*LOKAVAUVAT ma-ke pinoon*
Kommentit (45)
Heti ensimmäiseksi LAIHDUTTAMISESTA: Nyt kyllä on pakko tehdä jotain, vaaka näytti tänä aamuna 65.6kg, kun se parhaimmillaan oli kolme-neljä viikkoa synnytyksestä oli jo 63kg :( Painoin siis ennen raskautta 57 kg. Masentavaa. Haluaisin kovasti laihduttaa painonvartijoissa, kun se siellä onnistui viimeksi niin helposti, mutta luulen että imetyksen takia pitää vielä odottaa. Täällä tuntui moni muukin olevan kyllästynyt kiloihinsa. Aloitetaanko VIIKKOPUNNITUKSET ja tsempataan toisiamme? Kuka lähtee mukaan?
Laitan itseltäni tähän:
Lähtöpaino: 65,6 kg Tavoite: 58kg Tällä viikolla: - Yht. -
Ja sitten palaan vauva-asiaan: Toivo on oppinut nauramaan. Ekat hörähdykset tuli uudenvuoden aattona ja tuossa pari päivää sitten oikein kikatti minulle :) Se oli aivan ihanaa! Kovasti olen yrittänyt saada poitsua taas naureskelemaan, mutta ei ole onnistunut.
TUTISTA oli puhetta. Toivo syö sitä innokkaasti. Nukahtaa siis tutin kanssa ja välillä yöllä pitää antaa tuttia suuhun.
En sitten onnistunut syöttämään Toivoa viime yönä tissistä, harmittaa. Täytyy tänään yrittää oikein kovasti, jospa se tästä vielä jatkuisi. On tämä taas ollut niin iso pettymys tämä imetys, mutta se nyt vaan on hyväksyttävä, että elämä ei aina mene niin kuin haluaa. No, se siitä vuodatuksesta.
Hyviä vointeja,
S-I ja Toivo 3kk
Aloitin viime viikolla jumpan ja en yhtään tajunnut löysäillä siellä. Luulin, että tässä vaiheessa saa jo jumpata ihan normaalisti. Tällä viikolla alkaa Latinos, ihanaa! Meinaan käydä kerran viikossa jumpassa ja kerran Latinos-tunnilla. Siihen vielä kun lisäisi 1-2 kävelylenkkiä, niin johan riittäisi kohottamaan kuntoa ja mieltä.
Täällä Jenna on kanssa oppinut nauramaan.
On aika pitkään " nauranut?" jo unissaan,
mutta nyt on viikon verran naurahtanut ihan oikeesti.
Hauskan näköistä kun se itse menee ihan hämilleen kun pääsee nauru.
Tulee perään ilme, että mikäs se oli ja sitten hymyilyt ja jokeltelut jatkuu.
Nazulle, on ne ihmiset kummallisia, ihan kuin vauva-ajasta ei saisi nauttia kun kaikki menee hyvin...
Sinuna ainakin kertoisin hyvästä olosta kaikille, olivatpa ihmiset mitä mieltä tahansa.
Saa kai sitä ihmisillä hyvin mennä vaikka onkin pieni vauva.
Ja Nazulle vielä...
siitä meidän taloprojektista.
Rakennetaan Kastellin taloa http://www.kastelli.fi/talot/talo?id=165744
Siinä linkki mistä pääset katsomaan jos haluat :)
Muuten samanlainen talo, mutta vihreä.
Meillä tämä tulee olemaan ainakin ensimmäinen ja viimeinen talo, mikä rakennetaan itse. On se sen verran rankka projekti.
Ja vielä kun meillä isäntä rakentaa sitä pääasiassa yksin, nyt kun mustakaan ei oo ollu mitään apua.
Mutta aletaan olemaan jo loppusuoralla, ehkä huhtikuussa päästään jo muuttamaan.
Mutta nyt ite syömään, kun neiti vielä vetelee sikeitä.
Zimppu ja Jenna 2kk...
Piiiitkästä aikaa hyvä yö takana; tytöt ei herättäneet kertaakaan ja Tuomas nukkui klo 22-4, söi ja jatkoi samantien unia 7.15 saakka.
PAINOSTA vielä: Itse en edes viiti laittaa omaa painoani tänne, se on niin tähtitieteellinen lukema :( Mutta itse punnitsen aina maanantaiaamuisin painon ja viime viikosta oli lähteny tasan kilo. Jee! Saa nähdä jatkuuko lasku vai tuleeko samantien takasi. Tänään lupasin LEIPOA tyttöjen kans ja se jos mikä on itsetuhoista toimintaa :)) Mutta jospa ne menis muiden suihin eikä minun.
NAZULLE pitää kyllä sanomani, että tosi kurjaa tuommoinen vähättely ja tyhmät tokaisut. Kyllä se on vaan kateellisten puhetta sanon minä! Samaa kyllä olen itsekin joskus kuullut, kun on tullut puhetta lasten nukkumisesta, että en tiedä mitään lasten hoidosta, kun omat olleet (verrattain) loistavia nukkujia. No joo, eiköhän se lasten hoito ole niin paljon muutakin kuin yövalvomisia tai mahamakkaroita ;) Mutta siis, ole vain onnellinen, että teillä on kaikki mennyt hyvin ja jätä toisten höpinät omaan arvoonsa.
COELLE nostan hattua tuosta ruokaremontista!! Minusta ei ois ikinä moiseen. Meillä ei oikeestaan sanottavia mahaitkuja ole ollut kuin nuoremmalla tytöllä ja silloin ratkaisin asian lopettamalla imetyksen ja siirtymällä Tutteliin. LAiska ja itsekäs olin minä :P mutta tyttö oli sen jälkeen tyytyväinen :)
Täällä oli jollain jo VAUVAKUUMETTA ollut.. minuun taas on iskenyt KOIRAKUUME! Järki sanoo kyllä ettei missään nimessä tässä elämänvaiheessa, mutta kun se ois siltiki niiiiiin ihanaa, kun vois iltaisin lähtee semmonen karvaturrin kans tuonne ulos tuulettamaan ajatuksiaan ja siinä ois ainoo harrastus, mikä tuntus mieluisalta. Mies kun on jo pari vuotta sanonut, että mulla tarvis hankkia oma harrastus, jotta en vaan kökötä lasten kans. Mutta ei oo hyvää löytynyt. No, puhuin sitten miehelle tuosta koirasta ja oli pikkasen puhetta, että jos saadaan enskesänä uusittua aita ja muutenkin pihaa laitettua niin sitten vois ottaa loppukesästä koiranpennun. Laitettas siis piha niin, että siinä pystys olemaan koira irti jolloin vois tarvittaessa laittaa koiran joksikin aikaa ulos. Pitää nyt katsoa miltä tuntuu sitten kesällä. Mulla on itseasiassa ollut viimekesästä asti jo hirmuinen koirakuume..
Jeps, mutta se ois lounaan aika.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Mianni + nelikko
Tuosta NAURUSTA; meillä kans Tuomas on alkanu hekottamaan ääneen. Ekat naurut sai Julia, joka pörräsi erittäin kuolaisella tyylillä Tuomaksen mahaa viime viikolla vaipanvaihdon yhteydessä ja nyt poitsu nauraa hekottaa jo päivittäin monta kertaa. On kova kutiamaan ;)
Meillä myös mies rakensi talon käytännöllisesti katsoen itse joten en mäkään usko että me ainakaan piiiiiiiiiiiiitkään aikaan mitään rakennetaan;-) Se on vaan sellaista " voi ois pitänyt tehdä tuollainen ja tälläinen sittenkin " - puhetta kun olen itse niin ailahtelevainen. Oikein tyytyväisiä ollaan. Oli se rankkaa puuhaa! Mies laihtui (ennestään jo hoikka) 10kg raksaprojektin aikana ja hiuksiin tuli harmaita (23 v kun aloitettiin projekti). Hiukset ovat onneksi tummuneet takaisin mustanruskeiksi;)
Kävin aloittamassa uuden pinkan tälle viikolle, mutta se oli ilm. jonnekin karannut?! =O
Nazu: Ihan samaan olen minä törmännyt, kun meillä molemmat lapset ollut tosi ihanan " helppoja" ilman vatsavaivoja. Muuten kyllä ollaan saatu valvoskella noitten kanssa ihan riittämiin, kuten viime yönäkin; nukuin n. 2h kun molemmat lapset valvoi :/ Ihmisillä on joku kumma käsitys siitä että jos vauva ei ole vähintään koliikkinen niin sinä et tiedä lastenhoidosta yhtään mitään. Huh huh! :OEiköhän näissä " tyytyväisemmissäkin" vauvoissa ole ihan hommaa vaikka se ilman huutoa meneekin. Mutta eikös se vähän niin ole, että" kärsi kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat" ...
Meillä tuo vanhempi lapsi ollut ikänsä tosi huono yönukkuja. Mahtuu varmaan yhden käden sormiin ne kerrat kun on nukkunut läpi yön heräämättä, univelkaa on kertynyt kyllä ihan riittämiin. Nytkin väsyttää niin paljon että ihan jäseniä särkee. Mutta kun molemmat lapset päivisin on yhtiä ihania iloisia aurinkoja niin eihän kukaan voi uskoa että jotain ongelmiakin olis :)
Mutta nautitaan näistä pienistä kullanmuruista oli ne sitten tyytyväisiä tai vähemmän tyytyväisiä. Yhtä rakkaita kaikki silti!
Meillä typy harjoittelee kovasti kääntymistä, tänään jo meni ympäri mutta käsi jäi pahasti. Tuijottelee telkkaria ja jumppalelullaan leikkii, heiluttelee siinä roikkuvia nalleja..Nyrkki menee suuhun ja on tosi huvittavan näköistä kun tyttö tuijottaa oikein antautumuksella nyrkkiään ;o) Meillä kans esikoinen lähtenyt liikkeelle tosi aikaisin, saa nähdä miten liikkuvainen Ronja on...Poika lähti ryömimään reilun 4kk:n ikäisenä, könttäsi 1/2 vuoden iässä sekä nousi seisomaan. Käveli ilman tukea 10kk:n iässä...Puhuminen tulikin sitten myöhemmin, että liikkuminen jyräsi puheen alleen..Mutta ihanaa nyt lueskella noita juttuja joita olen yrittänyt ahkerasti kirjoitella pojasta vauva-aikana :o)
Täällä sataa taas vettä :( Pitkä ilta tulossa kun mies lähtee töihin. Toivottavasti saadaan päikkärit nukutuksi...
Mukavaa päivää!
Camelot ja Typykkäinen 2kk 2vkoa
Nyt ollaan sitten selvitty tuosta joululomasta ja uudesta vuodesta jne...
Kyllä oli lapsilla vaikea nousta tänä aamuna kouluun ja eskariin, kun ovat saaneet 2 viikkoa nukkua pitkään. Eipä taida olla illalla vaikeuksia unen tulossa ;)
Meillä oli sitten eilen vielä eskarilaisen 7-vuotis synttärit. Siis kavereille. Ja olihan meteliä, vaikkei poikia ollutkaan kuin 6. Mutta olikin eka kerta kun näkivät toisensa joululoman jälkeen. Oli kyllä tosi kiva taas seurata ja kuunnella niiden juttuja, kun kaikki olisivat halunneet kertoa yhteen ääneen omasta joulustaan!
Jerri ei vielä ole alkanut kikattelemaan, on enemmän sellaista hyminää ja kiherrystä. Että ei sitä varmaan ihan vielä voi nauruksi sanoa. Mutta taitaa olla ihan päivistä kiinni, koska se ensimmäinen nauru sieltä tulee. Eilen illalla kääntyi ekaa kertaa kyljelleenkin, kun yritti omaa nyrkkiään metsästää. Tutti kun ei kelpaa vieläkään, viimeksi perjantaina yritin saada sitä imemään, mutta taas kerran yritykset päättyi kunnon yökkäykseen ja oksennuksiin.... Olisi vaan parempi kun alkaisi sitä tuttia syödä, kun sen voi sitten myöhemmin ottaa pois. Nyrkkiä (tai sormea) ei oikein voi pois viedä. Ja nyrkki on nytkin jo ihan punainen ja iho on mennyt sellaiseksi kovaksi etusormen rystysen kohdalta :(
Täällä myös yksi, joka on täysin tympääntynyt kiloihin. Vaikka olihan jälkitarkastuksessa jo 10 kiloa vähemmän, kuin viimeinen punnitus odotusaikana. Vielä olisi kuitenkin 8 kiloa alkupainoon ja silti olisi ylimääräistä vielä 20 kg... Miten ihmeessä sitä onkin voinut painaa toisen lapsen jälkeen alle 60kg?!?!?
Tuo yhdessä laihduttaminen kuulostaa kivalta, jos vaikka se onnistuisi niin. Mulla tosin ei ole vaakaa kotona, että en pysty kyllä itseäni punnitsemaan. Mutta voihan sitä muuten olla mukana. Ja jospa sitä saisi pikkuhiljaa pudotettua imetyksellä ja kävelylenkeillä. Jumpat kun on vielä hankalia, kun mies tekee vuorotöitä, niin en kuitenkaan voisi joka kerta osallistua. Ja saati sitten pärjääkö vielä edes iskä pikkuisen kanssa niin kauan, kun äitillä on ruoka mukana. Minä kun en ole ihan periaatteesta antanut Jerrille vielä pullosta mitään. Ettei vaan alkaisi hylkiä rintaa, kuten 2 vanhinta tekivät.
No, tulihan taas romaani kun pitkästä aikaa pääsi kirjoittelemaan. Jätetäänpä tilaa muillekin!
Tuittuli ja Jerri melkein 3kk
Kun kymmeneltä herää niin puolilta päivin tuntuu vielä aamulta :) Voi itku tätä ilmaa kun vettä sataa ja liukasta on. Alkaa niin tympästä lasten pukujen jatkuva peseminen ja kura jota kantautuu sisään mielettömiä määriä! Tulis jo hanget korkeat nietokset :)
Ihmisten kommenteista oli puhetta. Minäkin olen törmännyt useasti päivittelyihin siitä miten muka sektiosta voisi toipua hyvin ja nopeasti. Ilmeisesti sen kuuluisi olla pelkkää tuskaa ja paraneminen kuukausien projekti kun tuntuu että jos vastaa kysymykseen " miten voit" niin että " tosi hyvin" " tällä kertaa en ole juurikaan kipua tuntenut" niin ihmiset alkaa päivitellä että " vai niin, onpa outoa että toisesta sektiosta toipuu paremmin, luulisi että se on vaikeampaa toisella kerralla" arrgh että ottaa päästä tollaset kommentit! Mutta luulenpa että osaamattomuus iloita toisen onnesta johtuu perisuomalaisesta kateudesta! Onneksi täällä se ei kuki kuten jo joku kiittelikin.
Meillä tänään 3 kk neuvola. (Tarttis varmaan tehä jo ruokaa kovaa kyytiä et ehtis neuvolaan klo 14 mutta pari sanaa vielä ;) Voi, voi pikkuistani piikitetään tänään ja siitä pitikin kysymäni että onko muille jo piikitetyille tullut minkälaisia reaktioita? Täytyy varmaan ostaa suppoja samalla kun haen rotarokotteen toisen annoksen joka myöskin annetaan tänään. Kirjoittelen sitten myöhemmin neuvolakuulumisia.
Liityn Miannin kanssa samaan kastiin enkä ilkeä ilmottaa painoani täällä julkisesti :) Kotipunnitukset aloitin viime maanantaina mutta sen verran plörinäksi meni heti eka viikko etten aamulla viitsinnyt puntarille nousta. Täytyy ryhdistäytyä!
Palailen myöhemmin
Olivia-s ja Silja 3kk+1vko
Käytiin hakemassa tänään ROTAVIRUSROKOTE, huomenna sitten on pistosaika.
Liityn ilolla PAINONPUDOTTAJIIN! Mulla kotivaa' an mukaan paino oli vielä viikko sitten 90kg mutta nyt se on varmaan noin 86kg. En ole ihan varma, kun eilen taas näytti 88kg mutta veikkailen että se oli ihan vaan menkkaturvotusta, kun kerran nämä menkat sitten tuli (ja meni).
Mun tavoitepaino, johon olen tyytyväinen, on 75kg. Ihan " oikea" oma paino on noin 72kg ja toivepaino 70kg, mutta siihen voin sitten laskeutua ihan ajan kanssa ja " joskus" siitä 75 kilosta :) Tällä hetkellä ainakin jaksan uskoa että senkin vielä joskus saavuttaa.
Aseina painonpudotuksessa mulla siis tämä sokeriton, munaton ja maidoton, hyviä hitaita hiilareita suosiva ruokavalio ainakin nyt pari viikkoa, sitten varmaan koitan ainakin maitoa lisätä ja katsoa että miten Anjan maha reagoi. Liikuntana toistaiseksi vaan vaunulenkit ja kävelylenkit koiran kanssa, en oikein ryhmäliikunnasta innostu ja vielä nämä omat päivähetket lasten nukkuessa ovat liian kullankalliita jotta uhraisin ne jumppaamiseen. Sellaisen venyttelytyyppisen vartin jumpan voisin lisätä kyllä, se on helppo järjestää.
Meillä on muuten kova ASUNTOKUUME, on katseltu pk-seudun lähimaiden markkinoita pari kuukautta... etenkin Porvoon ja Tuusulan seutu kiinnostaa. Meillä vaan ongelmana on se, että säästöjä ei ole niin budjetti on aika pieni. Pk-seudun isoista kunnista ei näytä löytyvän meidän toivomaa asuntoa sopivalla budjetilla, joten joudumme varmaan vähän etäämmälle. Etsitään rivitaloa, jossa olisi 3-4 huonetta ja keittiö. Kerrostaloon ei kumpikaan meistä enää halua.
Tässä tämä tältä erää... palailen myöhemmin jos on muuta sanottavaa.
Kiva muuten nähdä teitä hiukan harvemminkin kirjoittavia :)
Coe + Anja 10vko
Kylläpä on taas harmaa päivä!!! Tulisi jo se talvi ja lumi!
Meillä ollaan jo toista viikkoa kuumeessa ja räkätaudissa, onneksi ei ole Sanniin tarttunut pahemmin ainakaan vielä. Pikkuisen meinaa nenä olla välillä tukossa.
Täytyy kehua retostaa, että meillä on nukuttu jo kolme yötä puolestayöstä aamu kuuteen tai seitsemään. Rupesin antamaan pari teelusikallista maissisosetta iltaisin maidon lisäksi, niin johan rupesi nukuttamaan. Samalla tavalla tein kahden isommankin kanssa aikanaa neuvolan suosituksesta. Vielä kun saisi tuota nukkumaan menoa hiukan aikaistettua, niin olisipa täydellistä! =)
Ihanaa vauvanaurua kuuluu täälläkin ja kovasti on myös ruvennut juttelemaan. Mahalleen yrittää kovasti pungeta ja tänään sängyllä pääsikin, taisi olla peitonkulma sopivasti auttamassa. =)
Laihduttaa pitäisi minunkin 10kg pitäisi pois saada tai ainakin 7!!! Jumppaan meinasin suunnata kahdesti tällä viikolla ja toivotavasti myös seuraavillakin...
Miannille koirakuumeesta, niin sama vaivaa täälläkin! Mäyräkoiria on kovasti jo netistä ihailtu... Järki toivottavasti tulee käteen ja odotellaan mekin ainakin kesään asti sitä pennun ottoa.
Mutta nyt pyykkihommat odottavat, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Neljäs ja Sanni 11vk
Me osallistuttiin tänään tutkimukseen, jossa sai sen, normaalin 3kk:n rokotteen sekä b-hepatiitin. Nyt sitten jännään miten tyttö reagoi..
Mä yritän kans tiputtaa painoa. Jätin ainoastaan herkut pois ja urheilen: viikon saldo -1,4kg :D Normaalisti olen syönyt, koska en halua imetyksen tästä kärsivän. Nyt paino 70,1kg, lähtöpaino ennen raskautta oli 64kg. Tavoite olis kesään mennessä 56-57kg (tämän verran painoin vielä 4v sitten...), mutta toi ennen raskautta -paino olis pääasia!!
voihan vitsit tota säätä tosiaan! Aivan pyllystä kun ei voi lähtä ulos. Muuten vois mennä, mutta ku toi esikoinen edelleen räkänen niin ei millään kehtaa viiä tuonne tihkusateeseen. Ihan tuli huono omatunto kun katto ulos kun joku isä siellä lastansa kiikutteli. Mutta jospa huomenna sää ois parempi.
Minäkään en oikein tiiä kehtaisinko tuota painoani täällä ilmottaa..vaikka toisaalta jos sen tekee niin ehkä motivaatio ois sitte parempi :) Mutta siis..76kg näyttää vaaka tällä hetkellä (eilen aamulla näytti, tänään en oo itteäni punninnukkaa ja ehkä ei kannatakkaa ku kerran vkossa) eli jouluna on tullu kilo lisää!!:O Nyt on siis 3kg puotettavaa lähtöpainoon- olkoon se ensimmäinen tavoite. Toinen tavote on alittaa se maaginen 70kg joka oli viime keväänä ainaki hirmu vaikeeta...mutta jospa sitä näin porukassa sais aikaseksi. Semmonen ihannepaino tavote olis tuo 65kg. Mutta pitää ottaa nuita välietappeja, niin jos se aina kannustas sitte siitä alaspäin.
Tänään kun käytiin kaupassa, niin jopa teki mieli ostaa karkkia..mies kuitenkin katto sen verran pitkään että hipsuttelin kiltisti karkkihyllyjen ohi. (onneksi kotona oli pussinjämä missä äxiä niin sai pahimman makeanhimon taltutettua). No, mutta nyt on siis varastoista karkit tuhottu ja luulen että jos alan karkkilakkoon, se pudottas mun painoa jo pari kiloa aika helposti. Joten karkkilakko alkakoon NYT! Ens ma sitte katotaan saako tässä mitään aikaseksi :)
Saatiin miehen kanssa askelmittarit lahjaksi anopilta ja ne sitte vähän motivoi liikkumaan ja keräämään askelia.
SEKTIOSSA olleet: miten te liikutte? Mitä uskallatte tehä? Minä oon nyt koittanu harrastaa vaunulenkkejä lähes päivittäin, jos mies mukana niin otan itelle sauvat. Vesijuoksuun olis tarkotus mennä, mutta ensin täytys saada uimapuku hankittua.. ehkä seuraavalla kerralla kun prismassa käy.
Vauvalla on ollu nyt pari päivää kummia kähinöitä, mutta onneksi yöt nukkuu suht hyvin. PItkiä pätkiä. Pelottaa vaan tuo maidon loppuminen, kun ei vauva syö yöllä ku kerran...ja seki aamuyöstä vasta.
Mutta nyt pitää käydä kirjottamassa yks sähköposti ennenku esikko herää..
Jääsydän
Kyllähän tuo ilma alkaa jo ärsyttämään, harmaata ja vettä tihuuttaa. Lauantaina oli sentäs pakkasta muutama aste, kävinkin sillon pitkällä lenkillä vaunujen kanssa. Tänään ei oo taas huvittanut ulos meno.
AXELARA: Meillä Roni osallistuu myös tuohon tutkimukseen ja sai nuo samat rokotteet vajaa kaksi viikkoa sitten. Mitään sivuoireita ei tullut, itte kyllä pelkäsin kaikenlaista, varsinkin sen jälkeen, kun luki sen monisivuisen tietopaketin tutkimuksesta. Seuraava käynti on tämän kuun lopussa. Onneks sillon ei oteta verikoetta, se oli hirveetä.. toisella yrittämällä vasta sai verta tulemaan.
Tuosta painonpudotuksesta.. Ittellä tuli raskauskiloja 16 ja niistä jäljellä vielä 4 kg. Paino ennen raskautta oli vielä normaalirajoilla, eli 61kg (pituutta huimat 160cm) mutta toki toiveena olis saada paino pikkusen alle 60 kg:n. Kattoo nyt miten paljon imetys vie, itsekuria ei kyllä siellä karkkihyllyn edessä löydy. Sais edes tuota vatsamakkaraa pikkusen pois niin, että alkais mahtua housut kunnolla jalkaan.
Ronilla vaihtelee yöt taas aika paljon, pe-la yönä nukkui putkeen 7h mutta jo la-su yönä söi parin tunnin välein. Viime yönä eka pätkä oli sitten 6h. Yöunille mennään suht samaan aikaan eli 22:n jälkeen.
Ostin tänään paketin Pampers Active Fit-vaippoja (4-9kg:n), täytyy kokeilla miten niillä yö menee, pysyykö pissa vaipassa. Liberot, kun näyttää vuotavan..
Parin tunnin päästä olis aika hierojalle:)
Roni heräilee, nukkuihan tuo peräti puoli tuntia..
Mukavaa alkanutta viikkoa!
myttynen ja Roni 3kk
me kans huomattiin jo nyt, mitä ois pitäny tehä toisin,
mutta eiköhän kaikkeen totu, siis tosta rakentamisesta puheenollen.
Jos katoit tota meijän talon pohjapiirrustusta, niin siihen on tehty muutama isompi muutos pohjaratkaisuun, ettei ihan vastaa meidän taloa se kuva, mutta kutakuinkin.
Meitä kanssa " huvitti" , kun odotusaikana mun paino nousi, samaa vauhtia kun miehen paino laski, meillä mies on myös muutenkin hoikka ja pitkä. Jossain vaiheessa meidän painot kohtas toisensa, jonka jälkeen mä kirin miehen ohitse.
Mutta en kyllä suosittele näitä kahta projektia yhtä aikaa,
siis pientä vauvaa ja talonrakennusta.
Eikös se näin usein menekkin, mekin kun tota kakkosta saatiin yli 7 vuotta tekemällä tehdä, niin nyt kun aloitti rakentamisen niin vauva heti ilmoitti tulostaan :)
Ja toinen juttu oli että annoin lähes kaikki esikoisen vaatteet kiertoon,
hiljaa mielessäni ajattelinkin että kun annan nyt vaatteet pois, niin varmasti alkaa lapsia tulemaan, ja niin kävi :)
Eipä muuta tällä erää.
Huomenna on neidin neuvola, tullaan sitten kertomaan kuulumiset.
Zimppu taas.
Kovasti tuntuu olevan laihdutus tapetilla täälläkin, näin vuoden alussa kun naistenlehdet pursuavat laihdutusjuttuja, kuntosalit pullistelevat uusista asiakkaista jne. Itsellä ei ole raskauskiloja jäljellä kuin 3, mutta pientä kiinteytystä tämä(kin) kroppa kyllä kaipaisi:p Ja siihen ei ikävä kyllä taida pelkät vaunulenkit riittäa, jumppaan pitäisi päästä (lue: saada aikaiseksi mennä) mahd. pian! Jotenkin ei vaan saa itseään niskasta kiinni ihan vielä...Ja herkutkin maistuu vähän liian hyvin. Mun paino on tällä hetkellä 57kg (oli ainakin kun viimeksi kävin vaa´alla...), ennen raskautta 54 ja superhyperihannepaino olisi 52kg. Pituutta mulla ei edes ihan 160cm:ä, joten paino sen mukainen. En siis ole mikään anorektikko:) Multa varmaan lähtis heti pari kiloa, jos jättäisin herkut pois, mutta kun en vaan voi. Ehkä. Mutta ryhmässä laihduttaminen ja toisten tsemppaaminen on tosi hyvä idea, muistaa sitten jokaista suklaapalaa syödessään että tänne on tultava tunnustamaan syntinsä ja paljastamaan painonsa=)
NAZU, ihme suhtautumista ihmisiltä sun palautumista ja muutakin kohtaan:o Mulle ei kukaan ole noin ikävästi kommentoinut mistään, mutta välillä huomaan suorastaan häpeäväni, kun kerron jollekin miten " helppo" vauva Elli on ja miten taivaallisen ihanasti tämä nukkuu yöt. Varsinkin jos vastapuolella on itsellään pieni vauva, joka ei ole yhtä " helppo" eikä nuku yhtä hyvin. Korjatakseni tilannetta muistan usein mainita miten huonosti esikoinen nukkui vauvana, miten tämä kärsi vatsavaivoista jne. Tyhmää, mutta huomaamattani toimin näin. Yritän varmaan sillä saada itselleni " kunnon äidin" leimaa, kun olen sentään vähän joutunut kärsimään;)
Meilläkin alkaa vauvauinti, mutta vasta kahden viikon päästä kun Elli saavuttaa kolmen kk:n iän. Kivaa, esikoinenkin tulee mukaan ja ainakin hän rakastaa uintia yli kaiken!
Nyt vähän kotitöitä, plaah.
Lillis ja ElliS 2kk19pv (?)
Piti vaan lukea teidän kuulumiset mutta onkin pakko kommentoida...
Minä olen kanssa saanut kuulla tuota vähättelyä johtuen siitä että meidän neiti on niin " helppo" . Nukkuu jo 8-9 tunnin yöunia eikä juurikaan huuda, yhtenä yönä olen olemme valvoneet tytön ollessa n.viikon vanha... Kommenttia tulee tyyliin " ethän sä sitten lastenhoidosta tiedä mitään" ja " miten sä muka olet väsynyt jos teillä kerran niin hyvin nukutaan" ... Ja sitten naljaillaan että kyllä se vielä rupee valvomaan, odotas vaan kun tulee hampaita tai se oppii nousemaan ylös tms... Ihan ku en sais olla onnellinen kun tyttö voi hyvin, aina pitää muitten lannistaa...No onneks kaikki ei ole tämmösiä ja läheiset on kyllä onnellisia kun meillä pyyhkii hyvin.
Ihan pikaisesti ennen kun suosikkiohjelmani Huippumalli haussa alkaa :)
Meillä esikoinen siis oli kaameen huono nukkuja, en edes muista kuinka pitkään mutta tosi pitkään se kesti. Jos kovin monelta taholta kuulin että " meidän tyttö nukkuu kyllä niin ihanasti 10 tuntia putkeen" niin kyllä se alkoi ottaa pattiin... Ja jos on kovasti väsynyt niin voi tulla kommentoitua kaikenlaista tyhmää. En itse kyllä muista sanoneeni mitään, mutta ajatelleeni muistan monen monta kertaa - etenkin vähän vieraampien esim. vertaisryhmäkaverien hehkutellessa yöunia. Ei sitä vaan jaksanut ymmärtää että toinen ei tarkoita mitään pahaa, kun on itse ihan hervottoman väsynyt.
Tosin mullakin oli ystävä jolla täsmälleen samanikäinen tyttö (1 vrk vanhempi) ja joka alusta pitäen nukkui paljon paremmin kuin esikoinen, eikä hänen " hehkutus" koskaan ärsyttänyt. Niiden vähän vieraampien kyllä. Mä kyllä myös sanoin ihan reilusti että kyllä olen kateellinen, enkä nyt sentään väittänyt että kyllä se vielä teillekin tulee... :) :) Tällä toisella kertaa on helpompi vaan sanoa että ai kun hienoa että teillä nukutaan hyvin enkä ajattele sen kummempaa.
Mut tosiaan voin kuvitella että jotain tyhmää voi tulla sanottua takaisin kun tuntuu, että se toinen osapuoli oikein hieroo suolaa haavoihin vaikkei näin ollenkaan olisikaan. Se tuntui musta vähän samalta kuin jos voivottelisin ylipainokiloja ja joku toinen siinä hehkuttaa että onneksi ei ole tuota ongelmaa kun mä oon niin laiha! Tähän varmaan osaa moni samastua ainakin tästä ketjusta päätellen ;)
Iiiik no nyt se alkaa! Pitää mennä :)
Mutta siis, yrittäkää ymmärtää niitä tyhmien kommenttien laukojiakin... :)
Coe
Kohta pitäisi alkaa väsäämään gradua, mutta pakko kommentoida yhtä juttua. Tuli siis tuosta Coen kirjoituksesta mieleen, että tosiaan väsyneestä äidistä ei välttämättä tunnu kovin kivalta, jos toinen äiti hehkuttaa miten hyvin hänellä menee ja miten helppo vauva hänelle on siunaantunut. Puhun siis ihan yleisellä tasolla tietenkin :)
Yksinkertaistettu esimerkki meidän taloyhtiön kotiäitien pikkujouluista:
Eräs äiti valittaa väsymystään kun heillä vauva 5kk herää yhä tunnin tai kahden välein läpi yöt.
Toinen äiti siihen: Voi että, kyllä meidän vauva on nukkunut heti laitokselta asti yöt hyvin, yösyötöt loppui parikuisena. Siis meidän vauva nukkuu kyllä niin hyvin!
Hei haloo, olisiko tuo voinut olla hehkumatta tässä tilanteessa omaa erinomaista nukkumistaan, jos toinen on ihan poikki ja väsynyt saakelin valvomiseen. Kyllä ärsytti silloin tämä hehkuttaja, miksei voi vaikka kannustaa toista. Tämä sama kaava toistui parissa muussakin asiassa. En olisi yhtään ihmetellyt, vaikka väsynyt äiti olisi laukonut suustaan jotain tyhmää (vaikka ei niin tehnyt). Totta mooses tollanen herättää kateutta, kun kyllähän kaikki haluaisi hyvin nukkuvan tai helpon vauvan, eiks vaan?
S-I
Nyt ois niin paljon kommentoitavaa että katsotaan nyt miten ehdin.
Ensin oltiin eilen vauvauinnissa kun se alkoikin jo eilen eikä vasta viikon päästä. Lilia on aivan hurmioissaan, yhtään ei edes hätkähtänyt hallin kaikua, ääniä tms. Nautti, kirkui onnesta ja koko ajan yhtä hymyä. Myös esikoinen alun pelon jälkeen muisti miten kivaa uiminen on ja koko sakilla oli hauskaa. Lilia söi ja nukkui koko päivän johonkin neljään saakka uinninsta väsyneenä ja illallakin nukahti helposti mutta sitten heräsi kymmeneltä uudelleen ja taas kahdeltatoista ja taas kahdelta jne. Varmaan 3-4 kertaa heräsi. Ilmeisesti uinti verotti ravintovarastoja kun tyttö selvästi oli nälkäinen yöllä. No onneksi nukahti aina heti uudelleen.
LAIHDUTTAMINEN/VARTALO: Niin, mulla ei ole tarvetta laihduttaa, päinvastoin olen yrittänyt saada muutaman lisäkilon mutta silti haluan sanoa ettei laihana/hoikkana olokaan aina hääviä ole;-) Itse törmään jatkuvasti ¿ kuten eilen vauvauinnissa pukukopissa ja suihkutiloissa joissa vartaloni tulee esille ¿ sellaisiin kommentteihin kuten ¿no, sinä se et tiedäkään tästä asiasta mitään kun olet tuollainen laiheliini tai vastaavasti ¿ on se niin väärin kun jotkut ovat tuollaisia luikkuja vaikka tekisivät mitä¿. Ja kun totuus on etten kerta kaikkiaan nyt vain mahda sille mitään, että vartalo ei ole raskauksien /synnytyksien jälkeen muuttunut miksikään. Mutta etenkin Lilian syntymän jälkeen olen kohdannut suunnattoman määrän inhottavaa naljailua ensinnäkin siitä, että kaikki meni niin helposti (synnytys) ja siitä että palauduin supernopeaa. Juttelin n 3vkoa synnytyksen jälkeen yhden kaksosäidin kanssa jolla on mennyt kaksosten kanssa kaikki superhelposti niin hän kertoi samaa että kun ihmiset kysyvät miten on mennyt ja hän vastasi että ei ongelmia, lapset nukkuvat ja syövät ja itse voi hyvin, niin vastalauseeksi on saanut vain samanlaisen hymähdyksen ¿no et sitten tiedäkään tästä vielä mitään.¿ Ihan kuin ei olisi vielä oikea äiti. Välillä minusta on tuntunut että kun joku esim. kerhossa kysyy että miten on mennut niin pitäisi valehdella ettei saa vastaukseksi aina samaa virttä.
No se siitä, minä en ole täällä palstalla kohdannut mitään vastaavaa kommenttia ja se on ollut todella ihanaa. Kukaan ei ole minulle naljaillut vaikka olen kertonut nopeasta palautumisesta ja siitä ettei kiloja tai masua ole jäänyt. Kiitos siitä!
Jaahas, ZIMPURAlta piti kysyä, että minkälaista taloa te rakennatte jos jotain uskallat paljastaa?? Itseä kiinnostaa kun vuoden ollaan asuttu omassa kodissa ja nyt jo uusi rakennuskuume vaivaa. Tosin se aika on tosi raskasta mutta ehkä joskus vielä..;)
BERNUSKI: oikein muistit, Lilia ei tosiaan syö tuttia, en ole taas pitkään aikaan edes koittanut.
Mitähän kuuluu MILLIANILLE?
JUMPPAAMISESTA/LENKKEILYSTÄ; juoksua en uskalla aloittaa vielä mutta jumpassa olen käynyt siitä asti kun Lilia oli 7 vkoa. Eilen jumpassa tein ekan kerran varovasti juoksuhyppyjä, tosi varovasti. Suoria vatsoja en uskalla tehdä kun se rako ei ole umpeutunut vielä mutta vinoja tein jo.
Nyt taidan mennä esikoisen kanssa vähän touhuamaan, Lilia nukahti uudelleen aamupäivä unille.
Nazu ja tytöt