Kuukautisten kanssa ongelma
En hae nyt mitään lääkärin mielipidettä tai vastaavaa vaan vertaistukea.
Eli onko kellään ollut samanlaista, että tuntuu kuin kuukautisten aikaan vuoto tulisi myös pyllystä? Tiedä, että tämä on käytännössä mahdotonta tai super harvinaista. Itse en vain enää keksi mitään selitystä sille, että mikään suoja ei riitä vaan aina tulee takaa ylivuoto. Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, että se on vain emättimestä tullutta vuotoa mikä valunut niin joo voi olla, mutta epäilen. Epäilen koska mulla on aina ns.kaksi vuotokohtaa siteessä nähtävillä ja niiden keskellä on täysin puhdas ja kuiva alue.
Joten nyt ihmiset auttakaa -> jos teillä on ollut tälläistä niin mitä olette tehneet. Menee hermot kun aina pyllyn kohdalta vuotaa yli ja sotkee kun olevinaan laittanu suojan mikä riittäisi sinnekkin.
Kommentit (11)
Tuohon ET hae lääkärin mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Tuohon ET hae lääkärin mielipidettä?
Mulla on muissa asioissa tulossa lääkäri niin kysyn kyllä sielläkin eli älä huoli :D t. AP
Mulla on vähän samanlaisia epäilyksiä itselläkin. Mutta kun muita oireita ei ole, en ole asiaa enempää tutkinut. Ja todennäköisesti "vika" on vaan just siinä, että valuu takaliston puolelle. Mutta olen pyöritellyt omassa mielessä sellaista, että voisiko endometrioosi aiheuttaa tämän? Sehän tekee vuotopesäkkeitä muuallekin kuin kohtuun, miksei siis myös suolistoon?
Endrometrioosi levinnyt suolen limakalvoon?
Minulla tippuu verta nenästä kun on kuukautiset. Menossa polttoon. Naiseuson perseestä.
Sinulla olisi jo joku tulehdus ja kipuja, jos vuotaisi sieltä väärästä aukostakin. 😅 Kyllä siteessä joskus näkyy puhdas alue keskellä. Jos vaikka on istunut takakenossa ja on vuoto tipahtanut, niin silloin se läntti voi osua taaemmas.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tippuu verta nenästä kun on kuukautiset. Menossa polttoon. Naiseuson perseestä.
Siis mitä minä juuri luin?
Olisi ihan painajainen, inhoan verta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän samanlaisia epäilyksiä itselläkin. Mutta kun muita oireita ei ole, en ole asiaa enempää tutkinut. Ja todennäköisesti "vika" on vaan just siinä, että valuu takaliston puolelle. Mutta olen pyöritellyt omassa mielessä sellaista, että voisiko endometrioosi aiheuttaa tämän? Sehän tekee vuotopesäkkeitä muuallekin kuin kohtuun, miksei siis myös suolistoon?
Se voi olla se vika, mutta epäilen vaan sitä niin paljon, koska on niin selkeet jäljet ns.kahdesta eri vuoto kohdasta ja niiden väli on täysin puhdas. Kun jos vuoto ns.valuisi niin kuvittelisi siitä joku jälki jäävän edes pienesti siihen siteen keskiosaan.
Tuota edoa olen joskus miettinyt, mutta oireita vaikeaa arvioida hormonaalisenehkäisyn käytön vuoksi. Onneksi on lääkäriaika tulossa niin voi kysyä. T.AP
Vierailija kirjoitti:
Sinulla olisi jo joku tulehdus ja kipuja, jos vuotaisi sieltä väärästä aukostakin. 😅 Kyllä siteessä joskus näkyy puhdas alue keskellä. Jos vaikka on istunut takakenossa ja on vuoto tipahtanut, niin silloin se läntti voi osua taaemmas.
Noku tätä mäki mietin :D. Mut samaan aikaan tää on mulla jokapv kun menkat niin en vaa jaksais uskoo et sattuma osus aina kohdalle just näin.
Mulla oli yksi tuttava jolla sama ongelma. Aluksi lääkäri sanoi että on vuotavat peräpukamat. Ei kuitenkaan vuotanut kun menkkojen aikana. Tuttu meni tarkempiin tutkimuksiin ja todettiin että suoliston limakalvoilla on jotain kudosta, joka reagoi hormonaalisesti aina samaan aikaan kuusta. Ihan hyvin on mahdollista.
Sulla on niin runsaat et valuu pyllyyn