Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
381/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta mt-ongelmaisen kanssa elämisestä, enkä aio enää kertaakaan sitä kokeilla. 

Jos on mt-lääkitys kohdallaan niin sairauden ei pitäisi näkyä mitenkään elämässä. 

Kumppanillani oli kyllä lääkitys, mutta ei se sitä tilannetta pelastanut millään tavalla.

Ennen lääkitystä hänen mielialansa vaihtelivat laidasta laitaan, maniasta syvään masennukseen. Lääkityksen jälkeen hän oli passiivinen, *zombimainen", lihoi parikymmentä kiloa ja menetti kiinnostuksensa seksiin. 

Kaksisuuntainen mielialahäiriö onkin aika vakavan tason psyykkinen sairaus eikä niitä helpoimpia hoitaa. Psyykenlääkkeitä on myös lievempiin mielenterveyden häiriöihin, eli on tässäkin asiassa niitä harmaan sävyjä.

Vierailija
382/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta siinä tapauksessa olen mustasukkainen, vainoharhainen ja ahdistunut. Jos taas käytän, niin olen ihan normaali, eikä kukaan tiedä, että käytän "mielenterveyslääkkeitä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlata aikaa johonkin kuuppajumiin, ihan validi kysymys.

Vierailija
384/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että ilmoittavat tuon profiilissaan, onpahan pienempi riski joutua yksiin ihmisen kanssa, jolla on selkeästi jyrkkiä asenteita mielenterveysasioita kohtaan. Tuollainen henkilö tuskin suhtautuisi kannustavasti myöskään, jos myöhemmin elämässä tulisi tarvetta mielenterveysavulle.

Tai ajatella, että jos tuo mies olisi sun kumppani ja teidän lapsi sairastuisi mielenterveysongelmiin. Tuskinpa tuollainen mies olisi edes lapsensa tukena vaikean paikan.

Vierailija
385/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlata aikaa johonkin kuuppajumiin, ihan validi kysymys.

Persoonallisuushäiriöön ei ole edes lääkitystä. 😌

Vierailija
386/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielenterveyslääkkeitä ja hyvästä syystä. En silti itse haluaisi kumppania, jolla on mt-ongelmia. En jaksaisi kannatella toista, kun oman itsenkin kanssa on tekemistä. Kaksi masentunutta yhdessä, juu ei, kiitos.

Nykyinen kumppani ei meinaa hyväksyä lääkitystäni ja haluaisi, että lopetan sen. Hän ei ole nähnyt minua huonoimmillani, eikä ymmärrä, että verrattain hyvä toimintakykyni on juuri niiden lääkkeiden ansiota. Kaikki yritykset lopettaa lääkitys ovat johtaneet osastohoitoon. Välillä on huonoja kausia lääkkeistä huolimatta, mutta kun en kerro 'oloistani' yleensä kenellekään, eivätkä ne näy päälle, niin tätä tämä nyt sitten on. En halua kaataa ahdistustani muille, enkä huolestuttaa ketään, vaikka olo olisi hirveä.

Vierailija
387/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa joitakin vuosia, mutta eräs tyyppi tiedusteli ennen treffejä, että ethän käytä pyöräilykypärää tai kävelysauvoja. No, ei tullu sit treffejä vaikken kumpaakaan käytä. 

😂

Vierailija
388/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Tinderiä, mutta en kyllä haluaisi olla enempää tekemisissä mt-lääkityksellä olevan kanssa, kuin on tarve. Niistä ei ikinä tiedä, mihin suuntaan viiri minäkin päivänä viipottaa. Tunnen erilaisella lääkityksellä olevia tyyppejä, jopa perheestä, ihan tarpeeksi, eikä kukaan ole erityisen miellyttävää seuraa. Mieluummin sitä käyttää aikansa tasapainoisen tyypin kanssa. Sori siitä. YMMV.

Vierailija
389/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sanoo suoraan jo esittelytekstissä mikä idiootti on, niin ei tarvitse olla missään tekemisissä eikä tuhlata aikaa.

Itse en ikimaailmassa haluaisi olla noin suvaitsemattoman ja sivistymättömän ihmisen kanssa tekemisissä. Enkä syö mielenterveyslääkkeitä tällä hetkellä. Nuorena söin masennuslääkkeitä ahdistuneisuushäiriöön, mutta lääkitys ja terapia auttoivat. Se että hakee apua sairauteen (oli se sitten fyysinen tai psyykkinen) osoittaa tiettyä järjenkäyttöä enkä itse haluaisi elämääni sellaista ihmistä joka ei tätä yksinkertaista asiaa ymmärrä. 

Vierailija
390/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mielenterveyslääkitystä eikä mielenterveysongelmia, ja toivon samankaltaista kumppania. En silti kirjoittaisi tuollaista profiilitekstiin enkä vastaisi deitti-ilmoitukseen, jossa on tuollainen testi. Kyllähän tuo vähän antaa viitteitä sosiaalisesta osaamattomuudesta. Muutenkin skippaan kaikki ilmoitukset, joissa kumppania haetaan negatiivisen kautta tyyliin "ethän ole sitä-tai-tätä". Miksei voisi keskittyä etsimään sitä, mitä hakee, kyllä se tulee sitten viesteissä tai treffeillä ilmi, jos toinen ei olekaan toivotunlainen.

Vierailija
391/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on katkeraa porukkaa. Täällä kirjoittaa nainen jolla on mahtava työ, hyvä palkka, fiksu ja komea korkeasti koulutettu mies, ihana koti, harrastuksia, lapset joilla ei mielenterveysongelmia. Mun elämä on täydellistä. Te tietysti toivoisitte, että me mielenterveyspotilaat oltaisiin jotain elämästä syrjäytyneitä luusereita, mutta sen sijaan saavutan elämässäni kaikki unelmani ja nautin joka hetkestä, ihan teidän kiusaksenne ;) Ja syön niitä parjattuja mielialalääkkeitä just niin paljon ja niin kauan kuin haluan. 

Vierailija
392/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyslääkkeiden käyttö on yleinen ja hyväksytty tapa hoitaa mielenterveysongelmia. Se ei osoita heikkoutta, vaan päinvastoin, voi olla askel kohti omaa hyvinvointia ja itsestään huolehtimista.  Tällainen teksti on epäkunnioittavalta niitä kohtaan, jotka käyttävät mielenterveyslääkkeitä. Se antaa vaikutelman siitä, että profiilin kirjoittaja ei ymmärrä tai arvosta muiden ihmisten kokemuksia mielenterveyden haasteista. Sosiaalisen älykkyyden olennainen osa on kyky kunnioittaa toisten valintoja ja elämäntilanteita, ja tällainen teksti heijastaa ennakkoluuloja ja mahdollista tietämättömyyttä mielenterveysasioista. 

Vierailija
393/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tämä keskustelu on jotenkin ihan älytön. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua merkittävästi ylipainoista kumppania. Juuri ketään ei häiritse, jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on alkoholiongelma.

Mutta auta armias jos joku sanoo että hän ei halua kumppania jolla on mielenterveysongelmia ja joka syö psyykelääkkeitä. Hirveä huuto ja valitus että tuollaista preferenssiä ei saisi olla. 

Voi luoja että ihmiset osaa olla tekopyhiä. 

Ne yleensä huutavat ja valittavat joihin itseensä tuo kommentti kohdistuu. Ottavat suurena loukkauksena etteivät itse kelpaa tälle ihmiselle, ja että hän kehtaa vielä ihan suoraan sanoa, ettei halua heidänlaistaan. Ihan kuin kaikkien olisi pakko kelvata kaikille? Jos sulla on mt-lääkitys, etsi sellainen jolle asia ei ole ongelma, se on niin yksinkertaista. Mutta hyväksy myös se että kaikki eivät sinua halua halua.

Vierailija
394/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että sinulla ei ole verenpainelääkitystä? Insuliinihoitoa? Tahdistinta? Epilepsialääkitystä? Ummetuslääkitystä?

Eivät ole yhtään sama asia. Mielenterveysongelmat ovat vaikeita kumppanillekin.

395/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä kerran tapailin miestä, joka kertoi käyttävänsä masennuslääkkeitä. Silloin mä ymmärsin, miksi minä en ollut tuntenut kemiaa häntä kohtaan, sillä hän oli kuitenkin mukava, hyvässä työssä ja melko hyvän näköinen. Ne masennuslääkkeet olivat vaurioittaneet hänen feromonejaan siten, ettei hän ollut vetovoimainen.

!

Vierailija
396/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset ovat enemmän tai vähemmän hulluja, ehkä kannattaisi pikemminkin suosia niitä jotka edes lääkitsevät itseään.

Vierailija
397/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mielenterveysongemmista satunnaisesti kärsivä nainen enkä haluaisi seurustella itseni kaltaisen ihmisen kanssa. Kyllä mielenterveysongelmat ovat todella hyvä syy lopettaa tapailu. Huomattavasti parempi kuin ulkonäkö tai koulutus olettaen, että muut asiat natsaavat.

Vierailija
398/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyslääkkeiden käyttö ei kyllä kerro siitä että pitää itsestään huolta. Tai tietysti joo, mutta jokin on pahasti pielessä jos on joutunut kyseisiin lääkkeisiin turvautumaan. Ei enää käy aivan täysillä. Ps. Ei mun ole koskaan tarvinnut edes miettiä mitään mielenterveyslääkkeitä, ihan on mieli virkeä ja olo hyvä ilman lääkkeitä. M38

Vierailija
399/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole mielenterveyslääkitystä eikä mielenterveysongelmia, ja toivon samankaltaista kumppania. En silti kirjoittaisi tuollaista profiilitekstiin enkä vastaisi deitti-ilmoitukseen, jossa on tuollainen testi. Kyllähän tuo vähän antaa viitteitä sosiaalisesta osaamattomuudesta. Muutenkin skippaan kaikki ilmoitukset, joissa kumppania haetaan negatiivisen kautta tyyliin "ethän ole sitä-tai-tätä". Miksei voisi keskittyä etsimään sitä, mitä hakee, kyllä se tulee sitten viesteissä tai treffeillä ilmi, jos toinen ei olekaan toivotunlainen.

100% samaa mieltä. En haluaisi mt-ongelmista kärsivää ja/tai mielialalääkkeitä syövää kumppania, mutta en ole niin tyhmä että sanoisin tuon ääneen tai kirjoittaisin sen tinderiin.

Vierailija
400/553 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyslääkkeiden käyttö ei kyllä kerro siitä että pitää itsestään huolta. Tai tietysti joo, mutta jokin on pahasti pielessä jos on joutunut kyseisiin lääkkeisiin turvautumaan. Ei enää käy aivan täysillä. Ps. Ei mun ole koskaan tarvinnut edes miettiä mitään mielenterveyslääkkeitä, ihan on mieli virkeä ja olo hyvä ilman lääkkeitä. M38

Onko sinua koskaan raiskattu? Yritetty tappaa? Onko lapsesti kuollut tapaturmaisesti? Onko ihmisessä jotain pahasti pielessä, jos noissa tilanteissa mieluummin turvautuu mielialalääkkeisiin kuin tappaa itsensä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi