saidan ap:n ihmettelyn. Lähtiessäni maksanut myös hänen kuppaisen kahvinsa mainiten köyhäinavustuksesta. Kaikkea se leipä elätteleekin.

Vierailija
330/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksaa kitistä  muutamasta eurosta. Jos kahvilakulttuuri ei ole sun juttu, niin kävelytreffit vois olla. Ei tartte euroja miettiä hiki hatussa.

Kyse ei edelleenkään ole euroista vaan sen olettamisesta, että sukupuolensa perusteella toinen osapuoli on velvoitettu käyttämään rahaa tyystin tuntemattomaan ihmiseen. Ensitapaamisella osapuolten ainoa velvollisuus on saapua paikalle ajoissa ja noudattaa hyviä käytöstapoja.

Aloittajan tapauksessa hän oli luvannut tarjota, ja tuli taloudellisesti hyväksikäytetyksi sen vuoksi. Jokainen mies on kokenut saman ainakin kerran.

Juuri kukaan ei ole olettanut niin. Vaikka sä jankutat sitä kuinka monta kertaa.

Vierailija
331/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Oo, että kun kahvin maksat ABCllä,niin akka on rahan perässä 💀💀💀

Ap Toki olisi ollut valmis maksamaan sen kahvin.

Vierailija
332/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä mä täällä luen?

Poika(20-v) meni treffeille syömään ja kun muistutin, että tarjoat itetysti typsylle illallisen, niin hän ärähti mulle, että tietysti maksaa kun kutsuikin

Piheys ja ja halpamaisuus ei kaunista ketään

Kokeilkaapa sellaista järjestelyä testin vuoksi, että jatkossa pojan mennessä ensitreffeille syömään, SINÄ maksat aina molempien (pojan ja hänen treffikumppaninsa) kulut. Viimeistään pojan viidensien ensitreffien jälkeen saattaisit alkaa huomata, että tässähän on kyse ainoastaan turhasta rahanmenosta. Ja avot! Olet päässyt kokemaan ensitapaamisten tarjoamisen miehen näkökulmasta. Ja vaikka sinulla olisikin rahaa maksaa, alkaisi sinua hatuttaa juuri se, että koet rahanmenon turhaksi: ensitreffejä toinen toisensa perään ilman, että poika pääsee yhtään lähemmäksi parisuhdetta.

Vierailija
333/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen oli hoora.  Älä tapaa toistakertaa.  Ja tosiaan ..mies maksaa ja ehkä joka kymmenes hoora antaa.

Thaimaassa saat parempaa ja halvemmalla.

Kehitysmaissa ollaan totuttu nälkään.

Vierailija
334/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetissä ensinnäkään on noin kallista, että joku kaakao ja panini maksaa melkein 15e? Ärrältäkin mokomat saa jo puolet tuosta hinnasta ja sielläkin on sentään ilmaa hinnoissa.

Vierailija
335/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muija toiminut oikein. Itsekäs ja ahne. On oikein  ekoilla treffeillä ottaa jotain edullista kuten pelkkä kahvi tai tee eikä maksattaa toisella. Röyhkeä suorastaan. Itse en ole antanut miehen maksaa ekoilla treffeillä edes kahviani. Sitten kun jo seurustelee voit joskus tarjota enemmän naiselle.

Varaudu et tuo muija on jatkossakin röyhkeä.

Vierailija
336/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.

Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.

Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.

Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

Miten luulet saavasi tyttöystä

Jos joku myöhästyy ensimmäisiltä treffeiltä Helsingissä tänään, niin sitä ei saa lukea myöhästyjän syyksi. Julkinen liikenne tuntui olevan aika lailla sekaisin ja selityksenä oli talvikeli. Tai kylmyys.

Vierailija
337/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydetään kahville niin se ei ole sama kuin lounas. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kestää muutama tunti syömättä. 

Vierailija
338/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyysin kerran miehen treffeille - sanoin että mennään johonkin syömään, minä voin tarjota. Hän vaatimalla vaati, että haluaa tarjota. Haettiin kaupasta perunalastupussi, pari karjalanpiirakkaa ja mehut, jotka syötii  parkkipaikalla autossa.

Niin

Olispa munaa tehdä tälläsiä treffejä.

Itse teen vain kävelytreffit.  Tai just kahvitreffit.  Jos nainen niissäkin yrittää ns kusettaa ruuat niin eipä se 20e näin aikuisena huipputuloisena harmita.  Ymmärrän että miehenä pitää varoa ketä tapailee.

Vierailija
339/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on epäkohteliasta mennä kahvilaan norkoilemaan pidemmäksi aikaa ilman, että tekee ihan kohtuulliset ostokset. Pelkän kahvin voi ottaa mukaan, jos vie asiakaspaikan niin sitten jotain myös kahvin kylkeen.

Minusta siis ihan normaalia käytöstä. Tosin se ei ole, että tarjoutuu maksamaan ja vetää kilarit täysin tavanomaisista ostoksista. Ensi kerralla älä tarjoudu, jos et ole sitä valmis tekemään.

Nyt vähän ohista, mutta minuahan ei asiakkaana kahvilanpitäjän tienestit voisi vähempää kiinnostaa. Ainoastaan omat intressini eli sen, että saan riittävän suuren annoksen teetä ja tarpeeksi tasokasta syötävää. Ja jos olen sillä päällä, niin otan vain sen kupposen ja istun sen äärellä juuri niin kauan kuin haluan. Jos kahviloitsija haluaa "kohtuuostokset" asiakkaalta, niin ovella pitää olla heti kyltti, että alle 20 eurolla ostavia ei haluta sisään.

Vierailija
340/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni nainen kun tykkää lokkeilla ilman mitään moraalia. Häpeisitte nyt edes pari senttimetriä pois siitä omasta peilikuvastanne.