Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Ei tietenkään ole järkeä, siksi menenkin 10 000 palkalla ne pari tuntia etäilee päivittäin.
Ehkä työnantajan pärstässä on jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tämän maan suurin ongelma kun edes 3000e keskituloisen palkalla ei saada ihmisiä töihin. Tuet on liian isot jos jää enemmän käteen kuin 3000e palkasta.
No ei jää enemmän jos ei ole kymmenen vammaisen lapsen yksinhuoltaja. Ap on perskokkaretrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi halvempi asunto ja maksa velat pois niin alkaa jäämään enemmän käteen.
Ei saa halvempaa asuntoa kun luottotiedot mennyt eikä ole muutenkaan varaa muuttaa.
ap
No sitä tärkeämpää on mennä töihin, että saat ne puhdistettua. Sitten voit tehdä vapaan ihmisen ratkaisuja.
Kestäisi yli 3 vuotta maksaa ulosotto pois
ap
Pitäähän sun velkas maksaa pois! V*ituttaa just tommoset lokit, jotka ei halua tehdä muuta ku loisia toisten lompakoilla. Ota vastuu elämästäsi, pelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne laskut ovat?
Sähkölasku 100€/kk (Kela maksaa kokonaan), Kotivakuutus 100€/vuosi (Kela maksaa kokonaan), Lääkäri ja lääkkeet 50€/kk (Kela maksaa kokonaan), Ulosotto 1000€/kk.
ap
Väärin muotoiltu kysymys ja lisäksi myöhässä. Sinun olisi pitänyt kysyä itseltäsi kannattaako hankkia niin monta lasta ja ryhtyä yksinhuoltajaksi, ettei normipalkalla pärjää.
Saan tukia 1460 euroa ei ole järkee mennä töihin. No eipä töihin edes pääisis on taa suomi sen verran paska maa ettei töihin pääse edes.
Ei ole mitään järkeä. Älä kuuntele näitä jotka vaan haluavat, etteivät joudu maksaman tukiasi. Et tee mitään vääriin tukielättinä. Syy on systeemissä, ei sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm itse saan 3200e/kk bruttona ja nettona noin 2150e/kk.
Asumiskulut eli lainanlyhennys ja vastike on yhteensä 650e/kk
Sähkö on kesällä alle 50e/kk ja talvella noin 100e-150e kuukaudessa riippuen pakkasista.
Autoa tarvitsen työmatkoihin ja auto vie polttoainetta kuukaudessa noin 200e.
Netti ja puhelinliittymä on joku 80e/kk
Noiden lisäksi menee vakuutusmaksut,ytk maksu,ajoneuvovero,auton huollot ja katsastus. Nämä vie varmaankin sen noin 100e/kk. <- ihan karkea arvio tämä :D
Noin 1000e/kk siis minulle jää rahaa elämiseen eli ruokaan ja käyttötavaroihin. En käy ravintoloissa,baareissa enkä missään yleisötapahtumissa. Säästöön/sijoituksiin laitan rahaa noin 200e-400e kuukaudessa tuosta 1000e/kk summasta.
Olen itse minimalisti eli rahaa en laita oikein mihinkään ylimääräiseen paitsi minulla on nopea ja kallis netti sekä joskus ostan jotain parempaa ruokaa kaupasta.
Sanon
Lisään tähän vielä sen että olen lisääntymis iässä oleva ihminen ja lapsia en aio tehdä koska lapsi vie rahaa, näin itsekseen pärjään ihan ok mutta lapsiin ei ole varaa. Palkkaa enemmän niin sitten alan etsimään kumppania ja lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne laskut ovat?
Sähkölasku 100€/kk (Kela maksaa kokonaan), Kotivakuutus 100€/vuosi (Kela maksaa kokonaan), Lääkäri ja lääkkeet 50€/kk (Kela maksaa kokonaan), Ulosotto 1000€/kk.
ap
+ vuokra 800€/kk (Kela maksaa kokonaan)
ap
Hölötipölöti mitä jaskaa. 3 tonnin tuloista ei jää samaa kuin tuista.
Vierailija kirjoitti:
Hölötipölöti mitä jaskaa. 3 tonnin tuloista ei jää samaa kuin tuista.
Kyllä jää kun joutuu itse maksamaan sähkölasku 100€/kk (Kela maksaa kokonaan), Kotivakuutus 100€/vuosi (Kela maksaa kokonaan), Lääkäri ja lääkkeet 50€/kk (Kela maksaa kokonaan), Ulosotto 1000€/kk + vuokra 800€/kk (Kela maksaa kokonaan).
ap
Paljonko kelan tukia saa? Siis asumistuet yms kaikki tuet yhteensä jos on lapseton ja yksinasuva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne laskut ovat?
ap
ap
Eikä maksa.
Kokoomuksen puoluetoimistolla kannattaisi keksiä parempia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole.
Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.
Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk
ap
Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?
1/3 palkasta menee ulostottoon
ap
Laskukaavasi on väärin. Nimimerkillä vouti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas
Koko ikänsä työttömällä on sama eläke kuin paskaduunia koko ikänsä tehneellä
ap
Mutta työkokemuksella voi saada parempaa palkkaa ja siten myös parempaa eläkettä.
Oma tuleva eläkkeeni alimmalla eläkeiällä on nyt jo 3300.
Eipä mitenkään tulisi mieleeni, ettei töissäkäyminen kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole.
Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.
Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk
ap
Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?
1/3 pa
Ei ole
"Ulosottoon maksetaan yleensä a nettotuloista kuten palkasta tai eläkkeestä noin kolmannes."
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne laskut ovat?
ap
ap
Eikä maksa.
Kokoomuksen puoluetoimistolla kannattaisi keksiä parempia juttuja.
Helsingissä maksaa ja on maksanut jo 9 vuoden ajan
ap
Mitä työnantajaa edustat? Valtiota?