Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi halvempi asunto ja maksa velat pois niin alkaa jäämään enemmän käteen.
Ei saa halvempaa asuntoa kun luottotiedot mennyt eikä ole muutenkaan varaa muuttaa.
ap
No sitä tärkeämpää on mennä töihin, että saat ne puhdistettua. Sitten voit tehdä vapaan ihmisen ratkaisuja.
Kestäisi yli 3 vuotta maksaa ulosotto pois
ap
VAAN kolme vuotta! Siis valoa tunnelin päässä näkyy jo. Eikun hommiin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.
Saan koska pitää itse maksaa laskut jotka kela maksaa nyt + 1000€/kk ulosottoon
ap
Palkka voi nousta, työllisen on helpompaa vaihtaa työpaikkaa kuin työttömän saada työpaikka, työllisen on paljon helpompaa jäädä työelämän ulkopuolelle kuin työttömän päästä takaisin työelämään, eläkettä saa luultavasti paremmin ja varmemmin jos on työuraa.
Tukiin, niiden tasoon ja jatkuvuuteen ei voi luottaa ainakaan pitkällä tähtäimellä. Kukaan ei voi tietää mikä on tilanne esimerkiksi 20 vuoden kuluttua.
Riskiarviointi mielestäni on työssäolon kannalla varsinkin kun kyseessä ei ole mikään törkeän alhainen palkka ja ellei kyseessä ole kohtuuttomasti terveyden päälle käyvät työolosuhteet.
Riippuu siitäkin, miten asut ja mitä laskuja sinulla on. Kaikkeen ei saa tukea.
Järkyttävää että saa noin paljon tukia. Jotain vikaa on tässä yhteiskunnassa.
Onko se yh joka saa elarit ja ihan kaikki yh tuet joista tulee melko iso potti.
Avoliitossa elävät saavat tukia kaikkein vähiten vaikka ei edes olla avioliitossa. Avoliitossa on ihan sama elatusvelvollisuus kuin avioliitossa ja tätä voi ymmärtää. Avoliitossa ei peri avokumppania mutta elatusvelvollisuus on. Tämä tuntuu ihan järjettömältä. Selittäkää mikä ero siinä oikein on.
Luottotietomerkintä poistuu kun saat velkasi maksettua. Eikö sun noin isosta rahasummasta tukia pitäisi saada äkkiä velat pois?
Kuka ne sun yli tonnin laskut toimeentulotuella maksaa? Ei ainakaan kela. Lisäksi, et saa omistaa mitään. Et säästää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole.
Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.
Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk
ap
Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas
Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa.
Minä tein töitä, eläke nyt 2600€, tukieläteillä alle tonni
Eiköhän ne tukisummat ala tippumaan tässä Suomen velka- ja taloustilanteessa.Revi siitä sitten.
Kuka ne laskut on ulosottoon päästänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossuelätti ei näytä kovin hyvältä CV: ssä.
Ei minulta ole koskaan mitään CV:tä kysytty, ja siihenkin voi keksiä ihan mitä huvittaa.
Parhaiten työelämässä pärjää he, joiden ei koskaan ole tarvinnut elämässään tehdä ainuttakaan, ei ensimmäistäkään työhakemusta ja cv:tä vaan on riittänyt kun omalle ukolle/iskälle sanoo, että haluu töitä niln se on aina riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole.
Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.
Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk
ap
Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?
1/3 palkasta menee ulostottoon
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa.
Ero kutistuu kun vähennät verot takuueläkkeestä ei mene veroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Millä laskukaavalla tukia saa 3000 e/kk?
Kyllä kannattaa. Katsos kun 5 ihmistä menee töihin ja maksaa verot, niin valtio voi niillä sun ja neljän muun verotuloilla elättää yhden t paikan halijan. Niin se on humanitäärinen teko mun menet töihin ja maksat veroja, voit elättää 1/5 henkilöstä joka tarvitsee apuamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Millä laskukaavalla tukia saa 3000 e/kk?
Kukaan ei ole niin väittänyt vaan tuosta palkasta jää saman verran käteen käyttörahaa kuin työttömänä kun maksan itse tuosta palkasta laskut + työssäkäynti kulut + ulosoton
ap
Meillä on nyt pari kertaa ollut töissä palkkatuettuna eräs lady, jolla on reippaasti ulosotossa. Hän oli kuulemma pakoillut töitä lähes 10 vuotta, kun ne vie sitten niin paljon hänen palkastaan, ettei kannata.
Joka kuukausi tuo haukkui ulosottoviranomaisen, kun hänen tilillään käy. Eikö se nyt ole hyvä vaan, että tulee sitten maksetuksi? Ei ole, hänen tekisi mieli sanoa ittensä irti, ketuttaa maksella.. Onko se sitten parempi elää loppu elämä jossain köyhyysloukussa, eikö sun tyttäres ole ansainnut parempaa elämää?
Hänen viimeisin palkkatukensa loppui ennen kesää ja taas pitäisi odottaa kaksi vuotta, että hän pääsis meille takas. Saattin kuitenkin yli puhuttua, että hakis jostain muualta samoja duuneja. työkkäri auttoi ja niinhän on ollut oikeissa töissä, joista saa palkkaakin nyt puolivuotta. Nyt hänet vakinaistettiin ja palkkakin vähän nousi. Esimiestehtävistä jo puhuttiin, että voisi parin kuukauden päästä löytyä sellaisiakin. Ja tietty isommalla palkalla.
Hänellä on enää kolme erää ulosottoon maksettavaa. Hän on jo niin onnellinen, että mitä kaikkea hän voikaan sitten tyttärelleen ostaa ja antaa. Vähän pitänyt jarrutella, ettei lähde elämään ylivarojensa tuommoisen innon kanssa. Pientä kaksiota ei varmaan kannata ekojen joukossa vaihtaa, koska järkevä hinta ja hyvähköllä alueella. Nyt puhuvat koiran otosta.
En ymmärrä, että vaikka sitä ulosottovelkaa oliskin kertynyt, niin miksi se pitää laittaa muitten syiksi? Se vastuunkanto näissäkin asioissa on aika tärkeetä. Se jelppaa omaa hyvinvointia ja auttaa loppu peleissä jaksamaankin. Eikä vaan vello siinä velassa, ettei tää koskaan lyhene... kyllä se lyhenee!
Vaikkakin olen sitä mieltä, että ulosoton korot ovat kohtuuttomat ja hankalat, silti näitä onnistumistarinoita on! Ja kuinka sieltä kuitenkin kuoriutuu uusi iloisempi, vapaampi ihminen sitten velat maksettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero kutistuu kun vähennät verot takuueläkkeestä ei mene veroa
Reilu kaks tuhatta jää käteen, lisäksi on omistusasunto yms. Asumiskulut on 300, eli ei tässä ongelmaa ole, mutta jatka kituuttamista
Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.