Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas että ärsyttää ihmisten hitaus nykyään!

Vierailija
04.01.2024 |

Ruuhkaisessa kahvilassakin arvotaan minuuttikaupalla, että mitähän sitä tilaisi. Ei ole oikeasti niin vaikeaa tehdä nopeita päätöksiä, kahvilassakaan ei kauhean montaa myyntiartikkelia ole. Ja missään nimessä ei voi myöskään päästää muita ohi vaan ihan rauhassa pohditaan ja valikoidaan tukkeena.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisat hidastelijat, valitkaa ne kahvilatuotteet ennen kuin menette jonottamaan.

Vierailija
102/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tilannetajuttomuudesta johtuva hitaus on ärsyttävää. Enemmän kuitenkin ärsyttää sellainen kiireen tuntu. Esimerkiksi liikenteessä ajaessa rajoitusten mukaan, monesti joku roikkuu melkein takapuskurissa kiinni. Vaikka auton nopeusmittari kun kunnossa ja ajaisi vähän yli sallitun nopeuden. Samaten kolmion takaa änkeäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää leppoistamista tänne kaivataan, eikä ap:n kaltaisia höseltäjiä.

Minä nimenomaan en hösellä vaan kävelen määrätietoisesti, teen valinnan ja teen tilauksen. Höseltäjät pohtivat loputtomiin ja seilaavat edestakaisin, jos siinä toisessa vitriinissä olisi sittenkin ollut jotain parempaa.

Ap

Jep, kun voisivat seistä siinä sivussa unelmoimassa ja päästää edelleen ne, joilla tilaus jo mielessä. Näin itse teen, jos näen jonoa olkani takana.

Lisätään tähän vielä kuin unessa häärivät baristat, niin eipä ihme ettei kahvilanpito kannata Suomessa. Katsokaa joskus suurkaupungeissa miten se työ on organisoitu kassalla ja kahvikoneella tiiminä, ei siinä sama kokematon ja saamaton sankari tee ensin minuuttikaupalla sitä "eriko

Aargh, nämä erikoiskahveja minuuttikaupalla nysväävät. Pahimmillaan näitä on jopa rautatieasemalla, jossa suurin osa menossa junaan eikä voi odottaa. Sitten kahvilassa on yksi tyyppi töissä ja siellä myydään erikoiskahveja joiden tekemiseen menee minuuttikaupalla aikaa. Eikä se juna odota, että muutamalle edelliselle väännetään 10 minuuttia kahvia. No ei sitten osteta kahvia. (Ei siis työntekijän vika tietenkään, vääränlainen konsepti väärässä paikassa.)

Eli kahvilassa myydään tuotteita, joita sinun mielestäsi ei kukaan saa ostaa, koska kiirekiirekiirenytäkkiä?

Jos on kiire junaan, niin hakisin tavallisen kahvin esim. Ärrältä. Jos erikoiskahvit haluan ehtiä juomaan, niin sitten aikaisemmin lähtö asemalle.

Vierailija
104/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aargh, nämä erikoiskahveja minuuttikaupalla nysväävät. Pahimmillaan näitä on jopa rautatieasemalla, jossa suurin osa menossa junaan eikä voi odottaa. Sitten kahvilassa on yksi tyyppi töissä ja siellä myydään erikoiskahveja joiden tekemiseen menee minuuttikaupalla aikaa. Eikä se juna odota, että muutamalle edelliselle väännetään 10 minuuttia kahvia. No ei sitten osteta kahvia. (Ei siis työntekijän vika tietenkään, vääränlainen konsepti väärässä paikassa.)"

Ei ole vääränlainen konsepti väärässä paikassa, vaan sä lähdet liian myöhään liikkeelle, jos et ehdi odottaa. Tai sitten tosiaan olet sitä kahvia ilman. Nykyään taitaa lähes kaikissa junissa, pl lähijunat, olla ravintolavaunu/myyntikärry, josta voit ostaa sen kahvin, jos et ehtinyt asemalla ostaa.

Vierailija
105/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisat hidastelijat, valitkaa ne kahvilatuotteet ennen kuin menette jonottamaan.

Entäs jos ne tuotteet näkee vasta vitriinissä siinä tiskin luona? Jännä tilaushetki tulee jos ei saa tutustua mitä siellä kahvilassa oikeastaan edes myydään.

"Tilaan palan suklaakakkua"

"Ei ole"

"No sitten mansikkaleivos"

"Ei ole"

"No pala kinkkupiirakka?"

"Ei ole"

Vierailija
106/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää, kun kiire puretaan toisiin. Itseäni ahdistaa kaupat ja haluan aina mahdollisimman äkkiä ulos, mutta kaikkia koskee samat säännöt - jonoon ja omalla vuorolla kassan kautta ulos. Kaikki jonossa selkään tönijät, huokailijat ja valittajat tekevät kaupassa asioimisesta entistäkin ahdistavampaa.

Eilen olin mieheni kanssa kaupassa, ja meillä oli ehkä viisi ostosta, eikä takanamme ollut jonossa ketään. Juuri kun oli meidän vuoro, miehen takaa kurvaa joku nainen yhden ostoksen kanssa ja tuhisee voiko päästä ohi kun on niin kiire sinne ja tänne. Itse meinasin vastata, että odotapa omaa vuoroa, ei meilläkään kauan mene. No minua rennompi mies ehti jo vastata, että mene vaan. Kovin tärkeänä puuskutti kassalla ja vaappui pois. Itseäni ärsytti hirveästi, jos ei voi minuuttia odottaa kassalla kun on niin kiire johonkin niin kannattiko edes tulla kauppaan. Itse en koskaan ohittele, enkä koskaan anna lupaa ohitella.

Vierailija
107/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä on syytäkin olla tarkka ja tehokas, mutta ehkäpä ne "haahuilijat" eivät ole tulleet kahvilaan tai kauppakeskukseen ollakseen tehokkaita vaan viettääkseen hetken vapaa-aikaa?

Jos kakku maksaa 7 euroa per siivu, niin kyllä siinä on useimmilla meistä vähän syytäkin pohtia, minkä valitsee.

(Lainaus ei toimi, mutta vastasin viestiin 36.)

Vierailija
108/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on

Vierailija
109/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätehokkaita? Tehottomia kuulostaisi paremmalta.

🧐

Vierailija
110/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää leppoistamista tänne kaivataan, eikä ap:n kaltaisia höseltäjiä.

Minä nimenomaan en hösellä vaan kävelen määrätietoisesti, teen valinnan ja teen tilauksen. Höseltäjät pohtivat loputtomiin ja seilaavat edestakaisin, jos siinä toisessa vitriinissä olisi sittenkin ollut jotain parempaa.

Ap

Jep, kun voisivat seistä siinä sivussa unelmoimassa ja päästää edelleen ne, joilla tilaus jo mielessä. Näin itse teen, jos näen jonoa olkani takana.

Lisätään tähän vielä kuin unessa häärivät baristat, niin eipä ihme ettei kahvilanpito kannata Suomessa. Katsokaa joskus suurkaupungeissa miten se työ on organisoitu kassalla ja kahvikoneella tiiminä, ei siinä sama kokematon ja saam

Ei kun tuollaisessa kahvilassa kannattaisi ne työt jakaa siten, että yksi hidas tilaus ei jumita koko paikkaa. Eräässäkin paikassa oli kaksi työntekijää, mutta homma jaettu siten, että koko jono seisahtuu, kun yksi alkaa tekemään kahvia. Fiksummin organisoituna toinen voisi tehdä erikoistilaukset taustalla sillä välin kun toinen palvelee muut asiakkaat "ohi". Enemmän myyntiä kahvilalle.

Eikä aiemmin se Ärräkään ollut aina nopea: Siellä saattoi eteen osua kaikenmaailman matkakortin lataajaa, passin noutajaa ja vakioveikkauksen tekijää. Nykyään on onneksi itsepalvelukassa, josta saa kahvin.

Mutta minä otan nykyään koyoa termarin, joten ei tarvitse minun kahvin saannistani kantaa huolta. Mutta kahvilat siinä häviävät, kun eivät tajua, että joillakin liikepaikoilla suurella osalla asiakkaista on tarkka aikataulu.

Vierailija
111/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä on syytäkin olla tarkka ja tehokas, mutta ehkäpä ne "haahuilijat" eivät ole tulleet kahvilaan tai kauppakeskukseen ollakseen tehokkaita vaan viettääkseen hetken vapaa-aikaa?

Jos kakku maksaa 7 euroa per siivu, niin kyllä siinä on useimmilla meistä vähän syytäkin pohtia, minkä valitsee.

(Lainaus ei toimi, mutta vastasin viestiin 36.)

Minä ainakin vietän sitä vapaa-aikaa mieluummin kakkupalan kanssa pöydässä enkä kahvilan tiskillä odottamassa. Ei niitä kakkuja niin valtavaa määrää ole ja kaikki varmasti maistuvat hyvältä, joten mitään suurta vahinkoa ei ole luvassa vaikket tee tarkkaa analyysiä joka tuotteen ominaisuuksista.

Ap

Vierailija
112/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän haahuilija, en vaan luonteeltani ole nopea suorittaja ja miksi edes pitäisi olla? Useimmiten kiire on ihan itse tehtyä, halutaan näyttää muille että nyt ollaan niin tehokkaita. Jos olen kaupassa ostoksilla niin mulla on täysi oikeus katsella rauhassa. Tietysti tilanteen mukaan etten ole kenenkään tiellä tai ruuhkassa ei jahkailla liikoja, mutta kukaan ei kuole siihen että joku miettii rauhassa mitä haluaa ostaa. Jos ei kestä muita ihmisiä niin ruuat voi tilata vaikka kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
113/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää, kun kiire puretaan toisiin. Itseäni ahdistaa kaupat ja haluan aina mahdollisimman äkkiä ulos, mutta kaikkia koskee samat säännöt - jonoon ja omalla vuorolla kassan kautta ulos. Kaikki jonossa selkään tönijät, huokailijat ja valittajat tekevät kaupassa asioimisesta entistäkin ahdistavampaa.

Eilen olin mieheni kanssa kaupassa, ja meillä oli ehkä viisi ostosta, eikä takanamme ollut jonossa ketään. Juuri kun oli meidän vuoro, miehen takaa kurvaa joku nainen yhden ostoksen kanssa ja tuhisee voiko päästä ohi kun on niin kiire sinne ja tänne. Itse meinasin vastata, että odotapa omaa vuoroa, ei meilläkään kauan mene. No minua rennompi mies ehti jo vastata, että mene vaan. Kovin tärkeänä puuskutti kassalla ja vaappui pois. Itseäni ärsytti hirveästi, jos ei voi minuuttia odottaa kassalla kun on niin kiire johonkin niin kannattiko edes tulla kauppaan. Itse en koskaan ohittele, enkä koskaan anna lupaa ohitella.

"Mene ohi vaan jos siinä on muut pysähtyneet. Vähän oma-aloitteisuutta!"

Kommentti numero 3. 

Vierailija
114/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikauppaan tuli uudet tehokkaat kauppiaat, jotka on lisänneet ennen mukavan väljään kauppaan niin paljon hyllyjä, että siellä on todella ahdasta liikkua nykyään. Sitten kun ihmiset kaikessa rauhassa haaveilevat siellä hyllyjen välissä kärryineen, ostosten tekeminen on todella ärsyttävää. Joudun koko ajan kääntyilemään ja tekemään erilaisia kiertoreittejä, jotta saan ripeästi kerättyä tarvitsemani tavarat ja pääsen ulos kaupasta. 

En halua viettää ruokaostoksilla turhaa aikaa, vaan minulla on aina valmis suunnitelma ja kauppalista, ja kerään tavarat hyvin tehokkaasti, menen kassalle ja poistun. Haaveilen sitten mieluummin kotona hellan ääressä, kun teen ruokaa. Tulen kauppaan yleensä kävellen, joten en edes turhaan sompaile parkkipaikalla autoineni. Ärsyttää, kun hommasta on tullut hidasta ja vaikeaa. 

Vierailija
115/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähän haahuilija, en vaan luonteeltani ole nopea suorittaja ja miksi edes pitäisi olla? Useimmiten kiire on ihan itse tehtyä, halutaan näyttää muille että nyt ollaan niin tehokkaita. Jos olen kaupassa ostoksilla niin mulla on täysi oikeus katsella rauhassa. Tietysti tilanteen mukaan etten ole kenenkään tiellä tai ruuhkassa ei jahkailla liikoja, mutta kukaan ei kuole siihen että joku miettii rauhassa mitä haluaa ostaa. Jos ei kestä muita ihmisiä niin ruuat voi tilata vaikka kotiinkuljetuksella. 

Toivottavasti käyt isoissa marketeissa, joissa on tilaa patsastella hyllyjen välissä. Pienissä kaupoissa on todellakin väärin estää toisten pääsy hyllyille pidemmäksi aikaa. 

Vierailija
116/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on rahaa. Joskus kaupan kassalla myyjäksi sattuu sellainen vähän hitaammalla käyvä tyyppi, joka nostaa katsettaan joka tuotteen jälkeen, kun pitäisi keskittyä tehokkaaseen suorittamiseen!

Aina mietin, tekeekö hän sen tahallaan, kun näkee nopeat ja määrätietoiset liikkeeni sekä ostoksia kasseihin kauhovat käteni.

Voin myöntää että teen tätä ihan tahallani. Etenkin jonon ollessa pitkä. Ei vaikuta minun työaikaan tai palkkaan millään tavalla, kuinka monta asiakasta rahastan vuoroni aikana. Se vaikuttaa koko loppupäiväni vireystilaan, jos yritän hirveällä tahdilla ja kiirepaniikilla rahastaa asiakkaita mahdollisimman nopeasti hiki hatussa. Virheitä tulee myös tehtyä kun nopealla tahdilla tekee ja sitten koko jono seisoo kun korjataan kuittia ja tehdään palautusta ja itseään hävettää. Illalla on vaikeaa nukahtaa kun stressitasot on edelleen korkealla ja ajatukset pyörii päässä. Ei tällä palkalla ole sen arvoista. Jos teen aivan rauhassa töitäni ja keskityn vain siihen asiakkaaseen, jota sillä hetkellä palvelen välittämättä jonosta, olen myös hyvällä mielellä töistä lähtiessä. Olen lopettanut suorittamisen aika päivää sitten. Jos itselläni on oikeen hankala päivä tervehdin hymyillen jokaista asiakasta enkä aloita työtäni ennen kuin saan tervehdyksen takaisin.

Vierailija
117/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä työttömällä on kiire valmiissa maailmassa?

Vierailija
118/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti käyt isoissa marketeissa, joissa on tilaa patsastella hyllyjen välissä. Pienissä kaupoissa on todellakin väärin estää toisten pääsy hyllyille pidemmäksi aikaa. 

Missä sanoin että estäisin muiden pääsyn hyllyille? Se että katselee rauhassa ei tarkoita sitä etten ottaisi muita huomioon. Jos joku on tulossa hyllylle niin siirryn sivummalle. Muiden huomioiminen ei tarkoita sitä että pitäsi ryntäillä kauhealla vauhdilla paikasta toiseen. 

Vierailija
119/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkohtaus vaanii näitä stressaajia. 

Vierailija
120/197 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nopea ja hoikka. En edes tuki käytäviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi