Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa että millä ihmeen lihaksilla istumaannousut tehdään?!

Vierailija
05.01.2024 |

En saa yhtään toistoa enkä voi ymmärtää miten edes saisin ylävartalon nostettua lattiasta ylös. Ärsyttää.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne suorat vatsalihakset ja myös lonkan koukistajat vaikkei olis tarkoitus.

Vierailija
2/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihaksilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään synnytyksen jälkeen niin etten päässyt lattialta vatsalihaksilla ylös. Kävin salilla ja tein paljon isoja moninivel liikkeitä ja vatsat siinä samalla vahvistui. Parin kuukauden päästä pääsikin lattialta jo ylös ja pystyi alkamaan myös vatsalihaksiin enemmän keskittymään.

Vierailija
4/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse nousta istumaan. Pieni nosto riittää ja muutaman toiston jälkeen tunnet jo vatsalihastesi olemassa olon. 

Vierailija
5/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan riittää että saat lapaluut nostettua irti lattiasta. Jos yrittää riuhtoa itsensä istumaan asti niin selkä tykkää huonoa.

Vierailija
6/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v synnyttänyt nainen ja teen puolessa minuutissa yli 20 istumaannousua. Jos on terve, ehjä ihminen, ei pitäisi olla mitään syytä olla noin surkeassa kunnossa. Vatsalihakset ovat tärkeät toimintakyvyn kannalta. Mikä ihme sinua edes pitää enää pystyssä? 

Vierailija
7/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v synnyttänyt nainen ja teen puolessa minuutissa yli 20 istumaannousua. Jos on terve, ehjä ihminen, ei pitäisi olla mitään syytä olla noin surkeassa kunnossa. Vatsalihakset ovat tärkeät toimintakyvyn kannalta. Mikä ihme sinua edes pitää enää pystyssä? 

Epäilen että tässä on nyt kyse jostain kehon rakenteesta ja mittasuhteista.

Ap

Vierailija
8/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on ihan oikeasti vaan heikosta vatsalihaksista kiinni. Niitä kun alat vahvistamaan niin kyllä alkaa tuokin liike sujumaan. Vaikka nojapuilla/roikkumalla nostelet jalkoja koukussa ylös.

Vierailija
9/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ne valitettavasti on ihan vaan ne heikot vatsalihakset syynä. Toki voi olla myös erkaumaa jos on synnyttänyt/kovin lihava, silloin ei vatsalihakset toimi normaalisti.

Vierailija
10/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niin, että meet istualta mahdollisimman hitaasti makoilemaan. Vahvistuu siinäkin, eikä ole selälle niin rankkaa. Koko ajan kuvittele, että painat napaa lattiaan. 

Vierailija
11/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on ihan oikeasti vaan heikosta vatsalihaksista kiinni. Niitä kun alat vahvistamaan niin kyllä alkaa tuokin liike sujumaan. Vaikka nojapuilla/roikkumalla nostelet jalkoja koukussa ylös.

Muunlaisia vatsalihasliikkeitä voin tehdä vaikka loputtomiin, vatsa on litteä ja lihakset piirtyy esiin. En vaan saa lantiota sellaiseen asentoon, että pääsisin ristiluun "yli" tai selkäranka ei pyöristy. Jotain outoa tässä on.

Ap

Vierailija
12/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan onnistunut istumaannousussa vaikka olen mielestäni hyvässä kunnossa. Mietin mistä johtuu. 

Vierailija
13/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin koriksen pelaajan joka ei saanut yhtään istumaannousua tehtyä, oudosti tähän vaikutti rintarangan/rintalihasten tms kireys (koriksen pelaajille tyypillistä, jollei muista venytellä). Voisko ap:llä olla jotain vastaavaa?

Vierailija
14/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten vatsalihakset on ok, niin miksi edes tehdä istumaannousuja, ei niitä nykyisin minusta suositella, vaan ne tehdään selkäystävällisemmin.

Vierailija
15/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Pystytkö pyöristämään selkärankaa seistessä ja istuessa?

Vierailija
16/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyisin tekemään mutta on niin pitkä häntäluu että jos teen enemmän kuin 20 niin menee iho häntäluun kohdalta verelle. En ole muilla tälläisestä kuullut. Onko kohtalotovereita?

Vierailija
17/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole enemmän syvät ydinlihakset joita tässä tarvitaan? Ne on monelle kahnossa kunnossa.

Vierailija
18/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyisin tekemään mutta on niin pitkä häntäluu että jos teen enemmän kuin 20 niin menee iho häntäluun kohdalta verelle. En ole muilla tälläisestä kuullut. Onko kohtalotovereita?

Mulla ottaa ylempänä selkärankaa. Täytyy vaan laittaa aina jotain pehmuketta alle. Pelkällä matolla saati paljaalla lattialla se on vaan kivuliasta ja tosiaan hankaa ihon rikki. Varmaan tekniikka ei ole täysin hallussa tai sit on jotain rakenteellista, ihmiset on erilaisia.

Vierailija
19/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankku? Roikkumalla jalkojen nostoa? Hulavanne?

Jos sulla on lihakset ok kunnossa, niin sulla on varmaan tekniikassa joku jota et vaan hiffaa.

Jos teet kädet niskan takana, niin helpota ja laita kädet esim rinnalle ristiin, tai suorana jalkoja kohti, koita kohdistaa lihasjännitys vatsaan ja nosta kun tunnet sen oikeassa kohdassa.

Tämä ois paljon helpompi näyttää kun koittaa selittää.

Vierailija
20/55 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mielelläni tekisin jalkojen nostoja tangosta roikkuen mutta en jaksa pitää kiinni 😀