Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minulla ei ole tarpeeksi muuten ongelmia, haluan niin naista joka käyttää keskushermostoon vaikuttavia lääkeitä ja varsinkin naista joka jättää niiden ottamisen. Mies ei saa haluta seksiä mutta omaishoitajaksi pitäisi ruveta höyrypää naiselle. Pahoittelut etten halua puolisoksi sekopäätä joka käyttää mieliala lääkkeitä.
Mielialalääkkeitä käyttävällä voi olla lääkityynä parempi stressinsietokyky vaikkapa töissä, kuin ns. terveellä. Siinä mielessä on tosi vaikea erottaa henkilöä vaikka töissä, jolla on ongelmia.
Tavallaan on myös hieman epistä, kun kohta työelämässä kukaan ei pärjää ilman douppia.
Itse syön lääkkeitä, ja musta tuli ihan kone töissä, kun aloitin lääkkeet toistakymmentä vuotta sitten. Vuositulot on lähes 100 000 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeelle. Mä seurustelin naisen kanssa jolle tuli mt ongelmia. Se 3 vuotta oli sairasta henkistä väkivaltaa. Siksi en enää ikinä halua edes tutustua ihmiseen kenellä lääkitys tai mt ongelmia
Tässä ainakin on miehinen mies, putkiaivot löytyy.
Ottaako koville, kun ei käy täysillä? Oikeasti, hyvin harva haluaa parisuhteeseen mielenterveysongelmaisen ihmisen kanssa, koska niiden ennuste on heikko. Jos on jo lääkityksellä, tilanne on paha ja vaikuttanut toimintakykyyn. Minä ainakin haluan puolison, joka pystyy käymään töissä ja jaksaa elää normaalia arkea. Jos jo lähtökohtaisesti tämä ei onnistu ilman psyykenlääkkeitä, emme voi seurustella. Terveitäkin ihmisiä löytyy parisuhteisiin. Haluan myös tavoitella hyvää yhteistä tulotasoa ja omaisuutta, mikä ei onnistu jos mielenterveysongelmainen hidastaa. Valitettavasti minulla on oikeus kriteereihin, ja olen kumppanin niillä löytänytkin. Ehkä mt-haasteiden kanssa painiskelevienkin kannattaisi pariutua ennemmin keskenään kuin syyllistää terveitä ihmisiä ettei heitä huolita? Koska mikään pakko meillä ei ole.
Mielummin miehenä yksin, kuin hullu nainen joka syö lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin mieheltä, että ethän vain sairasta diabetesta ja käytä lääkkeitä tai insuliiniä, käytätkö kolesterolilääkkeitä, eihän sinulla vaan ole mitään ihottumia ja niihin lääkitystä, entä keliakia ja laktoosi-intoleranssi, jalkasilsaa, kynsisieniä, kulumia, migreeniä, kipuja jne. joihin otat lääkitystä???
Ja tärkeimpänä vielä, ethän tule koskaan sairastumaan mihinkään, että minä joutuisin sinua hoitamaan? Se siitä rakkaudesta sitten.
Äitini hoiti isääni diabeetikkona, kunnes isä kuoli diabeteksen aiheuttamiin komplikaatioihin. Oli vasta n. 40v. Oli sen verran rankkaa, että varmasti äiti ei toista diabeetikkoa ottaisi. Ehkä tuolla miehellä on menneisyydessään vastaavia rankkoja kokemuksia. Jos esim. edellinen puoliso teki itsemurhan mielenterveysongelmien takia, on ihan luonnollista vältellä joutumasta tilanteeseen uudelleen. Toki sen kirjoittaminen profiiliin on vähän tökeröä, mutta ainakin rehellistä.
Se on ihan eri asia hoitaa puolisoa, joka sairastuu suhteen aikana kuin aloittaa suhde, jossa on tiedossa oleva riski joutua hoitajaksi. Siinä alussa ei ole tunnesidettä ja on helpoo astua sivuun.
Nää on varmaan samaa porukkaa kuin ne, jotka toivoo että nainen "pitää itsestään huolta" ja sitten valittaa kun nainen vaatii kondomin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minulla ei ole tarpeeksi muuten ongelmia, haluan niin naista joka käyttää keskushermostoon vaikuttavia lääkeitä ja varsinkin naista joka jättää niiden ottamisen. Mies ei saa haluta seksiä mutta omaishoitajaksi pitäisi ruveta höyrypää naiselle. Pahoittelut etten halua puolisoksi sekopäätä joka käyttää mieliala lääkkeitä.
Mielialalääkkeitä käyttävällä voi olla lääkityynä parempi stressinsietokyky vaikkapa töissä, kuin ns. terveellä. Siinä mielessä on tosi vaikea erottaa henkilöä vaikka töissä, jolla on ongelmia.
Tavallaan on myös hieman epistä, kun kohta työelämässä kukaan ei pärjää ilman douppia.
Itse syön lääkkeitä, ja musta tuli ihan kone töissä, kun aloitin lääkkeet toistakymmentä vuotta sitten. Vuositulot on lähes 100 000 euroa vuodessa.
Noh, jotkut meistä pääsevät yli 100 000 tuloille ihan ilman douppausta. Tunnen useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeelle. Mä seurustelin naisen kanssa jolle tuli mt ongelmia. Se 3 vuotta oli sairasta henkistä väkivaltaa. Siksi en enää ikinä halua edes tutustua ihmiseen kenellä lääkitys tai mt ongelmia
Ja sinä tyypillinen nainen, mennään henkilökohtaisuuksiin solvauksiin, kun argumentiti puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaako koville, kun ei käy täysillä? Oikeasti, hyvin harva haluaa parisuhteeseen mielenterveysongelmaisen ihmisen kanssa, koska niiden ennuste on heikko. Jos on jo lääkityksellä, tilanne on paha ja vaikuttanut toimintakykyyn. Minä ainakin haluan puolison, joka pystyy käymään töissä ja jaksaa elää normaalia arkea. Jos jo lähtökohtaisesti tämä ei onnistu ilman psyykenlääkkeitä, emme voi seurustella. Terveitäkin ihmisiä löytyy parisuhteisiin. Haluan myös tavoitella hyvää yhteistä tulotasoa ja omaisuutta, mikä ei onnistu jos mielenterveysongelmainen h
Ei ota koville. Mielenterveysongelmainen (joka peitti sen), eikä halunnut mielenterveyspotilasta, pilasi väliaikaisesti oman mielenterveyteni. Ihan sama itselle, mitä sinä ajattelet ja jos olen sinun mielestäsi pilalla. Elän kuitenkin keskiluokkaista elämää päihteettömänä arvostettuna asiantuntijana. Ja omaisuuttakin on, sekä omaa että perittyä. Ja koulutus löytyy myös. Ei hajonneita avioliittoja. Ei irtosuhteilua. Ei sekopäistä käytöstä.
Jos teidän oma lapsi, vanhempi tai sisarus sairastuisi masennukseen, ajatteletteko heistäkin että he ovat kelvottomia seurustelukumppaneita? Mä en haluaisi lapseni vanhemmaksi ihmistä, jolla on tuollainen asenne.
Jos se on lääkevastainen. Mt-lääkitystä tärkeämpi on varmaan se syy mihin sitä syödään mutta kyllähän ne lääkkeet itsessäänkin tekee haittoja. Voi olla tunnekylmempi ja vähemmän seksihaluja. Itselle red flag olisi kyllä ukko joka ilmoittaa tekstissään noin ja varma merkki ettei sillä ole omassakaan laaksossa kaikki muumit koolla. Mutta jokainen saa valita kumppaninsa ja eihän se mt-asia mikään pieni juttu ole vaikkei se koko ihmistä määritä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän oma lapsi, vanhempi tai sisarus sairastuisi masennukseen, ajatteletteko heistäkin että he ovat kelvottomia seurustelukumppaneita? Mä en haluaisi lapseni vanhemmaksi ihmistä, jolla on tuollainen asenne.
Ap sanoi, että HÄNELLE ei kelpaa. Ei kai HÄN nyt oman lapsen tai vanhempansa kanssa parisuhteeseen halua.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa serkullani on tällainen tilanne. Kyllä hän myöntää suoraan, että tyttärensä on raskas ja tuskin tulee koskaan parisuhdetta saamaan. Tietenkin serkku rakastaa lastaan. Ei tosiasioiden myöntäminen ole rakkaudettomuutta.
"Käytäthän mt-lääkkeitä, mikäli niille on tarvetta." Tällaista ei näe koskaan, vaikka olisi ihan passeli pyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niin sitten. Kun ex söi lääkkeitä hän oli täysin passiivinen. Kykeni käymään töissä ei mitään muuta. Kun ei syönyt lääkkeitä hän oli umpihullu.
Kummassakaan tilanteessa ei ollut mitään järkeä. Siksi en sekaannu enää yhteenkään mt ongelmaiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Käytäthän mt-lääkkeitä, mikäli niille on tarvetta." Tällaista ei näe koskaan, vaikka olisi ihan passeli pyyntö.
Laita itse tuollainen maininta. Et sinä voi pakottaa muita toivomaan itselleen mielenterveysongelmaista kumppania. Miehillä on oikeus kriteereihin, etenkin tällaiseen itsestäänselvyyteen että nainen on mieleltään terve.
Ja moni haluaa perheen, omia lapsia. Olisi aivan älytöntä etsiä vaimoksi ja lasten äidiksi esim. persoonallisuushäiriöistä tai masentunutta naista. Ei järjen häivääkään, sehän olisi ihan pähkähullua. Tiedättekö millaiset tulevaisuuden ennusteet on lapsilla, joiden äidit ovat mieleltään sairaita?
Oon käyttäny vuosia mt lääkkeitä (en enää vuosiin) enkä halua kumppania joka käyttää niitä. Ne leikkaa mm. Tunteita. Tiedän miten ne muhun vaikutti huonolla tavalla ja siksi en halua kumppania joka käyttää niitä. Jos joku ei halua minua kumppaniksi jos olen aiemmin käyttänyt tai käynyt terapiassa niin ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niin sitten. Kun ex söi lääkkeitä hän oli täysin passiivinen. Kykeni käymään töissä ei mitään muuta. Kun ei syönyt lääkkeitä hän oli umpihullu.
Kummassakaan tilanteessa ei ollut mitään järkeä. Siksi en sekaannu enää yhteenkään mt ongelmaiseen.
No niinpä. Putkiaivo mikä putkiaivo. Näin kerran keltaisen kukan -> kaikki kukat ovat keltaisia.
Mt-lääkkeitä on vaikka mitä. Kaikki eivät vie seksihaluja. Kaikki eivät leikkaa tunteita. Joillain vie halut, joillain ei olisi niitä muutenkaan, jollekin voi vaikka tuoda halut (Voxra).
Mielenterveysongelmia on todella monenlaisia siitä, että täysin tasapainoisen ihmisen läheinen on kuollut traumatisoivalla tavalla tai joku on siirtynyt koulusta suoraan KELAan.