Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan pidätte samoja villasukkia? Ennen kuin pesette?

Vierailija
04.01.2024 |

Jos käytätte niitä päivittäin? 

Pesettekö käsin vai koneessa? 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pesukoneessa villaihjelmalla pari kertaa vuodessa. 

Vierailija
2/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä pesen villasukat. Kolmet, neljät pyörii käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kerran vuodessa. Käytän neljää villasukkaparia niin että 1 pari on käytössä aina viikon kerrallaan ja sen aikaa muut parit ovat tuulettumassa parvekkeella. Enkä pidä villasukkia paljaassa jalassa vaan villasukan alla on aina ohuempi sukka.

Vierailija
4/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei villasukkia kuulu koskaan pestä. Kevätpakkasilla voi käyttää parvekkeella tuulettumassa.

Vierailija
5/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pessyt ikinä. Yli 10v vanhat, ja kohta menee roskiin, kun reikiä enemmän kuin lankaa.

Vierailija
6/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ollenkaan, koska en käytä niitä paljaissa jaloissa.

Vierailija
7/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden välein. Käytän villasukkia vain tavallisten sukkien päällä, eli eivät likaannu jaloistani. Mulla on varmaan kymmenet villasukat ja yhdet tohvelit. Pesun jälkeen otan toiset villasukat käyttöön, tulee käytettyä tasaisemmin kaikkia. Yhdet on pelkästään saapaskäytössä. Kolmet on yövillasukat, puen illalla puhtaisiin jalkoihin ja käytän vain illalla suihkun jälkeen ja yöllä nukkuessani. Yhdet on julkisten tilojen villasukat eli esim pitkällä junamatkalla vaihdan ne ulkokenkien tilalle omalla paikallani istuessani. Sama pitkillä lennoilla. Toki paikaltani poistuessani vaihdan ulkokengät (likaiset/märät lattiat). Nämä villasukat pesen paljon useammin kuin muut, yleensä yhden tai kahden menopaluumatkan jälkeen.

Vierailija
8/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän villasukkia suoraan iholla ja vaihdan aina kun käyn suihkussa eli pari kertaa viikossa. Mulla n. 10 villasukkaparia ja pesen 40c pyykin mukana. Ei ole parissa vuodessa yhdenkään sukat vielä mennyt rikki. Anoppi kutoo noita joka vuosi, joten on päässyt kertymään enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
9/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden välein. Käytän villasukkia vain tavallisten sukkien päällä, eli eivät likaannu jaloistani. Mulla on varmaan kymmenet villasukat ja yhdet tohvelit. Pesun jälkeen otan toiset villasukat käyttöön, tulee käytettyä tasaisemmin kaikkia. Yhdet on pelkästään saapaskäytössä. Kolmet on yövillasukat, puen illalla puhtaisiin jalkoihin ja käytän vain illalla suihkun jälkeen ja yöllä nukkuessani. Yhdet on julkisten tilojen villasukat eli esim pitkällä junamatkalla vaihdan ne ulkokenkien tilalle omalla paikallani istuessani. Sama pitkillä lennoilla. Toki paikaltani poistuessani vaihdan ulkokengät (likaiset/märät lattiat). Nämä villasukat pesen paljon useammin kuin muut, yleensä yhden tai kahden menopaluumatkan jälkeen.

Ja pesu koneessa villaohjelmalla ja -aineella muun villapyykin, pääosin merinovillakerrastoja ja -sukkia, kanssa.

Vierailija
10/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin, ehkä kerran vuodessa. Meillä on aina puhtaat lattiat kun tykätään imuroida ja pestä lattioita, joten niistä ei oikein tartu likaa villasukkiin. Ja ei kotona tule hikoiltua niin, että sukat vaatisivat erityisesti pesua. Välillä kyllä saatan laittaa vaikka yöksi pakkaseen tuulettumaan.

Vierailija
11/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen viikottaun käsiohjelmalla,  jalkahiki haisee muuten. Pari päivää käymäb,  sitte pesu tai ainakin tuuletus.  Ovat oikeasti likaiset.  Ehkä jollakin säilyy ja riittää tuuletus, minä  en kuulu heihin. Mulla on useita käytössä.

Vierailija
12/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä pelkkiä villasukkia ja riippuu siitä missä olen käynyt niillä, mut parin päivän välein - viikon välein ehkä keskimäärin. Villaohjelmalla koneella pesen.

Vierailija
13/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunnista materiaalia, onko villaa vai tekokuitua kun olen saanut kaikki lahjaksi. varmasti villaisiksi tunnistamiani pidän koko talven välillä tuulettaen. tekokuituisia viikon nilkkasukan kanssa ja sitten pesukoriin

Vierailija
14/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon välein pesen pesukoneessa. Ei niihin mitään villaohjelmia tarvitse. Normaaliin pesuohjelmin muun pyykin seassa olen ne pessyt. Hyvin on sukat pysyny kuin uutena.

Vierailija
15/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuuko teillä pesukoneen rumpuun villaa niistä sukista? Itsellä tarttuu ja se ärsyttää. Siksi pesen ne käsin, tosin vasta talven jälkeen varmaankin. Ei se yksi pesukerta niin hirveästi vettä vie, että sillä kokonaiskulutuksen kannalta olisi suurta merkitystä. Minulla taitaa olla 4 kpl villasukkia. Nyt suihkun jälkeen laitoin puhtaisiin jalkoihin sellaiset lämpimät tossut.

Ap

Vierailija
16/61 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko teillä pesukoneen rumpuun villaa niistä sukista? Itsellä tarttuu ja se ärsyttää. Siksi pesen ne käsin, tosin vasta talven jälkeen varmaankin. Ei se yksi pesukerta niin hirveästi vettä vie, että sillä kokonaiskulutuksen kannalta olisi suurta merkitystä. Minulla taitaa olla 4 kpl villasukkia. Nyt suihkun jälkeen laitoin puhtaisiin jalkoihin sellaiset lämpimät tossut.

Ap

Kannattaa käyttää pesupussia, niin villahöttö ei leviä koko rumpuun. 

Vierailija
17/61 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei villasukkia kuulu koskaan pestä. Kevätpakkasilla voi käyttää parvekkeella tuulettumassa.

Kyllä sellaiset hiestä kangistuneet villasukat pestään, eivät ne pehmene parvekkeella tuulettumalla.

Vierailija
18/61 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeen mukaan pesen niitä. Käytän pelkkiä villasukkia, myös kesällä. Olen ruumiillisen työn tekijä ja joudun pitämään ns. turvasaappaita töissä päivittäin ja usein jalatkin hikoilevat paljon, ohuita sukkia en voi pitää koska ne puristavat ja hiostuvat läpimäriksi lötköiksi.

Vierailija
19/61 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa käyttää pesupussia, niin villahöttö ei leviä koko rumpuun. 

Tarttuuhan se villahöttö siihen pesupussiinkin. Ja siinä sitten pitäisi pestä rintaliivit. :( Alkaa varmaan kutittaa. 

Vierailija
20/61 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia saa ja pitääkin pestä. Ei ne likaannu vain jaloista vaan myös lattiasta ja kengistä jne. Hyvästä langasta tehdyt voi huoletta heittää koneeseen.

Itselläni ei ole ongelmaa pesun kanssa vaan siinä että tykkään villasukkien neulomisesta enemmän kuin niiden pitämisestä. Kaapissa on varmaan 20 paria ja käytän pari kertaa vuodessa. 😅