Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi halvempi asunto ja maksa velat pois niin alkaa jäämään enemmän käteen.
Ei saa halvempaa asuntoa kun luottotiedot mennyt eikä ole muutenkaan varaa muuttaa.
ap
No sitä tärkeämpää on mennä töihin, että saat ne puhdistettua. Sitten voit tehdä vapaan ihmisen ratkaisuja.
Kestäisi yli 3 vuotta maksaa ulosotto pois
ap
Toisilla menee 13vuotta ja kyllä silti on töissä. Kun elämä se on elettävänä vielä 30 vuodenkin kuluttua ja sitä kannattaisi pedata vähän paremmin kun kasvavalla ulosotolla
Vierailija kirjoitti:
Tuet tulevat laskemaan vuosi vuodelta enemmän, eli ap ei ehkä kannata ajatella noin, että jatkossakin pärjäät tuilla. Sinun kaltaisiin ihmisiin ei vaan ole suomessa varaa, vaan jokaisen joka pystyy tekemään töitä on sinne mentävä. Ja hyvä näin.
Tuet ei ole laskenut 70-luvun jälkeen vaan noussut kokoajan
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossuelätti ei näytä kovin hyvältä CV: ssä.
Ei minulta ole koskaan mitään CV:tä kysytty, ja siihenkin voi keksiä ihan mitä huvittaa.
No ei kai ole kysytty, kun et ole missään käynyt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulta ole koskaan mitään CV:tä kysytty, ja siihenkin voi keksiä ihan mitä huvittaa.
No ei kai ole kysytty, kun et ole missään käynyt töissä.
Duunari töitä olen koko ikäni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää että saa noin paljon tukia. Jotain vikaa on tässä yhteiskunnassa.
Onko se yh joka saa elarit ja ihan kaikki yh tuet joista tulee melko iso potti.
Avoliitossa elävät saavat tukia kaikkein vähiten vaikka ei edes olla avioliitossa. Avoliitossa on ihan sama elatusvelvollisuus kuin avioliitossa ja tätä voi ymmärtää. Avoliitossa ei peri avokumppania mutta elatusvelvollisuus on. Tämä tuntuu ihan järjettömältä. Selittäkää mikä ero siinä oikein on.
Ei kukaan saa noin paljon tukia paitsi jos on yksinhuoltaja ja 15 alaikäistä lasta yksin hoidettavana. Ap. valehtelee tahalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi halvempi asunto ja maksa velat pois niin alkaa jäämään enemmän käteen.
Ei saa halvempaa asuntoa kun luottotiedot mennyt eikä ole muutenkaan varaa muuttaa.
ap
No sitä tärkeämpää on mennä töihin, että saat ne puhdistettua. Sitten voit tehdä vapaan ihmisen ratkaisuja.
Kestäisi yli 3 vuotta maksaa ulosotto pois
ap
Toisilla menee 13vuotta ja kyllä silti on töissä. Kun elämä se on elettävänä vielä 30 vuodenkin kuluttua ja sitä kannattaisi pedata vähän paremmin kun kasvavalla ulosotolla
Menkööt vaikka koko loppuelämä. Mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas
Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa.
Minä tein töitä, eläke nyt 2600€, tukieläteillä alle tonni
Ero kutistuu kun vähennät verot takuueläkkeestä ei mene veroa
Reilu kaks tuhatta jää käteen, lisäksi on omistusasunto yms. Asumiskulut on 300, eli ei tässä ongelmaa ole, mutta jatka kituuttamista
Takuueläkkeen lisäksi saa muita tukia kuten eläkeläisen asumistuki jne jolloin ero kapanee jo merkittävästi
Vierailija kirjoitti:
Luottotietomerkintä poistuu kun saat velkasi maksettua. Eikö sun noin isosta rahasummasta tukia pitäisi saada äkkiä velat pois?
Miksi ne velat pitäisi saada äkkiä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa.
Reilu kaks tuhatta jää käteen, lisäksi on omistusasunto yms. Asumiskulut on 300, eli ei tässä ongelmaa ole, mutta jatka kituuttamista
Takuueläkkeen lisäksi saa muita tukia kuten eläkeläisen asumistuki jne jolloin ero kapanee jo merkittävästi
Eläkeläinen saa kuitenkin samat sossutuet niin so?
Hmm itse saan 3200e/kk bruttona ja nettona noin 2150e/kk.
Asumiskulut eli lainanlyhennys ja vastike on yhteensä 650e/kk
Sähkö on kesällä alle 50e/kk ja talvella noin 100e-150e kuukaudessa riippuen pakkasista.
Autoa tarvitsen työmatkoihin ja auto vie polttoainetta kuukaudessa noin 200e.
Netti ja puhelinliittymä on joku 80e/kk
Noiden lisäksi menee vakuutusmaksut,ytk maksu,ajoneuvovero,auton huollot ja katsastus. Nämä vie varmaankin sen noin 100e/kk. <- ihan karkea arvio tämä :D
Noin 1000e/kk siis minulle jää rahaa elämiseen eli ruokaan ja käyttötavaroihin. En käy ravintoloissa,baareissa enkä missään yleisötapahtumissa. Säästöön/sijoituksiin laitan rahaa noin 200e-400e kuukaudessa tuosta 1000e/kk summasta.
Olen itse minimalisti eli rahaa en laita oikein mihinkään ylimääräiseen paitsi minulla on nopea ja kallis netti sekä joskus ostan jotain parempaa ruokaa kaupasta.
Sanon että kyllä on kannattavaa mennä töihin 3000e/kk palkalla.
Vierailija kirjoitti:
mitä sillä cv:llä tekee jos ei kannata mennä töihin?
Minä olen tehnyt 25 vuotta töitä 2700 euron bruttopalkalla enkä ole saanut minkäänlaisia tukia. Omistusasunto ja asuntolainaa on.
Luuletko, että joku kämänen 20-30 vuotta vanha Ilmarisen vuokra-asunto jostain Helsingistä rumalla sisustuksella ja tippuvilla kaapeilla olisi kaiken vaivan arvoinen?
No jos AP tulee 600 eurolla toimeen, niin siitä vaan kortistoon.
Tässä on tämän maan suurin ongelma kun edes 3000e keskituloisen palkalla ei saada ihmisiä töihin. Tuet on liian isot jos jää enemmän käteen kuin 3000e palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkkeen lisäksi saa muita tukia kuten eläkeläisen asumistuki jne jolloin ero kapanee jo merkittäv
Niinpä,takuuekläkkeellä oleva eläkeläinen saa tukia koska hänen eläkkeensä on niin pieni joten nettovaikutus kahden eläkeläisen välillä ei ole suuren suuri.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt 25 vuotta töitä 2700 euron bruttopalkalla enkä ole saanut minkäänlaisia tukia. Omistusasunto ja asuntolainaa on.
No, voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin erikoinen tilanne? Töissä nollattuntisopimuksella?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tämän maan suurin ongelma kun edes 3000e keskituloisen palkalla ei saada ihmisiä töihin. Tuet on liian isot jos jää enemmän käteen kuin 3000e palkasta.
Ehkä vika on työnantajassa eikä palkassa?
Tuet tulevat laskemaan vuosi vuodelta enemmän, eli ap ei ehkä kannata ajatella noin, että jatkossakin pärjäät tuilla. Sinun kaltaisiin ihmisiin ei vaan ole suomessa varaa, vaan jokaisen joka pystyy tekemään töitä on sinne mentävä. Ja hyvä näin.