Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
501/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja moni haluaa perheen, omia lapsia. Olisi aivan älytöntä etsiä vaimoksi ja lasten äidiksi esim. persoonallisuushäiriöistä tai masentunutta naista. Ei järjen häivääkään, sehän olisi ihan pähkähullua. Tiedättekö millaiset tulevaisuuden ennusteet on lapsilla, joiden äidit ovat mieleltään sairaita?

Mä sairastuin masennukseen (fyysisen syyn seurauksena) vasta päälle kolmekymppisenä kun lapset oli jo tehty. Olen mielialalääkkeiden ansiosta ollut hyvä äiti eikä lasten mielenterveydessä ole valittamista. Toisin olisi jos olisin lääkkeistä kieltäytynyt. Opetan myös lapsille että on hyvä hakea apua jos sairastuu. 

Vierailija
502/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeitä käyttävät mammat eivät koskaan kuntoudu. Syövät vain vuodesta toiseen niitä pillereitä.

Mihin tämä tieto perustuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäisin hyvin ilman lääkkeitä, mutta lääkkeiden ahdistusta vähentävän vaikutuksen ansiosta olen sosiaalisempi ja myös toimeliaampi, saan töissä ja kotona enemmän aikaiseksi. Olisi järjetöntä elää ilman näitä etuja vain jonkun lääkevastaisuusperiaatteen takia. Kun aloitin mielialalääkkeet niin kaduin ainoastaan sitä etten aloittanut niitä jo 15 vuotta aiemmin. 

Vierailija
504/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitkä peräkammarin pojat täällä huutelee, kun oikeassa elämässä jokainen tuntemani mt-ongelmista kärsivä nainen on mukava, fiksu, korkeasti kouluttautunut, ja useiden hyvien miesten piirittämä. Mt-ongelmat ei todellakaan ole ollut este pariutumiselle. 

Hohhohoo, uskoo ken tahtoo.

Vierailija
505/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitkä peräkammarin pojat täällä huutelee, kun oikeassa elämässä jokainen tuntemani mt-ongelmista kärsivä nainen on mukava, fiksu, korkeasti kouluttautunut, ja useiden hyvien miesten piirittämä. Mt-ongelmat ei todellakaan ole ollut este pariutumiselle. 

Hohhohoo, uskoo ken tahtoo.

Kommenttisi kertoo ainoastaan omasta tuttavapiiristäsi (tai ehkä sen puuttumisesta). 

Vierailija
506/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pärjäisin hyvin ilman lääkkeitä, mutta lääkkeiden ahdistusta vähentävän vaikutuksen ansiosta olen sosiaalisempi ja myös toimeliaampi, saan töissä ja kotona enemmän aikaiseksi. Olisi järjetöntä elää ilman näitä etuja vain jonkun lääkevastaisuusperiaatteen takia. Kun aloitin mielialalääkkeet niin kaduin ainoastaan sitä etten aloittanut niitä jo 15 vuotta aiemmin. 

Tuo on tosi hyvä opetus lapsille! Hyvä!

Mutta siltikin joku saa suhteen alussa kieltäytä seurasta (minkä tahansa syyn takia).

Vierailija
507/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se tarkoittaa sitä, että miehellä on jonkinlainen hulluusfetissi, ja hän nimenomaan haluaa että mielenterveyden ongelmat näkyy ja kuuluu, sen sijaan että ne vaimennettaisiin lääkityksellä?!

508/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vähän aikaa sitten luki nelikymppisen korkeasti koulutetun miehen Tinder profiilissa, että "jos uskot kokoomukseen, persuihin tai jumalaan, swaippaa vasemmalle".

!

509/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut useammaltakin guru lääkäriltä, että ei ne masennuslääkkeet edes ole tehokkaita ja ne aiheuttavat aivovaurion. Esimerkiksi aiheuttaa orgasmi vaikeuksia 

Vierailija
510/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän oma lapsi, vanhempi tai sisarus sairastuisi masennukseen, ajatteletteko heistäkin että he ovat kelvottomia seurustelukumppaneita? Mä en haluaisi lapseni vanhemmaksi ihmistä, jolla on tuollainen asenne. 

No, OMA lapsi, vanhempi tai sisarus ON nimenomaan kelvoton seurustelukumppani. Nyt vähän valoja päälle!

Vierailija
511/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys kuntoutujien kanssa töitä tekevänä voin sanoa, että kyllä meidän potilaat aika erikoisemman puoleisia ovat. Ja meidän paikka on avohoito paikka, että keskuudessamme kulkevat nämä potilaat vaikka monen kohdalla oikea paikka olisi suljettu osasto, mutta kun paikkoja ei ole. 

Että ymmärrän kyllä toiveet kumppanista, joka ei ole mt - ongelmainen. 

Mielenterveysongelmaisia on monentasoisia. Olen syönyt lääkkeitä yli 20v. Jos en syö, masennun ja ahdistun ja haluan kuolla. Lääkkeiden kanssa olen normaali. Olen käynyt 3v terapiassa.

En ole koskaan ollut yhtäkään päivää pois töistä mt-ongelmien takia. Teen hyväpalkkaista asiantuntijatyötä ja minulle tulee ehdotuksia uusista työmahdollisuuksista, koska minut halutaan heille töihin. Minulla on iso ystäväpiiri ja olen mukava ja hauska persoona. Minulla on perhe, mies ja kaksi lasta. Olen oikeasti kovan luokan nainen. Mutta jos ero tulisi ja joku ei haluaisi minun kanssa seurustella mt-ongelmieni takia niin ei haittaa minua. Sellainen ihminen ei olisi minulle muutenkaan sopiva.

Vierailija
512/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen lukenut useammaltakin guru lääkäriltä, että ei ne masennuslääkkeet edes ole tehokkaita ja ne aiheuttavat aivovaurion. Esimerkiksi aiheuttaa orgasmi vaikeuksia 

Mielenterveyslääkkeitähän on vaikka mitä erilaisia. Voxra palauttaa masennuksen viemät seksihalut monille. 

Vierailija
513/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi suhteeseen henkilön kanssa, jolla on mt-ongelmia. Lievät ahdistukset ja masennukset hoituvat parhaiten liikunnalla ja omia elintapoja muuttamalla, lääkityksestä ei ole suurimmalle osalle mitään oikeaa vaikutusta, teho perustuu lumevaikutukseen. Jos mt-ongelmat ovat vakavampia, en todellakaan ottaisi riskiä, että nämä periytyvät mahdollisesti jälkeläisille. Muutenkaan jaksaisi mt-ongelmaista ihmistä kumppanina, rasittavia. Itse etsin vakavaa seuraa, joten pelkät panosuhteet ei kiinnosta. Joten ymmärrän erityisen hyvin tuon alkuperäisen Tinder-miehen kirjoitusta...

Vierailija
514/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.

Toivottavasti olet vielä tuota mieltä silloinkin kun itse sairastut?

Vierailija
515/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, enkä ikäpäivänä ottaisi elämääni miestä, jolla on mielenterveysongelma, kun terveitäkin on joista valita.

Vierailija
516/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys kuntoutujien kanssa töitä tekevänä voin sanoa, että kyllä meidän potilaat aika erikoisemman puoleisia ovat. Ja meidän paikka on avohoito paikka, että keskuudessamme kulkevat nämä potilaat vaikka monen kohdalla oikea paikka olisi suljettu osasto, mutta kun paikkoja ei ole. 

Että ymmärrän kyllä toiveet kumppanista, joka ei ole mt - ongelmainen. 

Mielenterveysongelmaisia on monentasoisia. Olen syönyt lääkkeitä yli 20v. Jos en syö, masennun ja ahdistun ja haluan kuolla. Lääkkeiden kanssa olen normaali. Olen käynyt 3v terapiassa.

En ole koskaan ollut yhtäkään päivää pois töistä mt-ongelmien takia. Teen hyväpalkkaista asiantuntijatyötä ja minulle tulee ehdotuksia uusista työmahdollisuuksista, koska minut halutaan heille töihin. Minulla on iso ystäväpiiri ja olen mukava ja hauska persoona. Minulla on perhe, mies ja kaksi lasta. Olen

Miten voit tietää, että masennut, jos olet vetänyt niitä lääkkeitä 20v putkeen kokeilematta, miltä ilman olo nyt tuntuisi? 

Lääkkeiden tarve voi liittyä johonkin elämänvaiheeseen, jolloin kehosi kemiat ovat sekaisin. Nyt voi olla toisin.

Vierailija
517/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te varttihullut emakot voitte seurustella niiden mt-ongelmaisten miesten kanssa.

Vierailija
518/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallinen 42v perheenisä, korkeakoulutettu, asiantuntijatyössä, keskiluokkainen jnejne.

Mulla on todettu burnout ja vaikea masennus, johon syön lääkkeitä. Hoito tehoaa suunnitellusti.

Jos olisin deittimarkkinoilla ja joku sanoisi ettei halua seurustella terveyshistoriani vuoksi kanssani, se olisi mulle täysin fine. En minäkään haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka ei halua olla kanssani.

Toimivan parisuhteen perusta on mielestäni avoimuus ja rehellisyys. 

Vierailija
519/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä on omat ensisijaiset toiveensa. Ei tästä tarvitse loukkaantua. Uutta matoa vaan koukkuun.

Näin naisena täytyy sanoa, että koska itsekkään en syö mielenterveyslääkkeitä (kyllä meitäkin löytyy) niin toivon kyllä ettei mieskään niitä käyttäisi. 

Mutta tuskin hän kuitenkaan kertoo sinulle että lääkäri kyllä suositteli.....?

Vierailija
520/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hakekoon mitä hakee. Turha toisten kriteereistä on itseensä ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme