Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisia on ihan yhtä paljon kuin miehiäkin, joten naiset joutuvat käymään keskimäärin ihan yhtä monilla treffeillä. Joillakin miehillä on outo fantasia, että naisia olisi jotenkin tosi vähän ja että naiset löytäisivät välittömästi kumppanin halutessaan. Pelkkää seksiä nainen saattaa saadakin helposti, mutta hyvin harva nainen etsii sitä, että saa kerran olla jonkun pa*opuuna."
Mies pystyy valitsemaan naisen ilman treffausta, jos nainen on tarpeeksi kaunis. Miehet yleensä inhoavat treffauksen alkuvaiheen epävarmuutta. Naiselle sen sijaan pelkkä keskustelu kahvilassa on miellyttävää terapiaa. Mies toivoo, että tuo vaihe olisi äkkiä ohi ja päästäisiin seuraavaan vaiheeseen.
Se mies tajuaakin si
Muuten täysin samaa mieltä mutta ei noita varakkaitakaan tarvitsisi kuiviin pumpata. Joku mainitsi ketjussa ns vanhan rahan varakkaat nuoret. Syntyneet miljoonat taskussaan ja todella tottuneet siipiporukkaan. Kun tällainen mies tapaa vaikka opiskeluaikana naisen, niin kyllä jysähtää jarrut päälle kun nainen meinaa alkaa pumpata paninit poikineen ja siitä se alkaa. Tunnen tällaisen nuoren miehen ja on kyllä tarkka huomaamaan kun meinataan alkaa kusettaa. Hän ei leveile omaisuudellaan mutta pieni kaupunki ja tietty sukunimi niin siinä se on. Lika barn leka bäst, vai miten se meni.
Paninin tarjoaminen kahvilassa on jo kuiviin pumppaamista :D On joo 15eur ihan rahaa, mutta ei ole kyse satasista, tonneista tai Tesloista, että hieman perspektiiviin nyt asioita.
Toisaalta, p uukotteleehan deekutkin toisiaan pullopanttirahojen takia, että kaipa se rupinen kahvilaleipä on joillekin jäätävä ryöstö, kaakaon tilaaminen lisäksi sitten jo henkistä ja taloudellista väkivaltaa.
Miten koskaan voi olla parisuhteessa ja asua saman katon alla, jos on noin tarkkaa. Mitataanko sähkönkulutuskin sitten sentilleen, ettei vahingossakaan maksa toisen kännykän latausta...
"Loistavia tarinankertojamiehiä, jotka osaavat myös kuunnella ja ovat kiinnostuneita siitä, mitä nainen sanoo, on taas todella harvassa."
Kyllä sellaisia on, esimerkiksi minä, mutta se ei tule esiin ensimmäisellä tapaamisella vaan vaatii pidemmän ajan tutustumisen, jotta pystyy olemaan täysin rentona. Silloin niitä juttuja alkaa tulla. Minun spesiaali on itseironiset jutut, joilla saan kaverit ja tutut nauramaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on".
Lentävä lause ;)
Alkoi tehdä mieli kaakaota. En ole kahvilassa koskaan tilannut,muita tuotteita kyllä. Niin onko se vaan sekoitettu se joku Fazerin kertapussi veteen ja 6€ kiitos? Vai tekeekö kahvilat itse sen, sekoittaen kenties Vanhoutenia, vaniljasokeria, kermaa ym? Jos jälkimmäinen niin ketjun innoittamana olisin valmis menemään tänään duunin jälkeen kaakaolle. Yksin ja maksan itse.
Onko se se superkaakao? Kahvijuomia olen juonut mutta tuo jäänyt täysin väliin.
Se riippuu paikasta. Voi olla sulatettu suklaasta maitoon. Päälle voi ottaa vaikka kermavaahtoa, vaahtokarkkeja ja suklaakastiketta.
"Muuten täysin samaa mieltä mutta ei noita varakkaitakaan tarvitsisi kuiviin pumpata. "
Parempi sanoa jo alussa että budjetti on sen kolme euroa ja sen yli omakustanteinen. Ei kai kukaan mene pelkkää kahvia juomaan jos tarjotaan ja harva muutenkaan.
Tuliko ap:lle mieleen, että kaakaon ja paninin syömisessä ja juomisessa menee enemmän aikaa, jotta treffit kestäisivät pidempään tai olisi ns. tekemistä pidemmäksi aikaa. Sen pelkän kahvikupillisen kun huitasee kitusiinsa paljon nopeammin.
Ehkä opiskelijalle treffit olivat arjesta poikkeava hetki, kun kahvilaankin mentiin. Siksi halusi tilata jotakin arjesta poikkeavaa. Harva varmaan käy joka päivä tai edes joka viikko tuollaista settiä syömässä.
Treffien järjestäminen opiskelijaruokalaan olisi ollut oikea ratkaisu. Molemmat olisivat ostaneet oman aterian ja kahvit sen päälle 84 sentillä.
" Paninin tarjoaminen kahvilassa on jo kuiviin pumppaamista :D On joo 15eur ihan rahaa, mutta ei ole kyse satasista, tonneista tai Tesloista, että hieman perspektiiviin nyt asioita.
Toisaalta, p uukotteleehan deekutkin toisiaan pullopanttirahojen takia, että kaipa se rupinen kahvilaleipä on joillekin jäätävä ryöstö, kaakaon tilaaminen lisäksi sitten jo henkistä ja taloudellista väkivaltaa.
Miten koskaan voi olla parisuhteessa ja asua saman katon alla, jos on noin tarkkaa. Mitataanko sähkönkulutuskin sitten sentilleen, ettei vahingossakaan maksa toisen kännykän latausta... "
Monta kertaa ollaan sanottu, että tarjoaminen tuntemattomalle ei ole sama asia kuin tarjoaminen omalle naiselle. Ensitreffeillä ei todellakaan ole vielä varmaa tuleeko nainen olemaan sinun naisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Tuota se tulee sitten olemaan jokainen ravintolakäynti ja lomareissu, jos nainen Apn kanssa sellaisille edes pääsee. Pikkurahan pihtaamista, ainaista kyräilyä ja valitusta. Koskaan ei saa valita mitä oikeasti haluaa, vaan pitää ottaa se halvin, tai mies alkaa kitistä ja sitten olisi ollut sama jäädä kotiin.
14,90€ ei edes ole paljon kahvilassa tänä päivänä.
JOKAINEN? Milloin ajattelit aikuistua ja vastata omista kuluistasi?
Ap kirjoittaa aloituksessa: "Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut."
Eli kitisee, ettei toinen olisi saanut edes omilla rahoillaan ostaa haluamiaan tuotteita. Aika rasittava tyyppi sellainen valittaja ja nuukaileva kyylä, pilaa tunnelman. Karsea matka- tai ravintolaseuralainen, jos alkaa arvostelemaan toisen ostoksia, jotka toinen on itse maksanut, koska hänen mielestään niitä ei tarvita. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisia on ihan yhtä paljon kuin miehiäkin, joten naiset joutuvat käymään keskimäärin ihan yhtä monilla treffeillä. Joillakin miehillä on outo fantasia, että naisia olisi jotenkin tosi vähän ja että naiset löytäisivät välittömästi kumppanin halutessaan. Pelkkää seksiä nainen saattaa saadakin helposti, mutta hyvin harva nainen etsii sitä, että saa kerran olla jonkun pa*opuuna."
Mies pystyy valitsemaan naisen ilman treffausta, jos nainen on tarpeeksi kaunis. Miehet yleensä inhoavat treffauksen alkuvaiheen epävarmuutta. Naiselle sen sijaan pelkkä keskustelu kahvilassa on miellyttävää terapiaa. Mies toivoo, että tuo vaihe olisi äkkiä ohi ja päästäisiin seuraavaan vaihe
Puhutaan opiskelijasta. 15eur on opiskelijalle aika olennainen raha. Vanhempana sitten tulee kalliimmat asiat, kun opiskelijamies on työelämässä ja naisen tarpeet ovat suuremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pystyy valitsemaan naisen ilman treffausta,
Vaellus kuulostaa hyvältä.
Naisena
Mukavuuspainotteiselle lomalla tarkoitan sitä, että keskiössä on:
- syöminen/herkuttelu
- mahdollisimman luksushenkinen majoitus
- palveltavana oleminen
Riippumatta siitä mitä nykyään pidetään luksuksena, puhutaan asioista jotka ovat sitä arkeen verrattuna.
Itseäni ei kiinnosta ollenkaan olla muiden passattavana, viettää aikaa kliinisen valkoiseksi sisustetussa hotellissa, tai istua ravintolassa mukahienona esittämässä maallikon idioottimaisia analyysejä ruuasta ja palvelusta. Enkä todellakaan saa ruokaorgasmeja, joiden ansiosta hihkuisin innoissani joka kerta kun haarukoin jotain suuhuni.
Kun palataan vaellukselta, minulla ei ole kiinnostusta ensimmäisenä varata hotelliyötä ja pöytää ravintolasta. Mieluummin joku maanläheinen ja tunnelmaan sopiva pysähdyspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ap:lle mieleen, että kaakaon ja paninin syömisessä ja juomisessa menee enemmän aikaa, jotta treffit kestäisivät pidempään tai olisi ns. tekemistä pidemmäksi aikaa. Sen pelkän kahvikupillisen kun huitasee kitusiinsa paljon nopeammin.
Ehkä opiskelijalle treffit olivat arjesta poikkeava hetki, kun kahvilaankin mentiin. Siksi halusi tilata jotakin arjesta poikkeavaa. Harva varmaan käy joka päivä tai edes joka viikko tuollaista settiä syömässä.
Ei varmastikaan käy, koska opiskelijalla ei ole varaa sellaiseen. Paitsi tietysti toisen rahoilla.
Ja jos treffeillä on tylsää heti kun suusta loppuu mässytettävä, niin minkähänlainen parisuhde tuossa olisi tiedossa?
Älkää tarjotko treffeillä, vaan kumpikin maksaa omat kahvinsa ja ruokansa, niin mitään ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
" Paninin tarjoaminen kahvilassa on jo kuiviin pumppaamista :D On joo 15eur ihan rahaa, mutta ei ole kyse satasista, tonneista tai Tesloista, että hieman perspektiiviin nyt asioita.
Miten koskaan voi olla parisuhteessa ja asua saman katon alla, jos on noin tarkkaa. Mitataanko sähkönkulutuskin sitten sentilleen, ettei vahingossakaan maksa toisen kännykän latausta... "
Monta kertaa ollaan sanottu, että tarjoaminen tuntemattomalle ei ole sama asia kuin tarjoaminen omalle naiselle. Ensitreffeillä ei todellakaan ole vielä varmaa tuleeko nainen olemaan sinun naisesi.
Ihmiset eivät ole omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan opiskelijasta. 15eur on opiskelijalle aika olennainen raha. Vanhempana sitten tulee kalliimmat asiat, kun opiskelijamies on työelämässä ja naisen tarpeet ovat suuremmat.
Naisen tarpeet on suuremmat? Mitä hittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole omaisuutta.
Naiset haluavat syödä ja säästää kakun samaan aikaan.
Halutaan maksaminen ajoilta jolloin naisella ei ollut omaa rahaa ja nainen oli ainakin joissain paikoissa miehen omaisuutta. Halutaan prostituutioon kuuluva systeemi jossa mies maksaa naisen ajasta.
Mutta sitten kuitenkin halutaan tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Luuletko että vanhemmalle naiselle riittää panini? Sitten puhutaan asunnon, lahjojen, lomamatkojen, jne tasosta.
Ja mies maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Luuletko että vanhemmalle naiselle riittää panini? Sitten puhutaan asunnon, lahjojen, lomamatkojen, jne tasosta.
Ja mies maksaa.
Mä olen vanhempi nainen. Mä maksan vuokran ja muut menot. Älä sä puhu potaskaa. Mulle ei ole kustannettu sun mainetsimisia asioita.
Joo, olen saanut n. 20-40e arvoisia lahjoja muutaman kerran eläissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmastikaan käy, koska opiskelijalla ei ole varaa sellaiseen. Paitsi tietysti toisen rahoilla.
Ja jos treffeillä on tylsää heti kun suusta loppuu mässytettävä, niin minkähänlainen parisuhde tuossa olisi tiedossa?
Jos Ap on opiskelija, niin miksi hemmetissä hän tarjoutui maksamaan? Aika typerää sitten valittaa treffikumppanin tilauksesta, jos kerran on luvannut maksaa.
Jos treffeillä on tylsää, niin se ei varmaankaan riipu mässytettävästä. Asiakaspaikkoja ei myöskään ihan loputtomiin voi pitää varattuina, jos kahvit on jo ajat sitten juotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ja mies maksaa.
Mä olen vanhempi nainen. Mä maksan vuokran ja muut menot. Älä sä puhu potaskaa. Mulle ei ole kustannettu sun mainetsimisia asioita.
Joo, olen saanut n. 20-40e arvoisia lahjoja muutaman kerran eläissäni.
Nää on kuunnellu jotakin jenkkiläisiä miesasiamiehiä. Kohta ne kysyy mitä naiset tuo pöytään.
Alkoi tehdä mieli kaakaota. En ole kahvilassa koskaan tilannut,muita tuotteita kyllä. Niin onko se vaan sekoitettu se joku Fazerin kertapussi veteen ja 6€ kiitos? Vai tekeekö kahvilat itse sen, sekoittaen kenties Vanhoutenia, vaniljasokeria, kermaa ym? Jos jälkimmäinen niin ketjun innoittamana olisin valmis menemään tänään duunin jälkeen kaakaolle. Yksin ja maksan itse.
Onko se se superkaakao? Kahvijuomia olen juonut mutta tuo jäänyt täysin väliin.