Loukkaantuisitko, jos sinulle annettaisiin lahjaksi S-ryhmän TUOTERAJATTU lahjakortti? Eli sillä ei saa ostaa alkoholia eikä tupakka
Olen joskus nähnyt että nuorilla valmistuneilla on käytössä tällaisia, mutta että ihan aikuiselle työelämässä pitkään olleelle...?
Kokisitko loukkaavana?
Kommentit (135)
Loukkaantuisin. Lopettaisin ystävyyssuhteen tuollaisen kanssa.
juuri muuten kävin ostaa tupakkia s lahjakortilla ja k- kaupan saa myös tupakkia ja alkoholia
Oikeesti! Kuka haluaisi edes käyttää lahjarahan tupakkaan ja alkoholiin?
Vierailija kirjoitti:
Minkä kaupan lahjakortilla ajattelit saada alkoholia ja tupakkaa? Myy se ja ostaa kaljaa.
Tokmannin lahjakortilla saa ainakin kaljaa.
Ai, aikuinen pitkään työelämässä ollut... No, eikö hänellä työelämässä olevana tai olleena ole itsellään rahaa viinaan ja tupakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi minua, en juo alkoholia enkä tupakoi.
Syntymäpäiviä hiljattain viettänyt opiskelijani oli saanut kavereiltaan sekä heidän järjestämät (opiskelija)illalliset että myös 20€ lahjakortin. Hän oli miltein liikuttunut siitä, että porukka teki ruokaa ja osti vielä käyttölahjankin hänelle.
Hän ja opiskelijakaverinsa eivät juo muutenkaan kuin 2-3 ruokajuomaa ja siihen lasketaan mukaan aluksi juotu skumppa. Muuten ruoka oli ihan tavallista, mutta olivat tehneet kolmen lajin päivällisen. Alkupalaksi hieman ranskalaista sipulikeittoa ja pieni juustoleipä. Pääruoaksi kasvismakaronilaatikkoa sekä porkkanaraastetta ja jälkiruoaksi marjakiisseliä ja kermavaahtoa.
Mitä voi muka ostaa minimalistille lahjaksi? Kun edes vanhemmat eivät saa viedä vääränlaista vessapaperia hänelle, kannattaa antaa hänen itsensä päättää omista ostoksistaan. Hän taisi ostaa ihan ruokaa lahjakortillaan.
Myynnissä s-ryhmän, sekä k-ryhmän
Miksi loukkaantuisin lahjasta, jota voin käyttää?
En ymmärrä.
Itse ostin veljen vähän parinkymmenen vuoden iän molemmin puolin oleville lapsille Prisman infopisteestä joululahjaksi 50 euron S-ryhmän lahjakortit. Missään vaiheessa myyjä ei kysynyt eikä maininnut tuoterajoituksista mitään. Ehkä ajattelevat niin, että jos ei erikseen oma-aloitteisesti kerro haluavansa rajoittamattomia, myydään rajoitettuja. En rajoittamattomista edes tiennyt.
No ei se mitään, eivätköhän lahjan saajat korttien kahden vuoden käyttöaikana osta 50 euron edestä muutakin kuin alkoholia ja tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
No en kokisi kun en ole alkoholisti. Kaikki lahjakortit on rajoitettuja, millään ei saa viinaa ja tupakkaa. Ihan vain tiedoksi, ei sun voi olettaa kaikkea tietävän.
No ei ne ole. Kyllä niitä on sellaisiakin, millä voi ostaa myös alkoholia.
En kokisi, ihmettelisin ehkä uteliaisuudesta että mikä on rajauksen historia.
Annoin läheisilleni joululahjaksi s-ketjun 100 euron lahjakortin. Loukkaantui, olisi halunnut rahana.
No en todellakaan loukkaantuisi. Meillä oli suuri joukko joulunviettäjiä, monta lasta perheineen, ja lapset olivat halunneet ilahduttaa minua keräämällä kolehdin lahjakorttiin ruokia varten. Itse olin ostanut myös viinit joulua varten. Ei meillä kukaan edes juo mitään ruokakaupasta saatavaa alkoholijuomaa, ne ostetaan Alkosta. Minusta ele oli oikein mukava, ei ainakaan missään tapauksessa loukkaava.
En, koska en ryyppää enkä tupakoi.
Joululahjakortit käytetty Ässään. Röökiä sai normaalisti samoin siiderin ruokaostosten mukana!
Vierailija kirjoitti:
juuri muuten kävin ostaa tupakkia s lahjakortilla ja k- kaupan saa myös tupakkia ja alkoholia
Juuri näin. Lahja on lahja ja sen saa käyttää miten haluaa!!
Kuin pikkulapsi, joka ei saa tikkaria, aikuislapsi pillittää itkupotkuraivareita kun ei saa lahjaksi alkoholia ja tupakkaa.
En loukkaantuisi. Alkoa käytän tosi harvoin enkä polta joten mulle ei ole mitään ongelmaa jos saan lahjaksi kortin jolla ei saa kumpaakaan noista.
Ei lahjoittaja varmaankaan ole tarkoittanut noihin sekaantumista. Voihan lahjan saaja suoraan sanoa että tuokaa viinaa ja tupakkaa tai huumeita jotka ovat todella suuri ongelma monessa talossa.