Loukkaantuisitko, jos sinulle annettaisiin lahjaksi S-ryhmän TUOTERAJATTU lahjakortti? Eli sillä ei saa ostaa alkoholia eikä tupakka
Olen joskus nähnyt että nuorilla valmistuneilla on käytössä tällaisia, mutta että ihan aikuiselle työelämässä pitkään olleelle...?
Kokisitko loukkaavana?
Kommentit (135)
Osta niillä kondoomeja , seisookin paljon paremmin kun et pelaile sen viinan ja tupakin kaa
Hyvä lahja alkkikselle ja peliriippuvaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi minua, en juo alkoholia enkä tupakoi.
Sen verran olet kuitenkin juopotellut, että lähimuistissasi on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Osta niillä kondoomeja , seisookin paljon paremmin kun et pelaile sen viinan ja tupakin kaa
Mistä päättelet, että juon ja poltan? En voi sietää tupakan hajuakaan, ja molemmat vanhentavat, yhdistelmäkäyttö vielä pahemmin
Vierailija kirjoitti:
No en kokisi kun en ole alkoholisti. Kaikki lahjakortit on rajoitettuja, millään ei saa viinaa ja tupakkaa. Ihan vain tiedoksi, ei sun voi olettaa kaikkea tietävän.
Kylläpä vain joillakin lahjakorteilla voi ostaa alkoholia tai tupakkaa. Sinä todellisuudessa olet alkoholiongelmainen, sillä yritit anonyymipalstalla todistella tuntemattomille ettet ole sellainen.
Ei haittaisi, vaikka olisi rajattu yhteen ainoaan tuoteryhmään. En jaksa loukkaantua lahjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä tilanne, että olette useiden ihmisten seurassa ja saatte kaikki S-ryhmän lahjakortit kyseiseltä ihmiseltä. Vain sinun lahjakorttisi olisi tuoterajattu, ja muut saisivat tavalliset lahjakortit, joilla voi ostaa myös alkoholia ja tupakkaa.
Mitenkäs sitten suhtautuisitte...?
Menisin peilin eteen ja kysyisin rehellisesti itseltäni, että juonko niin paljon, että muut ajattelevat minun käyttäväni lähes kaikki rahat viinaan ja heidän on rajattava sitä minun ostamista minun omaksi parhaakseni. Sitten sanoisin, että tämä on minulle parhaaksi ja päättäisin olla juomatta koko seuraavan vuoden. Ostaisin sillä lahjakortilla jotain kotia kaunistavaa, ehkä uudet lakanat ja aamulla kun herään niissä ja ilman krapulaa olisi onnellinen kuinka ihanan lahjan joku minulle antoi.
Minä ainakin loukkaantuisin, jos olisin ainoa joka saa tuoterajatun lahjakortin ja muut saavat tavallisen, varsinkin kun se tapahtuisi tuolla tavalla muiden ihmisten läsnä ollessa se lahjakortin anto :0 Ei olisi lahjan antajalla tilannetaju ihan kohdallaan. Pitäisin tuollaista esimerkissä kuvailtua juttua vittuiluna tai kiusaamisena.
Kerrotaanko siellä ääneen, näin: "tässä on Mirkkumatille lahjakortti, jolla voi ostaa kaikkia tuotteita ja tässä on Mattimirkulle lahjakortti, josta on rajattu viina ja tupakka pois"? Yleensä ne jaetaan ilman tuollaisia saatesanoja, joten kuvittelisin, että kaikki saivat samanlaiset lahjakortit. Ei tulisi mieleenkään lähteä tarkistamaan asiaa.
Mutta ehkä sinä heti kiinnität huomion siihen, ettet saa ostaa kortilla viinaa ja lähdet suureen ääneen ihmettelemään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä tilanne, että olette useiden ihmisten seurassa ja saatte kaikki S-ryhmän lahjakortit kyseiseltä ihmiseltä. Vain sinun lahjakorttisi olisi tuoterajattu, ja muut saisivat tavalliset lahjakortit, joilla voi ostaa myös alkoholia ja tupakkaa.
Mitenkäs sitten suhtautuisitte...?
Menisin peilin eteen ja kysyisin rehellisesti itseltäni, että juonko niin paljon, että muut ajattelevat minun käyttäväni lähes kaikki rahat viinaan ja heidän on rajattava sitä minun ostamista minun omaksi parhaakseni. Sitten sanoisin, että tämä on minulle parhaaksi ja päättäisin olla juomatta koko seuraavan vuoden. Ostaisin sillä lahjakortilla jotain kotia kaunistavaa, ehkä uudet lakanat ja aamulla kun herään niissä ja ilman krapulaa olisi onnellinen kuinka ihanan lahjan joku minul
Mistäs sinä kuvittelet, että minä ostaisin lahjakortilla alkoholia? Tai tupakkaa? Kyse on lahjanantajan ajatuksenjuoksusta, jotain tuollaisessa olisi taustalla. Haluaisi pelata lahjoilla ja ihan vaan loukata/kiusata toista. Sairaita ihmisiä on.
En loukkaantuisi lainkaan. En tupakoi, enkä juo alkoholia. Eikä yhtään häiritsisi, ettei lahjakortin antaja tätä tietäisi. En tee raittiudestani numeroa.
En varmaan huomaisi asiaa, koska en osta alkoholia tai tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan huomaisi asiaa, koska en osta alkoholia tai tupakkaa.
Lahjakortissa lukee "tuoterajattu". Ei siis tarvitse kokeilla ostaa, tuon huomaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että juon ja poltan? En voi sietää tupakan hajuakaan, ja molemmat vanhentavat, yhdistelmäkäyttö vielä pahemmin
Siitä huolimatta poltat ketjussa ja juot joka viikonloppu.
En nyt ihan ymmärrä ap:n ongelmaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta poltat ketjussa ja juot joka viikonloppu.
Inhoan noita mainitsemiasi tapoja. Harmi, että luulet kaikkien olevan samanlaisia kuin sinä :D
En, miksi loukkaantuisin ? Olen ostanut omille lapsille mäkkärin ja pizzerian lahjakortteja eivät ole loukkaantuneet vaikkei niistä saa alkoholia eikä tupakkaa
Ei haittaisi, käyttäisin mielelläni. Olisi ainakin tarpeellinen lahja. Tarpeetonta krääsää inhoan, onneksi saan sitä harvoin lahjaksi. Kerran sain kyllä kossupullon lahjaksi, se on vieläkin avaamattomana kaapissa. En kyllä loukkaantunut, mutta en tuota aio juodakaan. Vaihdetaanko?
No olisin aika ihmeissäni ja ajattelisin, että lahja on laitettu kiertämään, kun itse ei viitsitä mennä lahjaa lunastamaan.
Ei kai kukaan osta normaalille aikuiselle ihmiselle lahjakorttia jonnekin kauppaan ja rajaa jotakin tuotetta siitä pois, sellainen tuskin tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En, miksi loukkaantuisin ? Olen ostanut omille lapsille mäkkärin ja pizzerian lahjakortteja eivät ole loukkaantuneet vaikkei niistä saa alkoholia eikä tupakkaa
Eihän tuo ole verrattavissa. Voisi lapsetkin olla ihmeissään, jos saisivat mäkkärin lahjakortin, missä lukisi, että kortilla ei voi ostaa ranskalaisia eikä salaatteja.
Menisin peilin eteen ja kysyisin rehellisesti itseltäni, että juonko niin paljon, että muut ajattelevat minun käyttäväni lähes kaikki rahat viinaan ja heidän on rajattava sitä minun ostamista minun omaksi parhaakseni. Sitten sanoisin, että tämä on minulle parhaaksi ja päättäisin olla juomatta koko seuraavan vuoden. Ostaisin sillä lahjakortilla jotain kotia kaunistavaa, ehkä uudet lakanat ja aamulla kun herään niissä ja ilman krapulaa olisi onnellinen kuinka ihanan lahjan joku minul
Mistäs sinä kuvittelet, että minä ostaisin lahjakortilla alkoholia? Tai tupakkaa? Kyse on lahjanantajan ajatuksenjuoksusta, jotain tuollaisessa olisi taustalla. Haluaisi pelata lahjoilla ja ihan vaan loukata/kiusata toista. Sairaita ihmisiä on. Minä en kuvittele mitään sinusta, kunhan puhun mitä itse ajattelen ja mitä itse tekisin, jos saisin tuollaisen lahjakortin.
Mistä sinä taas luit sen, että puhuin jotenkin sinusta ja otit vastauksen henkilökohtaisesti?
Minä ainakin loukkaantuisin, jos olisin ainoa joka saa tuoterajatun lahjakortin ja muut saavat tavallisen, varsinkin kun se tapahtuisi tuolla tavalla muiden ihmisten läsnä ollessa se lahjakortin anto :0 Ei olisi lahjan antajalla tilannetaju ihan kohdallaan. Pitäisin tuollaista esimerkissä kuvailtua juttua vittuiluna tai kiusaamisena.