Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAVAUVAT ma-ke pinoon*

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mä ymmärrän hyvin mitä COE ja S_I tarkoittavat koska esikoisen aikana etenkin alussa mua kanssa ärsytti hehkuttajat. Mutta nyt tällä kertaa itse tarkoitinkin sitä että kun nimenomaan minulta kysytään tai kysyttiin, miten synnytys meni, miten olen jaksellut kahden pienen kanssa ja onko lilia kiltti vauva, en ymmärrä miksi pitäisi valehdellakaan vaikka monesti LILLIKSEN tapaan mieli tekisi kun vähän jo häpeää kun on niin helposti mennyt kaikki. Itse en ole kyllä hehkutukseen sortunut jos joku on väsymystään mulle purkanut niin siihen en vastaa että voi meillä on kaikki niin hienosti. Yleensä itse kerron esikoisen ajalta kokemuksiani kun olin väsynyt jne.

Nyt taydelliset naiset kutsuu!!

Vierailija
22/45 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua Nazu, kun juuri tanaan huhuilit peraan kun nyt paasin ensimmaista kertaa pitaksta aikaa koneelle. Tuolla meidan prinsessalla on ollut melkoisen tyollistava vaikutus ja kaikki vauvan hoidolta liikeneva aika on mennyt kotihommien ym. tekemiseen.

Meilla on tosiaan olut taalla hieman haasteita tuon tinttaran kanssa. Yot menevat oikeinkin hyvin, mutta paivat ovatkin jo toinen juttu. Illalla nukahtaa younille klo 20 aikoihin, nukkuu hyvin, syo yolla pari kertaa ja aamulla heraa kuin nakutettu klo 7. Ja sitten alkoikin itku ja huuto kun silmansa auki sai. Kovasti on ollut itkua taalla meidan talossa, valilla tuntui etta jos ei nukkunut tai syonyt, niin sitten itki. Ja siihen ei auttanut mikaan, ei sylittelyt, ei kantoliinassa olo, ei vaunukavelyt ulkona =(. Olin jo aikamoisella dieetillakin kun ajateltiin johtuvan jostain allergiasta, mutta sillakaan ei ollut minkaalaista vaikutusta. Taitaa vaan olla sitten niin tempperamenttinen ja vaativa tapaus tuo etta ei voi mitaan. On kuin palohalytin, aina taysi halytys paalla vaikka vain paahtoleivat karyavat paahtimessa tai koko talo palaa... Siis ihan sama kuinka iso tai pieni hata, volyymi on aina sama.

Nalka kun ulee niin tissin on tultava suuhun HETi tai muuten neiti suuttuu. Kun lahdetaan ulos, pitaa vaunujen alkaa liikkumaan heti kun neiti sinne laitetaan tai... Ja ei riita pelkka vaunujen tyontaminen vaan niita pitaa myos samalla vetkuttaa ja heiluttaa. Arvatkaa katsovatko ihmiset pitkaan kun tama aiti rynkyttaa vauvapoloa vaunuissa ja huhkii tuolla menemaan karjuvan lapsen kanssa. Mutta karjuu viela kovemmin jos et rynkyta. Jos auto pysahtyy liikennevaloihin, niin valittomasti alkaa protestointi takapenkilta jne... Aikamoinen tempperamentti on tytolle tullut, keneltakohan on perinyt...?

No nyt onneksi on alkanut helpottamaan ja on valilla jo hyviakin paivia. Ihanaa kun Emily hymyilee ja jokeltelee ja on tyytyvainen, kummasti pyyhkii pois huonot hetket mielesta. Kylla nimittain otti aidin sydamesta kun pieni vain huutaa vaikka mita tekisi. Valilla en jaksanut enaa edes hyssytella vaan istuin huutava lapsi sylissa ja itkin itsekin. Mies on auttanut minka on pystynyt, mutta ei kylla ollut kivaa kun mies joutui tekemaan pari viikon tyoreissua eurooppaan ja mina olin taalla yksin... Mutta nyt mennaan tosiaan parempaan pain ja ja ihana nahda lapsen hymyilevan! Pitkaan luulin ettei han edes osaa hymyilla.

Jaasydanko se kyseli sektiolla synnyttaneiden liikkumisesta. Itse lahdin vaunulenkeille jo seuraavalla viikolla sektiosta ja tehtiin ihan kunnon lenkkeja. Jalkitarkastusessa laakari sanoi,etta voi ihan normaalisti liikkua ja edeta tuntojensa mukaan. Itse aloin juoksemaan ja kaymaan salilla ja jumpassa. Kilojahan ei minulle jaanyt ja muutenkin palauduin tosi nopeasti ja nyt koen jo olevani ihan yhta hyvassa kunnossa kuin ennen raskautta. Melkein saa huolehtia, etta lihoissaan pysyy kun tuo kulutuskin on niin kovaa. Etta sympatiat sinne Nazulle, taalla on toinen ruipelo ( 178cm ja vaivaiset 58 kg, ennen raskautta sentaan 60kg). Minulle tuo liikkuminen on ollut henkireika tassa huutomyrskyssa, ollut pakko paasta aina hetkeksi lepuuttamaan korviaan. Meilla on tassa kiva sali ihan lahella mika on auki 24/7 ja jumpatkin pyorii lahes ympari vuorokauden. On ollut helppo livahtaa sopivalla hetkella kun neiti on saatu nukkumaan ja isa kotona.

Parisuhteesta oli ollut puhetta. Meilla voi ihme kylla hyvin vaikka taalla ihan pikkuisen on tuota huutoa ollutkin ja yhteinen aika jaanyt aika vahiin. Onneksi tuo mies on niin ihana ja itse rauhallisuus, on pitanyt meikalaisenkin jarjissaan. Ja tosiaan paljon on pelastanut myos se, etta yot menevat niin hyvin, muuten olisin kai jo poksahtanut kun nama paivat olvat olleet moista metelia. Kai taalla uskaltaa sanoa, etta kylla tuo huuto on aika rankkaa ollut (tuolla toisessa topikissa joku antoi huutia aidille joka kyseli vaativista vauvoista=(...)? Mutta eikohan tama tasta.

Muuten on kaikki hyvin, hyvin neiti kasvaa ja syo. On loytanyt omat katensa ja huitoo kuin rintauimari. Nyrkit menevat suuhun ja tuttikin on alkanut kelpaamaan. Tutti muuten rauhoitti osaltaan tilannetta, nyt saa helpommin nukahtamaan paikkareille. Montaa eri tuttia koitettiin, ennenkuin loytyi sellainen minka neiti kelpuutti.

Nyt pitanee lahtea katsomaan josko herailee, yksin jos heraa niin alkaa hurja parku.

terkut sinne,

T. Millian ja pippurinen neiti Emily, kohta 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva MILLIAN, että kävit kertomassa kuulumisiasi. Ikävä kuulla että päivisin Emily on vaativa, mutta kuten itse sanoit, on onni että yöt menevät tosi hyvin. Saat vähän voimia aina uuteen päivään. Minä luin myös mielenkiinnosta sen toisen aloituksen vaativista vauvoista, äläkä välitä siitä mitä siellä eräs palstailija kirjoitti. Ko. nimimerkillä on aina tapana vissiin provosoida. Ja minä olen ainakin ihan varma, että " vaativia" vauvoja on olemassa sillä jo meidän esikoinen oli " vaativa" Liliaan verrattuna.

Ah meillä oli kanssa ihana yö paitsi että esikoiselle on varmaan soitettava lääkäri, kova yskä on jatkunut jo kuukauden ja viime yönä taas tyttö pyöri ja pyöri kun yskitti kovasti.

Tämä päivän ohjelmassa olisi vähän kyläilylä ja pitäisi metsästää digikameran korjaaja kun meitsi tiputti anopin (auts) kameran lattialle.. Onneksi mulla sattuu olemaan ehkä maailman hyväsydämisin anoppi joka ei koskaan suutu mistään;-)

TAIDOISTA; Lilia tarttuu leluun, on tarttunut vajaan viikon, vielä hiukan haparoiden. Suuhun menee kaikki;-) Pari päivää sitten tytön sängystä kuului kitinää päivunie aikaan ja menin katsomaan niin neiti oli kääntynyt selältä masulle. Lattialla ei ole vielä kääntynyt kuin masulta selälle mutta siis sängyssä menee helposti. Eilen aamulla tyttö sitten päästi ekan naurun ääneen, sellaisen ihan pienen kikatuksen ja voi että onhan se sitten ihana ääni! Niin kuplivan viattoman suloisen ihana!!!;) Niitä lisää kiitos!!

Mulla on ollut joku ihme väsy nyt kohta viikon, en tiedä mistä se voi johtua. Etenkin alkuilta on yhtä tuskaa. Onko muilla samaa vaikka lapsi/lapset nukkuvat hyvin?? Kai tää on ihan normaalia...

Nyt hampaiden pesulle!

Nazu ja tytöt, joista esikoinen heräsi pissihätään klo 06.00 ja herätti Lilian samalla huutamalla toisen korvaan " huamenta päivää tikko (sisko)" Kiva kiva;-)

24/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazu: Myös täällä väsymystä vaikka yöt sujuvatkin hyvin. Ehkä mulla tuo vähäinen raittiin ilman saanti tekee väsymystä, kun on niin pitkän aikaa oltu pääasiassa sisällä esikoisen sairastamisen/huonojen ilmojen takia. Mutta aamulla voisin nukkua vaikka KUUUUINKA pitkään. Sunnuntaina heräsin joskus vaille 12 :O

HYVÄT neuvot olis kalliit: Meijän neiti 1v6kk on alkanu kamalat iltahuudot. Nukuttamiseen menee 2h vähintään, ja mikään paikka ei ois hyvä. Omaan sänkyyn (pinnis) kun laskee, niin huutaa ku syötävä. Oon koittanu vierassänkyyn laittaa nukkumaan, mutta tulee iltasin kokoajan pois(päivällä jää sinne nukkumaan). Kokeilin vaunuihin, mutta huuto kamala. Oon koittanu syliin nukuttaa, ei onnistu... MITÄ ihmettä pitäs tehä että sais taas rauhottumaan sänkyynsä??? Onko tämä joku ikävaihe ja tyypillistä siihen liittyvää vai missä ihmeessä on vika? Tyttö nukkuu päivällä n. 1-2h unet mutta niilleki meno on aika hankalaa, toisinaan. Ei aina. Mutta oon ite aika väsyny näihin iltameuhkaamisiin.

Nyt kun vauvan on saanu nukahtamaan viimestään 11 aikaan, niin nyt tuo esikoinen alkanu tällaset pelleilyt. Huoooh!

MILLIANILLE kovat tsempitykset täältä. Onneksi teillä tosiaan yöt hyviä. Oot kyllä melko sissi kun jaksat yksin viikkoja kun mies työmatkoilla.

Voimia!

Nyt rutisee niin pahaenteisesti tuossa lattialla että täytyy lähtä kakkapesulle :)

ainiin..pikaseen mitä vauva osaa. Työntää kädet suuhun ja imeä niitä :) Hirveä lussutus käy aina kun neiti imee nyrkkejään. Hymyilee, jokeltelee mutta ei vielä elettäkään että kääntyis. Eikä oo vielä nauranu ääneen, sitä odotellessa ;)

Jääsydän ja vanamo 2,5kk ja Usva 1,6v

Vierailija
25/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mulla ollut huono (aamu)päivä, ei jaksaisi kuunnella vauvan kitinää. Kauheeta kun ajattelen näin, mutta tarvis vissiin taas saada omaa aikaa. Tänään olis kyllä jumppa, mutta en tiedä uskallanko mennä kun kurkku on tosi kipee ja ilm. flunssa tuloillaan. Onneksi esikko on tarhassa (sain hänelle siis masennukseni takia joulu- ja tammikuulle molemmille 10 hoitopäivää vanhaan paikkaan). Eilenkin oli superkiukkuinen miehelle. Johtuu varmaan osittain tästä painonpudotuspäätöksestä. Herkkuja tekee koko ajan mieli ja varmaan verensokeri pääsee välillä turhan alas.

Ei pitäisi valittaa... Mun sisko soitteli tänään aamulla, hän oli taas viime yönä saanut nukuttua yhteensä tunnin 2kk vauvansa takia. Tosi rankkaa heillä. Mistä tulikin mieleeni lähettää MILLIANILLE kovasti voimasäteitä! Onneksi teillä on menossa parempaan suuntaan.

Nyt täytyy mennä kun Toivo huutelee... Palaan myöhemmin.

S-I

Vierailija
26/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄSYDÄMELLE piti vastata tuosta nukahtamisesta. Meillä tytöllä (nyt 2,5v) alkoi viime keväänä nukkumaanmeno-ongelmat kun otettiin häneltä tutti pois ja vasta nyt(!) joulun jälken nukahtaminen on alkanut sujua ilman itkuja. Tosin vieläkin hänellä menee tosi kauan aikaa nukahtamiseen (päivällä alle tunti, illalla noin 1,5 tuntia). näin jälkeenpäin luulen, että yksi ongelma oli meidän vanhempien johdonmukaisuuden puute eli yritettiin mitä konstia milloinkin ja turhauduttiin ja hermostuttiin tytsylle. nyt kun siirrettiin tyttö lastensänkyyn on meillä iltarutiinit aina täysin samat. luetaan yksi kirja tyttö sylissä, sitten pistetään satukasetti soimaan ja tyttö lukee sen aikaa sitä kirjaasängyssään. tämän jälkeen unimusiikki soimaan. enää emme reagoi tytön huuteluihin, siis emme anna hänelle " palkintoa" (eli mene juttelemaan tai rauhoittamaan häntä). toki käymme tarpeen mukaan peittelemässä, mutta ei enää puhuta tai tehdä ylimääräisiä. myös tuo unimusiikki rauhoittaa. Toki meidän neiti on aika paljon vanhempi kuin teillä, joten en tiedö onko noista konsteista mitään apua. Mutta siis tiedän millaista tuskaa nukuahtaminen/nukuttaminen voi olla. Jaksuja! Toivottavasti tuo on vain jokin ohimenevä vaihe.

Sain pojan äsken nukkumaan, joten nyt pitää äkkiä käydä suihkussa ja syödä. Nuo päikkärit on nykyään sellaisia 45 minsan mittaisia, mikä on _niin_ tuttua esikoisen vauva-ajalta.

S-I

Vierailija
27/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROTAROKOTUKSEN eka annos on nyt annettu, voi vitsi että Anja suuttui! Terkkari oikein ihmetteli kun kaikki on ottaneet niin nätisti, Anja yritti sylkeä pihalle ja huusi sitten vaunuissa kotimatkalla vartin kiukkuaan... :o Temperamenttinen neito vissiin kun sille päälle sattuu, vaikka yleensä onkin rauhallisuus itse.

Kävin muuten neuvolassa VAA' ALLA ja se näytti 3 kg vähemmän kuin viimeksi kun kävin, huh! :) Tosin on siitä aikaakin kuukauden verran kun kävin.

JÄÄSYDÄMELLE tuosta nukuttamisesta: Komppaan Iiristä eli mullekin eka tuli mieleen tuo johdonmukaisuuden puute. Tuossa 1,5 v iässä ainakin meidän esikoinen alkoi osoittaa uhmaikää mikä meillä liittyi etenkin syömiseen. Naapuriperheessä samassa iässä uhmaoireet liittyneet pukemiseen, oisko teillä tuohon nukahtamiseen. Me ajateltiin että varmimmin päästään eroon kun tehdään aina samoin eikä anneta muksulle ylivoimaa. Eli esim. meillä syödä piti joku x määrä ruokaa aina, vaikka pari lusikallistako se oli, ja sen jälkeen sai lähteä pöydästä. Ja se pari lusikallista syötiin huudon kanssa tai ilman, haettiin pöytään takas 20 kertaa jos pakko... se kesti pari viikkoa ja sen jälkeen vissiin typy lannistui :)

Iltanukahtamisen kanssahan meillä on kyllä ollut myös ongelmaa ja se pahenee aina jos antaa periksi jossain. Nykyisin sitten menee ihan kuin vettä vaan, siis viimeisen viikon ajan on mennyt. En tiedä mistä johtuu, mutta samalla se alkoi kun mies rupesi puhumaan että unihiekkaa tulee silmiin. Nyt sitten joka ilta kun pannaan " unihiekkaa" silmiin eli silitellään vähän otsasta niin jää sänkyyn makaamaan ja nukahtaa noin vartissa. Aiemmin saattoi mennä just tuo kaksikin tuntia hirveetä rallia. Eli joku ihan simppeli temppukin voi sitten lopulta toimia, mutta se iltarutiini on minusta tärkein juttu.

Ja MILLIANISTA oli kiva kuulla! :) Onneksi teilläkin jo menossa parempaan päin.

Veikkaankin muuten ylipäänsä, että me täällä kirjoittelevat edustamme aika pitkälti niitä äitejä joilla on helpot vauvat (toki esim. BERNUSKI ja Elma eivät ihan noudata tätä kuviota :). Mutta yleisesti tuntuu että " kaikkien" lapset nukkuvat pitkiä pätkiä ja itkevät vähän, niin mustakin tuntuu että meidän helppo Anja on ihan kauhea pakkaus :D Mutta ne, joilla on oikeasti vähän ohdakkeisempi alku, eivät aina jaksa niin paljon kirjoitella. Itsekin huomaa että heti kun kaksi päivää putkeen menee huonosti niin ei jaksa enää käydä sanomassa mitään.

Mutta tervetuloa takaisin mun puolesta vaan kaikille jotka pysyttelevät vielä poissa, oli syy tuo tai jokin muu! :)

Nyt kukkakaalikeiton soseuttamiseen... ja kuulemma eläinten marssi pitää laittaa uusiksi Teletappi-videolta.

Hyvää tiistaipäivää kaikille!

Coe

Vierailija
28/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ristiäiset takana ja neidin nimi on nyt kirjoissa ja kansissa. Nelli-nimi on siis se virallinenkin, jota ollaan käytetty jo laitokselta asti. Vaikka meillä neiti oli kovin nälkäinen ennen tilaisuuden alkua, niin jaksoi silti sinnitellä pelkän tutin avulla rauhallisesti koko tilaisuuden läpi. Katseli kyllä siskoni sylistä äitiä julmasti, kun ei ruokaa tullutkaan heti katseesta.. :)

Eilen käytiin myös neuvolassa (2 kk viikon päästä) ja mitat olivat aika hienot: 60 cm (53) ja painoa 6260 g (4290). Sellainen " pikku" -neiti meillä. Lääkäri sanoi ihanasti: Nelli on hänen mukaansa poikkeuksellisen rauhallinen ja tyytyväinen vauva. Ja sitähän tuo kyllä onkin: hymyilee jatkuvasti ja pari kertaa tullut jo kunnon kikatuksetkin, vahingossa kylläkin. Lääkäri totesi myöskin, että jos hän pelkästään katsoisi Nelliä, niin hän luulisi, että Nelli olisi jo 4-kuukautinen... Näyttää kuulemma kovin paljon vanhemmalta. :) Fysiikka on toki jotain muuta... On neiti vissiin nuorena rupsahtanut äitinsä tapaan. :)

Vaipoista oli jossain vaiheessa juttua: meille käy nuo Dailyn vaipat. Aluksi falskasi, mutta se johtui vaan huonosta vaipan asettajasta. Eli kun tajusin varmistaa, että ne lahkeessa olevat helmat ovat kunnolla suorassa ja ulkopuolella, niin eipähän falskannut enää. Meillä nyt siis halpisvaipat käytössä.

Painosta: Jälkitarkastus oli eilen mullakin ja paino oli mennyt kilolla alle lähtöpainon!!! Ihmettelen suuresti, koska mahaa on vielä jäljellä. Olin kyllä normaalipainon ylärajoilla ennen raskautta, joten on kyllä varaa vähän tiputtaakin. En ole nyt mitenkään laihduttanut, pikemminkin päinvastoin. Mulla tuo painonlasku oli oikeastaan seurausta raskaudenaikaisesta ruokavalion muutoksesta, jota olen jatkanut. Mulla jäi jo laitokselle 12 kg, ja yhteensä raskauden aikana kiloja tuli 18 kg. Eli 6 kiloa lähtenyt 7 viikon aikana, joka ei kyllä ole ihan kamalasti täysimettäjälle...

Nyt täytyy taas mennä syöttämään neitiä. Oikein hyvää tätä vuotta myös minun puolesta kaikille! Ja Millianille tsemppiä vaativaisen vauvan kanssa!

Mutteri ja Nelli 8 vkoa, mutta 1 vko alle 2 kk

Vierailija
29/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis sitä piti sanomani että en minäkään ihmisille mitenkään hehkuta, siis ainakaan sellasille joilla on vauvan kanssa uniongelmia tms. Mieluummin olen ihan hiljaa meidän uniajoista, mutta jos kysytään niin pakkohan se on vastata. Mutta ymmärrän siis mitä coe ajoi takaa..

Heh, tänään muuten tuli meille kaksplussan näytenumero ja siinä oli jotain juttua netin keskusteluryhmistä ja nettiriippuvuudesta. :)

Nyt ruoanlaittoon että ehdin jotain väsätä ennen kun typy herää päikkäreiltä. Oli muuten kumman kiukkunen aamupäivän, ei maistunu ruoka ihan entiseen malliin ja huuto oli kova. Yleensä syö molemmista rinnoista ennen päikkäreitä, nyt vaan hätäsesti toisesta.Mikähän lie pikkusta vaivas, oisko sillä nyt sitten joku " kausi" alkamassa...? Vai oisko vaan jotain masuvaivaa... Niin sitä ruokaahan mun piti laittaa...

30/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikalailla samat iltarutiinit joka ilta. Hampaiden pesu, yöpuvun ja vaipanvaihto, pullo kouraan, tyttö sänkyyn ja unilaulut soimaan. Se on tehonnu koko syksyn, mutta jostain kumman syystä nyt joulun aikaan ja sen jälkeen on ollu tällaset ihme huudot. Oon vaan aatellukki että ne on jonkinsortin uhmaikää, mutta ottaa hermoon itellä. Eikä oo ollenkaa mukava että tyttö joka ilta nukahtaa omaan itkuunsa:( Luulen, että päivät ois paljon mukavammat jos nukahtas rauhallisesti. Ja ku minulla ei oo sydäntä huudatta kovin kauaa yksinään, tahtoo olla niin että käyn 10sek oven takana ja taas meen silittelemään :) Pitäs vissiin kovettaa ittensä ja antaa tytön huutaa kauemmin :(

No, aattelinki että tänä iltana ei oo enää mitään vaihtoehtoja, vaan tyty laitetaan omaan sänkyyn ja saa luvan nukahtaa sinne ilman että kokeillaan mitään eri sänkyjä tai paikkoja.

Tympii seki ku miehen kanssa vähän oli skismaa. Kävin 30min kaupassa, ja vauva oli sen ajan kotona. Oli kuulemma koko ajan huutanu :( Ja mies vaan tiuskas ettei ikinä enää jää sen kanssa kotio.

Tiiän että todellaki jää (miehellä jostai syystä vaan kiree aamu muutenki), mutta itellä on inhottava olo kun seuraavan kerran lähen kotoa jonnekki ilman vauvaa ku saa olla huolissaan että mitenkähän ne nyt pärjää. Ei kiinnosta sitte jättää vauvaa kotio ku toinen nuin sanonu. Mutta ku mulle on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ että pääsen joskus yksinki käymään jossai. *huokaus*

No, mutta pitänee lähtä tekemään kotihommia ku on rauhallinen tilanne päällä.

Jääsydän

Vierailija
31/45 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten käytiin hakemassa se ensimmäinen rokotus...huiii, vähän jännitti, mutta hienostihan se meni. Vähän itki, muttei mitenkään hysteerisesti :)

Painoa Lassilla 6.1kg ja pituutta 63cm eli sopusuhtainen pojankoltiainen;)

Ja saatiin LUPA ALOITTAA KIINTEÄT RUUAT...siis kasvissoseilla lähdetään liikkeelle ja siitä sitten pikkuhiljaa muutakin, IHANAA :))

Täällä joku kirjottelikin siitä maissisoseen laittamisesta iltaisin maidon joukkoon ja minä heti tuumasta toimeen ja eilen illalla ekaa kertaa Lassi sai vähän tuhdimpaa maitoa ja hyvin meni alas. Laitoin vellitutinkin, kun meinasin,jottei tuo tule pullosta muuten ulos ja kylläpä tyhjeni pullo alta aikayksikön...tosin hieman tuli myös suunpielistä:O

Maissivelliä Lassi on pariin otteeseen saanut maidon joukossa ja perunaakin tuossa viime viikolla jo muutama lusikallinen maistettiin. Ihanaa katsella niitä pikkuisen ilmeitä, kun sinne suukkuun laitetaankin jotain muuta kuin pelkkää maitoa:D

Iho tosiaan on kuiva, mutta KIITOS Sinulle(nimimerkit hukassa...), joka kerroit siitä LIPOLANISTA!! Mä hain sitä silloin heti ja jo seuraavana päivänä iho oli IHAN erinäköinen! Ja nyt on iho jo tosi hyvä ollut monta päivää. Hieman hilseilee jostain kohtia, muttei mitää läiskiä sentään ole. Pari kertaa päivässä hänet rasvaan ihan kokonaan:)

Täällä on aika törkeä myrsky ja tuolla pikku-ukko nukkua posottaa pihalla vaunuissa;) Nyt on reilut 2 tuntia nukkunut.

Olen alkanut käymään salilla taas ja pari kertaa on nyt takana. Kyllä tekee hyvää:DD Tein kyllä vatsalihakset ihan niin kuin " ennen vanhaankin" , en vältellyt mitään liikkeitä ja olin kyllä yllättynyt miten hyvin sitä jaksaa, vaikka olen viimeks ollut salilla päivää ennen raskaustestin tekoa helmikuun loppupuolella. Lähestulkoon samanlaisilla painoilla pystyy tekemään ja samanpituisia sarjoja.

Painosta olikin juttua niin mulla on 3-4 kg jäljellä ja ihan selkeesti kaikki tuossa vyötärönseudulla....yöks, en tykkää yhtään tollasesta löysästä :(( Tarvii se saada pois ja ÄKKIÄ!!!!! Paino on alle 60kg nipin napin, raskausaikana kävi yli 70kg:ssa :O

Meillä nukutaan niin, että klo 21 mennään yöunille ja 09 herätään aamulla. Siinä välissä syödään kaksi kertaa....Yleensä noin klo 01 ja 05. Eilen meni nukkumaan jo 20.20 (päikkärit jäivät vajaan 2h mittaisiksi ja oli ihan tsippi) ja heräsi aamulla 09.15. Yritän nyt tuolla kiinteellä (toivossa on hyvä elää..heh) saada vähän pidemmiksi noita syömisvälejä öisin...jospa vaikka yksi syöttökerta riittäisi öisin?! Hope so!!

Nuhaa Lassilla on edelleen ja päivisin sitä ei juurikaan huomaa, mutta öisin sitten on tukkoisen ja räkäisen tuntuinen. On muuten TOSI hyvä se apteekista saatava imuletkuhässäkkä!! Sillä saa KUNNOLLA räkää imettyä toisin kuin niillä pikkuniistäjillä sun muilla. Suosittelen kyllä ja maksaa vain 1.35¿!!!!! Kerrankin voi sanoa, että joku oli HALPA:D

Kyllä sitä toisaalta haikeudella miettii niitä ihan ensimmäisiä viikkoja...kun tuo oli vielä niiiin pieni VAUVA...Nyt on jo niin iso poika:) Mutta sitten taas toisaalta on aivan mahtavaa seurata pojan kehitystä ja mitä kaikkea uutta tulee koko aika. Eikä kyllä mikään ole niin sydäntä lämmittävää kuin oman lapsen ihana hymy!! Lassi on kova naureskelemaan, mutta ei kyllä oikeastaan ääneen naureskele...sitä odotellessa;)

Muutama päivä sitten oppi masultaan pitämään päätä oikein ylhäällä ja katselemaan ympärilleen. Kurottaa niin korkealle, että kääntyy siitä kyljelleen ja siitä edelleen selälleen!! :) Ja silloin olikin ilta hankala, kun toinen vaan kurkottaa päällään ja sätkii jaloillaan sängyssä, kun olisi pitänyt nukkua....huh, silloin saatiin Lassi nukkumaan vasta 00.30!!!!

Ja jaloilla potkitaan ja sätkitään pirusti ja sitten tulee kiukku, kun ei päästä liikkeelle! Ja peittoa potkitaan sängyssä kans kovasti...

Välillä tuo kääntyy sängyssään poikittain ja hakkaa sitten päätään sinne pinnasuojiin ja sitten tulee kiukku :( Heh :)

Ulkovaatteiden pukeminen on Lassille ihan myrkkyä!!! Sitä hän kyllä inhoaa ja lähes poikkeuksetta tulee huuto viimeistään haalarien laitossa ja kun käsiä viedään hihoista.....

Jeps, mutta eipä kait tässä tämän kummempia. Jotain siellä vaunuissa vehdataan, kun itkuhälyttimen valot vilkkuvat, mutta ääntä ei vielä kuulu.

NAZU: Unohtu tuolla aiemmin laittaa se mun meiliosoite....Vaihdetaan toki kuulumisia niinkin...je.ni@luukku.com

Ja nyt herättiin.. Morooo!!

T. Je_Ni

Vierailija
32/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai herätty on kyllä jo 4h sitten, mutta yritän nukuttaa nyt esikoista uudelleen niin että päästäs tuossa 11 jälkeen lähtemään leikkitreffeille eikä siellä sitten tarttis nukkua päikkäreitä. Äsken huuti kovasti tuolta että " tutti puuttuu" kun ei ollut kädessä tuttia, kaikki pehmolelut kyllä oli kainalossa mutta tää tärkein... :)

Anja nukkui viime yön yhdellä herätyksellä :o Että tällainenkin ihme. En tiedä moneltako heräsi syömään kun kännykästä oli akku loppunut enkä nähnyt siis kelloa, mutta klo 23:30 - 09:00 välillä söi vaan kerran. Mahtavaa! :) En kyllä odota tuosta tulevan mitään normaalirytmiä, mutta hauska nähdä että meidänkin tyttö kykenee siihen.

Mistä tulikin mieleeni - JE_NI, kiva kun olet taas kirjoitellut :) Mutta mua rupesi ihmetyttämään että käsitinkö oikein: oletko siis alottanut kiinteät jotta Lassi nukkuisi yöllä pidempiä pätkiä? Vai miksi teillä aloitettiin kiinteät näin aikaisin? Tuo 4h pätkähän ja 2 kertaa yöllä syömässä on oikeasti ihan hyvä pätkä vielä kolmikuiselle, varmaankin aika keskiverto...

Nyt on makkarissa aika hiljaista, liekö nukahtanut. Taidan sitten Anjan kanssa tehdä niin että paan turvakaukalossa nukkumaan tuohon ulos vaunuihin. Kivaa mennä leikkitreffeille ja nähdä itsekin ystävääni :)

Hyvää keskiviikkoa - kääk, onko jo keskiviikko?!

Coe

Vierailija
33/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no.....onhan tuo 4h nyt suhteellisen hyvin, mutta kun aina ei mene sitäkään ja aina vaan kauhia nälkä toisella, kun herää :/ Neuvolantäti sanoi niin, että maalaisjärkeä saa käyttää näissä syömisissä ja että sen kyllä huomaa, jos tuhdimpaa ruokaa lapsi kaipaa:)

Viime yö meni myöskin kahdella syömisellä ja Lassi nukkui 4h, 4h ja 3h.Kyllä mä toivoisin, että tuhdimmalla ruualla hän heräisi nälkäänsä yöllä

sen yhden kerran tuon kahden sijaan:)

Meillä poika oli eilen illalla itkuinen ja sellainen hän ei yleensä ole lukuunottamatta kun on väsynyt taikka nälkäinen. Laitoin supon ja se helpotti, ilmeisesti rokotuksesta johtuvaa itkuisuutta oli..?!

Tuolta kuuluu kova pölinä keinusta...menen seurustelemaan Lassin kanssa...äänensävy ei ole ihan kaikista positiivisin tällä hetkellä :D

Mukavaa päivää kaikille!

T. Je_Ni & Lassi 3pv:n päästä 3kk!!

Vierailija
34/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea Jenistä juttua vaikka itse en tänne kovin usein kirjoittele niin lukemassa käyn kyllä useamman kerran viikossa..

Kiinteistä tuli mieleen,että itsekkin mietin että pitäisikö aloittaa jo jotakin muuta antaan lisäksi kun Lumia syö 2-3h välein päivällä ja yöllä kyllä nukkuu n.21-09 2 syötöllä,tämä oli siis vielä viime viikolla,mutta nyt monena iltana on mennyt niin että imetys ei onnistu kun maitoa ei meinaa tulla ja olen antanut nannia jonka jälkeen Lumia nukkuu n-7-8h putkeen syömättä ja jos taas imetys onnistuu niin lumia herää n.2-3 kertaa syömään yön aikana..

Eli tuntuu että mu oma maito ei enää ole riittävää kun heti jos antaa esim.nannia niin on paljon tytyväisempi pitempään.Mitenköhän sitten että siirrynkö vain tuohon nanniin suoraan vai velliä?

Siis antaisin lisämaitona iltasella tuota nannia vaiko vellin ja muuten vain rintamaidolla..

Kiinteitä olen 2 ensimmäiselle antanu n.2-3 kk iässä ja neloselle 6kk iässä vasta..

Minkä näköistä muiden imettäjien maito on? Mulla on tunne että mulla ainakin on " laihaa" .Kerään aina maidon toisesta rinnasta maidonkerääjään imettäessä ja ku olimme kylässä nin imetin ja jätin tuon maidonkerääjän tiskipöydälle kun hain pakastuspussi ja siellä kylässä isäntä tuumasi että tuollaistako se äitin maito sitten on että ihan läpinäkyvää..

Kävin lukemassa tuolla nimipalstalla nuista nimistä ja samalla siellä lokavauvojen nimilistalla,niin joku oli kivasti kommentoinut sitä meidän Lumian nimeä,eli jotain näin että jos olemme tuon nimen antaneet viime viikolla kasteessa niin miksi se ei näy väestörekisterin sivuilla..Oletteko itse seuranneet että milloin teidän vauvojen nimi on rekisteröitynyt väestörekisteriin? Meillä pappi lähetti nuo paperit eteenpäin vasta ehkä perjantaina tai luultavammin maanantaina,eikä vielä tänäänkään näkynyt tuota siellä..Eipä tuo minua huoleta kun nimen soveltavuus on tarkistettu etukäteen mutta joitakin muita näköjään miettyttää =)

Niin ja siitä itse kasteesta oli aikasemmin puhetta,eli soitin papille sillon viime pe ja hän sanoi että tuo kastekynttilä pitää aina erikseen pyytää!!Ei meillä kyllä koskaan aikasemmin ole tarvinnut..Mutta pääasia että nyt saimme sen..Ei ollut tuo meidän pappi tainnut pahemmin piettää kasteita kun näin toimi..

No jo,mutta nyt taaperolle ruokaa tekemään..

Jemin ja Lumia ja 4 pojan vilkeriä

Vierailija
35/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun jos imetän vain niin päivisin Lumia syö 2-3h välein ja illalla syö iltamaidot n.k.21 ja sitten k.23 ja sen jälkeen kerran tai kahdesti kunnes herää n.09...

Ja sitten kun pari kertaa olen antanut tuota nannia n.desin kun ei ole omaa maitoa enää herunut niin imetän tuolloin k.21 ja sitten n.k.23 annan nannia ja herää sitten vasta k.07 aamusella syömään näin tosiaan nyt käynyt kummallakin kerralla kun nannia olen antanut ja tämän takia tuntuu että se mun oma maito ei ehkä yksistään riitä.

Mutta täytyy nyt katella vielä pari päivää miten tässä ny tekisi..Pe ois 3kk neuvola ja samalla sydäntarkastus..Pelottaa..=/

36/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemin: Ihana nimi teidän tytöllä :) Meilläki Lumia tai Lumi oli yhtenä vaihtoehtona, ehkä vielä joskus jos tyttö meille syntyy ;)

Voi KURJUUS tätä säätä! Miten tässä pystyy mitään laihuttamaan, ku ei pääse koskaa ulos edes lenkille! Tänä aamuna kävin vaakalla ja oli muka NOUSSU paino 400g! täytyy kyllä johtua siitä että ei oo maha toiminu taas moneen päivään..se vaikuttaa mun painoon aika paljon aina.

Kyllä on melkosta taistelua ittensä kanssa että saa pysyttyä erossa karkista ja ennenkaikkea suklaasta! Miten helppoa se oliskaa aina kun kaupassa käy, niin matkalle ostaa pienen pieni suklaapötky :O

Täällä meilläpäin luki lehessä että on Rota- ja noro- virukset liikkeellä, täytynee pysyä visusti pois ihmisten ilmoilta ettei vaan saa tartuntaa. Onneksi tässä ei oo mitää pakollisia menoja, ja kaupassaki voi käydä yksin joko minä tai mies. Kuinkahan pitkään nuo virukset yleensä jyllää? Monta vko vai kk?

Vauva on taas pari yötä heränny vähän useammin syömään. Se on vaan niin häijyä, ku joka yö mä herään siihen että vauva potkii mun vieressä, mutta mulla ei oo itellä mitään mielikuvaa että olisin nostanu sen viereen, puhettakaa siitä että tietäsin oonko syöttäny tytön vai en.

Mukava kuulla Jenistäki! Minustaki teijän vauva nukkuu kyllä aika hienosti, ite en kyllä olis huolissaan nuista heräämis kerroista. Ja oman kokemuksen voin kertoa kiinteitten alottamisesta, että vaikka minä esikoiselle alotin heti 4kk iässä just sen takia että nukkus pidempiä yöunia niin ei se siihen asiaan vaikuttanu mitenkää. Ihan yhtä monta kertaa heräs. Tämä siis vinkkinä että osaat siihenki varautua :) Mutta iteki aion alottaa kyllä heti kiinteitten maistattamisen ku vauva 4kk, koska oon niin paljon kuullu huonoja kokemuksia siitä että kun vasta 6kk iässä annetaan kiinteitä, ne ei niin helpolla menekää vauvalla alas suusta. Mutta kiinteitten alottaminenki on niin vauvakohtasta, siinäkää ei oo mitää oikeeta ja väärää alotusaikaa. Kukin tekee niinku parhaaksi näkee :)

Meillä tuo vauva on ihan hirmunen kuolaamaan! Kokoajan on vaatteet märkänä.

Mutta nyt esikon kanssa jotain puuhaamaan..

Jääsydän

Vierailija
37/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIINTEIDEN aloituksesta oli puhetta. Esikoiselle aloitin soseet 4kk3vk iässä. En enää muista miten paljon niitä rupesi menemään, mutta puolivuotiaana hänellä oli selvä rytmi syömisissä ja nukkumisissa. Kiinteiltä odotan eniten juuri päivän rytmittymistä, että osaa itsekin ennakoida elämää paremmin. Toivolle ajattelin antaa soseita ehkä noin 5kk iässä, riippuu vähän miten tarpeelliselta vaikuttaa. Vielä ainakin maito riittää erittäin hyvin pitämään nälkää, koska nukkuu yöllä monesti 6-7 tuntia syömättä. Päivisin kyllä syö 1-2 tunnin välein, mutta tuo ei haittaa yhtään kun nukkuu niin hyvin yöt.

Olen tässä miettinyt, että kumpikohan on parempi, antaa korviketta ja rintamaitoa vai soseita ja rintamaitoa (ja vähemmän korviketta)? Kun minä en tosiaankaan jaksa lypsä enempää kuin kaksi kertaa päivässä, joten tuo rintamaidon osuus on korkeintaan 6dl plus sen mitä yöllä suostuu syömään tissistä. Korviketta menee nykyään jo about 2-3dl, joten olisiko sittenkin hyvä aloittaa soseet jo nelikuisena, jotta saisi tuon korvikkeen määrän pysymään tuossa? Muutenhan se kyllä kasvaa ihan varmasti. Tietääkö joku? Toisaalta aika paljon puhutaan siitäkin, että pienen vauvan suolistolle ei kiinteät tee kovin hyvää. Jospa korvike on kuitenkin parempi?

JEMIN: Maidon väristä kyselit. Minä olen oikea ekspertti vastaamaan tähän kun kerran lypsän niin paljon :) Mullakin aluksi aina tulee tosi litkumaista maitoa, ihan haaleaa väriltään. Mutta kun hetken lypsää, niin väri muuttuu valkoiseksi ja lopulta ihan kellertäväksi. Sinultakin varmasti tulee siinä heruessa pelkkää etumaitoa, joka on siis vähärasvaisempaa. Älä huolehdi, ihan normaalia tuo!

LAIHDUTUKSESTA: Olen nyt tämän viikon pystynyt olemaan herkuttelematta ja jopa vastustamaan sitä kauppamatkan suklaapötköä! Mites muilla menee? Ajatuksena oli kyllä punnita vain maanantaisin, mutta olenhan minä painoa tarkkaillut ja alaspäin on menossa kovaa vauhtia, jee! Kunhan vain pysyisin tiukkana viikonloppunakin.

COE: Se oli hyvä, kun mainitsit teidän Helenan uhmakohtauksista ruokapöydässä. Tajusin vasta siitä, mitä se Helmin kiukuttelu syödessä ja lusikan paiskominen on. Eilen sitten sovittiin miehen kanssa, miten jatkossa toimitaan ja otetaan tuo johdonmukaisuus käyttöön ruokaillessakin. Mutta siis kiitos vinkistä! Uskon, että tuo tehoaa hyvin ruokaillessakin kun kerran toimii nukkumisenkin suhteen.

Myrskyistä keskiviikkoa!

S-I ja Toivo 3kk

Vierailija
38/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan häikäisi ulkona, kun suoraan silmiin osui auringon valo. Taidan olla muuttumassa menninkäiseksi;)

Suoraan sanottuna mäkin vähän ihmettelin kuinka aikaisin Je_Nin neuvolan täti on suositellut aloittamaan kiinteät. En tällä tarkoita, että hän olisi väärässä, mutta toisaalta kun nykysuositushan on täysimetystä ekat 6kk...Siihen varmaan harva pääsee tai edes pyrkii, mutta jotenkin sen perusteella olen ajatellut suosituksen johtuvan juuri vauvan suoliston kehittymättömyydestä tms. sillä pelkän maidon lipittämisen jälkeen pikku masu joutuu kovaan koetukseen kun sinne alkaa ilmaantua hieman tuhdimpaa tavaraa. Mutta toivotaan, että Lassin kohdalla kiinteillä olisi juuri se toivottava vaikutus eli unien pidentyminen. Vaikka aika hyvinhän poika kolmekuiseksi nukkuu jo nytkin. Ja tosiaan kuva kuulla sinusta Je_Ni ja mukavaa että Lipolanista on ollut teilläkin apua.

Mittees muuta...suklaaton dieetti ei ole vielä ihan 100%:n..Pari palaa menee päivässä vähintäänkin, mutta yritän edes pahinta mussutusta hillitä. Olen nyt parina päivänä huomaanut, että Ellille tulee näppyjä poskipäihin kun mammalle on suklaa maistunut:( Välillä on ihan jo sileänä iho, mutta sitten taas alkaa kukkimaan. Ihan varmaa tuo suklaa näppyjen aiheuttajana ei ole, mutta pieniä epäilyksiä kyllä on. Kun vain saisi oltua useamman päivän putkeen kokonaan ilman niin saisi vähän luotettavampaa tietoa. Eli ostetaan hyvä (ja halpa) itsekuri:)

Nyt Elli simahti syliin tutti suussa. Yritin kahteenkin kertaan tarjota tissiä, mutta eihän tytöllä nälkä ollut vaan väsy. Koskakohan mäkin opin:/ Nyt mennään yhdessä vähän torkuille, oli " hieman" rasittava aamupäivä.

-L-

Vierailija
39/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri 3kk neuvolasta ja taas oli Jerri kasvanut kovaa vauhtia. Nyt oli jo paino 6990g ja pituus 64,5 cm. Taitaakin olla meidän lapsista isoin tämän ikäisenä ;)

Rokotus annettiin tietenkin ja voi että Jerri loukkaantui siitä. Ei huolinut sen jälkeen edes tissiä, mikä on TOSI ihme. Nyt sitten nukkuu tuolla ulkona, saa nähdä, miten ilta sitten sujuu...

Kiinteiden ruokien aloituksesta on näköjään ollut paljon puhetta. Nuo taitaa olla sellaisia asioita, jotka muuttuu koko ajan. Vanhimmalle piti aloittaa jo 3 kuukauden ikäisenä perunan syöminen. Ja 7 vuotta sitten sanottiin, että vasta 4 kuukauden ikäiselle voi antaa muuta kuin maitoa. Nythän suositellaan, että täysimetystä pitäisi jatkaa 6 kk ikäiseksi. Mun mielestä kai jokainen tuntee itse parhaiten lapsensa ja tietää, koska on hyvä aloittaa muut ruuat. Itse aion tällä kertaa yrittää päästä lähemmäs sitä puolen vuoden ikää. Eihän se taida paljon muusta olla kiinni, kuin että itse jaksaa herätä yölläkin useammin. Tietty, jos paino ei näytä nousevan tarpeeksi, niin sitten otetaan perunat esille aiemmin :)

Meillä kyllä on kiinteiden aloitus vaikuttanut heti nukkumiseen. 2 vanhinta nukkui 3 kk ikäisestä 12 tuntia putkeen heräämättä. Ja kolmaskin alkoi heti nukkua tuommoisia öitä, kun luovuttiin tissistä. Katsotaan sitten, miten tällä kertaa käy... Toisaalta tekis jo kovasti mieli alkaa maistelemaan noita muita ruokia, mutta jos nyt vielä edes kuukauden malttaisi.

Olikos se Coe, jolla oli sitä muuttokuumetta? Piti vaan sanoa, kun mietit tänne Porvooseen muuttoa, että melkein omakotitalon saisi samalla hinnalla kuin nykyään noita rivareita. Tosin vähemmällähän sitä pääsee rivarissa, kun ei ihan kaikesta tarvitse itse huolehtia ja kuitenkin on se oma piha. Itse asuttiin aiemmin Hamarissa rivarissa ja oli tosi kivalla paikalla. Kauppa, koulu ja tarha oli kaikki lähellä. Se vaan kävi meille turhan pieneksi, niin ostettiin sitten talo. Joka muuten tuntuu jo pieneltä taas..... Mutta vähän piti mainostaa meidän kaupunkia, että ihan kiva täällä on asua ;) Ja Hesaan pääsee helposti ja suht nopeasti, jos siis sinne kaipailee shoppailemaan. Sitä kun ei täällä kauheasti voi tehdä.... ;)

Vielä piti kysäistä, että onko kellään Supernova-merkkisiä itkuhälyttimiä? Sain kaverilta sellaiset lainaksi, mutta niissä ei ollut ohjeita enää tallessa. Osaisikohan joku kertoa, missä vika, kun ei millään tahdo se signaali pysyä. Piippailee lähes koko ajan, ettei löydä signaalia, joten joudun sitten pitämään ikkunaa auki ja vähän väliä kurkkimaan, että vieläkö vaunuissa on rauhallista :( Eli ihan sama onko koko vempainta edes olemassa, kun kuitenkin joudun hyppäämään ikkunassa koko ajan...

Mutta nyt taitaa Jerri heräillä syömään, toivottavasti nyt kelpaisi tuo tissi.

Tuittuli ja Jerri melkein 3kk

Vierailija
40/45 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään rokotetutkimuskeskuksessa hakemassa rokotteet. Voi hitsin vimpura kun oli inhottavaa. Piti Elma kaapata vaunuista mukaan, heräsi sitten paikanpäällä, eikä oikeen mikää ollu hyvin. Rotaxia maiskutteli suussa ja hymyilikin terkalle, vaikka sit aivan kun muisti, että ai niin joo, mähän oonki pahalla tuulella :) Pistosta ei itkeny kauaa, mut auta armias kun äiti sano, että sehän menikin hienosti, niin sit het alko huutaan :) Aika naurettava tapaus kyllä oli :)

Elma täyttää tasan 2 vkon päästä 4 kk, eli ei oikeen vielä voi sanoa nelikuiseksi, mutta kokoa silti: pituus 62 cm, paino 7530 g. Aattelinkin, että painoa on tullut, kun tuntuu käsipuoleen jo niin. Kaukaloa on tosi hankala kantaa. Ostettiin Gracon matkarattaat (meillä siis kaukalona Gracon autobaby, jotka menee sit rattaisiin). On tosi kätevät. Eilen olin asioolla keskustas. Jännitän jotenkin silti Elman kans sielä kulkemista, kun voipi alkaa sit huutaan, eikä oikeen mikää auta :) Vaikka äitiä semmoset taitaa eniten vaivata, eikä niinkään muita ihmisiä.

Je_Ni puhu kiinteistä. Mun sisko on alottanu kaikilla kolmella muksulla 3 kk ikäsenä korvikkeen/äidinmaidon rinnalla. Uniin on vaikuttanu jonkun ajan kuluttua, mut ihan hyvällä kokemuksella hän siis tehnyt näin. Mä aattelin täysimettää 5-6 kk ikään asti, kun tota maitoa piisaa. Laiskuuttakin vähän on ilmassa.....

Pari yötä mennyt nyt superhyper hienosti! Elma varmaan kuittaa koliikin ;) Nukahti eilenkin pikkasen 21 jälkeen, söi vähän ennen viittä, sit nukku puol ysiin. Ihanaa!!

Hyvää loppuvkoa!

bernuski ja Elma 3½kk