Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
441/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla, mt-ongelmaisella naisella riitti ihan oikeassa elämässä hyviä miehiä mistä valita. En koskisi näihin tindermiehiin vaatimuslistoineen pitkällä tikullakaan, joten mulle ihan sama mitä vaativat. :D 

Samoin. Itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta ei se ole ketään karkottanut. Hoidan itseäni ja olen ollut remissiossa 11 vuotta. En tarvitse edes lääkitystä, mitä nyt riittävät yöunet ja tasaista, tervettä ja päihteetöntä elämää. No, viinilasillisen suon itselleni toisinaan.

Voikin olla, että ongelmani liittyi senaikaiseen ja aiempiin parisuhteisiin, joissa elin itselleni epämieluisaa elämää ja raadoin töissä enemmän kuin on kohtuullista . Nyt saan asua yksin velattomassa, tilavassa kodissani eikä mua miehet pompottele.

Jos haluan miehen, menen ja otan. Aina niitä tyrkyttäytyy, mutta valikoin. En ole helppo enkä halpa. Miehissä ja naisissakin tuo psyykenlääkkeiden kammo liittyy mielestäni matalaan sivistystasoon ja fobioihin, joiden lähde on kyseisten ihmisten heikoissa tiedonkäsittelykyvyissä, joten ei minua sellaiset kumppanit edes kiinnosta. Äly ja sivistys kiehtoo.

Vierailija
442/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, sivuuttakaa ääliöt. Älkää antako niille huomiota. Itse en vastaa tyypeille, joiden yhteydenotto on tyyliin "Moi kaunotar mitäs sun päivään"

...koska tuollainen mies on i d i o o t t i, joka laittaa saman viestin kaikille. Se tykkää kaikista ja epätoivo haisee.

Noissa mielenterveyshäiriöitä kammoavissa on hoitamattomia hulluja enemmän kuin missään. Ne projisoivat pelkonsa muihin ihmisiin, vaikka itse ovat pahiten sekaisin.

Olkaa terveesti epäluuloisia. Miehet on luonnostaan valehtelijoita, joiden ainut motiivi on päästä kolmireikäiselle golf-radalle ilman velvoitteita ja vastuita. Älkää päästäkö ennenkuin otatte niistä selvää.

Ok, femcel 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyslääkkeiden käyttö ei kyllä kerro siitä että pitää itsestään huolta. Tai tietysti joo, mutta jokin on pahasti pielessä jos on joutunut kyseisiin lääkkeisiin turvautumaan. Ei enää käy aivan täysillä. Ps. Ei mun ole koskaan tarvinnut edes miettiä mitään mielenterveyslääkkeitä, ihan on mieli virkeä ja olo hyvä ilman lääkkeitä. M38

Onko sinua koskaan raiskattu? Yritetty tappaa? Onko lapsesti kuollut tapaturmaisesti? Onko ihmisessä jotain pahasti pielessä, jos noissa tilanteissa mieluummin turvautuu mielialalääkkeisiin kuin tappaa itsensä? 

Jollain tavallahan ne ovat itse aiheutettuja. Fiksua harvoin raiskataan, tai yritetään tappaa. Minua ei ole raiskattu, on monesti uhattu tappaa ja aika karujakin asioita tehty, mutta itse olen tunnistanut niistä syyllisyyttä ja vahvana itse elä

Tuon viestin perusteella sinun kannattaisi varoa raiskaajia ja murhaajia. Ihan vaan vinkkinä

Vierailija
444/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, mt-ongelmaisella naisella riitti ihan oikeassa elämässä hyviä miehiä mistä valita. En koskisi näihin tindermiehiin vaatimuslistoineen pitkällä tikullakaan, joten mulle ihan sama mitä vaativat. :D 

Voihan suhun pussinsa tyhjentää, mutta parisuhteeseen ei kelpaa

Samat sanat sinulle

Vierailija
445/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita vähänkin ymmärtävä välttelee kyllä epävakaita - lievät mt-ongelmat, etenkin hoidettuina, ovat ihan toinen asia, mutta nimenomaan epävakaa on sellainen, mitä jokainen fiksu välttelee.

Vierailija
446/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä minäkään haluaisi puolisoa, joka käyttää mielialaläkkkeitä. Toki, jos nykyiselle puolisolloni niitä määrättäisiin, en olisi häntä jättämässä, mutta koska minulla on kokemusta siitä miten raskasta esim. masentuneen seurassa voi olla, en ehdoin tahdoin halua asiasta lisää kokemusta. 

Olen nainen.

Vierailija
447/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita vähänkin ymmärtävä välttelee kyllä epävakaita - lievät mt-ongelmat, etenkin hoidettuina, ovat ihan toinen asia, mutta nimenomaan epävakaa on sellainen, mitä jokainen fiksu välttelee.

Tämä. Tiedän ihmisiä joilla on lieviä haasteita mielenterveyden kanssa, mutta nämä ongelmat eivät vaikuta heidän lähipiiriinsä mitenkään. Sitten tiedän myös ihmisiä joilla on vakavia mt-ongelmia, ja heidän kanssaan seurustelu olisi varmasti yhtä helvettiä. 

Lievät mt-ongelmat eivät ole minulle deal breaker. Vakavista mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä sen sijaan vältän kuin ruttoa. 

Vierailija
448/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katselin vuoden mielenterveysongelmaista miestä, joka "hoiti" itseään polttamalla ketjussa, juomalla, syömällä ja pelaamalla pakonomaisesti ja syyttelemällä muita omista ongelmistaan ja tunteistaan.

Äsken se lonksutti ikkunan ohi baariin ja näytti satavuotiaalta. Erosta on 2 kk. Mä voin paremmin kuin vuoteen sen miehen kanssa ja hän näköjään menee lujaa alaspäin. Kyllä todellakin suosittelisin teille miehille nuppinne hoidattamista lääkärin avulla mieluummin kuin viinaa ja tupakkaa kiskomalla ja itsenne maksuhäiriöihin hommaamalla.

On syyt siihen, miksi kuolette nuorempina ja sairaampina kuin naiset.

Lääkkeitä kammoava pyytäköön terapialähetettä ja alkakoon syödä, nukkua ja liikkua oikein. Kun ylipaino alkaa sulaa ja suolistomikrobit syödä muuta kuin suolen seinämän kudosta, olo kohenee ilman lääkkeitäkin. Terapiassa opitte tunnistamaan omat tunteenne ja käsittelemään ne. Mielenhäiriöt on yleensä opitt

Epätyypillisesti masentunut reagoi positiivisiin asioihin ja saattaa hyvinkin omata toimivan libidon. 

Vierailija
449/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaassa on erittäin hyvä hoitovaste. 

Kaikkein pahin ongelma on hoitamaton ongelma. 

Vierailija
450/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä voi olla taustalla vaikka mitä. Huonoja kokemuksia masentuneista tai mieleltään epävakaista ihmisistä. Edellisten kumppaneiden haluttomuutta lääkitysten aloittamisen seurauksena tai muuta sellaista, mikä on sitten hiertänyt nämä suhteet pilalle. Itsekin seurustelen mielenterveyspotilaan kanssa ja jos joskus koskaan tästä suhteesta ero tulee, niin en todellakaan enää koskaan ala suhteeseen toisen mielenterveyspotilaan kanssa. Sen verran kuormittavaa, ettei vain ole sen arvoista kokea uudelleen, vaikka tätä nykyistä kumppania kovasti rakastankin. Mielipiteiden ja preferenssien taustalla on yleensä aina joitain perusteltavia syitä. Sen sijaan että tuomitset, mieti miksi näin mahdollisesti on.

Tottakai. Ystävälläni on ollut niin hirveä kokemus epävakaasta kumppanista, että jo sen perusteella välttelen itsekin tällaisia. Mutta on eri asia, kannattaako asiaa kirjoittaa suoraan profiiliin. Periaatteessa seKIN voi olla vähän turn off, jos toinen ei ole päässyt yli aiemmista ongelmistaan ja hakee koko ajan uudestakin tyypistä merkkejä mt-ongelmista tai haluttomuudesta, vaikka tällaisia ei edes olisi.

Vierailija
451/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä minäkään haluaisi puolisoa, joka käyttää mielialaläkkkeitä. Toki, jos nykyiselle puolisolloni niitä määrättäisiin, en olisi häntä jättämässä, mutta koska minulla on kokemusta siitä miten raskasta esim. masentuneen seurassa voi olla, en ehdoin tahdoin halua asiasta lisää kokemusta. 

Olen nainen.

MItä lasket mielialalääkkeeksi? Entä, jos ihmisestä ei kukaan uskoisi päälle päin, että hän käyttää mitään lääkitystä? Sitten tieto siitä, että sellainen on, muuttaa kaiken?

Vierailija
452/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että jollekin on tärkeämpää ihmisen lääkitys kuin se, millaista hänen kanssaan on olla. 

Vierailija
453/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaassa on erittäin hyvä hoitovaste. 

Kaikkein pahin ongelma on hoitamaton ongelma. 

Epävakaa ei toisaalta parane ja pahimmillaan joko epävakaa itse tai hänen kumppaninsa päätyy its emurh aan. Pahimmillaan epävakaa on myös huonoina hetkinä aivan hirviömäinen kumppani. Itse en ottaisi riskiä.

Vierailija
454/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että jollekin on tärkeämpää ihmisen lääkitys kuin se, millaista hänen kanssaan on olla. 

Tietysti tuollainen mt-lääkitykseen viittaava teksti profiilissa on aika junttimainen, mutta valitettava tosiasia on se, että mt-ongelmat vaikuttavat hyvin usein juuri siihen, millaista henkilön kanssa on olla suhteessa. Ei aina, etenkään jos on kyse lievistä ongelmista, mutta vähänkin isommat ongelmat ja persoonallisuushäiriöt kyllä vaikuttavat suhteeseen paljon. Tuo on ihan huuhaata että esim. epävakaa persoonallisuushäiriö olisi jotenkin helppo juttu. Ei se ole.

Vierailija
455/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pirih****t kelpaa mieluummin kuin reumaa sairastava nainen... 🤣

Juu, sitähän se mies nyt varmaan tarkoittikin. 

Lisäksi amfetamiinia käytetään mielenterveyslääkkeenä adhd ongelmiin. Ks elvanse.

Vierailija
456/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lääkitsee itseään koskenkorvalla viikoittain. Kai nyt itsekin kavahtaisit moista?

Vierailija
457/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tuollainen mt-lääkitykseen viittaava teksti profiilissa on aika junttimainen, mutta valitettava tosiasia on se, että mt-ongelmat vaikuttavat hyvin usein juuri siihen, millaista henkilön kanssa on olla suhteessa. Ei aina, etenkään jos on kyse lievistä ongelmista, mutta vähänkin isommat ongelmat ja persoonallisuushäiriöt kyllä vaikuttavat suhteeseen paljon. Tuo on ihan huuhaata että esim. epävakaa persoonallisuushäiriö olisi jotenkin helppo juttu. Ei se ole.

Tarkoitan sitä, että olisi ihan hyvä tutustua ihmiseen tietämättä, millä keinolla se tutustuttava ihminen on sellainen. Sehän se merkitsee, millaista on olla yhdessä. 

MIesystäväni on ollut jopa suljetulla. Hänestä ei ikinä uskoisi sitä, eikä ole edes lääkitykselläkään enää. MInulle on ihan sama, vaikka hän söisi lääkkeitä edelleen. Ihan normaali ihminen, jolla oli elämässä paha paikka. 

Vierailija
458/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ongelmattomia ihmisiä on todella vähän, eivätkä he roiku Tinderissä vaan elävät normaalia, tasapainoista ja antoisaa perhe-elämäänsä. 

Vierailija
459/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä se lääkityskään takaa että meno olisi mitenkään tasaista mielenterveysongelmaisen kanssa. Pari tapausta nyt ollut peräjälkeen ja olihan niissä haasteensa. Ensimmäisellä masennus aiheutti vuoristoratamaista käytöstä ja pienistä jutuistakin kaatui koko maailma. Toinen ei ollut niinkään negatiivinen mutta älyttömän impulsiivinen ja tämä impulsiivisuus kasvoi väsymyksen myötä, hän toisinaan valvoi öitä ja sitten se olikin kivaa kun oli aivan tilulii ja laittamassa alastonkuvaansa facen profiilikuvaksi yms.

Vierailija
460/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei mies saa olla seksuaalisesti aktiivinen ja normaali mies. Sivustolla naisten mielestä on normaalia käyttää mieliala lääkkeitä ja sen ei tulisi vaikuttaa mihinkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan