Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäytyneen tavismiehen velvollisuudet

Vierailija
03.09.2025 |

Kuulostaa kaukaa haetulta, että Suomessa syrjäytyneet miehet olisivat innostuneita tekemään eteen asioita yhteiskunnan eteen, jos he kokevat itseään syrjittävän. Ongelmaa on laajalti uutisoitu ja kyse on useista kymmenistä tuhansista miehistä.

Tässä ketjussa on tarkoitus pohtia sitä, kun jo peruskoulutasolla alkaa ensimmäiset merkit syrjäytymisen kierteestä (tutkitusti), ja miten tämä värittää valtavan ihmismassan koko aikuisuuden asennemaailmaan. Miten tällaisia miehiä kiinnostaa esim. työnhaku, terveys, työllistyminen tai maanpuolustus?

Tyypillisintä on vain arvostella, kritisoida ja mollata näitä yksilöitä ja se varmasti jatkunee tässä ketjussakin tavalliseen tapaan. Meemejä ja trollauksia tämä aihe yleensä vetää kuin magneetti, mutta toivoisin, että muutamat teistä toisi esille rakentavia ehdotuksia tilanteen parantamiseksi. Se on tämän ketjun aihe. Miten syrjäytynyttä tavismiestä tuetaan, että hänestä tulee velvollisuutensa täyttävä yksilö yhteiskunnassa. 

Tämä aihe saattaa koskettaa sinunkin lastasi.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa ei ainakaan pitäisi rajata nuoriin miehiin. Yhteiskunta tarvitsee kaikkia miehiä eläkeikään asti. En tiedä kuinka paljon nykyinen tilanne maksaa yhteiskunnalle, mutta veikkasin sen olevan paljon.

Suurin syy miksi tähän ei puututa on välinpitämättömyys. Ei heidän asiat kiinnosta normaalia elämää eläviä ihmisiä. Vammaiset ihmiset kärsii samasta asenne maailmasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyneitä tavismiehiä syntyy yh-äitien hoivissa, koska isät ovat hylänneet lapsensa ja ainoa (epä)terve ihmissuhde on äidin ja pojan välillä. Pelaaminen on yksi suurimmista vaikuttimista: miksi hakeutua ihmisten ilmoille etsimään kumppania, opiskelupaikkaa ja töitä, kun on kivempi viettää hereilläoloaika virtuaalimaailmassa ja mutsi huolehtii käytännön asioista.

Käänteisestti tätä ilmiötä kutsutaan äidin auttamiseksi. Äiti vetoaa yksinäisyyteensä eikä päästä ainokaistaan maailmalle, ainokainen ei osaa lähteä, koska kuvittelee että häntä tarvitaan. Mukavuudenhalusta tulee vakio.

Oma aikuinen poikani on parisuhteessa ja työelämässä, mutta voisi olla olematta. Minä en kuitenkaan ole hänen elämänsä tärkein nainen.

Vierailija
4/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mollaaminen ja kaiken syyn kaataminen yksilön niskaan olisi loputtava. Media tekee jatkuvasti karhunpalvelusta uutisoimalla fanaattisesti ja superlatiivein korostaen miten naiset ja tytöt ovat jotenkin arvostettavampia yhteiskunnan jäseniä kuin he voivat ikinä ollakkaan.Empatiaa riittää kyllä mulle mutta heidät demonisoidaan. Heistä on tehty mörköjä. Toki omasta toiminnasta johtuu varmaan paljonkin mutta ei kaikki asiat.

Vierailija
5/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaa ei ainakaan pitäisi rajata nuoriin miehiin. Yhteiskunta tarvitsee kaikkia miehiä eläkeikään asti. En tiedä kuinka paljon nykyinen tilanne maksaa yhteiskunnalle, mutta veikkasin sen olevan paljon.

Suurin syy miksi tähän ei puututa on välinpitämättömyys. Ei heidän asiat kiinnosta normaalia elämää eläviä ihmisiä. Vammaiset ihmiset kärsii samasta asenne maailmasta. 

Minä olen 54 vuotias mies ja erakoiduin vähän ennen koronaa. Töitä en saa ja viihdyn kotona. En käy kuin kaupassa ja tätä jatkuu todennäköisesti loppuuni saakka. En yritä enää mitään koska se on turhaa. Olen hyväksynyt kohtaloni.

Vierailija
6/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatia oikeuksia ja peräänkuuluttaa aina työnantajan vastuita kasvusta ja työpaikoista. Olla aktiivinen politiikassa, myös muistaa antaa puumerkin vaaleissa. Kohentaa itsetuntoa sosiaalisen ympäristön vuorovaikutuksella. Irtisanoutua Orpon Seurakunnan maailmankuvasta.

Vierailija
7/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatia oikeuksia ja peräänkuuluttaa aina työnantajan vastuita kasvusta ja työpaikoista. Olla aktiivinen politiikassa, myös muistaa antaa puumerkin vaaleissa. Kohentaa itsetuntoa sosiaalisen ympäristön vuorovaikutuksella. Irtisanoutua Orpon Seurakunnan maailmankuvasta.

Vasemmisto ja keskusta tyri soten. Muistakaa se.

Vierailija
8/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä. Jos haluat jotain sun täytyy itse kehittää itseäsi ja opetella ne taidot jotta pärjäät eli opiskelu ja työnteko. Itsestään kannattaa pitää huolta treenillä ja oikealla ruokavaliolla. Maailma ei ole sulle mitään velkaa.

Vierailija
9/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minusta todellinen ongelma. Entistä pienempi osa tuntee olevansa yhteiskunnan jäsen ja rakentaa vapaaehtoisesti yhteiskuntaa. Syrjitty ei edes pysty kuin hoitamaan omat asiansa. Tästä kehityksestä alkaa hajaannus ja usko tulevaisuuteen loppuu :( Näkyy esim. lapsiluvussa.

Vierailija
10/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on oman onnensa seppä. Jos haluat jotain sun täytyy itse kehittää itseäsi ja opetella ne taidot jotta pärjäät eli opiskelu ja työnteko. Itsestään kannattaa pitää huolta treenillä ja oikealla ruokavaliolla. Maailma ei ole sulle mitään velkaa.

Jokaisella on vastuu omasta itsestään. Älkää uhriutuko.

Vierailija
11/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita syrjittyjä ryhmiä ovat esim. kotiinsa linnottautuneet massakkaat.

Vierailija
12/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ap on sinusta velkaa maailmalle?

Vierailija
13/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon nimissä jokaiselle oikeus isyyteen, ei tarvitse koko elämään viettää ilman pimsaa.

Tällä korjaantuu jo 50% aloittajan mainitsemista ongelmista.

Vierailija
14/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mollaaminen ja kaiken syyn kaataminen yksilön niskaan olisi loputtava. Media tekee jatkuvasti karhunpalvelusta uutisoimalla fanaattisesti ja superlatiivein korostaen miten naiset ja tytöt ovat jotenkin arvostettavampia yhteiskunnan jäseniä kuin he voivat ikinä ollakkaan.Empatiaa riittää kyllä mulle mutta heidät demonisoidaan. Heistä on tehty mörköjä. Toki omasta toiminnasta johtuu varmaan paljonkin mutta ei kaikki asiat.

Onko tämä ensimmäinen maailmanaika kun valkoinen mies ei olekaan luomakunnan kruunu vaan on joutunut luopumaan etuoikeuksistaan? Tyttöjä ja naisia on alistettu kautta ihmiskunnan historiaa. Älä syytä mediaa miesten pahoinvoinnista.

Vierailija
15/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisvelvollisuutesi ovat lakisääteiset eikä niihin taida sisältyä kuin tuo maanpuolustusvelvollisuus. Senkin voi kuitata sivarilla, mitä suosittelen lämpimästi kaikille.

Mikä sitten olikaan kysymyksesi? Olet nyt samassa asemassa kaikkien muiden kanssa, eli itse rakennat onnesi jos sellaista haluat. Jos olet terve, sinulla on asiat hyvin.

Vierailija
16/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole mitään velkaa kenellekään. Kunhan noudattaa lakia niin on hyvä kansalainen. Se ei pidä sisällään mitään kovin kummoista. 

En tajua, mikä on ongelma. Ei ole olemassa mitään "järjestämme sinulle virikkeitä ja päivähoitoa" -tyyppistä ihmisoikeutta. Ihmisoikeuteen kuuluu sosiaaliturva. Itsensä viihdyttäminen on omalla vastuulla.

Vierailija
17/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaanko tässä siis psykologista apua, enemmän etsivää terapeuttityötä?

Vierailija
18/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalle ei yhtään mitään, mutta itselleen on.

Vierailija
19/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman itsensä takia kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa se itsesäälissä piehtarointi ja olla aktiivinen. Valittaminen on vastenmielistä.

Vierailija
20/87 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko? Mihin? Ison osan fyysisesti raskaimmista töistä tekevät nykyään koneet. Päin vastoin, sanoisin että yhteiskunta tarvitsee vähenevissä määrin ihmisen panosta mihinkään, varsinkaan "sukupuolistettuna". Naisella on äidin rooli ja fyysiset eväät siihen, miehellä ei. Eli yhteiskunta "tarvitsee" enemmän äitejä ja miesten kohdalla on tilanne, että kunhan ette aiheuta harmia, olette ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi