Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Niin moni nainen kun tykkää lokkeilla ilman mitään moraalia. Häpeisitte nyt edes pari senttimetriä pois siitä omasta peilikuvastanne.
Siis "nainen"*
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lokkeja nykynaiset on? Pitäisi kohdella kuin kuningatarta sen kerran kun treffeille päässyt vai? Mielestäni on kohteliasta ekoilla treffeillä kustantaa max sen juoman verran. Se antaa miehestä positiivisen kuvan mutta koko menua ei tarvitse kustantaa.
Ei kannata,miehet, pyytää kahvilaan treffeille,ja sanoa, että tarjoaa,jos ei oikeasti halua tarjota kuin kahvin. En käy usein kahviloissa,mutta kun käyn ,niin ostan kyllä erikoiskahvin ja jotain syötävää. Älkää esittäkä hienompaa ja parempaa,kuin olette. Jos on köyhä opiskelija,niin sen voi kertoa reilusti,ja pyytää vaikka kövelylle ja ottaa kaakaota termariin, mitä naiset arvostaisi tosi paljon.
Ensi kerralla juttele naisen kanssa netissä ainakin viikko. Mieluiten kuvapuhelun avulla. Kysele kaikki tärkeät asiat ja selvitä, oletko oikeasti kiinnostunut. Jos olet, varaa rahaa sen verran, että yksi kahvilareissu ei kaada talouttasi.
No mitäs tarjouduit maksamaan? Mitä sanoit naiselle? Sanoitko "minä tarjoan"?
Olisit sanonut vaikka: "Tarjoan kupposen kahvia tai teetä, kummasta pidät/kumman haluat?"
Ei ole minusta ok, että henkilö sanoo siellä kahvilassa toiselle tarjoavansa, vaikka ei sitä häneltä pyydetty ja sitten tämä jolle tarjotaan kuitenkaan ei saisi normaalia kahvilaostosta tehdä.
Minusta olisi asiallisempaa olettaa ja toimia niin, että kumpikin maksaaa omansa. Ei kai kukaan oleta, että hänelle tarjotaan. Kassalla maksaa omansa ja lähtee pöytään. Ei ongelmaa.
Naisena pitäisin sitä monien suomalaisten minusta hellyttävänä (!) lievänä tilannetajuttomuutena ja sosiaalisen silmän puutteena. Mehän ollaan elelty ihan vasta vielä korvessa kaukana toisistamme ja sen huomaa meistä jatkuvasti.
Ap on ihan itse mennyt tarjoamaan. Hän on joko köyhä tai pihi. Köyhä fiksu ja sosiaalisesti taitava mies ottaisi asian reilusti puheeksi. Mieluiten etukäteen. Jos tarjoaisi, niin vain kahvin/teen.
Moni nainen ottaa köyhän ja mukavan, fiksun miehen, koska raha- ja työtilanne voi vaihdella, persoonallisuus säilyy.
Mutta ap valittaa katkerana täällä takanapäin, kun yritti esittää tarjoavaa, joviaalia miestä, mutta eihän se onnistunut kun ei ole myymälleen mielikuvalle hänellä riittävästi katetta.
Henkistä pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä mä täällä luen?
Poika(20-v) meni treffeille syömään ja kun muistutin, että tarjoat itetysti typsylle illallisen, niin hän ärähti mulle, että tietysti maksaa kun kutsuikin
Piheys ja ja halpamaisuus ei kaunista ketään
Kokeilkaapa sellaista järjestelyä testin vuoksi, että jatkossa pojan mennessä ensitreffeille syömään, SINÄ maksat aina molempien (pojan ja hänen treffikumppaninsa) kulut. Viimeistään pojan viidensien ensitreffien jälkeen saattaisit alkaa huomata, että tässähän on kyse ainoastaan turhasta rahanmenosta. Ja avot! Olet päässyt kokemaan ensitapaamisten tarjoamisen miehen näkökulmasta. Ja vaikka sinulla olisikin rahaa maksaa, alkaisi sinua hatuttaa juuri se, että koet rahanmenon turhaksi: ensitreffejä toinen toisensa perään ilman, että poika pääsee yhtään lähemmäksi parisuhdetta.
Kannattaa opetella nauttimaan muiden ihmisten seurasta, vaikkei niiltä pesää saisikaan. Treffailu on muuten aika järjetöntä puuhaa.
Kauhee hyväksikäyttäjä. Älä missään nimessä tapaa häntä uudestaan. Ei kannata tutustua häneen.
Ehkä nainen ei ollut ehtinyt syödä sinä päivänä. Kahvi ja panini on mielestäni varsin vaatimattomat tarjoilut. Ehkä hänelle ei tullut mieleenkään että se voi jollekin olla ongelma
Oletko miettinyt, että voisit jatkossa keittää termariin tarjous Saludoa? Sitten vaikka puiston penkille retkelle? Jos et raaski kertakäyttömukeja, niin voisit pyytää ottamaan oman mukin mukaan?
Ohis. Miesystävä kysyi, että mennäänkö syömään pizzabuffaan, kun on muutenkin asioita kaupungilla.
Mentiin sitten ja kyllä yllätyin kassalla, kun hän maksoi vain oman ateriansa😅
Oli vielä (rehvastellen) kertonut kuinka aina tarjoaa lapsilleen täällä.. no en ollutkaan lapsi.
ensimmäinen ja viimeinen kerta oli kun käytii syömässä. Hänellä tulot oli n.1300/kk minulla 700/kk
Oli kyllä ikimuistoista. On ex nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa
ei se tarkoita että on herrasmies vaikka maksaisi kaiken. eikä se tarkoita että on pihi vaikkei maksaisi naiselle tai miehelle yhtään mitään.
miksi kaikki on niin vanhanaikaisia että olettavat edes miehen olevan se joka maksaa muutenkaan. eikö se olisi kaikista helpointa kun kaikki maksavat omat juttunsa ihan itse.
toki joskus voi maksaa treffikaverilleen ruoat ja juomat, mutta niistähän yleensä on yhteisymmärrys että mitä otetaan ja mitä kaikki tulee maksamaan, ettei tule yllätyksenä kummallekkaan.
kommunikaation puute vaikutti olevan teidän treffeillä se suurin ongelma....
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ostanut naiselle vielä viinerit kotiin viemiseksi ettei tarvii näkkäriä syödä illalla treffien jälkeen. Mutta kilttinä miehenä en koskaan pääse treffeille joten en voi tarjota treffeillä koskaan mitään.
T: Kiltti mies
Tämä oli hauska!
Vierailija kirjoitti:
No mitäs tarjouduit maksamaan? Mitä sanoit naiselle? Sanoitko "minä tarjoan"?
Olisit sanonut vaikka: "Tarjoan kupposen kahvia tai teetä, kummasta pidät/kumman haluat?"
Ei tosiaan kannata tarjoutua maksamaan ja on parempi alkaa manailla kuinka kallista kahvi nykyään on. Silloin toinen osapuoli tajuaa itse maksaa omat juomansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pyysin kerran miehen treffeille - sanoin että mennään johonkin syömään, minä voin tarjota. Hän vaatimalla vaati, että haluaa tarjota. Haettiin kaupasta perunalastupussi, pari karjalanpiirakkaa ja mehut, jotka syötii parkkipaikalla autossa.
Niin
Olispa munaa tehdä tälläsiä treffejä.
Itse teen vain kävelytreffit. Tai just kahvitreffit. Jos nainen niissäkin yrittää ns kusettaa ruuat niin eipä se 20e näin aikuisena huipputuloisena harmita. Ymmärrän että miehenä pitää varoa ketä tapailee.
Kai hän koki sitten jotenkin säilyttävänsä kasvonsa paremmin noilla tarjoiluilla kun tulemalla mun piikkiin ravintolaan syömään ja juomaan. Vaikea ymmärtää.
Olet ap oikeassa. En ottaisi muuta kuin kahvin, jos maksajakaan ei ota. Enkä ottaisi opiskelijana tai opiskelijan piikkiin muuta kuin kahvin, vaikka treffikumppani ottaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty kerta kaikkiaan syömään mitään, jos olen ihastunut ja ihastukseni kohteen seurassa. Näin ollen omalta kokemuspohjalta nainen ei ainakaan ollut sinusta kiinnostunut pätkääkään, koska tilasi paninin ja heitti mässäysvaihteelle.
Jos ei ollut tarkoituksella luotu tarina oman kannanottoni vahvistamiseksi niin tässä on TAAS loistava esimerkki siitä, miksi miehen ei kannata tarjota. Kun viehätys on olemassa, se kahvikuppi on viimeinen asia, joka naista kiinnostaa. Jos taas viehätystä ei ole, ei miehen tarjoaminen auta viehätyksen herättämisessä.
Ja edelleen puhumme ensitapaamisesta kahden tuntemattoman kesken. Emme ystävistä, sukulaisista, vaimoista tai mitä nyt ikinä.
Ei ollut mitään tarkoituksellista, vaan ihan aidosti näin tunnen ja toimin. SILTI - se kahvi- tai teekupillinen kyllä kiinnostaa ja ennen kaikkea se, että mies tarjoutuu kohteliaasti maksamaan. Vaikka en ahmi paninia enkä mitään muutakaan, arvostan silti tapoja ja voin hyvin siemailla pienen annoksen juotavaa.
Tuossa olet kyllä oikeassa, että jos ei osu eikä uppoa, niin edes kolmen ruokalajin illallinen ei kiinnostusta herätä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on epäkohteliasta mennä kahvilaan norkoilemaan pidemmäksi aikaa ilman, että tekee ihan kohtuulliset ostokset. Pelkän kahvin voi ottaa mukaan, jos vie asiakaspaikan niin sitten jotain myös kahvin kylkeen.
Minusta siis ihan normaalia käytöstä. Tosin se ei ole, että tarjoutuu maksamaan ja vetää kilarit täysin tavanomaisista ostoksista. Ensi kerralla älä tarjoudu, jos et ole sitä valmis tekemään.
T:kahvilan pitäjä
Saako absilla juoda vain kahvin?
Jos ostaa vaikka 5 euron kahvin,kauan saa istua? Ei ollenkaan?
(Eli vinkkinä; joku tunnnelmainen baari siis parempi, siellä saa ihan rauhassa istua hiljaisina aikoina juoman kanssa). Baarit yleensä ei vedä porukkaa,jos tyhjillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Miten luulet saavasi tyttöystä
Aivan. Mutta silloin ei kannata sanoa, että tarjoaa,ja tulla.sitten tänne nillittämään kun joutuukin tekemään niin.
Mä pyydän tindermiehet nykyään kävelytreffille. Ei maksa mitään ja voi paeta tarpeen tullen nopeasti kun sanoo että on joku meno tai parkkimittarissa loppuu raha.
Kerran yksi tindermies vei kahvilaan ekoille treffeille ja käski ottamaan mitä haluan. Otin kahvin + piirakkapalan, maksoi 12 euroa. Hän otti vain kahvin ja maksoi minut. En sitten tiedä mokasinko kun otin muutakin kuin kahvin.
Jos 15€ tuntuu liian kalliilta lompakolle, niin eipä siinä tilanteessa ole varaa naista ottaa saati perhettä perustaa.
Unohda kokonaan koko homma ja mene TÖIHIN!