Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"
Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.
Kommentit (553)
Käytän näitä "mielenterveyslääkkeitä", joita virallisesti mieliala- ja psyykenlääkkeiksi kutsutaan. Ymmärrän, että joku mieleltään terve ihminen haluaa myös sellaisen puolison.
En minäkään työssä käyvänä halua aloittaa parisuhdetta esimerkiksi työttömän tai työkyvyttömän kanssa.
Hyvä vaan, että kriteerit sanotaan suoraan. Itselläni on pari sairautta, ja mielelläni olen tuhlaamatta aikaani ihmisiin, joilla on sellaiset kriteerit, että en niihin mahdu. Itselläni on kriteerinä, että elämänkokemusta pitää olla sen verran, että pystyy esim. erilaisia sairauksia ja muita ongelmia kohtaamaan. Eli jokaisella on kriteerinsä, turha niistä on ottaa itseensä.
Minulla ei ole mitään mt-ongelmaisia vastaan, tunnen heitä useamman ja olen kahden kanssa seurustellut. Mutta en vaan jaksa sitä enää. Sekoan itsekin, jos vielä vastaavaan joudun. Aivan vääristynyt käsitys seurustelusta ja naisista tullut muutenkin, kun alkaa ajatella, että naiset nyt vaan OVAT kaikki sellaisia ja seurustelu pelkkää surua, huolta, tappelua ja kivireen vetämistä. Joku muu saa nämä naiset ottaa, minä en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään mt-ongelmaisia vastaan, tunnen heitä useamman ja olen kahden kanssa seurustellut. Mutta en vaan jaksa sitä enää. Sekoan itsekin, jos vielä vastaavaan joudun. Aivan vääristynyt käsitys seurustelusta ja naisista tullut muutenkin, kun alkaa ajatella, että naiset nyt vaan OVAT kaikki sellaisia ja seurustelu pelkkää surua, huolta, tappelua ja kivireen vetämistä. Joku muu saa nämä naiset ottaa, minä en jaksa.
Jos aina päädyt yhteen sekopöiden kanssa,niin silloin vika löytyy ihan sinusta itsestäsi. Miksi valitset tuollaisia naisia?
Ihan validi pointti karsia sairaat jos ei ole etsimässä vertaistukea.
Kaukaa kiertäisin tuollaiset setämiehet, jos Tinderissä olisin. Nehän on ns. hoitamattomia hulluja, joista on monta esimerkkiä tässä ketjussakin.
Eivät tajua, että pää voi vikaantua siinä missä jalkakin ja kumpikin paranee hyvällä hoidolla, kun taas voi jäädä ikuiseksi riesaksi, jos ei hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokaisella ole omat preferenssinsä kumppanin suhteen, ja hän ei sit halua sen joka viidennen kanssa suhteeseen.
Kai ihmisellä on oikeus vielä valita kumppaninsa vaikka hiustenvärin perusteella?
Mielestäni on todella noloa ilmaista asia noin ja kertoo paljon tuon ihmisen emotionaalisesta älykkyydestä (tai pikemminkin sen puutteesta).
Vastaavasti setämiehen voi potkaista pihalle jos siihen iskee verenpainetauti tai mikä tahansa, koska sairaushan on hyi hyi. Kuolkoon pakkaseen mokoma pullero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi deittailemaan ko. naista. Pari tuttua on tapaillut 40+ naisia Tinderin kautta ja näppituntumalla, kun kuuntelen, niin ehkä viidenneksellä EI OLE jonkin asteisia mt-ongelmia, traumoja tai tunnelukkoja.
Korkea kynnys kyllä olisi itsellä lähteä tuohon maailmaan.
Miksi et sano, mitä oikeasti haluat, eli että halust seurustella nuorten naisten kanssa? Miksi alat lässyttämään jostain keski- ikä+ mt- ongelmat? Älä ole tekopyhä mülkku.
Kyllä niitä ongelmia voi olla nuorillakin naisilla ja usein onkin.
Tuo "ethän"-muoto karkoittaa myös niitä, jotka eivät lääkkeitä käytä. Tuollaisella tyypillä on pitkä lista muitakin vaatimuksia.
Kirjoittaisin mieluummin vaikka etsiväni tasapainoista naista.
Vierailija kirjoitti:
Kaukaa kiertäisin tuollaiset setämiehet, jos Tinderissä olisin. Nehän on ns. hoitamattomia hulluja, joista on monta esimerkkiä tässä ketjussakin.
Eivät tajua, että pää voi vikaantua siinä missä jalkakin ja kumpikin paranee hyvällä hoidolla, kun taas voi jäädä ikuiseksi riesaksi, jos ei hoideta.
Tämä kyseinen sankari oli nimestä ja naamasta päätellen irakilainen herrasmies. Profiili oli suomeksi.
Ap
Miehet etsivät omaishoitajaa, joka olisi terveempi kuin he?
Älkää ruvetko siihen savottaan. Viimeksi eilen tuli suru kun näin tuttavapariskunnan, jossa mies on aivan pihalla muistisairauden takia ja rouva hoitaa kaiken, myös ylipainoisen, tupakoivan rötväkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aina päädyt yhteen sekopöiden kanssa,niin silloin vika löytyy ihan sinusta itsestäsi. Miksi valitset tuollaisia naisia?
Laitapa tähän se kyselylomake, jonka täytätät kumppaniehdokkailla. Moniko on jäänyt nähtyään sen? Mitä tekisit, jos kumppani sairastuisi, lemppaisit hankeen kuten tuolla ylempänä yllytettiin?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ajoittaisia masennusta ja ahdistusta. En käytä mielialalääkkeitä vaan hoidan itseäni esim. terapialla, meditoimalla, liikunnalla ja self helpillä. Pystyn elämään suht normaalia elämää ongelmistani huolimatta ja kukaan ei edes tietäisi, että minulla näitä ongelmia on ellen kertoisi. Olen panostanut todella paljon omaan henkiseen kasvuuni ja elämä kanssani olisi varmasti tasapainoisempaa kuin monen sellaisen henkilön kanssa, joka on ns. paperilla terve.
Tuolla maininnalla karsii kätevästi lääkkeitä syövät ja niitä tarvitsevat naiset. Se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa.
Itsekin huomannut että nykynaisissa on hyvin paljon sekopäitä joukossa, osalla on lääkitys, valtaosalla ei ole vaikka pitäis olla.
M41
Se että syö mielenterveys lääkkeitä kertoo vain sen että kyseinen mielenterveyspotilas on sekaisin eikä siihen kannata sekaantua pitkällä tikullakaan
Vierailija kirjoitti:
Ihan validi pointti karsia sairaat jos ei ole etsimässä vertaistukea.
Kuvittelet varmaan, että mielenterveyshäiriöt ovat pysyviä, kuten flunssa? Ettei niitä pystytä hoitamaan eikä niistä kuntoudu?
Varmaan myös tajuat, että typeryytesi tuossa vain paljastuu ja fiksuimmat karsiutuvat sinun seurapiiristäsi. Mutta hyvä niin, tule onnelliseksi kaltaisessasi seurassa.
On tutkittu parisuhteen kestävyyttä sairastumistilanteissa. Jos vaimolle puhkeaa syöpä, mies lähtee. Jos miehelle tulee syöpä, nainen omaishoitaa hänet hautaan.
Nainen on miestä huimasti parempi olento ja enemmän ihminen. Poislukien harvat Purrat.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin väitän, että jos nainen on nuori, kaunis ja hoikka, niin mies unohtaa äkkiä mt- ongelmat. Täällähän on monta kertaa sanottu, miten miehet sietävät paljon enemmän kauniilta naiselta.
Tavis, ja varsinkin ruma ei saa koskaan olla muuta, kuin kuunnella miestä, nauraa miehen vitseille, ihailla miestä loputtomasti, lohduttaa, ihailla ja kehua, ja muuten olla huomaamaton, ja pitää turbansa kiinni, koska muuten nainen ei ole rento. Ja auta armias, jos joskus kritisoit tai moitit, niin nainen on silloin hankala.
Tämä on kyllä totta. Kauniilta naiselta hyväksytään monenlaisia ongelmia.
Sekopää mikä sekopää. Ei mielenterveyspotilaisiin saa eikä kannata sekaantua
hauska tuokin vaatimus, että "ei pitkäaikaissairauksia". Mitä silläkin sitten tarkoitetaan _oikeasti_.
Minulla ei kilpirauhanen toimi, joten on pitkäaikaissairauden diagnoosi ja otan sitten kilpirauhashormonit purkista. Ei se muuten elämääni vaikuta. Mutta sen terveyttäni seurataan ehkä paremmin kuin ns. terveen ja käyn mm. vuosittain labroissa, jota monetkaan ns. terveet eivät tee, vaikka voisivat ja sitten noille terveille tulee usein sitten puskista kaikenlaisia sydänkohtauksia sun muita. Lääkäritkin luokittelevat minut terveeksi, siis vaikka on pitkäaikaissairaus. Sukulaiset elävät pitkäikäisiksi: meillä ei ole minkäänlainen ihme, kun ihminen alkaa hätyyttelemään satavuotispäiviään ja on terve. Ei ole edes muistisairauksia suvussa.
Tosiaan toivoisin, että tuollaisia lonkalta vedettyä vaatimuslistoja esittävät miehet miettisivät vähän, että mitä kirjoittavat ja sitten vaikka avaisivat niitä enemmän. Pitkäaikaissairauksiakin on useita eikä monikaan niistä etene pahanlaatuiseksi, tai aiheuta mitään vaivaa tai haittaa elämään.
Sinällään vaatimukset kumppanille on ihan ok. Minä en lähde edes treffeille miehen kanssa, joka tupakoi, tai joka käyttää alkoholia päihtyäkseen (puhumattakaan muista päihteistä), tai jolla on muuten epäterveelliset elintavat. Ei miehen tarvitse mikään himoliiuukkuja olla (muuten: he harvoin ovat terveitä ja tämä on ihan oma mutuni, älkää tuhlatko aikaani kirjoittamalla, että "minäpä tiedän vain terveitä himoliikkujia" (tottaki heitäkin voi olla)) ja saa olla vaikka äijämahaa tai silloin tällöin nauttia ns. roskaruokaa, mutta ihan sellainen perusnormaali mies, joka vähän miettiikin mitä tekee ja miksi ja miten. En oikein jaksa alkaa pitämään mitään kolmannen asteen kuulusteluja treffeillä, että mitä teet työksesi, mikä on koulutuksesi, onko sairauksia, entäs miten se aamuerektio, millaista palkkaa saat ja niin edelleen, koska kaikki nuo voi muuttua eikä ne ihmisestä sillä lailla mitään kerro. Ainiin. Minulla on vaatimuksena myös miehen kyky huolehtia taloudestaan, (siis rahallisesta taloudesta, toki ne siivoustaidotkin pitää olla) rahankäytön pitää olla hallussa ehdottomasti, eli ei mitään velkaongelmaisia, jotka ei tajua yhtään rahan käytön päälle.
Näitä vaatimuksia en kyllä sillei kuuluttele, tosin tupakoinnin kysyn kyllä aina, koska en yksinkertaisesti voisi edes suudella toista, jos tämä haisee tupakalle. Alkaa oksettaa, eikä varmasti tupakoitsijatkaan halua, että ihminen, jonka kanssa on suhteessa alka kakoa aina kun tämä tulee hajuetäisyydelle. Kaiken muun voi sitten selvittää ja punnita treffeillä. Ittelle tärkeintä on se, että tullaan toimeen ja että tulevaisuuden suunnitelmat olisi laitettavissa helpohkosti yhteen, elleivät sitten ole samanlaiset ja suhde seksiin ja seksuaalisuuteen pitää kans olla samalla viivalla tai sitten vaihtoehtoisesti avoin suhde.