Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas että ärsyttää ihmisten hitaus nykyään!

Vierailija
04.01.2024 |

Ruuhkaisessa kahvilassakin arvotaan minuuttikaupalla, että mitähän sitä tilaisi. Ei ole oikeasti niin vaikeaa tehdä nopeita päätöksiä, kahvilassakaan ei kauhean montaa myyntiartikkelia ole. Ja missään nimessä ei voi myöskään päästää muita ohi vaan ihan rauhassa pohditaan ja valikoidaan tukkeena.

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen käyttäytyy kuin aghg-lapsi nykyään.

nopeaälyiset on todella harvinaisia nykyään.

lylleröt löntystää yhden askeleen tunnissa ja

siihen pitää maailman tyytyä

some ja laitteet pilannu aivot ihmisiltä pysyvästi

Vierailija
162/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean raflassa sitä vasta on hidasta...jono usein 100 m täynnä satoja ihmisiä. Jono ei vedä kun mammat vasta tiskillä alkaa miettimään mitä sitä ehkä söisi...

Jonossa olleet sen 20...50 min eikä edes se aika riittänyt päätökseen...ahdistavaa olla jonossa noitten takana...

Missä Ikeassa on tuollaiset jonot? Itse olin ehkä 10-15minuuttia jonossa joulukuussa Vantaalla, aina muulloin päässyt nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko minä tehokas ihminen ohittaa hidastelijan jonossa? Jos hidastelija tuumii oikein hitaasti lounasbuffetin jonossa minkä kalan palasen niistä kymmenestä identtisestä kalan palasesta valitsee, niin saanko ohittaa hänet jonossa ja siirtyä suoraan seuraavaan ruokalajiin, minä kun en tuota kalaa syö?

Vierailija
164/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mulla kiire olekaan, en sitä valita. On se vain hölmöä törmätä ruuhkaisella jalkakäytävällä kolme askelta edellä kävelleeseen, joka on yhtäkkiä pysähtynyt keskelle jalkakäytävää ihmettelemään maailmaa. Tuntuu hölmöltä jonottaa makaronihyllylle, kun joku on jäänyt sinne tutkimaan pakkauksia kärry poikittain mahdollisimman paljon tilaa vieden. Pyydän väistämään - hän kääntyy humoristisen hitaasti ympäri, ja tuijottaa kuin ei olisi koskaan ihmistä nähnyt. "...hääääh?". Pyydän väistämään, tiedän minkä makaronipussin haluan, nappaan sen tuosta pikaisesti. "Häääh, ai mä... noh... niih... eikö tässä saa valintaa tehdä?". "

Tuosta tulee nyt vain mieleen, että millähän tavalla mahdat pyytää toista väistymään. Reaktiosta tulee nimittäin väkisinkin tunne, että tylysti pyydät väistymään.

En nimittäin itse ole ikinä tuollaista kohdannut, kun olen pyytänyt ystävällisesti "anteeksi, saisinko ottaa tästä välistä yhden makaronipussin?" Ja kiitos toki perään.

Vierailija
165/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko minä tehokas ihminen ohittaa hidastelijan jonossa? Jos hidastelija tuumii oikein hitaasti lounasbuffetin jonossa minkä kalan palasen niistä kymmenestä identtisestä kalan palasesta valitsee, niin saanko ohittaa hänet jonossa ja siirtyä suoraan seuraavaan ruokalajiin, minä kun en tuota kalaa syö?

Etuilua pidetään lähtökohtaisesti epäkohteliaana käytöksenä.

Vierailija
166/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuilua pidetään lähtökohtaisesti epäkohteliaana käytöksenä.

Mutta jos jono takana kasvaa ja kasvaa, kun hidastelijan ottamalla kalanvalitsemisajalla olisi kymmenen muuta normaalinopeuden omaavaa lounastelijaa päässyt jo maksamaankin? Siinä kohteliaasti voisi kalaa syömättömät ohittaa hidastelijan, että tehokkuus ja linjaston normaali nopeus säilyisi.

Vierailija
167/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mulla kiire olekaan, en sitä valita. On se vain hölmöä törmätä ruuhkaisella jalkakäytävällä kolme askelta edellä kävelleeseen, joka on yhtäkkiä pysähtynyt keskelle jalkakäytävää ihmettelemään maailmaa. Tuntuu hölmöltä jonottaa makaronihyllylle, kun joku on jäänyt sinne tutkimaan pakkauksia kärry poikittain mahdollisimman paljon tilaa vieden. Pyydän väistämään - hän kääntyy humoristisen hitaasti ympäri, ja tuijottaa kuin ei olisi koskaan ihmistä nähnyt. "...hääääh?". Pyydän väistämään, tiedän minkä makaronipussin haluan, nappaan sen tuosta pikaisesti. "Häääh, ai mä... noh... niih... eikö tässä saa valintaa tehdä?". "

Tuosta tulee nyt vain mieleen, että millähän tavalla mahdat pyytää toista väistymään. Reaktiosta tulee nimittäin väkisinkin tunne, että tylysti pyydät väistymään.

En nimittäin itse ole ikinä tuollaista kohdannut, kun olen pyytänyt ystävällisesti "anteeksi, saisinko ottaa

Ainakin omasta mielestäni olen sellainen iloinen ja pirteä ihminen, ja perusolemuksellani siinä hymy huulilla pyydän hidastelijaa "hei anteeksi, mä nappaan tuosta tuollaisen pussin nopeasti!" ja osoitan pussia. Ehkä hidastelija näkee mut eri silmin.

Vierailija
168/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä on kiire?

Vierailija
169/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat oman elämänsä päähahmoja. Universumi pyörii oman navan ympärillä. 

Vierailija
170/197 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin teillä on kiire?

Ei kai kyse ole niinkään siitä, että olisi kiire, vaan miksi pitää ruveta miettimään mitä esim. söisi vasta sitten, kun pitäisi jo kaivaa maksukortti esille, kun siinä jonottaessa olisi jo voinut miettiä. 

Sama kun noutaa postipakettia, vuoronumerolaitteessa on lappu jossa lukee, että otathan lähetystunnuksen/henkkarit valmiiksi esiin, ja silti moni rupee kaivamaan niitä vasta siinä luukulla. 

Busseissa sama, jäädään kaivelemaan jotain laukkua tai taskuja siinä ovella. 

Vierailija
171/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat oman elämänsä päähahmoja. Universumi pyörii oman navan ympärillä. 

Kyllä. Jos oma elämä on rattoisaa ja rauhallista esim. eläkettä, niin päähän ei oikeasti mahdu ymmärrys siihen, että jollain muulla voi olla kiire. Hmmhph mihin sitä muka voi olla kiire?! Eihän minullakaan koskaan ole, käyn vain kerran kuukaudessa terveyskeskuksessa. Ai kiire hakemaan lapset päiväkodista? Minun nuoruudessani ei mitään päiväkoteja ollut!!

Vierailija
172/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Så har någon dörbäfinne igen varit i farten, vilket betyder att ni alla kan slöa i någon annan kedja om en stund.

Vierailija
173/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs aikavaras on punaiset liikennevalot. Muita autoja ei näy missään ja odotat ja odotat sen valon vaihtumista.

Ärsytyskäyrä nousee ratin takana. Tulee olo, että onkohan sitä joutunut johonkin piilokameraan, jota liikennesuunnittelijat katsovat kokouksissaan partaansa nauraen.

Eikö tosiaan noista 1950-luvun (aikavaras)ratkaisuista osata kehittää mitään parempaa ja sujuvampaa?

Yksi aamu menin lähitöihin, ja odotellessani Mäkelänkadun yli pääsyä siitä meni punaisia päin 4-5 näitä "muita autoja ei näy" - kuskeja. Eipä uskallettu me kävelijät heiltä aikaa varastaa, onneksi tuosta ehtii yli vaikkei heti alkuvihreillä voikaan suojatielle vielä mennä.

Vierailija
174/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en käy kahviloissa enkä asu ruuhkaisessa kaupungissa. Hermostuisin teihin heikkohermoisiin.

Vierailija
175/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sapetti ennen joulua kaupassa käynti kun ihmiset ovat niin epätehokkaita ja jatkuvasti tiellä. Vatvovat kauan mitä sitä nyt ottais tästä (tehkää jooko ostoslistat ensin) ja parkkeeraavat kärryt poikittain kulkuväylälle niin ettei ohi pääse. Jäävät muuten vaan haahuilemaan ja pysähtyvät keskelle käytävää yhtäkkiä.

Moni jää muuallakin kuin kaupoissa kulkuväylän keskelle juttelemaan, eivätkä huomioi että siitä pitäisi usean ihmisen päästä sujuvasti kulkemaan.

Liukuportaista päästyä onko pakko pysähtyä portaiden eteen, sitäkin tapahtuu aika usein.

Vierailija
176/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa on Lido, jossa ei ole juuri jonottelua ruokia valitsemaan, alueella on useita eri pöytiä joista voi käydä valitsemassa tarjottimelle mitä ottaa ja vasta sitten menee jonottamaan kassalle.

https://www.lido.ee/lido-restoran/galerii/

Vierailija
177/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin teillä on kiire?

Ei kai kyse ole niinkään siitä, että olisi kiire, vaan miksi pitää ruveta miettimään mitä esim. söisi vasta sitten, kun pitäisi jo kaivaa maksukortti esille, kun siinä jonottaessa olisi jo voinut miettiä. 

Sama kun noutaa postipakettia, vuoronumerolaitteessa on lappu jossa lukee, että otathan lähetystunnuksen/henkkarit valmiiksi esiin, ja silti moni rupee kaivamaan niitä vasta siinä luukulla. 

Busseissa sama, jäädään kaivelemaan jotain laukkua tai taskuja siinä ovella. 

Tämä juuri. Miksi pitää tarpeettomasti hidastella kaikkialla? "Hehheh, mihinkäs tässä valmiissa maailmassa kiire olisi!" Ihmisten tyhmyys on kyllä rajatonta.

Vierailija
178/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua sapetti ennen joulua kaupassa käynti kun ihmiset ovat niin epätehokkaita ja jatkuvasti tiellä. Vatvovat kauan mitä sitä nyt ottais tästä (tehkää jooko ostoslistat ensin) ja parkkeeraavat kärryt poikittain kulkuväylälle niin ettei ohi pääse. Jäävät muuten vaan haahuilemaan ja pysähtyvät keskelle käytävää yhtäkkiä.

Moni jää muuallakin kuin kaupoissa kulkuväylän keskelle juttelemaan, eivätkä huomioi että siitä pitäisi usean ihmisen päästä sujuvasti kulkemaan.

Liukuportaista päästyä onko pakko pysähtyä portaiden eteen, sitäkin tapahtuu aika usein.

Kyllä, ja tuo on aivan käsittämätöntä. Kaikille voi joskus tapahtua noin, että on vahingossa tiellä, mutta tätä tapahtuu nykyään jatkuvasti. Kaupassa tuijotellaan hyllyjä minuuttikaupalla keskellä väylää kärryt poikittain, eikä edes vilkaista sivuille. Kävellään päin ihan kuin vastaantulija olisi ilmaa, jota ei tarvitse senttiäkään väistää. Rynnitään eteen piittaamatta muista ja aivan kuin muita ei edes olisi olemassakaan. En ymmärrä.

Vierailija
179/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää leppoistamista tänne kaivataan, eikä ap:n kaltaisia höseltäjiä.

Minä nimenomaan en hösellä vaan kävelen määrätietoisesti, teen valinnan ja teen tilauksen. Höseltäjät pohtivat loputtomiin ja seilaavat edestakaisin, jos siinä toisessa vitriinissä olisi sittenkin ollut jotain parempaa.

Ap

Jep, kun voisivat seistä siinä sivussa unelmoimassa ja päästää edelleen ne, joilla tilaus jo mielessä. Näin itse teen, jos näen jonoa olkani takana.

Lisätään tähän vielä kuin unessa häärivät baristat, niin eipä ihme ettei kahvilanpito kannata Suomessa. Katsokaa joskus suurkaupungeissa miten se työ on organisoitu kassalla ja kahvikoneella tiiminä, ei siinä sama kokematon ja saamaton sankari tee ensin minuuttikaupalla sitä "erikois"kahvia ja sitten vielä loputtoman ajan etsiskele

Toi on niin totta! Rantakahvilassa jossa käyn kesäisin on tiskin takana 3 työntekijää joista yksi ottaa tuotten ja sama rahastaa, jono kasvaa kun liikehdintä on niin hidasta ja vielä hitaampaa jos edessä on joku joka arpoo mitähän ottaisi..jos joku haluaa tuotteen mikroon niin sit yksi näistä etanoista lompsii hitaasti pistämään tuotteen sinne. 

En tajua mitä ne kaksi muuta työntekijää oikein tekee..seisovat takana ihmettelemässä..ööööö. Pöydät joutuu tietty pyyhkimään itse jos ei halua edellisen asiakkaan sotkemaa pöytää ja tiskitkin täytyy viedä niiden osoitetulle paikalle. Tosi tehokasta joo kun asiakas joutuu itse tekemään työt jotka kuuluisi työntekijöille.

Muualla päin Eurooppaa kahvilan pöydät pyyhitään siistiksi jokaisen asiakkaan jäljiltä ja usein ne sama työntekijä hoitaa monta asiaa. Täällä kolme ei saa samaa tulosta aikaan! Suomi on hidastelijoiden paratiisi. 

Vierailija
180/197 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄH!? 

T. Vajaa viisikymppinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi