Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä keskustelu on jotenkin ihan älytön. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua merkittävästi ylipainoista kumppania. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on alkoholiongelma.
Mutta auta armias jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on mielenterveysongelmia ja joka syö psyykelääkkeitä. Hirveä huuto ja valitus että tuollaista preferenssiä ei saisi olla.
Voi luoja että ihmiset osaa olla tekopyhiä.
Ne yleensä huutavat ja valittavat joihin itseensä tuo kommentti kohdistuu. Ottavat suurena loukkauksena etteivät itse kelpaa tälle ihmiselle, ja että hän kehtaa vielä ihan suoraan sanoa, ettei halua heidänlaistaan. Ihan kuin kaikkien olisi pakko kelvata kaikille? Jos sulla on mt-lääkitys, etsi sellainen jolle asia ei ole ongelma, se on niin yksinkertaista. Mutta hyväksy myös se että kaikki eivät sinua halua halua.
Tässä on nyt myös hyvin pitkälti kyse tuon miehen tahdittomuudesta. Tuo nyt on vain käytöstapojen puutetta ääneen huudella, että mulle sitten ei kelpaa läskit eikä mielenterveysongelmaiset. En minäkään etsi alkkarimiestä, mutta en minä näe erikseen tarvetta mainita sitä profiilissani. Pikemmin tuon asian esille niin, että etsin kumppania, joka on kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista. Kuten joku tuossa yllä jo mainitsi niin kaikki profiilit missä on pitkä vaatimuslista siitä mitä EI halua, antaa todella negatiivisen kuvan siitä kirjoittajasta.
Tässä voi olla taustalla vaikka mitä. Huonoja kokemuksia masentuneista tai mieleltään epävakaista ihmisistä. Edellisten kumppaneiden haluttomuutta lääkitysten aloittamisen seurauksena tai muuta sellaista, mikä on sitten hiertänyt nämä suhteet pilalle. Itsekin seurustelen mielenterveyspotilaan kanssa ja jos joskus koskaan tästä suhteesta ero tulee, niin en todellakaan enää koskaan ala suhteeseen toisen mielenterveyspotilaan kanssa. Sen verran kuormittavaa, ettei vain ole sen arvoista kokea uudelleen, vaikka tätä nykyistä kumppania kovasti rakastankin. Mielipiteiden ja preferenssien taustalla on yleensä aina joitain perusteltavia syitä. Sen sijaan että tuomitset, mieti miksi näin mahdollisesti on.
Vierailija kirjoitti:
AP puhuu asiaa.
Mielenterveyslääkkeitä käytetään myös esim reuman hoidossa.
Jokainen ymmärtää ihan varmasti mitä tindermies tolla tarkoitti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyslääkkeiden käyttö ei kyllä kerro siitä että pitää itsestään huolta. Tai tietysti joo, mutta jokin on pahasti pielessä jos on joutunut kyseisiin lääkkeisiin turvautumaan. Ei enää käy aivan täysillä. Ps. Ei mun ole koskaan tarvinnut edes miettiä mitään mielenterveyslääkkeitä, ihan on mieli virkeä ja olo hyvä ilman lääkkeitä. M38
Onko sinua koskaan raiskattu? Yritetty tappaa? Onko lapsesti kuollut tapaturmaisesti? Onko ihmisessä jotain pahasti pielessä, jos noissa tilanteissa mieluummin turvautuu mielialalääkkeisiin kuin tappaa itsensä?
Tindermies yrittää varmasti sanoa, että ei halua mielenterveysongelmaista naista, mutta muotoilee asian väärin. Vähän sama kuin kertoo etsivänsä urheilullista kumppania, vaikka tosiasiassa ei vain halua lihavaa treffiseuraa.
Ehkä eivät muutenkaan halua treffeille skitson kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyslääkkeiden käyttö ei kyllä kerro siitä että pitää itsestään huolta. Tai tietysti joo, mutta jokin on pahasti pielessä jos on joutunut kyseisiin lääkkeisiin turvautumaan. Ei enää käy aivan täysillä. Ps. Ei mun ole koskaan tarvinnut edes miettiä mitään mielenterveyslääkkeitä, ihan on mieli virkeä ja olo hyvä ilman lääkkeitä. M38
Onko sinua koskaan raiskattu? Yritetty tappaa? Onko lapsesti kuollut tapaturmaisesti? Onko ihmisessä jotain pahasti pielessä, jos noissa tilanteissa mieluummin turvautuu mielialalääkkeisiin kuin tappaa itsensä?
Jollain tavallahan ne ovat itse aiheutettuja. Fiksua harvoin raiskataan, tai yritetään tappaa. Minua ei ole raiskattu, on monesti uhattu tappaa ja aika karujakin asioita tehty, mutta itse olen tunnistanut niistä syyllisyyttä ja vahvana itse elämän virheeni kannan, sekä korjaan, en todellakaan masennu jos vähän lyödään. M38
Eihän kukaan lähtökohtaisesti halua hullulääkkeiden syöjää💊💊💊
Miksette voi hyväksyä jos kerta on vaatimuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain tavallahan ne ovat itse aiheutettuja. Fiksua harvoin raiskataan, tai yritetään tappaa. Minua ei ole raiskattu, on monesti uhattu tappaa ja aika karujakin asioita tehty, mutta itse olen tunnistanut niistä syyllisyyttä ja vahvana itse elämän virheeni kannan, sekä korjaan, en todellakaan masennu jos vähän lyödään. M38
Tuo kommenttisi antoi kyllä kaikkea muuta kuin fiksun kuvan sinusta.
"Tässä on nyt myös hyvin pitkälti kyse tuon miehen tahdittomuudesta. Tuo nyt on vain käytöstapojen puutetta ääneen huudella, että mulle sitten ei kelpaa läskit eikä mielenterveysongelmaiset. En minäkään etsi alkkarimiestä, mutta en minä näe erikseen tarvetta mainita sitä profiilissani. Pikemmin tuon asian esille niin, että etsin kumppania, joka on kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista. Kuten joku tuossa yllä jo mainitsi niin kaikki profiilit missä on pitkä vaatimuslista siitä mitä EI halua, antaa todella negatiivisen kuvan siitä kirjoittajasta."
Tahditonta ehkä joo muttei mielestäni mitään sellaista mistä kenenkään pitäisi suuremmin triggeröityä. Miksi ketään haittaa jos joku on jossain tinderprofiilissa tahditon, kun profiilin pystyy sivuuttamaan yhdellä pyyhkäisyllä? Joskus on muuten helpompi suoraan sanoa mitä ei halua kuin alkaa asiaa jotenkin positiivisen kautta kiertäen ilmaisemaan, koska tällöin asia ei välttämättä mene perille samalla tavalla.
"minulla ei ole mt-ongelmia, eihän sinullakaan"
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlata aikaa johonkin kuuppajumiin, ihan validi kysymys.
Persoonallisuushäiriöön ei ole edes lääkitystä. 😌
Kuten olet varmaan huomannut oman passivis-aggressivisen personaallisuutesi myötä 🤭
Vierailija kirjoitti:
"Tässä on nyt myös hyvin pitkälti kyse tuon miehen tahdittomuudesta. Tuo nyt on vain käytöstapojen puutetta ääneen huudella, että mulle sitten ei kelpaa läskit eikä mielenterveysongelmaiset. En minäkään etsi alkkarimiestä, mutta en minä näe erikseen tarvetta mainita sitä profiilissani. Pikemmin tuon asian esille niin, että etsin kumppania, joka on kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista. Kuten joku tuossa yllä jo mainitsi niin kaikki profiilit missä on pitkä vaatimuslista siitä mitä EI halua, antaa todella negatiivisen kuvan siitä kirjoittajasta."
Tahditonta ehkä joo muttei mielestäni mitään sellaista mistä kenenkään pitäisi suuremmin triggeröityä. Miksi ketään haittaa jos joku on jossain tinderprofiilissa tahditon, kun profiilin pystyy sivuuttamaan yhdellä pyyhkäisyllä? Joskus on muuten helpompi suoraan sanoa mitä ei halua kuin alkaa asiaa jotenkin positiivisen kautta kiertäen ilmaisemaan, koska tällöin asia ei välttämättä mene perille samalla tavalla.
Voithan sinä sanoa mitä vaan, mutta tuommoinen profiili vaan on todella hyvä karkoittamaan nekin naiset, joilla ei ole mielenterveysongelmia. Harva nainen haluaa sosiaalisesti kömpelöä miestä, joka möläyttelee suustaan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan lähtökohtaisesti halua hullulääkkeiden syöjää💊💊💊
Miksette voi hyväksyä jos kerta on vaatimuksena.
Edelleenkin: Minä syön hullunlääkkeitä, mutta migreeniin. Aika moni tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ihmisellä on omat ensisijaiset toiveensa. Ei tästä tarvitse loukkaantua. Uutta matoa vaan koukkuun.
Näin naisena täytyy sanoa, että koska itsekkään en syö mielenterveyslääkkeitä (kyllä meitäkin löytyy) niin toivon kyllä ettei mieskään niitä käyttäisi.
Toivot, että jos hän sairastuisi suhteenne aikana, hän jättäisi itsensä hoitamatta?
Hoitotasapainossa oleva mielenterveysongelma on kuin verenpainetauti, kolesteroli tai migreeni. Mutta joo, jos välttämättä haluaa ihmisen, joka ei ongelmistaan huolimatta syö niitä lääkkeitä niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavaa, että paskaan luonteeseen ei ole keksitty lääkettä.
Itse näkisin ihmisen, joka ei jotain pillereitä/terapiaa/mt-hoitoa tarvitse tästä maailmasta selvitäkseen, olevan hieman simppeli. Sellainen maasta elävä arkipäiväinen jamppa, joka ei hirveästi maailmaa oman pihapiirinsä ulkopuolella mieti. Vanhempiensa muovaama tuotos, joka ei enää aikuistuttuaan ihmisenä kehity. Perusjamppa ja ilkeämmin sanottuna NPC.
Haluan kumppanin joka on hyvässä fyysisessä kunnossa ja jolla ei ole mielenterveysongelmia. En kuitenkaan noita asioita kirjoita tinder-profiiliini, koska se saisi minut näyttämään huonolta.
Tiesitkö, että mielenterveyslääkkeitä käytetään myös muiden sairauksien hoitoon
Krooninen kipu: Joissakin tapauksissa masennuslääkkeet, erityisesti trisykliset masennuslääkkeet tai SNRI-lääkkeet (serotoniini-noradrenaliinin takaisinoton estäjät), voivat auttaa lievittämään kroonista kipua.
Fibromyalgia: Joissakin tapauksissa fibromyalgian hoidossa käytetään masennuslääkkeitä, kuten trisyklisiä masennuslääkkeitä tai serotoniini-noradrenaliinin takaisinoton estäjiä, koska ne voivat auttaa vähentämään kipua ja parantamaan unen laatua.
Unettomuus: Tiettyjä masennuslääkkeitä, kuten mirtatsapiinia ja amitriptyliiniä, voidaan käyttää unettomuuden hoidossa. Ne voivat auttaa parantamaan unen laatua ja vähentämään heräämisiä yöllä.
Kyllä te miehet ootte höpsöjä. Mä naisena en ainakaan ole koskaan yhdellekään miehelle kertonut mistään mt-ongelmista, kun ei ne näy päällepäin. Eipä ole ketään miestä haitannutkaan. En kerro myöskään fyysisistä sairauksista, ei kuulu muille pätkääkään.
En ikinä edes etsisi miestä tinderistä. Oma puoliso löytyi tinderin ulkopuolelta.