Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 80 kg painavia naisia jotka eivät koe olevansa hirmu isoja?

Vierailija
08.06.2025 |

Minä olen lihonut 20 vuodessa noin 30 kg ja painan nyt 86 kg (olen suht pitkä). Silti tuntuu etten ole mikään hirmu valas, ja pystyn liikkumaan ja elämään lähes kuten ennenkin, silloin kun painoin noin 60 kg. Miten se voi olla mahdollista? Luulisi että 30 kg olisi jo iso rasitus nivelille yms, mutta ainut missä kilot tuntuvat on vaatekoko, joka on kasvanut 38:sta 42/44:ään. Mahaa on joo, mutta harva keski-ikäinen on mikään missi muutenkaan.. Olisi kiva laihtua mutta motivaatio on hieman huono, kun kroppa tuntuu samalta oli sitä painoa 75 tai 85.. 

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana

Vierailija
2/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama paino mulla ja helppo olla ja liikkua. Ainoa, mistä tajuan olevani iso, on kuvat, joissa on muitakin ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkähkö (174) ja tunnen olevani iso jo 70-kiloisena. Olen lihonut "vain" 5 kg ja se todellakin tuntuu ja häiritsee suorittamista esimerkiksi juoksulenkillä.

Vierailija
4/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 169cm pitkä ja painan 83kg. Paino noussut kymmenessä.vuodessa parikymmentä kiloa. Se mikä haittaa eniten on vaatetus. Haluaisin pukeutua vartalonmukaisempiin vaatteisiin mutta nyt joudun ostamaan mummokolttuja. Muuten iso vatsani pullottaa ikävän näköisesti. Onhan tuo vatsa muutenkin ikävä kun on aina jumpatessa tiellä ja vaikeuttaa kumartumista ym. Ennen lihomista oli liikkuminen helpompaa. Yritän toki laihtua mutta vaikeaa on. Lisättyä sokeria, alkoholia, pullaa yms. en syö. Mutta tämä onkin toisen ketjun aihe.

Vierailija
5/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin pitkään 67 -68 kiloa, mikä oli mulle hyvä paino. Jouluna alkoi vaihdevuodet eli menkat loppui, niin kuukaudessa tuli 10 kiloa lisää. Kaikki tuli mahaan. Aloitin tammikuussa käsipainotreenin kotona, ei mitään vaikutusta painoon, mutta jaksamiseen on vaikuttanut positiivisesti. Nyt olen ollut pari viikkoa aamupaastolla, niin vanhat housut alkaa jo mahtua jalkaan. Paino ei ole tippunut yhtään.

Maha kyllä selvästi haittasi tekemistä talvella, nyt se ei enää ole tiellä, vaikka kiloja ei ole lähtenytkään. 

Vierailija
6/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin joskus tuon verran, en kokenut olevani kauhean iso. Kun tuon ajan kuvia katsoo niin olin kyllä tosi lihava. Laihdutin 25kg, reiluun kuuteenkymmeneen kiloon jossa paino on onneksi pysynyt siitä saakka. 

Vierailija
7/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuorena vielä jaksaa, mutta odota vähän... Keski-ikäisenä koko ikänsä reilusti ylipainoisena olleet alkaa jotakuinkin jokainen olemaan enemmän tai vähemmän rikki.

Vierailija
8/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas totesi, että kun katsoo vanhainkodissa satavuotiaita niin joukossa ei ole YHTÄÄN ylipainoisia. Jos haluaa elää pitkään ja terveenä niin itsestään kannattaa huolehtia.

Vierailija
9/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku viisas totesi, että kun katsoo vanhainkodissa satavuotiaita niin joukossa ei ole YHTÄÄN ylipainoisia. Jos haluaa elää pitkään ja terveenä niin itsestään kannattaa huolehtia.

No ei nyt niin viisas. Oikeasti tutkitusti lievästi ylipainoiset elävät pisimpään. Vanhemmiten elimistö alkaa kuihtua, ja hyvin hoikilla ei ole varaa kutistua. Osteoporoosi on myös hoikan uhka. Moni satavuotias on ollut keski-iässä hieman pyöreä. Se on ihan fakta. 

Vierailija
10/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä, 80 kg voi tietysti olla ihan normaalipaino. Hyvä fyysinen kunto on tärkeä mittari, toinen on se vatsan ympärys. Pelkkää painoa on turha tuijottaa. 

Vierailija
11/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä varmaan hirmu iso olekaan, mutta et myöskään hoikka. 

Vierailija
12/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on vain yksi mittari. Tärkeämpää on kehonkoostumus ja se onko sulla itselläsi hyvä olla kehossasi. Olen 170 pitkä ja painavimmillani 89kg ja olo oli aivan kamala. En meinannut millään käsittää, miten iso olin.

Olen nyt saanut painoa alas 77 kiloon ja olo on jo paljon parempi. Vaikka tavoittelen n 65kg painoa, keskityn enemmän lihasmassan kasvattamiseen ja rasvojen määrän pudottamiseen. Olen 48v, ei vielä vaihdevuosia, mutta varaudun niihin jo nyt hormonikorvaushoidon ja lihastreenin avulla.

Vierailija
13/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuorena vielä jaksaa, mutta odota vähän... Keski-ikäisenä koko ikänsä reilusti ylipainoisena olleet alkaa jotakuinkin jokainen olemaan enemmän tai vähemmän rikki.

No olen 45, että keski-ikäinen minäkin, eikä silti ole paikat rikki ja teen fyysistä työtä. 

Ap

Vierailija
14/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja painan 84 kg. Kävelen päivittäin noin 10000 askelta ja pyöräilen. Olen pitkä, rintava ja saan helposti lihaksia. Kun painan 70 kg olen laiha. 

Vierailija
15/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia reilusti ylipainoisia yli ysikymppisiä olen nähnyt. En nyt väitä että ylipaino olisi terveellistä. 

Vierailija
16/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoja päälle. Olen 183cm mies ja painan 75kg. Harrastan ulkoilua ja punttisalia. Kroppa lähes yleisurheilijan tasoa. Nykyään monet naiset painavempia kuin tällainen treenattu mies.

M38

Vierailija
17/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kärsin tästä ylipainosta, ja tiedän olevani lyhyt mutta lihava. En rehellisesti keksi mitään seikkaa, jonka nojalla väittäisin ettei tunnu missään, tai että olo on samanlainen kuin 10- 20kg kevyempänä. Lopetin sentään tupakoinnin, nyt työstän mielessäni ruokavalion korjausta.

Vierailija
18/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valoja päälle. Olen 183cm mies ja painan 75kg. Harrastan ulkoilua ja punttisalia. Kroppa lähes yleisurheilijan tasoa. Nykyään monet naiset painavempia kuin tällainen treenattu mies.

M38

Valoja päälle itsellesi. Et voi olla kovin lihaksikas tuolla painolla. Tunnen monia hoikkia +180 cm miehiä jotka painavat 80-90 kg, joten tuo 75 kg on punttisalilla käyvälle miehelle aika pieni paino. 

Vierailija
19/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M38

Jos ei ole alkeellisintakaan ymmärrystä siitä, että jo biologiset asiat vaikuttavat siihen, että naisilla on suurempi kehon  rasvaprosentti, saatikka mitään ymmärrystä vaihdevuosien tuomista hormonaalisista muutoksista, niin on syytä olla hiljaa tai palata sinne peruskoulun penkille. Jos vaikka ne omat valot sytyttäisit ensin. 

Vierailija
20/73 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä varmaan hirmu iso olekaan, mutta et myöskään hoikka. 

Eihän koko 42/44 ole edes niin suuri, että vyötärönympärysmitta ylittäisi 85 senttimetrin turvarajaa. Kannattaa opetella elämään mitaten vyötäröä, eikä päivitellä niitä kiloja. Vain kehonkoostumusvaaalla saa selville, kuinka paljon on lihasmassaa ja rasvaa. Lihasmassa on todella tärkeää kaiken ikäisille naisille.

Suomalaisilla kuusikymppisillä on tilanne jo niin huono, että puolet eivät pääse tuolista tai vessanpytyltä ylös ottamatta tukea käsinojasta tai lavuaarista. Lihakset alkavat hävitä vaihdevuosiaikaan todella nopeasti, mikäli ei pidä huolta voimaharjoittelusta ja laihduttaa lihasmassaansa pois kitudieetillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme