Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Eri mieltä siitä, että mt-lääkkeet olisi itsensä hoitamista. Tällaista retoriikkaa käyttää lähinnä keskiluokka, joka jahtaa sitä mt-diagnoosia päästäkseen Iltalehteen tilittämään elämäänsä. Oikeasti vaikeasti sairaille se sopivan hoidon löytäminen ei ole mikään läpihuutojuttu eikä sopivia läkkeitä välttämättä edes löyty. Jos tietää mt-ongelmista yhtään mitään, ymmärtää myös sen, ettei niiden kanssa eläminen ole mikään piece of cake.
Varmaan tuon takia mies spefikoi mt-lääkkeitä eikä vaan mt-ongelmia. Että vaan ne kaikista pahimmat keissit karsiutuisivat pois.
Ja tässä kohtaa nekin naiset, jotka eivät ole lääkityksellä aika varmasti sivuuttavat tämmöisen miehen.
Kertoo kumminkin jotakin persoonallisuudesta ja kokonaisuudesta, jos lääkitys johonkin vaivaan, erityisesti mt vaivaan, on deal breaker :D
Vierailija kirjoitti:
Itse näkisin ihmisen, joka ei jotain pillereitä/terapiaa/mt-hoitoa tarvitse tästä maailmasta selvitäkseen, olevan hieman simppeli. Sellainen maasta elävä arkipäiväinen jamppa, joka ei hirveästi maailmaa oman pihapiirinsä ulkopuolella mieti. Vanhempiensa muovaama tuotos, joka ei enää aikuistuttuaan ihmisenä kehity. Perusjamppa ja ilkeämmin sanottuna NPC.
Itse näkisin, että he ovat vahvoja sieluja, jotka ymmärtävät terveet syy-seuraus -suhteet, kasvavat ja oppivat tällä matkalla syntymästä kuolemaan seuraavaa sielun elämää varten. Siinä on hyvä olla välillä arkipäiväinen, simppeli ja yksinkertainen jamppa, koska päätään ei kannata pilata kaikilla biljoonilla turhilla asioilla ja niitähän muuten tästä maailmasta löytyy ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Itse näkisin ihmisen, joka ei jotain pillereitä/terapiaa/mt-hoitoa tarvitse tästä maailmasta selvitäkseen, olevan hieman simppeli. Sellainen maasta elävä arkipäiväinen jamppa, joka ei hirveästi maailmaa oman pihapiirinsä ulkopuolella mieti. Vanhempiensa muovaama tuotos, joka ei enää aikuistuttuaan ihmisenä kehity. Perusjamppa ja ilkeämmin sanottuna NPC.
Itse kutsuisin pillereitä popsivaa ihmistä heikoksi ihmiseksi ja oma näkemyksesi on lähinnä coping-mekanismia, että heikko mielesi ei aivan totaalisesti romahtaisi. Huvittavaa, että mt-ongelmaiset pitävät itseään jotenkin normaalin psyyken omaavan ihmisen yläpuolella, viitaten pelimaailman hahmoihin ja pitävän itseään pelihahmona. No, mitäpä muutakaan korttitalon vakauden omaavalta henkilöltä odottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.
Suurimmalla osalla ihmisistä on vähintäänkin verenpainetauti keski-ikäisenä. Meinasitko itse muka säilyä ilman sairauksia elämäsi loppuun asti?
Nelikymppisenä pakko kysyä, että mikä mielestäsi on keski-ikäinen?
Kirjoittaisitko treffi-ilmoitukseen vaikkapa sen, että et etsi neliraajahalvaantunutta kumppania? Tai vaikkapa Parkinsonin tautia tai MS-tautia sairastavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyslääkkeiden käyttö ei kyllä kerro siitä että pitää itsestään huolta. Tai tietysti joo, mutta jokin on pahasti pielessä jos on joutunut kyseisiin lääkkeisiin turvautumaan. Ei enää käy aivan täysillä. Ps. Ei mun ole koskaan tarvinnut edes miettiä mitään mielenterveyslääkkeitä, ihan on mieli virkeä ja olo hyvä ilman lääkkeitä. M38
Onko sinua koskaan raiskattu? Yritetty tappaa? Onko lapsesti kuollut tapaturmaisesti? Onko ihmisessä jotain pahasti pielessä, jos noissa tilanteissa mieluummin turvautuu mielialalääkkeisiin kuin tappaa itsensä?
Jollain tavallahan ne ovat itse aiheutettuja. Fiksua harvoin raiskataan, tai yritetään tappaa. Minua ei ole raiskattu, on monesti uhattu tappaa ja aika karujakin asioita tehty, mutta itse olen tunnistanut niistä syyllisyyttä ja vahvana itse elä
No siis joo. Ihan hyvä, että jos kertomalla mielenterveysongelmista saa karsittua kaltasesi jurpot pois. Eli laittakaa ihmeessä noita rajaustekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kutsuisin pillereitä popsivaa ihmistä heikoksi ihmiseksi ja oma näkemyksesi on lähinnä coping-mekanismia, että heikko mielesi ei aivan totaalisesti romahtaisi. Huvittavaa, että mt-ongelmaiset pitävät itseään jotenkin normaalin psyyken omaavan ihmisen yläpuolella, viitaten pelimaailman hahmoihin ja pitävän itseään pelihahmona. No, mitäpä muutakaan korttitalon vakauden omaavalta henkilöltä odottaisi.
Kommenttisi perusteella kyllä kuulostat itse mielenterveysongelmaiselta...
Mt-ongelmat on yhtä hyvä seula kuin pieni ylipaino. Saa karsittua pois ne, jotka etsivät vain esinettä, ketä tahansa kriteetirt täyttävää naista. Jos mies on kiinnostunut persoonastasi, häntä ei haittaa millä lääkityksillä se pysyy sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään käytettynä latistavat seksihaluja.
Moukkamainen mies latistaa ne välittömästi. Ihan voi yksi tuollainen möläytys riittää ja vaikutus on elinikäinen sen miehen suhteen. Ei kun uutta matoa koukkuun, ap, äläkä suhtaudu noihin kuin työhaastatteluun. Ei tarvitse puhua totta eikä paljastaa itsestään kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla niin, että on vahvempi, kun uskaltaa syödä tarpeelliset lääkkeensä siitä huolimatta, että leimataan epäkelvoksi.
Minä katselin vuoden mielenterveysongelmaista miestä, joka "hoiti" itseään polttamalla ketjussa, juomalla, syömällä ja pelaamalla pakonomaisesti ja syyttelemällä muita omista ongelmistaan ja tunteistaan.
Äsken se lonksutti ikkunan ohi baariin ja näytti satavuotiaalta. Erosta on 2 kk. Mä voin paremmin kuin vuoteen sen miehen kanssa ja hän näköjään menee lujaa alaspäin. Kyllä todellakin suosittelisin teille miehille nuppinne hoidattamista lääkärin avulla mieluummin kuin viinaa ja tupakkaa kiskomalla ja itsenne maksuhäiriöihin hommaamalla.
On syyt siihen, miksi kuolette nuorempina ja sairaampina kuin naiset.
Lääkkeitä kammoava pyytäköön terapialähetettä ja alkakoon syödä, nukkua ja liikkua oikein. Kun ylipaino alkaa sulaa ja suolistomikrobit syödä muuta kuin suolen seinämän kudosta, olo kohenee ilman lääkkeitäkin. Terapiassa opitte tunnistamaan omat tunteenne ja käsittelemään ne. Mielenhäiriöt on yleensä opittu varhaislapsuudessa tai teini-iässä, joten niistä on mahdollista myös oppia pois. Kiukkupusseille on olemassa netissä aggression omahoitoterapia, joka on täysin maksuton, auktorisoitu ja toimiva.
Masentuneella ihmisellä ei ole libidoa. Eipä siis haittaa yhtään, jos masennuksen hoidoksi syö antidepressanttia tai antipsykoottia, mutta eivät ne ainoana hoitona riitä. Tämä on tiedossa, mutta Purran kaudella ei muutakaan ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näkisin, että he ovat vahvoja sieluja, jotka ymmärtävät terveet syy-seuraus -suhteet, kasvavat ja oppivat tällä matkalla syntymästä kuolemaan seuraavaa sielun elämää varten. Siinä on hyvä olla välillä arkipäiväinen, simppeli ja yksinkertainen jamppa, koska päätään ei kannata pilata kaikilla biljoonilla turhilla asioilla ja niitähän muuten tästä maailmasta löytyy ja paljon.
Sulla ei ole lääkitystä ja horiset sielunvaelluksesta. Hohhoijaa... Lisäksi luulet, että aivot menevät pilalle käyttämällä. Ehkä lihaksetkin menevät pilalle treenillä ja sukuelin seksillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa on aika paljon narsistista persoonallisuushäiriötä. Olet pikku luuseri, joka projisoi omat sisäiset ongelmansa muihin ihmisiin ja kuvittelet öyhöttämäistä vahvuudeksi ja tunnekylmyyttä lujuudeksi. Mitähän sulle on lapsena tehty tai jätetty tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.
Suurimmalla osalla ihmisistä on vähintäänkin verenpainetauti keski-ikäisenä. Meinasitko itse muka säilyä ilman sairauksia elämäsi loppuun asti?
Nelikymppisenä pakko kysyä, että mikä mielestäsi on keski-ikäinen?
Liekö nykyään noin 40-65 v., eli on sulla vielä hetki aikaa saada kakkostyypin diabetes tai verenpainetauti-diagnoosi. Itse sain jälkimmäisen 58-vuotiaana. Nuori et enää ole, vaikka kuvittelet niin. Puolet elämästä on takana, mahdollisesti enemmänkin. Riippuu elämäntavoista ja geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillehän on "oma" paikkansa hakea laadukkaampaa seuraa. Jälleen kerran. Edustuskäyttöön tuleva pyytää korvausta aivan syystä. Ellet omaa tuloja niin joko kehität itseäsi tai pysyt sinkkuna. https://8xd
Ihan vain tiedoksi, että levittämällä tuota linkkiä syyllistyt paritukseen. Ilmoitin poliisille.
Etsin itselleni miestä tositarkoituksella. Olen kaunis, muodokas ja halukas nainen, sivistynyt ja hauska. Minulla on pitkät vaaleat hiukset ja erinomaiseksi kehuttu vartalo. Rakastelen mielelläni vähintään kerran päivässä.
Mies: ethän ole läski, juoppo, huonohampainen, haiseva, lyhytjalkainen ja lihakseton ääliö. Ja onhan sinulla vähintään sama koulutus kuin itselläni, eli väitös tekeillä tai valmis. Ethän ole työtön, ruma, pienileukainen, kalju, diabeetikko tai päivittäin kaljotteleva, onhan peniksesi erektiossa vähintään jne.
Miehet, vastaisitteko tällaiseen ilmoitukseen, vaikka olisin sitä mitä haluatte ja te sitä mitä minä haluan? Niin.
Minulla, mt-ongelmaisella naisella riitti ihan oikeassa elämässä hyviä miehiä mistä valita. En koskisi näihin tindermiehiin vaatimuslistoineen pitkällä tikullakaan, joten mulle ihan sama mitä vaativat. :D
Naiset, sivuuttakaa ääliöt. Älkää antako niille huomiota. Itse en vastaa tyypeille, joiden yhteydenotto on tyyliin "Moi kaunotar mitäs sun päivään"
...koska tuollainen mies on i d i o o t t i, joka laittaa saman viestin kaikille. Se tykkää kaikista ja epätoivo haisee.
Noissa mielenterveyshäiriöitä kammoavissa on hoitamattomia hulluja enemmän kuin missään. Ne projisoivat pelkonsa muihin ihmisiin, vaikka itse ovat pahiten sekaisin.
Olkaa terveesti epäluuloisia. Miehet on luonnostaan valehtelijoita, joiden ainut motiivi on päästä kolmireikäiselle golf-radalle ilman velvoitteita ja vastuita. Älkää päästäkö ennenkuin otatte niistä selvää.
Nuo vaivat häiritsisi parisuhdetta joka tapauksessa, kipuilija valittelisi kipujaan päivittäin, migreeniä potevan kanssa saisi kävellä munankuorilla, uneton olisi ärtyisä, hormonaalisen mielialat vaihtelisivat. Nämä siis tietysti lievempiä lääkeiden kanssa, mutta eivät ne vaivat lääkkeilläkään kokonaan katoa.
Oman kokemukseni myötä en lähtisi mt-ongelmista tai muista melko vakavista terveysongelmista kärsivän kanssa parisuhteeseen, mutta tekisin sen valinnan hiljaisemmin kuin huutelemalla sitä kriteerinä. Mt-ongelmat näkyvät kyllä päällepäin ajan myötä, oli ne kuinka lieviä tahansa, vaikka joku muuta väittääkin. Ja jos niitä ilmaantuu ajan myötä, niin alan kyllä miettiä eroa. Aivan sama kuin joku alkaisi suhteen aikana dokuksi tai keräisi 40 kiloa ylipainoa.
Voitte pitää huonona ihmisenä, ei minua kiinnosta. Ja kyllä, olen näin tehnytkin, kun toinen turposi mt-lääkekuurin aikana jotain 40 kiloa. Alkoi toisen ulkomuoto sen verran iljettää, että suhde oli parempi katkaista.