Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Mitenköhän isolla innolla tää kyseinen mies sitten seurustelisi naisen kanssa, joka olisi vaikka bipolaari ja ei käyttäisi lääkkeitä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä minäkään haluaisi puolisoa, joka käyttää mielialaläkkkeitä. Toki, jos nykyiselle puolisolloni niitä määrättäisiin, en olisi häntä jättämässä, mutta koska minulla on kokemusta siitä miten raskasta esim. masentuneen seurassa voi olla, en ehdoin tahdoin halua asiasta lisää kokemusta.
Olen nainen.
MItä lasket mielialalääkkeeksi? Entä, jos ihmisestä ei kukaan uskoisi päälle päin, että hän käyttää mitään lääkitystä? Sitten tieto siitä, että sellainen on, muuttaa kaiken?
Kyllä, se muuttaa kaiken. Tai no vähän syistä riippuen, ei ole noin mustavalkoista. Eihän esim. pettäjistäkään näe päälle päin. Silti jos kuulisin ihmisen olleen aiemmin sarjapettäjä, en alkaisi suhteeseen. Toivoisin, että tällaiset asiat tulee esille seurusteluaikana. Ystäväksi kelpuuttaisi mielialalääkkeitä käyttävän helposti, ja sen sarjapettäjänkin, mutta puolisolle on tiukemmat kriteerit. Usein ongelmat tulevat esille vasta lähisuhteessa ja usein kuulee, että no enpä olisi siitäkään uskonut. En kaipaa mitään draamaa tai hankaluuksia elämääni. Minulla itselläni ei ole mielialalääkkeitä, maksuhäiriöitä, nepsypiiteitä yms. Kaikkia näitä löytyy joistain ystävistä ja tuttavista. Ihania ihmisiä kyllä juu, mutta en siltikään halua arkeeni sellaisia ongelmia ihan varta vasten tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä minäkään haluaisi puolisoa, joka käyttää mielialaläkkkeitä. Toki, jos nykyiselle puolisolloni niitä määrättäisiin, en olisi häntä jättämässä, mutta koska minulla on kokemusta siitä miten raskasta esim. masentuneen seurassa voi olla, en ehdoin tahdoin halua asiasta lisää kokemusta.
Olen nainen.
MItä lasket mielialalääkkeeksi? Entä, jos ihmisestä ei kukaan uskoisi päälle päin, että hän käyttää mitään lääkitystä? Sitten tieto siitä, että sellainen on, muuttaa kaiken?
Kyllä, se muuttaa kaiken. Tai no vähän syistä riippuen, ei ole noin mustavalkoista. Eihän esim. pettäjistäkään näe päälle päin. Silti jos kuulisin ihmisen olleen aiemmin sarjapettäjä, en alkaisi suhteeseen. Toivoisin, että tällaiset asiat tulee esille seurusteluaikana.
Minä tarkoitan sitä, että sinä elät elämäsi henkilön x kanssa. Toisessa skenariossa hän vain elää elämäsi sinun kanssasi ja toisessa hän elää elämäsi sinun kanssasi (ja se ei tule koskaan sinun tietoosi, en tarkoita tosielämän tapausta, että se on peitelty vaan että ihan kuin et ehkä tietäisi, että hänellä on sydämentahdistin).
Minä kysyisin mieheltä, että ethän vain sairasta diabetesta ja käytä lääkkeitä tai insuliiniä, käytätkö kolesterolilääkkeitä, eihän sinulla vaan ole mitään ihottumia ja niihin lääkitystä, entä keliakia ja laktoosi-intoleranssi, jalkasilsaa, kynsisieniä, kulumia, migreeniä, kipuja jne. joihin otat lääkitystä???
Ja tärkeimpänä vielä, ethän tule koskaan sairastumaan mihinkään, että minä joutuisin sinua hoitamaan? Se siitä rakkaudesta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä keskustelu on jotenkin ihan älytön. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua merkittävästi ylipainoista kumppania. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on alkoholiongelma.
Mutta auta armias jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on mielenterveysongelmia ja joka syö psyykelääkkeitä. Hirveä huuto ja valitus että tuollaista preferenssiä ei saisi olla.
Voi luoja että ihmiset osaa olla tekopyhiä.
Hyvä kommentti.
Vähän aikaa sitten luki nelikymppisen korkeasti koulutetun miehen Tinder profiilissa, että "jos uskot kokoomukseen, persuihin tai jumalaan, swaippaa vasemmalle".
Miehenä minulla ei ole tarpeeksi muuten ongelmia, haluan niin naista joka käyttää keskushermostoon vaikuttavia lääkeitä ja varsinkin naista joka jättää niiden ottamisen. Mies ei saa haluta seksiä mutta omaishoitajaksi pitäisi ruveta höyrypää naiselle. Pahoittelut etten halua puolisoksi sekopäätä joka käyttää mieliala lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän isolla innolla tää kyseinen mies sitten seurustelisi naisen kanssa, joka olisi vaikka bipolaari ja ei käyttäisi lääkkeitä ollenkaan?
Onko "tindermies" nainen vai mies? Mahtaako ap olla nainen?
Aapeelle. Mä seurustelin naisen kanssa jolle tuli mt ongelmia. Se 3 vuotta oli sairasta henkistä väkivaltaa. Siksi en enää ikinä halua edes tutustua ihmiseen kenellä lääkitys tai mt ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eipä se lääkityskään takaa että meno olisi mitenkään tasaista mielenterveysongelmaisen kanssa. Pari tapausta nyt ollut peräjälkeen ja olihan niissä haasteensa. Ensimmäisellä masennus aiheutti vuoristoratamaista käytöstä ja pienistä jutuistakin kaatui koko maailma. Toinen ei ollut niinkään negatiivinen mutta älyttömän impulsiivinen ja tämä impulsiivisuus kasvoi väsymyksen myötä, hän toisinaan valvoi öitä ja sitten se olikin kivaa kun oli aivan tilulii ja laittamassa alastonkuvaansa facen profiilikuvaksi yms.
Moni mt-lääkkeiden käyttäjä (ainakin minun tuntemani) ovat ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ilman käytös- tai päihdeongelmia. Heillä on kuormaa lapsuudenkodin jäljiltä ja vaikka läheisen kuolema on aiheuttanut hetkellisen masennuksen tai henkisesti väkivaltaisessa suhteessa oleminen (suhde on jo päättynyt).
Eli aikapommi tikittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin mieheltä, että ethän vain sairasta diabetesta ja käytä lääkkeitä tai insuliiniä, käytätkö kolesterolilääkkeitä, eihän sinulla vaan ole mitään ihottumia ja niihin lääkitystä, entä keliakia ja laktoosi-intoleranssi, jalkasilsaa, kynsisieniä, kulumia, migreeniä, kipuja jne. joihin otat lääkitystä???
Ja tärkeimpänä vielä, ethän tule koskaan sairastumaan mihinkään, että minä joutuisin sinua hoitamaan? Se siitä rakkaudesta sitten.
Itse käytät mielialalääkkeitä ja vertaat niitä Ihottumaan, keliakiaan ja jalkasilsaan? Jalkasilsasta kärsivä mies puukotti naista? Pitäisikö sinun ottaa lääkkeet?
Noiden lääkkeiden yleisimpiä sivuvaikutuksia on haluttomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai bipolaari ole muutenkaan kenenkään ykkösvaihtoehto? Itse ainakin haluan lapsia, eikä toisella vanhemmalla sovi viirata kovin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minulla ei ole tarpeeksi muuten ongelmia, haluan niin naista joka käyttää keskushermostoon vaikuttavia lääkeitä ja varsinkin naista joka jättää niiden ottamisen. Mies ei saa haluta seksiä mutta omaishoitajaksi pitäisi ruveta höyrypää naiselle. Pahoittelut etten halua puolisoksi sekopäätä joka käyttää mieliala lääkkeitä.
Tosi monesti se sekopää on ollut toinen mies ja nainen sitten se, joka sen miehen ansioista syö kiltisti ne lääkkeensä ja vaikuttaa edelleen ulkopuolisen silmin normaalilta ja halutulta.
Christiiina kirjoitti:
Vähän aikaa sitten luki nelikymppisen korkeasti koulutetun miehen Tinder profiilissa, että "jos uskot kokoomukseen, persuihin tai jumalaan, swaippaa vasemmalle".
En ole tinderissä ja kudos miehelle. Kuka uskoo kokoomukseen, persuihin tai jumalaan? Missä sinun ongelma oli? Olisiko hänen pitänyt esittää jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytät mielialalääkkeitä ja vertaat niitä Ihottumaan, keliakiaan ja jalkasilsaan? Jalkasilsasta kärsivä mies puukotti naista? Pitäisikö sinun ottaa lääkkeet?
Masentuneetko usein puukottavat ihmisiä? Naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vain rauhoittavat vaikuttavat keskushermostoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentuneetko usein puukottavat ihmisiä? Naiset.
Kyllä se elämä masentuneen kanssa on usein henkistä puukotusta, kunnes kumppanista ja etenkin lapsista on jäljellä vain kuoret. Sitten puoliso lähtee ja lapset jäävät, mielet pilattuina mt-diagnoosien kera. Tyttölapset ovat ahdistuneita ja pojat vetäytyneitä, mukaan tulee sosiaalitoimi. Elin itse masentuneen äidin kanssa, joka kyllä kävi terapiassa ja söi lääkkeitä, enkä voisi ikinä altistaa omia lapsiani samalle. Masentuneen lähellä sairastuvat muutkin, ja pahinta on että masennus kestää yleensä vuosikymmeniä. Nämä ihmiset eivät useinkaan parannu koskaan, vaan ovat jopa lastensa "hoidettavina".
Vierailija kirjoitti:
Aapeelle. Mä seurustelin naisen kanssa jolle tuli mt ongelmia. Se 3 vuotta oli sairasta henkistä väkivaltaa. Siksi en enää ikinä halua edes tutustua ihmiseen kenellä lääkitys tai mt ongelmia
Joo, en minäkään vantaalaiseen, koska oli sairas narsisti.
Moni mt-lääkkeiden käyttäjä (ainakin minun tuntemani) ovat ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ilman käytös- tai päihdeongelmia. Heillä on kuormaa lapsuudenkodin jäljiltä ja vaikka läheisen kuolema on aiheuttanut hetkellisen masennuksen tai henkisesti väkivaltaisessa suhteessa oleminen (suhde on jo päättynyt).