Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
361/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MT-lääkkeet vie seksihalut.

Vierailija
362/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on mielialalääkitys, niin se kertoo siitä että hänellä on aika merkittäviä ongelmia mielenterveytensä kanssa. Itse en lähtisi seurustelusuhteeseen tuollaisen ihmisen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mielenterveysongelmia, niin eikö se ole hyvä, että käyttää siihen sopivia lääkkeitä?

Vai toivooko mies nimenomaan mt-tapausta ilman lääkitystä?

Vierailija
364/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei halunnut mielenterveysongelmaista naista enkä mä mielenterveysongelmaista miestä mutta 10 vuoden yhdessäolon jälkeen sairastuin univajeen seurauksena ahdistuneisuushäiriöön ja onneksi sain siihen lääkityksen, joka hoiti vaivan pois. 

Miten te oikein varmistatte sen ettei se valitsemanne ihminen koskaan sairastu psyykkisesti? Jätättekö puolisonne myös jos vaikka teidän lapsi kuolee ja puoliso hakee sitten itselleen masennuslääkityksen? Mun mielestä on enemmänkin epänormaalia jos traumaattisen elänkokemuksen myötä ei masennu, vaan suhtautuu hälläväliä-tyylillä vaikka perheenjäsenen kuolemaan. 

Vierailija
365/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on mielialalääkitys, niin se kertoo siitä että hänellä on aika merkittäviä ongelmia mielenterveytensä kanssa. Itse en lähtisi seurustelusuhteeseen tuollaisen ihmisen kanssa. 

Aika tyypillinen ajatus ihmiseltä, joka ei tiedä mielialalääkkeiden käytöstä yhtään mitään.

Vierailija
366/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos vaikka työpaikkailmoituksissakin lukisi, että ethän käytä mielenterveyslääkkeitä.

Tulevaisuudessa varmasti tulee lukemaankin. 

Vierailija
367/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina siitä kerro. Lieväänkin masennukseen saa halutessaan lääkityksen. Mä olen työssäkäyvä, tavallinen nelikymppinen nainen, on perhe ja ura vaativalla alalla. Olen syönyt kerran 10 kk ajan mielialalääkettä. En koe että mulla olisi vakavia ongelmia mielenterveyden kanssa. Jos olisi, olisi se näkynyt esimerkiksi perhe- ja työelämässä. Mutta päivääkään en ole ollut mt-syistä saikulla ja parisuhde voi hyvin. 

Vierailija
368/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei halunnut mielenterveysongelmaista naista enkä mä mielenterveysongelmaista miestä mutta 10 vuoden yhdessäolon jälkeen sairastuin univajeen seurauksena ahdistuneisuushäiriöön ja onneksi sain siihen lääkityksen, joka hoiti vaivan pois. 

Miten te oikein varmistatte sen ettei se valitsemanne ihminen koskaan sairastu psyykkisesti? Jätättekö puolisonne myös jos vaikka teidän lapsi kuolee ja puoliso hakee sitten itselleen masennuslääkityksen? Mun mielestä on enemmänkin epänormaalia jos traumaattisen elänkokemuksen myötä ei masennu, vaan suhtautuu hälläväliä-tyylillä vaikka perheenjäsenen kuolemaan. 

Kyllä sitä ihminen lähtökohtaisesti haluaa mieluumin aloittaa parisuhteen terveen ihmisen kanssa. Olittehan tekin terveitä silloin kun parisuhde alkoi.

Vierailija
369/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vähän hölmöjä? Hypätkää yli noista.

Yli vaan, jos ei asennemaailma, älykkyys ja muut piirteet vastaa toiveita. Muistakaa, että epätoivoiset ottavat minkä tahansa mikä niille suostuu, älkääkä alentuko moiseen. Ansaitsette ja saatte parempaa.

Vierailija
370/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä keskustelu on jotenkin ihan älytön. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua merkittävästi ylipainoista kumppania. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on alkoholiongelma.

Mutta auta armias jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on mielenterveysongelmia ja joka syö psyykelääkkeitä. Hirveä huuto ja valitus että tuollaista preferenssiä ei saisi olla. 

Voi luoja että ihmiset osaa olla tekopyhiä. 

Vierailija
371/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän mielestä mielialalääkitystä saa käyttää myöskään fyysisiin sairauksiin, esimerkiksi migreeniin, krooniseen kipuun, sairaudesta johtuvaan unettomuuteen, tai hormonaalisista syistä johtuviin psyykkisiin oireisiin? Miten ihmiset voi olla nin tietämättömiä, että luulevat jokaisen mielialalääkitystä käyttävän olevan psyykkisesti sairas? 

Vierailija
372/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En käytä. Annan hallitsemattomien agressiokohtausten tulla kun huvittaa. Yleensä ne kohdistuvat henkilöihin, joilla on maailmanlaajuinen salaliitto minua vastaan."

Vierailija
373/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ihmisellä ei ole mielenterveyslääkitystä, hänellä voi olla hoitamattomia ongelmia mielenterveyden kanssa. Se on pahempi asia.

Vierailija
374/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä ihminen lähtökohtaisesti haluaa mieluumin aloittaa parisuhteen terveen ihmisen kanssa. Olittehan tekin terveitä silloin kun parisuhde alkoi.

Niin, ja olen terve nytkin. Ei psyykkinen sairaus ole välttämättä sellainen, joka kulkee mukana koko elämän. Se voi liittyä johonkin elämäntilanteeseen. Jos mä olen 40 vuodesta ollut muutaman kuukauden psyykkisesti sairas, ei se tarkoita että koko elämäni on pilalla ja olen nyt mt-potilas. 

Vierailija
375/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta mt-ongelmaisen kanssa elämisestä, enkä aio enää kertaakaan sitä kokeilla. 

Vierailija
376/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta mt-ongelmaisen kanssa elämisestä, enkä aio enää kertaakaan sitä kokeilla. 

Jos on mt-lääkitys kohdallaan niin sairauden ei pitäisi näkyä mitenkään elämässä. 

Vierailija
377/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on mt-lääkitys kohdallaan niin sairauden ei pitäisi näkyä mitenkään elämässä. 

Kumppanillani oli kyllä lääkitys, mutta ei se sitä tilannetta pelastanut millään tavalla.

Ennen lääkitystä hänen mielialansa vaihtelivat laidasta laitaan, maniasta syvään masennukseen. Lääkityksen jälkeen hän oli passiivinen, *zombimainen", lihoi parikymmentä kiloa ja menetti kiinnostuksensa seksiin. 

Vierailija
378/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet on parasta mitä on. Käytän niitä lievään ahdistukseen ja unettomuuteen. Pärjäisin kyllä ilmankin, mutta elämä on täydellistä, kun ei ahdista ja nukkuu hyvin. Minut mielialalääkkeet on tehneet myös sosiaalisemmaksi ja jaksan töissä paremmin. Valitsisin mielialalääkkeet mieluummin kuin miehen anytime. Onneksi mulla on kuitenkin jo ihana aviomies.

Nauran tälle keskustelulle ja jatkan nauttimista ihanasta elämästäni mielialalääkeiden kera :) 

Vierailija
379/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ilmoittavat tuon profiilissaan, onpahan pienempi riski joutua yksiin ihmisen kanssa, jolla on selkeästi jyrkkiä asenteita mielenterveysasioita kohtaan. Tuollainen henkilö tuskin suhtautuisi kannustavasti myöskään, jos myöhemmin elämässä tulisi tarvetta mielenterveysavulle.

Vierailija
380/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En käytä. Annan hallitsemattomien agressiokohtausten tulla kun huvittaa. Yleensä ne kohdistuvat henkilöihin, joilla on maailmanlaajuinen salaliitto minua vastaan."

"Oi rakas, sinun takiasi lopetan psykoosilääkkeet heti huomenna <3."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme