Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että vain lääkkeistä kysyy. Minäkään en lääkkeitä käytä mutta olisin kyllä vahvasti terapian tarpeessa.
Yksi syy siihen on miesten kanssa tekemisissä olo, ei enää koskaan.
Jos sinulla on mielenterveysongelmia, niin on pelkästään hyvä että pysyt sinkkuna.
No ihan sama en mäkään huumehörhöä halua joka lääkitsee itsensä laittomilla päihteillä. Enkä kaljamahaista alkkista enkä miestä joka ei ota lääkkeitänsä esittääkseen tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Deittiprofiilien yksi ihan perussäännöistä on, ettei lähdetä luettelemaan mitä EI halua. Eikä ylipäätään kannata hirveästi keskittyä siihen mitä sen toisen pitäisi tarjota sinulle vaan kertoa itsestään ja etsiä sellainen profiili joka vaikuttaa hyvältä.
Näinpä. Ja valkoisten valheiden käyttö on deittimaailmassa usein paras vaihtoehto. Jos sen toisen ihmisen ulkonäkö ei livenä miellytäkään, tai käy ilmi että hänellä on mt-ongelmia ja/tai hän syö psyykelääkkeitä, niin on ihan suotavaa että laitat homman poikki jollain epämääräisellä "en tuntenut kipinää" viestillä, sen sijaan että kerrot moukkamaisesti totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on nuori,kaunis ja hoikka,niin kaikki täälläkin valittavat miehet ottaisivat naisen, vaikka nainen olisi mt-ongelmainen. Silloin ei haittaisi mitään.
Jankutijankuti. Ehkä ottaisivat, mutta eivät miehet sellaista naista katsele. Pussit siihen voi tyhjentää, ja ehkä hetken koittaa seurustella, mutta hyvät miehet kyllä lemppaavat hullut naiset.
Eikö olekin mukavaa että sinunkin äitiisi kävi joku aikanaan tyhjentämässä pussinsa?
-juttusi ovat kuin narsistilla.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.
Tämä. Kyse ei ole siitå, että lääkkeitä syöden muka jotenkin huolehtisi itsestään kuten ap sanoi, päin vastoin. Henkisesti vahva ja itsestään monilla tavoin huolta pitävä ei tarvitse mielialalääkkeitä, sellainen ihminen löytää parempia keinoja selättää vastenkäymiset elämässään. Terve mieli ja hyvä asenne elämään on asiat, joita yleensä kumppanilta toivotaan.
Itsekin sanon ei mielialalääkkeitä syöville. Sellaiset löytävät toisistaan varmaan parempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli fyysisestä sairastumisesta johtuen ahdistusta ja hoidin sitä lääkkeellä. Näin pysyin yhteiskunnan rattaissa ja työkykyisenä. Mielestäni parempi näin, kuin että olisin jäänyt sängynpohjalle.
Lääkkeiden käytöstä on aikaa vuosia. Minulla on ihana perhe, rakastava ja fiksu mies, lapsille mielenterveysongelmia ei vaikuta olevan periytynyt. Minulla on hyväpalkkainen mukava työ. Elän ihan tavallista elämää. Pitäisikö minun nyt ottaa avioero ja rypeä itsesäälissä siksi että olen käyttänyt mielialalääkkeitä (ja aion käyttää jatkossakin jos minua ahdistaa/masentaa)? Mielestäni elämäni on paljon parempaa kuin monen niin sanotun terveen ihmisen. Jos polvi on kipeä, syön kipulääkettä. Jos ahdistaa, syön mielialalääkettä. En koe sitä ongelmaksi.
Onko tämä nyt sitä tahallista väärinymmärrystä?
Kyse oli tinder-ilmoituksesta, eli siis seurustelun aloittamisesta tai jopa ainoastaan seuran etsimisestä. Ei mistään avioliitossa olemisesta ja avioerosta.
On eri asia valikoida tulevaa kumppania kun se että on jo yhteisiä lapsiakin. Sen takia helpompaa on hylätä 100% ongelmatapaukset pois heti alkuvaiheessa ennen kuin niitä lapsia on.
Mielialalääkkeiden ongelma on se että eivät ne korjaa ongelman juurisyytä, siksipä niitä yli 50% syökin sitten koko loppuelämänsä ellei liialliset sivuoireet pakota lopettamaan
En seurustelisi naisen kanssa, joka syö mielialalääkkeitä. En tätä asiaa kuitenkaan laita tinder profiiliini, kuten en myöskään laita että en halua lihavia naisia, vaikka sekin pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitamattomat on parempia. Helpompi käyttää valtaa niitä kohtaan, pelotella ja saada itkemään ennen parittelua.
Koitappa pelotella tai käyttää valtaa sellaiseen epävakaaseen, kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavaan naiseen. Siinä voi oikeasti käydä huonosti, nimittäin sinulle.
Melkonen voimafantasia naiselta :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli fyysisestä sairastumisesta johtuen ahdistusta ja hoidin sitä lääkkeellä. Näin pysyin yhteiskunnan rattaissa ja työkykyisenä. Mielestäni parempi näin, kuin että olisin jäänyt sängynpohjalle.
Lääkkeiden käytöstä on aikaa vuosia. Minulla on ihana perhe, rakastava ja fiksu mies, lapsille mielenterveysongelmia ei vaikuta olevan periytynyt. Minulla on hyväpalkkainen mukava työ. Elän ihan tavallista elämää. Pitäisikö minun nyt ottaa avioero ja rypeä itsesäälissä siksi että olen käyttänyt mielialalääkkeitä (ja aion käyttää jatkossakin jos minua ahdistaa/masentaa)? Mielestäni elämäni on paljon parempaa kuin monen niin sanotun terveen ihmisen. Jos polvi on kipeä, syön kipulääkettä. Jos ahdistaa, syön mielialalääkettä. En koe sitä ongelmaksi.
Mielialalääkkeiden ongelma on se että eivät ne korjaa ongelman juurisyytä, siksipä niitä yli 50% syökin sitten koko loppuelämänsä ellei liialliset sivuoireet pakota lopettamaan
Mielialalääkkeissä on sekin ongelma, että ne aiheuttavat muita ongelmia. Yleensä mt-lääkityksellä olevat ovat myös esim. laiskoja ja lihavia, ja nämä yhdessä aiheuttavat sellaisen kehän, jossa kaikki ongelmat ruokkivat toisiaan. Hyvin harvoin kuulee ihan lähtökohtaisesti terveelliset elämäntavat omaavasta ihmisestä, joka joutuu mielialalääkitykselle. Siis sellaisesta, joka esim. liikkuu ja syö terveellisesti ja ylipäätänsä huolehtii itsestään. Yleensä lääkitys on kokonaisuudessaan huonojen elintapojen summa ja seuraus.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.
Sama. Jos jo parisuhteessa ollessa toinen sairastuu, niin silloin olen 100% tukena ja huolehdin vaikka loppuun asti. Mutta kumppania valitessani vakaa mielenterveys, ei pitkäaikaissairauksia ja suunnilleen normaalipainoisuus ovat asioita, joista en tingi. Sillä ennemmin olen yksin kuin ihmisen kanssa, joka ei täytä lyhyttä "listaani".
Voitte vihata, lupa on. :)
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin niitä kolme kuukautta puolisoni yllättävän kuoleman aiheuttamien ahdistuskohtauksien vuoksi, nyt en ole käyttänyt enkä tarvinnut niitä enää vuosiin. Mutten voisi ikinä seurustella vakavasti henkilön kanssa, jolle mahdollisuus sairastumiseen ja sen hoitamiseen olisi ongelma.
Toki sitten taas Tinderissä, jossa etsitään seksiseuraa ymmärrän pointin sikäli, ettei lääkityksen aikana seksi välttämättä kiinnosta tai edes onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yks joka ei kans ikinä vois seurustella säännöllisellä mielialalääkityksellä olevan ihmisen kanssa. Kaikella sympatialla. Läheisistäni on näitä monta, ja huomaan lääkkeen vaikutuksen heidän olemuksestaan.
Itse olen erityisherkkä ja koen lääkityksen tekevän ihmisen jotenkin "turremmaksi" - se varmasti auttaa kun kärsii tunnetason ongelmista. Parisuhteelta kuitenkin toivon kykyä osata lukea toisen ihmisen energiaa/ tilannetajua ja kykyä kohdata aitoja tunteita myöskin. Ikävä kyllä tämä kaikki hämärtyy helposti säännöllisellä mielialalääkityksellä.
Itsekin olen kärsinyt mielenterveysongelmista, joihin olen tehnyt ison työn (säännöllinen liikunta, henkinen kasvu, terapia, ruokavalio, elämänmuutos itselleni sopivaksi.) En ikinä katsoisi ihmistä, joka vaan syö lääkkeitä ja puksuttaa vihaamassaan duunissa eikä esim ole päässyt oman masennuksensa ja ahdistuk
Tässä taas näkee miten väärin ihmiset käsittävät asioita, Ovat ehkä tavanneet yhden erityisherkän, tai itseään sellaiseksi luulevan ja sitten olettavat, että kaikkien kohdalla se on noin. Olen itse erityisherkkä. En kuvittele olevani "lumihiutale" tai edes erityinen. Minä olen vain herkkä. Lähelläni ei tarvitse kulkea "on the egg shells" (miten tuo nyt pitäisi suomentaakaan). Nautin kosketuksesta,aistillisuudesta (olen hyvin kinesteettinen), haluan välillä omaa aikaa (etenkin työpäivän jälkeen tykkään olla yksin ja rentoutua koti-iltaa ajatellen). Kanssani saa olla eri mieltä, ja mielellään niin, sekä myös kertoa omista eriävistä ajatuksistaan (ja mielellään niin). Verbaalista tai fyysistä väkivaltaa en ota vastaan, mutta noinhan se on kaikilla itseään kunnioittavilla ihmisillä (bdsm-väestä en nyt tässä puhu, koska heillä on halu saada ottaa sitä vastaan ajoittain eivätkä koe sitä väkivaltana)
Vierailija kirjoitti:
Deittiprofiilien yksi ihan perussäännöistä on, ettei lähdetä luettelemaan mitä EI halua.
Mä olen kirjoittanut profiiliini, etten tupakoi enkä voi sietää tupakointia sekä kerron etsiväni miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia. Toivottavasti nämä eivät ole liian luontaantyöntäviä toiveita. Mä en vaan halua saada turhia matcheja tupakkamiehiltä tai pikkulasten isiltä.
No minä laitan aina profiiliin että en halua alkoholin/muiden päihteiden käyttäjää enkä tupakoitsijaa. Jokaisella on preferenssinsä.
"Mielialalääkkeissä on sekin ongelma, että ne aiheuttavat muita ongelmia. Yleensä mt-lääkityksellä olevat ovat myös esim. laiskoja ja lihavia, ja nämä yhdessä aiheuttavat sellaisen kehän, jossa kaikki ongelmat ruokkivat toisiaan. Hyvin harvoin kuulee ihan lähtökohtaisesti terveelliset elämäntavat omaavasta ihmisestä, joka joutuu mielialalääkitykselle. Siis sellaisesta, joka esim. liikkuu ja syö terveellisesti ja ylipäätänsä huolehtii itsestään. Yleensä lääkitys on kokonaisuudessaan huonojen elintapojen summa ja seuraus."
Mt-ongelmia voi tulla kenelle tahansa. Ihan sama vaikka olisi olympiatason urheilija. Ei mt-ongelmat ole seurausta huonoista elintavoista. Sinäkin voit masentua ja joskus tarvita lääkkeitä.
Masennuksesta voi yllättäen seurata mainitsemaasi "laiskuutta", koska oikeasti masentunut ei jaksa mitään.
Lääkkeistä taas voi seurata lihavuutta. Moni psyykelääke lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin niitä kolme kuukautta puolisoni yllättävän kuoleman aiheuttamien ahdistuskohtauksien vuoksi, nyt en ole käyttänyt enkä tarvinnut niitä enää vuosiin. Mutten voisi ikinä seurustella vakavasti henkilön kanssa, jolle mahdollisuus sairastumiseen ja sen hoitamiseen olisi ongelma.
Toki sitten taas Tinderissä, jossa etsitään seksiseuraa ymmärrän pointin sikäli, ettei lääkityksen aikana seksi välttämättä kiinnosta tai edes onnistu.
Mäkin käytin pari vuotta, kun kuoli ensin vanhemmat ja sitten oma lapsi. En tarvitse enää niitä. Apuna oli terapiakin, mutta ilman lääkkeitä en olisi pystynyt siihenkään.
Mäkään en voisi seurustella noin ahdasmielisen ihmisen kanssa, joka ei kestäisi mt-lääkitystä tai ongelmia tai joka syyttäisi sairastunutta laiskaksi tai sairauden johtuvan jopa omista elintavoista. Onneksi olen naimisissa jo.
Voin toki ymmärtää, ettei ihan hulluimman ihmisen kanssa haluta aloittaa suhdetta, siis vaikka epätasapainossa olevan skitsofreenikon. Mutta mt-ongelmia on lievempiäkin.
Deittiprofiilien yksi ihan perussäännöistä on, ettei lähdetä luettelemaan mitä EI halua. Eikä ylipäätään kannata hirveästi keskittyä siihen mitä sen toisen pitäisi tarjota sinulle vaan kertoa itsestään ja etsiä sellainen profiili joka vaikuttaa hyvältä.