Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos sinulle annettaisiin lahjaksi S-ryhmän TUOTERAJATTU lahjakortti? Eli sillä ei saa ostaa alkoholia eikä tupakka

Vierailija
03.01.2024 |

Olen joskus nähnyt että nuorilla valmistuneilla on käytössä tällaisia, mutta että ihan aikuiselle työelämässä pitkään olleelle...? 

Kokisitko loukkaavana?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassaria varmaan haittaisi mikä tahansa lahjakortti, koska eihän niillä voi ostaa huumeita?

Palstapersu vetää kamaa perseellään. Pää on jo varattu kuselle. 

Vierailija
122/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sen pitänytkin olla alkon lahjakortti?

Olisitko siitäkin loukkaantunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin veljen vähän parinkymmenen vuoden iän molemmin puolin oleville lapsille Prisman infopisteestä joululahjaksi 50 euron S-ryhmän lahjakortit. Missään vaiheessa myyjä ei kysynyt eikä maininnut tuoterajoituksista mitään. Ehkä ajattelevat niin, että jos ei erikseen oma-aloitteisesti kerro haluavansa rajoittamattomia, myydään rajoitettuja. En rajoittamattomista edes tiennyt.

No ei se mitään, eivätköhän lahjan saajat korttien kahden vuoden käyttöaikana osta 50 euron edestä muutakin kuin alkoholia ja tupakkaa.

Periaatteessa sama juttu täällä. Tuoterajoitettujen korttien ostaminen lahjaksi ei ollut tietoinen valinta vaan minäkään en edes tiennyt että toisenlaisiakin on.

Vierailija
124/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti! Kuka haluaisi edes käyttää lahjarahan tupakkaan ja alkoholiin?

Sellainen, joka niitä käyttää? 

Vierailija
125/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortteja (K+S+Stocka++) ei ole koskaan voinut käyttää alkoholiin tai tupakkaan. Vain typerä jonne ei tätä tiedä.

Puhut asiasta josta et tiedä mitään. Just viime joulun alla, 23.12.2024, ostin cittarista lahjakortin, myyjä kysyi halunko lahjakortin rajoituksilla tai ilman. Kysyin mitä ne rajoitukset on ja hän sanoi että voi rajata pois, tupakan, alkoholin ja veikkauksen. Sanoin ettei tarvii rajoituksia koska lahjakortin saaja ei tupakoi eikä juo alkoholipitoisia juomia. Jos ostaa veikkaustuoteita niin sama se mulle.

Vierailija
126/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, kyllä mulle sinänsä  raha kelpaa. Harmittaisi, koska käytän mieluiten cittaria ja lahjanantaja haluaa selvästi manipuloida tai ei tunne minua lainkaan.

Vierailija
127/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan loukkaantuisi. En edes tupakoi tai juo alkoholia joten menisi ihan muuhun tarkoitukseen. Samoin tuollaisen lahjakortin saaja voi sijoittaa ihan omasta pussistaan piipahtamalla Alkossa ja käyttää sen lahjakortin sitten siihen mitä tarvitsee. 

Vierailija
128/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se minulle koska ostaisin joka tapauksessa samaa oli rajattu tai ei. Ja jos olen lahjakortin ostajana niin en ostaisi rajattua sillä jos saaja kokisi vaikka tupakan tai alkoholin tuottavan eniten iloa niin se sallittakoon hänelle. Opiskelijalle olen joskus noita ostanut hätävaraksi ja ei kuulu minulle mihin käyttää. 

Vierailija
129/135 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi, mutta lahjakortti lahjaksi osoittaa antajansa mautonta moukkamaisuutta ja mielikuvittomuutta.

Erittäin huono lahjaidea kortin rahallisesta arvosta riippumatta. Ehkä tuollainen jollekkin alemmanluokan ihmisille on sopiva? " Tuossa on sinulle lahjakortti prismaan kun sinulla on tuota pikku rahan puutetta". Ottaisin oikeastaan suorastaan vitttuiluna moisen kortin.

Vierailija
130/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai. Kaipa sillä saisi jotain. Outoa tosiaan jos pitää erikseen rajata aikuiselta, kun moni ei juo tai poltakaan.

Eikö? Mielestäni aika moni suomalainen juo ja myös polttaa - tosin jotain muuta kuin tavallista tobaccoa.

Vierailija
131/135 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalainen ikähaarukassa 15-40v. loukkaantuu joka asiasta suomessa.Se johtuu siitä kun asiat on liian hyvin,ei tiedetä mistä milloinkin pahoitettaisiin mieli.Onneksi vanhempi ikäpolvi on vielä järkevää sakkia.

Vierailija
132/135 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanutkin tuollaisia. Ei todellakaan loukannut.

Vierailija
133/135 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Käy syömässä ja tilaa lasin viiniä. Lahjakortti hyvä idea aina on.

Vierailija
134/135 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KAI KUKAAN AIKUINEN MITÄÄN KALJAA JA TUPAKKAA EDES OSTA MILLÄÄN LAHJAKORTILLA... mikä lie pentujen tekemä aloitus

Vierailija
135/135 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ajatellut ostaa kaupasta muutenkaan tupakkaa tai kaljaa, joten miksi loukkaantuisin. Olen saanut työnantajalta toiveideni mukaisesti S-ryhmän lahjakortin ja ostin sillä Sokokselta mekon ja loppu rahat käytin ruokaostoksiin. Mielummin lahjakortti kuin jonkun toisen valitsema kippo tai kappo, jolla ei ole mitään käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä