Poikaystävä kertoi että hänen kaverinsa ovat hänelle tärkeämpiä kuin minä
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Minulle muistuu lähivuosilta kolmekin naista, joiden kanssa olin luullut seurustelevani, kunnes nämä ilmoittivat kuka minkäkin syyn ja selityksen, miksi eivät halua jatkaa kanssani. Tyyliin "Tää ei mitenkään johdu sinusta, mutta elämässäni on nyt sellainen ja tällainen vaihe, että...." Yksi ihan oikeasti halusi jatkaa elämäämsä ilman kumppania, toiset oli simppelisti löytänyt uuden äijän, mutta epärehellisyyttään selittivät minulle kuitenkin jotain selfhelp-matskua.
Pitkä alustus, sorry siitä, mutta siis samaan aikaan Kaverini, siis ne oikeat aidot kaverit, kulkivat rinnallani, kuuntelivat sydänsuruni, lohduttivat, ja ovat edelleen kavereitani. Mitä tarinasta voi päätellä?
Tarinasta voi päätellä, että sinulla on ollut kolme eroon päättynyttä seurustelusuhdetta.
Mutta jos yrität sanoa, että pitäisi aina valita kaverit, koska naiset aina jättävät, niin olet hakoteillä.
Ei se ole joko/tai kysymys. Paitsi tietysti jos haluat olla ikuinen poikamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen saa helpommin kuin hyviä kavereita/ystäviä. Naisilla on joku ihme tapa kuvitella että heistä tulee seurustelun alkaessa joku miehen elämän tärkein asia. Tiedoksi vaan että useimmilla miehillä on ne ihmiset jotka ovat jo vuosia tai vuosikymmeniä ollut siinä. Ette te niiden ohi mene.
Eli tyttöystävä on vaan pillun takia.
Ei vaan nainen nimenomaan ei ole siinä sen pillun takia. Hän on siinä koska mies haluaa olla hänen kanssaan. Mutta nainen omalla idiotismillaan, kuten esim laittaa valitsemaan, voi pilata sen halun jolloin status muuttuu exäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle muistuu lähivuosilta kolmekin naista, joiden kanssa olin luullut seurustelevani, kunnes nämä ilmoittivat kuka minkäkin syyn ja selityksen, miksi eivät halua jatkaa kanssani. Tyyliin "Tää ei mitenkään johdu sinusta, mutta elämässäni on nyt sellainen ja tällainen vaihe, että...." Yksi ihan oikeasti halusi jatkaa elämäämsä ilman kumppania, toiset oli simppelisti löytänyt uuden äijän, mutta epärehellisyyttään selittivät minulle kuitenkin jotain selfhelp-matskua.
Pitkä alustus, sorry siitä, mutta siis samaan aikaan Kaverini, siis ne oikeat aidot kaverit, kulkivat rinnallani, kuuntelivat sydänsuruni, lohduttivat, ja ovat edelleen kavereitani. Mitä tarinasta voi päätellä?
No ei ihme, kun aina peruit kaikki naisystävien kanssa tehdyt suunnitelmat, jos joku ystävistäsi ehdotti jotain muuta samalle ajalle. En minäkään suostuisi olemaan se kakkostason hätävara, joka kelpaa silloin, kun mitään parempaa ei sillä hetkellä ole tarjolla. Sinun kanssa ei voi sopia mitään, kun suunnitelmat saattavat muuttua sekunneissa. Kaverit menee aina etusijalle, ei kiitos tuollaista miestä.
Hyvä kun kertoi asian. Ei ehkä ole vielä kypsä vakavampaan suhteeseen. Mitä itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen saa helpommin kuin hyviä kavereita/ystäviä. Naisilla on joku ihme tapa kuvitella että heistä tulee seurustelun alkaessa joku miehen elämän tärkein asia. Tiedoksi vaan että useimmilla miehillä on ne ihmiset jotka ovat jo vuosia tai vuosikymmeniä ollut siinä. Ette te niiden ohi mene.
Eli tyttöystävä on vaan pillun takia.
Ei vaan nainen nimenomaan ei ole siinä sen pillun takia. Hän on siinä koska mies haluaa olla hänen kanssaan. Mutta nainen omalla idiotismillaan, kuten esim laittaa valitsemaan, voi pilata sen halun jolloin status muuttuu exäksi.
Toinen tehokas tapa olla ei tärkeä on kontrollointi, jota tuo valinnan eteen laittaminenkin on. Jos mies paskasta kohtelusta huolimatta jatkaa naisen kanssa niin nimenomaan silloin se nainen on siinä sen pillun takia kin parempaakaan ei siihen hätään ole.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, ne naiset kertoivat sulle heti. Ne kaverit haukkuivat takanapäin. Oliko ne muuten miehiä edes?
No, jos poikaystäväsi on tuntenut ystävänsä esim. 10 vuotta ja sinut vaikkapa 6 kk, on aika luonnollista että ystävät ovat tärkeämpiä - kunhan myös sinä saat poikaystävältäsi aikaa ja rakkautta. Syvän suhteen rakentaminen vaatii aikaa ja tietysti myös työtä.
Miten tällainen asia tuli esiin? Ethän vain mennyt kysymään kysymystä, johon et oikeasti halua vastausta?
Pitäisi tietää taustat sille, missä yhteydessä hän sanoi noin. Jos hänellä oli esimerkiksi suunniteltu matka kavereidensa kanssa ja sinä sanot lähdön hetkellä, ettei hän saa lähteä. Siinä yhteydessä tuollaisen sanominen olisi normaalia, koska viime hetken peruutukset ovat kestämättömiä. Asioista pitää keskustella ja sopia etukäteen.
Mitä nyt arvelet vastauksista, ap?
Olet, anteeksi nyt, hyvä pano.
Niin kustutulla poikaystävällä ei ole aikomustakaan sitoutua sinuun.
Poikaystävän ja elämänkumppanin ero lienee juuri tässä. Poikaystävä muuttuu puolisoksi siinä vaiheessa, kun hän alkaa pitää sinua kaikkein tärkeimpänä. Kyllä ystävät ja sukulaiset ovat tärkeitä, mutta viime kädessä oma puoliso menee edelle. Tai pitäisi mennä. Ei hommassa muuten ole mitään järkeä eikä uskaltaisi perhettä perustaa.
Kaapissa. Mee Reddittiin lukemaan DL naisten kokemuksia nykysinä ja eksinä. Jossain vaiheessa tilallesi tulee joku kaveripiirin mies. Yleensä vaihto tapahtuu lapsiluvun tullessa täyteen. Suomeksi DL meinaa bi:tä.
Mun isällä oli tuo periaate ja se päti myös meihin, lapsiinsa. Kun hän sitten kuoli 71 vuotiaana syöpään, ei hänellä ollut kuin yksi kaveri jäljellä ja sekään ei krapulaltaan onnistunut kömpimään hautajaisiin.
Eikä ne kaverit häntä ollut loppuaikoina auttelemassakaan kun kunto meni huonoksi. Äitini lähinnä auttoi, vaikka he olivatkin eronneet jo vuosikymmeniä sitten.
Minä autoin jonkun verran, veljeni ei ollenkaan. Hän oli laittanut totaalisesti välit poikki. Ei ole mieslapsista isiksi.
Tarinahan ei kerro, miten kauan on seurusteltj, mutta kyllä minusta olisi hyvin outoa, jos tuoreesta seurustelukumppanista tulisi heti maailman tärkein asia. Ei se niin mene - suhde syvenee pikkuhiljaa.
Ei minulle ainakaan muutaman kuukauden tai vuodenkaan heilat ole ollut ystäviä tärkeämpiä. Aviomieheni puolestaan on, ja hänestä tuli muita tärkeämpi niihin aikoihin kun suhde alkoi olla sen verran vakaa ja vakava että päätettiin muuttaa saman katon alle. Ei hänkään sitä alusta asti ollut.
Ihan normaalia. Onko kyseessä jo rakkaus vai joku tapailu? Avioliitossa sitten ei tuollaista tärkeysjärjestystä voi ollakaan. Ystävät ja puoliso kun ovat tärkeitä eri tavoin. Ystävyyssuhdekin on rakkaussuhde, mutta siinä ei ole sitä romanttista puolta.
Jotenkin ei uskottavaa tekstiä isätä tai äidiltä. Mutta muuten asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarinahan ei kerro, miten kauan on seurusteltj, mutta kyllä minusta olisi hyvin outoa, jos tuoreesta seurustelukumppanista tulisi heti maailman tärkein asia. Ei se niin mene - suhde syvenee pikkuhiljaa.
Ei minulle ainakaan muutaman kuukauden tai vuodenkaan heilat ole ollut ystäviä tärkeämpiä. Aviomieheni puolestaan on, ja hänestä tuli muita tärkeämpi niihin aikoihin kun suhde alkoi olla sen verran vakaa ja vakava että päätettiin muuttaa saman katon alle. Ei hänkään sitä alusta asti ollut.
Sulla on tollanen temperamentti, mutta ei kaikilla ole.
Aika moni ei viitsisi seurustella vuotta jonkun melko yhdentekevän tyypin kanssa.
Varmasti jokainen toivoo, että kumppanilla on hyviä ystäviä, mutta harva haluaa kumppaniksi ihmisen, jolle kaverit ovat tärkeämpiä jatkuvasti. Kyllä parisuhteen ja kumppanin on mentävä edelle kokonaiskuvassa. Toki on aina näitä jätkiä, jotka hukkaavat elämänsä siihen, että rellestävät "poikien" kanssa, eivätkä huomaa, että yksitellen nuo "pojat" ovat vakitöissä, ostavat asuntoja, vakiintuvat kumppanin kanssa ja saavat lapsia, siinä sivussa välillä vietetään aikaa kaverien kanssa, mutta tämä jätkäkööri ei taatusti vietä kaikkia lomiaan, joka viikonloppua ja kaikkia iltoja yhdessä, jos meinaavat viettää normaalia elämää. Ei kukaan kumppani sitä katsele, eikä kunnon mies laita kavereita perheen edelle.
Siinä vaiheessa, kun uusi kumppani ilmestyy, pitäisi olla kiinnostusta olla tämän ihmisen kanssa, tutustua häneen ja pitää aiemmin kaverien kanssa tehdyt lupaukset. Kun kumppani on kiinteä osa elämää, kaverit ja kumppani tapaavat, vietetään aikaa kaverien ja kumppanien kanssa, usein kavereillakin on kumppanit, ja sitten tuleekin se vaihe, jolloin perustetaan perhe, jolloin kumppanin ja lasten tulisi mennä kaverien kanssa vietetyn ajan edelle - eli perhe ensin, sitten kumppanit. Ei siinä heitetä kavereita mäkeen, mutta ei myöskään vietetä jokaista vapaahetkeä heidän kanssaan.
Eli ap, jos suhteenne on tuore, miehelle kaverit ovat tärkeät, kun ei ole vielä varmaa, oletko hänelle se kumppani, josta tulee puoliso. Jos tälle miehelle ja hänen kavereilleen jätkäporukka menee kaikkien kumppanien edelle (tässä kohtaa olisi hyvä tiedustella, onko kavereilla puolisoita vai ovatko ne hävinneet porukasta, sillä on väliä), niin tiedät, että mikä on miehen arvomaailma. Haluaako hän tulevaisuudessa mennä naimisiin/sitoutua kumppanin kanssa? Miten lapset? Vastaukset paljastavat paljon.
25v iässä moni jo tietää, että haluaako sitoutua ja lapsia tulevaisuudessa tai vastaavasti jos kumpikaan näistä asioista ei kiehdo. Jos itse haluat kumppanin, jolle olet tärkeä, sitoutua ja perustaa perheen, tarvitset kumppanin, jolle kaverit ovat tärkeitä, mutta eivät tärkeämpiä kuin sinä.
Ansaitset kumppanin, joka haluaa samoja asioita kuin sinä. Jos tämä mies ei ole sellainen, on viisasta pohtia yhteisen tulevaisuuden jatkumista ja etsiä kumppani, jolla on samanlaiset arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat. Parisuhteeseen kuuluu kommunikointi, jotta kumpikin on "samalla sivulla" sen suhteen, mitä kumpikin elämältään haluaa.
Jos sinä järjestät kavereillesi saunaillan ja yksi peruu tulemisen, koska vaimolla on alklanut synnytys, niin onko kaverisi vielä kaverisi vai muuttuuko hän hylkiöksi, kun pisti vaimon etusijalle?