Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Vierailija
05.01.2024 |

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Kommentit (554)

Vierailija
61/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas

Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa. 

Miten noin erikoinen tilanne? Töissä nollattuntisopimuksella? 

Mitä työnantajaa edustat? Valtiota?

Vierailija
62/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole järkeä, siksi menenkin 10 000 palkalla ne pari tuntia etäilee päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne laskut ovat? 

Vierailija
64/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä työnantajan pärstässä on jotain vikaa?

Vierailija
65/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tämän maan suurin ongelma kun edes 3000e keskituloisen palkalla ei saada ihmisiä töihin. Tuet on liian isot jos jää enemmän käteen kuin 3000e palkasta.

No ei jää enemmän jos ei ole kymmenen vammaisen lapsen yksinhuoltaja. Ap on perskokkaretrolli.

Vierailija
66/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi halvempi asunto ja maksa velat pois niin alkaa jäämään enemmän käteen. 

Ei saa halvempaa asuntoa kun luottotiedot mennyt eikä ole muutenkaan varaa muuttaa.

ap

No sitä tärkeämpää on mennä töihin, että saat ne puhdistettua. Sitten voit tehdä vapaan ihmisen ratkaisuja.

Kestäisi yli 3 vuotta maksaa ulosotto pois

ap

Pitäähän sun velkas maksaa pois! V*ituttaa just tommoset lokit, jotka ei halua tehdä muuta ku loisia toisten lompakoilla. Ota vastuu elämästäsi, pelle.

Vierailija
67/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne laskut ovat? 

Sähkölasku 100€/kk (Kela maksaa kokonaan), Kotivakuutus 100€/vuosi (Kela maksaa kokonaan), Lääkäri ja lääkkeet 50€/kk (Kela maksaa kokonaan), Ulosotto 1000€/kk.

ap

Vierailija
68/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin muotoiltu kysymys ja lisäksi myöhässä. Sinun olisi pitänyt kysyä itseltäsi kannattaako hankkia niin monta lasta ja ryhtyä yksinhuoltajaksi, ettei normipalkalla pärjää.

Vierailija
69/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukia 1460 euroa ei ole järkee mennä töihin. No eipä töihin edes pääisis on taa suomi sen verran paska maa ettei töihin pääse edes.

Vierailija
70/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä. Älä kuuntele näitä jotka vaan haluavat, etteivät joudu maksaman tukiasi. Et tee mitään vääriin tukielättinä. Syy on systeemissä, ei sinussa.

Vierailija
71/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm itse saan 3200e/kk bruttona ja nettona noin 2150e/kk.

Asumiskulut eli lainanlyhennys ja vastike on yhteensä 650e/kk

Sähkö on kesällä alle 50e/kk ja talvella noin 100e-150e kuukaudessa riippuen pakkasista.

Autoa tarvitsen työmatkoihin ja auto vie polttoainetta kuukaudessa noin 200e.

Netti ja puhelinliittymä on joku 80e/kk

Noiden lisäksi menee vakuutusmaksut,ytk maksu,ajoneuvovero,auton huollot ja katsastus. Nämä vie varmaankin sen noin 100e/kk. <- ihan karkea arvio tämä :D

Noin 1000e/kk siis minulle jää rahaa elämiseen eli ruokaan ja käyttötavaroihin. En käy ravintoloissa,baareissa enkä missään yleisötapahtumissa. Säästöön/sijoituksiin laitan rahaa noin 200e-400e kuukaudessa tuosta 1000e/kk summasta.

Olen itse minimalisti eli rahaa en laita oikein mihinkään ylimääräiseen paitsi minulla on nopea ja kallis netti sekä joskus ostan jotain parempaa ruokaa kaupasta.

Sanon

Lisään tähän vielä sen että olen lisääntymis iässä oleva ihminen ja lapsia en aio tehdä koska lapsi vie rahaa, näin itsekseen pärjään ihan ok mutta lapsiin ei ole varaa. Palkkaa enemmän niin sitten alan etsimään kumppania ja lisääntymään. 

Vierailija
72/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne laskut ovat? 

Sähkölasku 100€/kk (Kela maksaa kokonaan), Kotivakuutus 100€/vuosi (Kela maksaa kokonaan), Lääkäri ja lääkkeet 50€/kk (Kela maksaa kokonaan), Ulosotto 1000€/kk.

ap

+ vuokra 800€/kk (Kela maksaa kokonaan)

ap

Vierailija
73/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölötipölöti mitä jaskaa. 3 tonnin tuloista ei jää samaa kuin tuista.

Vierailija
74/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölötipölöti mitä jaskaa. 3 tonnin tuloista ei jää samaa kuin tuista.

Kyllä jää kun joutuu itse maksamaan sähkölasku 100€/kk (Kela maksaa kokonaan), Kotivakuutus 100€/vuosi (Kela maksaa kokonaan), Lääkäri ja lääkkeet 50€/kk (Kela maksaa kokonaan), Ulosotto 1000€/kk  + vuokra 800€/kk (Kela maksaa kokonaan).

ap

Vierailija
75/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kelan tukia saa? Siis asumistuet yms kaikki tuet yhteensä jos on lapseton ja yksinasuva?

Vierailija
76/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne laskut ovat? 

ap

ap

Eikä maksa. 

Kokoomuksen puoluetoimistolla kannattaisi keksiä parempia juttuja. 

Vierailija
77/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole. 

Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.

Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk

ap

Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?

1/3 palkasta menee ulostottoon

ap

Laskukaavasi on väärin. Nimimerkillä vouti

Vierailija
78/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas

Koko ikänsä työttömällä on sama eläke kuin paskaduunia koko ikänsä tehneellä

ap

Mutta työkokemuksella voi saada parempaa palkkaa ja siten myös parempaa eläkettä.

Oma tuleva eläkkeeni alimmalla eläkeiällä on nyt jo 3300.

Eipä mitenkään tulisi mieleeni, ettei töissäkäyminen kannata.

Vierailija
79/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole. 

Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.

Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk

ap

Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?

1/3 pa

Ei ole

"Ulosottoon maksetaan yleensä a nettotuloista kuten palkasta tai eläkkeestä noin kolmannes."

ap

Vierailija
80/554 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne laskut ovat? 

ap

ap

Eikä maksa. 

Kokoomuksen puoluetoimistolla kannattaisi keksiä parempia juttuja. 

Helsingissä maksaa ja on maksanut jo 9 vuoden ajan

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi