Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen treffeillä ja nähdään kahvilassa tai ravintolassa ja mies haluaa maksaa erikseen, otan sen välittömästi viestinä, että mies on jo minut nähdessään todennut, etten ole sen arvoinen (jos kahvilassa, jossa pitää maksaa ennen tilauksen saamista). Tai jos ravintolalaskun tullessa hän haluaa laskut erikseen, otan sen viestinä, että hän on aterian aikana todennut, ettei ole enempää kiinnostunut. Niinpä jatkoa ei tule minun puoleltani enää.
Miten muuten ravintolassa jossa maksetaan vasta jälkeen päin? Jos kumpikaan ei ole etukäteen sanonut maksavansa molempia, esim mies. No siinä syödään ja juodaan tietämättä kumpi maksaa ja mitä? Sitten kun appeet jo on mahassa ja laskun aika niin voi tulla hankalaa jos etenkin toinen olettanut toisen maksavan ja rahaa ei ole. Ja ei tavata enää eli pärstä ei miellyttänyt?
Miten noista klaarataan
Sellaisia naisia on, jotka jättävät lompakkonsa kotiin ja olettavat miehen maksavan. Olen itsekin törmännyt sellaiseen nuorena ja jonkun aikaa tyhmänä viettänyt hänen kanssaan ( köyhtyen). Naisen aiemmat orastavat suhteet olivat kaatuneet jo ensitreffeillä tuon takia.
"Mistä sinä tiedät etukäteen, onko mies laittautumisesi arvoinen, jos tapaatte ensi kertaa?"
Arvioin etukäteen sillä perusteella, millainen kuva on syntynyt. Jollain perusteellahan sitä päättää, viitsiikö edes tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Treffeillä käynti on siis miehiltä lypsämistä ja miehet odottavat vastineeksi munan lutkuttamista. Senkin moni nuori nainen joutuu toteamaan ihan omakohtaisesti."
Jotkut naiset kostavat edellisten suhteiden pettymykset lypsämällä suraavalta mieheltä ilmaisia virvokkeita ja lainaamalla rahaa, jota ei koskaan maksa takaisin.
Kuka on niin typerä, että lainailee rahaa satunnaisille treffikumppaneille? Miehet on kyllä oikeesti aivan järkyttävän tyhmiä! Tekevät näköjään pllunhimossaan ihan mitä tahansa. Ihan. Mitä. Tahansa.
Mikään ei ole näköjään naisille hyvä. Jos et tarjoa, olet pihi ja jos tarjoat olet pllunhimoaja :D
Oletko ajatellut, että naisia on erilaisia? Jotkut ovat enemmän "itsenäisiä tasa-arvonaisia" ja jotkut ajattelevat perinteisemmin (usein myös muustakin kuten pitääkö lastenhoito jakaa 50-50). Ajatus siitä, että naiset haluavat "tasa-arvoa" mutta sitten kuitenkin perinteisten roolien parhaat puolet, voi olla ainakin osittain illuusio. Harha siitä, että ei saa selvää siitä, mitä "naiset" haluavat, voi johtua siitä, että kuvittelee "naisten" olevan yksi yhtenäinen joukko.
Vierailija kirjoitti:
"Mistä sinä tiedät etukäteen, onko mies laittautumisesi arvoinen, jos tapaatte ensi kertaa?"
Arvioin etukäteen sillä perusteella, millainen kuva on syntynyt. Jollain perusteellahan sitä päättää, viitsiikö edes tavata.
Mitkä seikat siis vaikuttavat etukäteen siihen, että toteat miehen laittautumisesi arvoiseksi? Ja toisaalta, lähdetkö joskus matalammalla kynnyksellä treffeille, eli tukka ponnarilla ja meikittä?
Onko toi nyt joku kallis hinta? Kyllä meillä mies maksoi alkuun kaiken, eikä valittanut, mikään rikas kuitenkaan ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen treffeillä ja nähdään kahvilassa tai ravintolassa ja mies haluaa maksaa erikseen, otan sen välittömästi viestinä, että mies on jo minut nähdessään todennut, etten ole sen arvoinen (jos kahvilassa, jossa pitää maksaa ennen tilauksen saamista). Tai jos ravintolalaskun tullessa hän haluaa laskut erikseen, otan sen viestinä, että hän on aterian aikana todennut, ettei ole enempää kiinnostunut. Niinpä jatkoa ei tule minun puoleltani enää.
Päteekö tämä myös toisinpäin? Eli jos mies olisi tarpeeksi kiinnostava heti ensi silmäyksellä, voisitko sinä kuvitella haluavasi maksaa hänenkin tilauksensa? Jos ei, niin miksi ei?
Ei päde toisinpäin, mutta jos mies on tarpeeksi kiinnostava, koettaisin laittautua sitäkin enemmän, valita mahdollisimman kauniit vaatteet ja olla oikein vielä tavallistakin kive
Mutta voi itku sentään, jos sillä miehellä ei ole ylimääräisiä rahoja!!! Kuten ap:n tilanteessa.
Mistäs muuten etukäteen tiedät kun menet eka treffeille että onko mies todella kiinnostava? Kun et ole nähnyt/ haistanut. Niin mistä tiedät laittautua superulkonäköön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä seikat siis vaikuttavat etukäteen siihen, että toteat miehen laittautumisesi arvoiseksi? Ja toisaalta, lähdetkö joskus matalammalla kynnyksellä treffeille, eli tukka ponnarilla ja meikittä?
Kaikki mahdolliset, siis kokonaisuus. Myös se, kuinka kiinnostuneelta mies vaikuttaa minusta ja arvelenko, että voisiko hän olla kiinnostunut myös tavattuamme. Ulkonäkö, työ, koulutus, harrastukset, miten kuvaa itseään, miten on kirjoittanut minulle. Kyllä varmaan oikeasti tiedät, mistä se kiinnostus herää. Mutta jos olet mies, todennäköisesti kuvittelet ulkonäön merkityksen suuremmaksi kuin se on, samoin rahapussin suuruuden merkityksen. Iso merkitys on sillä, arvioinko miehen voivan olla myös vakavissaan kiinnostunut minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Treffeillä käynti on siis miehiltä lypsämistä ja miehet odottavat vastineeksi munan lutkuttamista. Senkin moni nuori nainen joutuu toteamaan ihan omakohtaisesti."
Jotkut naiset kostavat edellisten suhteiden pettymykset lypsämällä suraavalta mieheltä ilmaisia virvokkeita ja lainaamalla rahaa, jota ei koskaan maksa takaisin.
Kuka on niin typerä, että lainailee rahaa satunnaisille treffikumppaneille? Miehet on kyllä oikeesti aivan järkyttävän tyhmiä! Tekevät näköjään pllunhimossaan ihan mitä tahansa. Ihan. Mitä. Tahansa.
Mikään ei ole näköjään naisille hyvä. Jos et tarjoa, olet pihi ja jos tarjoat olet pllunhimoaja :D
Totta :)
Menkää kysymään Prismassa pariskunnilta miten he sen tekivät, että pääsivät yhteen ja nyt jo perhettäkin on? Miten dilemma kahvista ja kaakaosta ja paninista meni alussa? Sieltä se tieto tulee.
Vierailija kirjoitti:
Onko toi nyt joku kallis hinta? Kyllä meillä mies maksoi alkuun kaiken, eikä valittanut, mikään rikas kuitenkaan ole
Miehen maksuhalukkuus riippuu myös siitä kuinka todennäköisenä mies pitää suhteen syntymistä naisen kanssa. Mitä todennäköisemmältä näyttää suhteen syntyminen miehen mielestä, sitä helpommin mies maksaa naisen tilaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt 40+ iässä naisetkin tarjoavat. 20+ ja 30+ naiset, ei todellakaan. Ainoana poikkeuksena kun mies on komea k*sipää, silloin parikymppinen nainen tarjoaa ja luuttuaa miehen kämpänkin kun mies on kaljalla kavereiden kanssa.
Alfamiehiä ei riitä kaikille.
Jokainen on nähnyt sen kuinka epätasaisemmin parisuhteet jakautuvat nuorena, kun naisilla ei ole kiirettä hankkia perhettä. Komeimmat miehet vaihtavat tyttöystävää kuin sukkaa ja hoitavat irtosuhteet. Suuri joukko betamiehiä odottelee naista.
Siinäpähän odottelevat sitten, so what. Jos kerran noilla naisilla ei ole kiirettä hankkia perhettä, niin eivät he sen betamiehenkään kanssa rupea nuorena sitä perhettä hankkimaan. Taas vaan katkeraa valitusta siitä ettei saa helposti irtopillua joka suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä ihmiset länkyttää koko ajan että minä tarjoaisin ja jos minäminäminä tarjoaisin niin minäminäminä suu korvissa hymyilisin, kun olen kertonut tarjoavani kahvit ja toinen vetäisee vitriinistä 15 e ostokset, niin minä vaan olisin ihan ilopissat pöksyssä vaikka rahaa ei olisi tilillä kuin kymppi kun tämä ei ole yhtään olennaista!
Vain pari kirjoittajaa on osoittanut ytimeen: se on olennaista, mitä se tarjoaja sanoo ja tekee. Jos hän sanoo kahvit ja ottaa vain kahvin, sinä olet käytöstavaton moukka, joka ei käsitä mitään sinulle annetusta suorasta vinkistä, vaan menet suu soikkona eteenpäin, koska meillähän on kahvittelukulttuuri ja se tarkoittaa, että mulle kuuluu panini! Kahvittelukulttuurin katsoin vikipeediasta ja siellä sanottiin että kuuluu!
Vain ne jotka eivät ymmärrä kahvittelukulttuuria, joutuvat katsomaan sen Wikipediasta. Muut tietävät katsomattakin siihen kuuluvan jotain syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että tämä toimii tällöin myös toiseen suuntaan samalla periaatteella. Mietippäs tästä lähtökohdasta minkä arvoinen mies sitten on sinulle, jos et ole valmis edes OMIA juomisiasi ja syömisiäsi maksamaan hänen seurassaan? Täysin arvoton vai?
Miesten maksamisen pohja on siinä, että naisilla ei ollut ennen omaa rahaa. Ihan käsittämätöntä, että vielä vuonna 2024 jotkut odottavat ihmisten noudattavan tällaista sukupuolisidonnaista muinaisjäännettä.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta :)
Menkää kysymään Prismassa pariskunnilta
Olen Prismassa pääosin yksinäisiä ihmisiä ja vanhoja pariskuntia. Nuoria pariskuntia ei kovin paljon näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuvaus treffailusta kuulostaa tarjouskilpailulta jossa miehen on ostettava nainen, mutta "sääntöihin" kuuluu ettei mies saa sanoa ostavansa naista, vaan hänen on puhuttava tasa-arvoisesti mutta käyttäydyttävä patriarkaalisesti.
Nainen myy aikaansa ja mahdollisuutta että mies saisi p*llua, ja miehen on maksettava, samalla esittäen ettei hän joudu maksamaan koska nainenhan on itsenäinen ja voimaantunut nykynainen joka pärjää ilman miestä!!!1No älä nyt siellä pullaas tukehdu (vai sekä sua suututtaa, että kukaan ei sulle sitä pullaa tarjonnut?)
Mitä mies myy, kun minä tarjoan hänelle treffeillä kahvit pullan tai leivän kera? Kyllä, kahvitarjoukseeni sisältyy aina ihan itsestää
Mutta kun se pitää paikkansa.5 - kyllä, 5 - ensimmäistä minusta kiinnostunutta naista osuivat tuohon. Kaikki juuri siinä iässä että kaverit alkoivat pariutua, kaikilla "kusipäinen exä" eli juuri sellainen itsevarma ja minua komeampi tyyppi joka kuitenkin teki mitä halusi kun nainen palveli.Minulta sitten haluttiin varmistaa heti, että enhän minä ole sellainen. Minulta, betamieheltä, ei vastaavaa käytöstä olisi siedetty.
Miksi sinä haluat käyttäytyä samalla tavoin kuin se kuspäinen eksä? Haluatko olla siis kuspää ja kohdella ja käyttäytyä huonosti? Haluat naisen palvelevan sinua ja haluat saada tehdä mitä vaan?
Onko tässä villakoiran ydin: "betamiehet" haluavat käyttäytyä kuspäisesti. He eivät ole siis yhtään parempia kumppaneita, kuin ne homoeroottisesti ihailemansa alfat tai normaalit miehet ilman mitään aakkosetuliitettä. Naisvihamielistä katkeraa sakkia siis.
Aww näin keski-ikäisenä tätinä tämä hymyilyttää. :)
Olet söpö ap.
Voin tarjota sulle alkupalat ja jälkkärit konjakkeineen jos tuut mun kaa treffeille. ;)
Ymmärrän kyllä ärtymyksesi ja muunkin ajattelusi mutta tuo nuoruus, tarkkuus rahoistasi yms on vaan suloista.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuvaus treffailusta kuulostaa tarjouskilpailulta jossa miehen on ostettava nainen, mutta "sääntöihin" kuuluu ettei mies saa sanoa ostavansa naista, vaan hänen on puhuttava tasa-arvoisesti mutta käyttäydyttävä patriarkaalisesti.
Nainen myy aikaansa ja mahdollisuutta että mies saisi p*llua, ja miehen on maksettava, samalla esittäen ettei hän joudu maksamaan koska nainenhan on itsenäinen ja voimaantunut nykynainen joka pärjää ilman miestä!!!1
Ei miehen ole mikään pakko tarjota! Uskokaa nyt. Jos joku nainen sitä vaatii ja mies ei ole suostuvainen, niin mies etsii sellaisen naisen joka hyväksyy omat kulunsa tai on sitten yksin. Ihan oma vika, jos alkaa makselemaan heti ensitapaamisella eikä osaa vetää rajaa omien rahojensa käyttöön, etenkin jos rahaa ei ole kovin paljoa. Se nainen ei automaattisesti ole mikään hyväksikäyttäjä, jos toinen on luvannut tarjota. Ja luvattahan näitä tarjoamisia ei yleensä saa.
Nainen antaa aikaansa, koska haluaa parisuhteen. Seksitreffit ja maksullinen seura on ihan asia erikseen, silloin kumpikin tietää mitä on antamassa ja saamassa. Normi treffeille mies ei tule paikalle ostamaan pildeä ja maksamaan kahvilareissua sitä saadakseen. Mies tulee paikalle jos haluaa mahdollisuuden tutustua siihen naiseen ja katsoa, onko parisuhdetta mahdollista kehittää hänen kanssaan. Jos mies ei ymmärrä tätä, niin hän saakin olla minun puolestani vaikka konkurssissa kaikkien epäonnistuneiden treffien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on paha paikka. Kynnyskysymys.
Mites sitten yhdessäasuessanne, kumpi maksaa 20e enemmän jostain ? 👌😉🤣
Ei ku sitten se on eri asia. Ensitreffeillä ei voi tarjota, koska ei tunne naista eikä tiedä pääseekö naisesta hyötymään. Tyttöystävälle tai vaimolle voi tarjota herkkukaakaon, koska silloin tietää saavansa naisesta hyötyä.
Yt, incel-suomi -tulkki
No eihän niille tyttöystäville ja vaimoillekaan tarjota. Kaikkien kulujen on mentävä tasan puoliksi äitiyslomalla ja hoitovapaallakin. Paitsi että äiti maksaa lasten kulut sen puolikkaansa päälle vielä.
Ei miehen ole mikään pakko tarjota! Uskokaa nyt. Jos joku nainen sitä vaatii ja mies ei ole suostuvainen, niin mies etsii sellaisen naisen joka hyväksyy omat kulunsa tai on sitten yksin. Ihan oma vika, jos alkaa makselemaan heti ensitapaamisella eikä osaa vetää rajaa omien rahojensa käyttöön, etenkin jos rahaa ei ole kovin paljoa. Se nainen ei automaattisesti ole mikään hyväksikäyttäjä, jos toinen on luvannut tarjota. Ja luvattahan näitä tarjoamisia ei yleensä saa.
Nainen antaa aikaansa, koska haluaa parisuhteen. Seksitreffit ja maksullinen seura on ihan asia erikseen, silloin kumpikin tietää mitä on antamassa ja saamassa. Normi treffeille mies ei tule paikalle ostamaan pildeä ja maksamaan kahvilareissua sitä saadakseen. Mies tulee paikalle jos haluaa mahdollisuuden tutustua siihen naiseen ja katsoa, onko parisuhdetta mahdollista kehittää hänen kanssaan. Jos mies ei ymmärrä tätä, niin hän saakin olla minun puolestani vaikka konkurssissa kaikkien epäonnistuneiden treffien jälkeen.
Tämän takia miehet haluavatkin vain seksisuhteita. On paljon mukavampaa kutsua nainen vain saunomaan kuin lähteä jonnekin kahvilaan selittelemään ja maksamaan omia ja muiden laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tarjoajat eivät ole pllunhimoajia, mutta osa on. Täytyy yrittää selvittää ketkä. Jatkossa kun elämä sellaisen kanssa voi hyvinkin olla tyyliä "Mä vein roskat, nyt sun pitää suostua seksiin, muuten murjotan kuin taapero".
Lähtökohtaisesti tietenkin jokainen maksaa tilaamansa asiat. Voi tulla hankalaa todellakin, jos syö ravintolassa vaikka rahaa ei ole. Mutta ei kai kukaan lähde ravintolaan syömään jos ei ole rahaa eikä tietoa tarjoamisesta.