Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos sinulle annettaisiin lahjaksi S-ryhmän TUOTERAJATTU lahjakortti? Eli sillä ei saa ostaa alkoholia eikä tupakka

Vierailija
03.01.2024 |

Olen joskus nähnyt että nuorilla valmistuneilla on käytössä tällaisia, mutta että ihan aikuiselle työelämässä pitkään olleelle...? 

Kokisitko loukkaavana?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortteja (K+S+Stocka++) ei ole koskaan voinut käyttää alkoholiin tai tupakkaan. Vain typerä jonne ei tätä tiedä.

Ainakin K:lla on kahdenlaisia lahjakortteja, toisella on rajoitettu ettei sillä voi ostaa alkoholi-, tupakka- tai veikkaustuotteita ja toisella voi.

Vierailija
62/135 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pitänyt oletusarvoisena, ettei lahjakorteilla voi ostaa alkoholia tai tupakkaa. En siis huomaisi koko asiaa. En muutenkaan koskaan osta kumpaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortteja (K+S+Stocka++) ei ole koskaan voinut käyttää alkoholiin tai tupakkaan. Vain typerä jonne ei tätä tiedä.

Ainakin K:lla on kahdenlaisia lahjakortteja, toisella on rajoitettu ettei sillä voi ostaa alkoholi-, tupakka- tai veikkaustuotteita ja toisella voi.

S-ryhmällä samoin. En tajua miksi niin moni täällä väittää että lahjakorteilla ei ole ikinä voinut ostaa alkoholia tai tupakkaa, kun tuo täysin selvästi ei ole totta.

Ehkä nämä inttäjät ovat jotain alkkiksia joille kukaan ei ole koskaan ostanut muuta kuin rajoitettuja lahjakortteja. 

Vierailija
64/135 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, mutta pitäisin sitä hieman outona. Jos saisin vaikka 100 euron lahjakortin jolla ei voi ostaa kaljaa, voisin ostaa sillä ruokaa, jonka muutenkin ostaisin, ja ostaa sitten omalla rahalla sitä kaljaa. Plus miinus nolla vaikutus. Juuri sellaista turhaa signalointia jolla ei ole mitään käytännön merkitystä.

Vierailija
65/135 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja se ketä lahjasta suuttuu, niin lahjatta voi jäädäkin.

Ja kai ymmärrät että voit "säästää" sen lahjakortin arvoa alkoholiin ja tupakkaan?

Vierailija
66/135 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ihmettleisin, miksi koettu tarpeelliseksi valita tällainen rajattu lahjakortti, mutta en nyt mitenkään loukkaantuisi. Enhän minä sillä tupakkaa tai alkoholia ostaisi muutenkaan. Tai no, toki joku yksittäinen saunaolut ostosten joukossa saattaisi olla lahjakortin hyödynnysreissulla mutta voin hyvin maksaa sen ihan rahallakin. Varmaan ajattelisin, että jonkinlainen periaatepäätös lahjan antajalta näiden suhteen tai sitten ei ole hoksannut edes mitään eroa vaihtoehtojen välillä.

Vierailija
67/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tilanne, että olette useiden ihmisten seurassa ja saatte kaikki S-ryhmän lahjakortit kyseiseltä ihmiseltä. Vain sinun lahjakorttisi olisi tuoterajattu, ja muut saisivat tavalliset lahjakortit, joilla voi ostaa myös alkoholia ja tupakkaa. 

Mitenkäs sitten suhtautuisitte...? 

Vierailija
68/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään loukkaantuisi. Kuulostaa typerältä ihmiseltä sellainen joka miettii pitäisikö tästä loukkaantua. 

Vierailija
69/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Ostaisin lahjakortilla normaali ruokatavaraa. Alkoholia ostan vain Alkosta, tupakkaa en polta.

Vierailija
70/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä loukkaantuisin siitä, että sillä ei saa pelata Veikkauksen kolikkoautomaattipelejä!!!!! Jos niitä koneita on S-ryhmän tiloissa, niin S-lahjakortin pitäisi kelvata niihin!!!!11111 Ja kyllä sillä pitäis apteekistakin saada jotaan huumaavaa, tai katukaupassa Ayahuascaa tai Khattia.

Vierailija
71/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin lahjakortti kuin makeisia, viinaa tai joku turha hilavitkutin.

Vierailija
72/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Itse inhoan sekä viinaa, että tupakkaa, enkä pidä ruokalahjoistakaan, koska olen nirso. Joten rajoitettu lahjakortti on ihan paras ja jos antaisin jollekin lahjaksi lahjakortin varmaan rajoittaisin sen, koska minusta mikään ei ole niin typerää kun antaa ihmisille lahjaksi humalatila. Koska kaikki me tiedämme, tätä nuo maun takia juojat selittelevät usein vaan, eikä oikea sellainen henkilö ostaisi koskaan jostain Prismassa juomiaan, jos maku on se pääasia.

Vierailija
73/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on pakko myöntää etten minäkään tiennyt tätä vaikka olen 43. Ei ole koskaan ollut tarvetta edes miettiä alkoholin tai tupakan ostamista jollain lahjakortilla...

Vierailija
74/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En loukkaantuisi, mutta pitäisin sitä hieman outona. Jos saisin vaikka 100 euron lahjakortin jolla ei voi ostaa kaljaa, voisin ostaa sillä ruokaa, jonka muutenkin ostaisin, ja ostaa sitten omalla rahalla sitä kaljaa. Plus miinus nolla vaikutus. Juuri sellaista turhaa signalointia jolla ei ole mitään käytännön merkitystä.

Jos hän haluaisi antaa sinulle lahjaksi kaljaa, niin mikä häntä estää ostamasta sitä ihan suoraan? Miksi edes miettiä lahjakortteja? Eiköhän tarkoitus ole, että ostaisit sieltä jotain tavaraa, etkä ruokaa. Siellä kun on vaikka mitä. Kauittimista villalankoihin.

Vierailija
75/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä tilanne, että olette useiden ihmisten seurassa ja saatte kaikki S-ryhmän lahjakortit kyseiseltä ihmiseltä. Vain sinun lahjakorttisi olisi tuoterajattu, ja muut saisivat tavalliset lahjakortit, joilla voi ostaa myös alkoholia ja tupakkaa. 

Mitenkäs sitten suhtautuisitte...? 

Menisin peilin eteen ja kysyisin rehellisesti itseltäni, että juonko niin paljon, että muut ajattelevat minun käyttäväni lähes kaikki rahat viinaan ja heidän on rajattava sitä minun ostamista minun omaksi parhaakseni. Sitten sanoisin, että tämä on minulle parhaaksi ja päättäisin olla juomatta koko seuraavan vuoden. Ostaisin sillä lahjakortilla jotain kotia kaunistavaa, ehkä uudet lakanat ja aamulla kun herään niissä ja ilman krapulaa olisi onnellinen kuinka ihanan lahjan joku minulle antoi.

Vierailija
76/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään käyttää sitä alkoholiin tai tupakkaan.

Vierailija
77/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. En mä osaisi edes ajatella sitä noin, että mua rajoitetaan tai lahjojalla on jotain muutakin mielessä. Pyhpah. Olisin kiitollinen lahjakortista. Kyllä semmoiset kelpaa aina.

Mä juon viiniä, kun juopotuttaa. Sinne kauppaan on sitten korttinsa.

Vierailija
78/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan huomaisi ellen sitten yrittäisi ostaa kaljaa.

Ihmettelisin kyllä että joku katsoisi tarpeelliseksi kun alkoholinkulutukseni on luokkaa 1 ravintola-annos viikkoon ja tupakkaa poltellut viimeksi 20v sitten.

Vierailija
79/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin jos olisin alkoholisti joka ei hyväksy ongelmaansa. Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa olisi.

Vierailija
80/135 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on pakko myöntää etten minäkään tiennyt tätä vaikka olen 43. Ei ole koskaan ollut tarvetta edes miettiä alkoholin tai tupakan ostamista jollain lahjakortilla...

Vaan kun tuon kirjoittajan väite ei pidä paikkaansa. Vain tuoterajatuilla lahjakorteilla ei voi ostaa alkoholia tai tupakkaa, tavallisilla voi, ainakin S-ryhmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme