Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän oma lapsi, vanhempi tai sisarus sairastuisi masennukseen, ajatteletteko heistäkin että he ovat kelvottomia seurustelukumppaneita? Mä en haluaisi lapseni vanhemmaksi ihmistä, jolla on tuollainen asenne.
Puhuttiin ihmisistä jotka käyttää vahvoja lääkkeitä ja kärsivät mielenterveysongelmista?
Missä mainittiin vahvat lääkkeet? Betasalpaajakin on mt-lääke silloin, kun sitä käytetään ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kummallista tuollainen kriteeri, ja kertoo kyllä kysyjästä ja hänen ymmärryksestään ja kokemusmaailmastaan paljon. Tulee mieleen, että suhtautuminen mihin tahansa (muuhunkin kuin mielen) sairasteluun seurustelun aikana ei varmasti olisi kovin empaattista. Toki jokainen saa kriteerinsä ilmoittaa.
Mitenkäs muut terveyttä ja toimintakykyä ylläpitävät lääkkeet, joita moni tarvitsee? Saako olla astmalääkitys tai kilpirauhaslääkitys, vai ovatko nekin kynnyskysymyksiä?
Että olet tyhmä ja et käsitä keskustelua.
Tuohan oli fiksu kommentti. Etkö sinä ymmärrä lääkkeitä ja syitä lääkitysten taustalla? Abtibioottikuuri, astmalääke, unilääke ja psykoosin estäjät ovat eri asioita.
Aikamoisen typerä möläytys tindermieheltä.
Naisissa liikaa MT-ongelmaa. Monilla todellisuuden taju kadonnut. Monilla käyttäytymistavat kadonneet (toki pinnallisesti tähän useimmat kykenee, muttei läheisten kesken).
Oon treffanut ja seurustellut viime vuosina useiden kymmenien naisten kanssa ja otanta on todella huolestuttava. En usko että aina on ollut näin, vaikka sekin mahdollista. Eiköhän nykyaika ole vienyt naisilta identiteetin, pitäisikö olla hetero/lesbo/moniavioinen/feministi/isänmaallinen/ulkomaalaisia suosiva/vasemmalta/oikealta/ jne, eiköhän siinä osa vahvemmistakin mielistä tunne epävarmuutta mitä noista pitäisi olla - normaali ei saa olla koska se ei trendikästä.
Mt lääkitys liittyy useimmiten terveyttä uhkaavan heikkoon elämänhallintaan.
Kannattaisiko tinderöinnin sijaan keskittyä sen elämänhallinnan kehittämiseen. Palstankin mukaan naiset on paljon onnellisempia yksin.
Jokainen saa asettaa seuranhaussa sellaiset vaatimukset toiselle kuin itse haluaa. Moniko tästä ilmoituksesta pahastuneista olisi valmis aloittamaan suhteen kyseisen henkilön kanssa, vaikka on tiedossa ettei hän oikeasti halua sitä? Olisi kanssasi vaikka sinun mielenterveyshäiriösi on hänelle ylipääsemätön asia.
Moniko lemmikinomistaja lopettaa ennemmin lemmikkinsä kuin jättää orastavan suhteen sellaisen kanssa joka on allerginen eikä kestä eläimiä? Tai ottaa kumppanikseen sellaisen jonka elämäntyyli on täysin erilainen ja tietää ettei tule jaksamaan sitä?
Hah, itse vedän hyvin pieniä määriä masennuslääkettä vaikeisiin premenopaussioireisiin. Masentunut en ollut, kun ne sain. Mut ehkäpä sama tinder-tyyppi raakkaisi meidät menopausseilevat mammat pois joka tapauksessa. Jännää, että ennen tätä (olen nyt 48-v.) en tarvinnut koskaan yhden yhtä psyykenlääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Hah, itse vedän hyvin pieniä määriä masennuslääkettä vaikeisiin premenopaussioireisiin. Masentunut en ollut, kun ne sain. Mut ehkäpä sama tinder-tyyppi raakkaisi meidät menopausseilevat mammat pois joka tapauksessa. Jännää, että ennen tätä (olen nyt 48-v.) en tarvinnut koskaan yhden yhtä psyykenlääkettä.
Sulla on empatia nolla. Tahdot suhteen vaikka väkisin! Mutta et ajattele pätkääkään, että haluat jonkun mukaan kärsimään vaikeista premenopaussioireistasi.
Täysin eri asia on, jos on yhteistä taustaa vaikka se 20v ennen niitä, jolloin suhteella on jotain oikeaa arvoakin.
Mielenterveysongelmat ovat tunnetusti herkästi periytyviä sairauksia ja suvussa kulkevia.
On siis biologisesti vähintäänkin helposti ymmärrettävää, että varsinkin deittipalstoilla, jotkut haluaa välttää pariutumista mt-ongelmaisen kanssa.
Ilmaiseeko asian enemmän tai vähemmän korrektisti on sekin tässä yhteydessä melko yhdentekevää, kun se tulee heti kättelyssä ilmi ja on silloin ns. reilu peli. Ei kai kukaan edes halua sellaisen kanssa tutustua, joka ilmoittaa ettei ole sinusta kiinnostunut.
Noin kansanterveyden kannalta olisi toki suotavampaa, että mt-ongelmainen löytäisi parinsa terveiden kirjoista kuin niin päin, että kaksi mt-ongelmaista lisääntyvät....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kummallista tuollainen kriteeri, ja kertoo kyllä kysyjästä ja hänen ymmärryksestään ja kokemusmaailmastaan paljon. Tulee mieleen, että suhtautuminen mihin tahansa (muuhunkin kuin mielen) sairasteluun seurustelun aikana ei varmasti olisi kovin empaattista. Toki jokainen saa kriteerinsä ilmoittaa.
Mitenkäs muut terveyttä ja toimintakykyä ylläpitävät lääkkeet, joita moni tarvitsee? Saako olla astmalääkitys tai kilpirauhaslääkitys, vai ovatko nekin kynnyskysymyksiä?
Että olet tyhmä ja et käsitä keskustelua.
Tuohan oli fiksu kommentti. Etkö sinä ymmärrä lääkkeitä ja syitä lääkitysten taustalla? Abtibioottikuuri, astmalääke, unilääke ja psykoosin estäjät ovat eri asioita.
Tuolla logiikalla ihan jokaisen pitäisi syödä psykoosin estäjää, ettei vaan tule psykoosia. Kannattaisi laajentaa tietämystään asioista, jos haluaa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Naisissa liikaa MT-ongelmaa. Monilla todellisuuden taju kadonnut. Monilla käyttäytymistavat kadonneet (toki pinnallisesti tähän useimmat kykenee, muttei läheisten kesken).
Oon treffanut ja seurustellut viime vuosina useiden kymmenien naisten kanssa ja otanta on todella huolestuttava. En usko että aina on ollut näin, vaikka sekin mahdollista. Eiköhän nykyaika ole vienyt naisilta identiteetin, pitäisikö olla hetero/lesbo/moniavioinen/feministi/isänmaallinen/ulkomaalaisia suosiva/vasemmalta/oikealta/ jne, eiköhän siinä osa vahvemmistakin mielistä tunne epävarmuutta mitä noista pitäisi olla - normaali ei saa olla koska se ei trendikästä.
Paraskin puhuja, kun on treffannut kymmeniä. Ei ole kauheasti varaa puhua toisten ongelmista, kun on itsekin epätasapainossa. Sairaudentunnottomuus ei tarkoita terveyttä.
Kun etsii Tinder-panoa, olisi fiksuinta olla lisääntymättä, oli geenit mitkä tahansa.
Muutaman kerran olis tehnyt mieli sanoa treffeillä ja myös niiden jälkeen tuo asia, että saattaisi olla ihan paikallaan käyttää mt-lääkkeitä, koska niille olisi oikeasti tarvetta. Mutta en ole sanonut sitä, vaan sanonut sen että me ei olla ehkä ihan oikeat ihmiset toisillemme. Kiihko fanaattisuus on yleensä se ensimmäinen ilmentymä jolla paljastuu se lääkkeiden puute hyvin nopeasti.
M52