Auto oli 4h lämmitystolpassa
Mutta silti puhalsi vain kylmää ilmaa, kun käynnistin. Lämmitin toimii sillä testasin auton sisätilan lämmittimen pistoketta. On kyll pienimoottorinen auto mutta tosi huonosti lämpiää verrattuna entiseen autooni. Mikähän voisi olla syynä?
Kommentit (39)
Et saa koskea mielisairaalan autoihin!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pakkanen?
no jep, muistelen vain, että vanha fiestani kyllä kovillakin pakkasilla puhalsi aika pian lämmintä. No ei kai näitä voi vertailla.
Vaatetta vain reilummin päälle näillä pakkasilla jo turvallisuuden vuoksi, jos sattuu auto rikkoutumaan.
Vajaa? Yksikään moottorinlämmitin ei lämmiträ niin että sen natsitervehdyksellä tubtisi,
Kyse on vihreästä siirtymästä. Laita lisää vaatetta päälle kun lähdet ajamaan.
Nykyinen autosi on uudempaa vuosimallia.
Jos se ei ole lohkolämmitin vaan säteily
Oliko välly päällä? Ei siitä lämmittämisestä ole muuten mitään hyötyä.
Jos on uudehko auto niin niihin ei enää asenneta perinteistä lohkolämmitintä vaan jonnekin moottorin kylkeen tulee säteilylämmitin ja ne ovat Suomen oloihin huuhaata. Minulla on hiukka vanhempaa mallia oleva kulkuneuvo ja siinä moottorilämmitin on mallia letkulämmitin ja se kyllä toimii hyvin täällä peräpohjolassa -30 asteen kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pakkanen?
no jep, muistelen vain, että vanha fiestani kyllä kovillakin pakkasilla puhalsi aika pian lämmintä. No ei kai näitä voi vertailla.
Jos ei ole vastaavaa vuosimallia ei voi mitenkään vertailla. Tekniikka on kehittynyt päästöt edellä.
Mitä pienempikulutteinen auto, sitä vähemmän se lämpöä tuottaa. Koska se lämpö mikä puhalletaan sisälle on polttoaineen palamisen hukkaenergiaa. Onneksi omassa vanhassa keskikulutus on 10-11L satkulla niin lämpiää myös ajossa :)
Nyky säteilijät eivät lämmitä autonmoottoria läheskään niin hyvin kuin lohkolämppärit.
Vierailija kirjoitti:
Vaatetta vain reilummin päälle näillä pakkasilla jo turvallisuuden vuoksi, jos sattuu auto rikkoutumaan.
Liika vaatetus on riski kolari tilanteessa, turvavyön toiminta eli se ei kiristy tarpeeksi törmäyksessä. Toki autoon kannattaa ottaa mukaan riittävästi vaatteita.
eihän nykyaikainen lohkolämmitin saa auton moottoria niin lämpimäksi että sen oma lämmitin heti alkaisi työntää lämpöä, jos auto ei lämmittyään ala puskea lämmintä ilmaa omasta lämmitinlaitteesta niin sitten on vikaa jossain
Vierailija kirjoitti:
Jos on uudehko auto niin niihin ei enää asenneta perinteistä lohkolämmitintä vaan jonnekin moottorin kylkeen tulee säteilylämmitin ja ne ovat Suomen oloihin huuhaata. Minulla on hiukka vanhempaa mallia oleva kulkuneuvo ja siinä moottorilämmitin on mallia letkulämmitin ja se kyllä toimii hyvin täällä peräpohjolassa -30 asteen kelillä.
Tämä vuoden 2011 malli ja lohkolämmitin käsittääkseni on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienempikulutteinen auto, sitä vähemmän se lämpöä tuottaa. Koska se lämpö mikä puhalletaan sisälle on polttoaineen palamisen hukkaenergiaa. Onneksi omassa vanhassa keskikulutus on 10-11L satkulla niin lämpiää myös ajossa :)
Jatkoa. Ja säteilylämmitin mullakin tässä on. Pidän sen kolme tuntia aina niin kyllä se moottorin lämpö alkaa nopeammin nousta liikkeellelähdön jälkeen jos vertaa siihen ettei lämmitä ollenkaan. On siitä säteilylätkästäkin jotain hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
eihän nykyaikainen lohkolämmitin saa auton moottoria niin lämpimäksi että sen oma lämmitin heti alkaisi työntää lämpöä, jos auto ei lämmittyään ala puskea lämmintä ilmaa omasta lämmitinlaitteesta niin sitten on vikaa jossain
No kyllä tämä puskee sitten suht lämmintä, kun ajaa ensin moottoritiellä jonkubn 50km. ap
Olisiko pakkanen?