Jestas että ärsyttää ihmisten hitaus nykyään!
Ruuhkaisessa kahvilassakin arvotaan minuuttikaupalla, että mitähän sitä tilaisi. Ei ole oikeasti niin vaikeaa tehdä nopeita päätöksiä, kahvilassakaan ei kauhean montaa myyntiartikkelia ole. Ja missään nimessä ei voi myöskään päästää muita ohi vaan ihan rauhassa pohditaan ja valikoidaan tukkeena.
Kommentit (197)
Mä inhoon yli kaiken hidastelua ja vatulointia. Elämä siinä menee hukkaan kun taivastellaan 5 tuntia että tekiskö sitä tätä vai tuota. Ihmisen naamasta näkee heti onko kyseessä vatuloija vai normaali ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua sapetti ennen joulua kaupassa käynti kun ihmiset ovat niin epätehokkaita ja jatkuvasti tiellä. Vatvovat kauan mitä sitä nyt ottais tästä (tehkää jooko ostoslistat ensin) ja parkkeeraavat kärryt poikittain kulkuväylälle niin ettei ohi pääse. Jäävät muuten vaan haahuilemaan ja pysähtyvät keskelle käytävää yhtäkkiä.
Moni jää muuallakin kuin kaupoissa kulkuväylän keskelle juttelemaan, eivätkä huomioi että siitä pitäisi usean ihmisen päästä sujuvasti kulkemaan.
Liukuportaista päästyä onko pakko pysähtyä portaiden eteen, sitäkin tapahtuu aika usein.Kyllä, ja tuo on aivan käsittämätöntä. Kaikille voi joskus tapahtua noin, että on vahingossa tiellä, mutta tätä tapahtuu nykyään jatkuvasti. Kaupassa tuijotellaan hyllyjä minuuttikaupalla keskellä väylää kärryt poikitta
Tilaa tavarat kotiovelle. Säästyy hermoja.
Ihmiset kävelevät aivan jäätävän hitaasti. Todella turhauttavaa lähteä porukalla jonnekin, kun muut kävelevät hiipimisvauhtia.
juuri näin..ja lisäisin vielä kaupat, minne pariskunnat on tulleet aikaa viettään ja törttöilevät valeksiet käytävillä.Itse en juurikaan kattele, vaan ostan minkä olen aikonut.
Löysää pari ruuvia päästäsi niin ehkä ärsyttää vähemmän. Jos ärsytys ei lopu niin mene terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin samaa mieltä! Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja palkka sen mukainen. Tuntuu hullulta tuhlata kallista aikaa leivosten ym. valintaan. Tilauksen voi miettiä jo jonottaessa.
Miten musta tuntuu että esim siivoojalla on oikeasti kovempi kiire ku sulla? Jos nimittäin oikeasti on kiire niin on arjen luksusta tehdä jotain hitaasti ja vain keskittyä hetkeen, antaa kiireen odottaa hetken. Tekokiireiset on toki aina hössäämässä ettei elämä vaan tunnu tyhjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin samaa mieltä! Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja palkka sen mukainen. Tuntuu hullulta tuhlata kallista aikaa leivosten ym. valintaan. Tilauksen voi miettiä jo jonottaessa.
Miten musta tuntuu että esim siivoojalla on oikeasti kovempi kiire ku sulla? Jos nimittäin oikeasti on kiire niin on arjen luksusta tehdä jotain hitaasti ja vain keskittyä hetkeen, antaa kiireen odottaa hetken. Tekokiireiset on toki aina hössäämässä ettei elämä vaan tunnu tyhjältä.
Esim. seistä kaupassa paikallaan pari minuuttia seuraten edessä törttöilevää hyllyjen tuijottajaa, joka ehkä joskus väistyy edestä, että muutkin pääsevät kulkemaan?
Minusta kyse ei ole kiireestä, vaan muiden kunnioittamisesta. Ei ole oikein, että muista piittaamaton tyyppi estää toisia toimimasta normaalissa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
TÄH!?
T. Vajaa viisikymppinen
Kommenttisi todentaa sen, että olet vajaa.
Siellä tiskillä joku ADD ihmettelee kuka mä oon, missä mä oon ja pitkikö mun tehdä täällä jotain. Siinä jonossa ADHD:illa katkeilee verisuonet päässä, SAATANA, liikettä. Molemmille piriä niin menee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄH!?
T. Vajaa viisikymppinen
Kommenttisi todentaa sen, että olet vajaa.
Ettiä että mittee sie huastoot vaajaakki?
Yleensä nämä hitaat ja päättämättömät ovat yli 50 v. Miten pärjäävät työelämässä (tai pärjäsivät), jos pelkkä leivän valitseminen hyllystä on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on liian kilttejä. Minäkin olen liian kiltti. Ja huomannut että usein kiltteys kulkee käsi kädessä lievän tyhmyyden kanssa. Ja itsekkyys hiukan korkeamman älykkyysosamäärän kanssa. Jostain syystä. Yritän ainakin itse nousta aavistuksen itsekkäämmälle ja korkeammalle älykkyysosamäärätasolle. Monilla ulkomaalaisilla kulkee tuollainen käytännön ajattelu paljon sutjakkaammin.
No entäs kun Japanissa on maailmam älykkäimmät ihmiset ja sielläkin osataan ottaa muut huomioon. Yleensä toimivimmat yhteiskunnat on altruistisempiä kuin esim. täydellisen itsekkyyden Venäjä ja entiset neukkumaat. Ja kaikkialla muualla yleensä myös tilataan pöytiin kun jonot on ankeita ja niihin osuu aina jotain "nopeuttajia" eli näitä aloittajan tyyppisiä ankeuttajia ja puhisijoita.
Sitä sanotaan aikatauluksi! Kaikilla ei ole rajattomasti aikaa miettiä ja pohtia joka paikassa kaikkea mahdollista. Jos on vartti aikaa niin silloin on vain vartti aikaa, ei esim 20 tai 30min. Jos joka paikassa joutuu jumittamaan taivaanrannanmaalareiden takia, kusee aikataulut.