Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
281/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hauska tuokin vaatimus, että "ei pitkäaikaissairauksia". Mitä silläkin sitten tarkoitetaan _oikeasti_.

Minulla ei kilpirauhanen toimi, joten on pitkäaikaissairauden diagnoosi ja otan sitten kilpirauhashormonit purkista. Ei se muuten elämääni vaikuta. Mutta sen  terveyttäni seurataan ehkä paremmin kuin ns. terveen ja käyn mm. vuosittain labroissa, jota monetkaan ns. terveet eivät tee, vaikka voisivat ja sitten noille terveille tulee usein sitten puskista kaikenlaisia sydänkohtauksia sun muita. Lääkäritkin luokittelevat minut terveeksi, siis vaikka on pitkäaikaissairaus. Sukulaiset elävät pitkäikäisiksi: meillä ei ole minkäänlainen ihme, kun ihminen alkaa hätyyttelemään satavuotispäiviään ja on terve. Ei ole edes muistisairauksia suvussa. 

Tosiaan toivoisin, että tuollaisia lonkalta vedettyä vaatimuslistoja esittävät miehet miettisivät vähän, että mitä kirjoittavat ja sitten vaikka a

Haluat miehen jolla on prkeleesti rahaa ja joka siivoaa puolestasi.

Oletko ajatellut, mitä jumalaisen erityistä kykenet tarjoamaan parisuhteeseen, koska vaatimuksesi on melko absurdit?

Vierailija
282/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että syö mielenterveys lääkkeitä kertoo vain sen että kyseinen mielenterveyspotilas on sekaisin eikä siihen kannata sekaantua pitkällä tikullakaan

Sinulle varmaan  sitten on myös ok, että jos sinä sairastut joskus mielenterveysongelmaan niin vaimosi jättää sinut samantien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että syö mielenterveys lääkkeitä kertoo vain sen että kyseinen mielenterveyspotilas on sekaisin eikä siihen kannata sekaantua pitkällä tikullakaan

Sinulle varmaan  sitten on myös ok, että jos sinä sairastut joskus mielenterveysongelmaan niin vaimosi jättää sinut samantien.

Voi itku, kun olet naiivi.

Vierailija
284/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hauska tuokin vaatimus, että "ei pitkäaikaissairauksia". Mitä silläkin sitten tarkoitetaan _oikeasti_.

Minulla ei kilpirauhanen toimi, joten on pitkäaikaissairauden diagnoosi ja otan sitten kilpirauhashormonit purkista. Ei se muuten elämääni vaikuta. Mutta sen  terveyttäni seurataan ehkä paremmin kuin ns. terveen ja käyn mm. vuosittain labroissa, jota monetkaan ns. terveet eivät tee, vaikka voisivat ja sitten noille terveille tulee usein sitten puskista kaikenlaisia sydänkohtauksia sun muita. Lääkäritkin luokittelevat minut terveeksi, siis vaikka on pitkäaikaissairaus. Sukulaiset elävät pitkäikäisiksi: meillä ei ole minkäänlainen ihme, kun ihminen alkaa hätyyttelemään satavuotispäiviään ja on terve. Ei ole edes muistisairauksia suvussa. 

Tosiaan toivoisin, että tuollaisia lonkalta vedettyä vaatimuslistoja esittävät miehet miettisivät vähän, että mitä kirjoittavat ja sitten vaikka a

Toiselle ei kelpaa pitkäaikaissairas.

Sinulle ei kelpaa tupakoitsija.

Meidän suvussa lapsetkin polttavat, kaikki elävät satavuotiaiksi ja ripulissakin tuoksuvat kukkasille. Suutelemme intohimoisesti kumppaneitamme mielellämme.

Tosiaan toivon että miettisit tuota ehdottomuuttasi tupakalle, ennenkuin alat laukoa mielipiteitäsi ..

Vierailija
285/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla sama ehto, näin naisena. Käytän itse psyykenlääkkeitä, mutta en halua mitään masentunutta mörökölliä kumppanikseni. Mulla on tarpeeksi tekemistä itseni kanssa.

Vierailija
286/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin. Minulla on vaatimuksena myös miehen kyky huolehtia taloudestaan, (siis rahallisesta taloudesta, toki ne siivoustaidotkin pitää olla) rahankäytön pitää olla hallussa ehdottomasti, eli ei mitään velkaongelmaisia, jotka ei tajua yhtään rahan käytön päälle.

Varmaan tällä vaatimuksellasi ymmärtänet, ettei rahaa käytetä sitten sinuun.

Ei noilla spekseillä jokaista vastaantulevaa emakkoa aleta syöttämään.

Vierailija
287/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP puhuu asiaa.

Mielenterveyslääkkeitä käytetään myös esim reuman hoidossa.

Minulla on mielenterveyslääkitys hammaslääkärifobiaan ja matka-ahdistukseen.

Olen siis Ö-luokan nainen.

Vierailija
288/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, en mäkään ole ensisijaisesti etsimässä mt-ongelmaista. En itsekään ole sellainen.

Mutta jos mies ilmaisee ton noin tökerösti profussaan, en kyllä svaippaa oikealle.

Vierailija
289/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP puhuu asiaa.

Mielenterveyslääkkeitä käytetään myös esim reuman hoidossa.

Minulla on mielenterveyslääkitys hammaslääkärifobiaan ja matka-ahdistukseen.

Olen siis Ö-luokan nainen.

Mulla krooniseen unettomuuteen. Onneksi ei tarvi etsiä seuraa tinderistä.

Vierailija
290/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä vaikka mitä hörhöjä. Jollekulle ei kelpaa koronarokotettukaan :D

Vierailija
291/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voishan sitä luvata jättää lääkityksen pois. Hoitamattomat mt-ongelmat on miehistä vissiin cooleja.

Eiköhän tuo toive nyt kumminkin tarkoita sitä, että haluaisi tutustua naiseen, jolla ei ole tarvetta käyttää mitään mt-lääkitystä.  Eli haluaa mieleltään terveen kumppanin 

Käsitit sinäkin sen, mutta päätit nyt vääntää.

Ymmärrän toiveen.  Olin itse 6 vuotta naimisissa miehen kanssa, jolla aika ajoin pää ns. heitti.  Jotain pientä siitä oli nähtävissä jo seurusteluaikana, mutta nuorena sitä ei osaa ajatella loppuun asti.

Se oli niin järkyttävä kokemus jo lopulta joutua elämään tällaisen jatkuvasti ihme oikkuja päähänsä saavan ihmisen kanssa, että päätin eron jälkeen, että ei ikinä enää.

Siinä sai valvoa öitä ja pelätä, mitä se taas touhuaa, mitä sillä nyt on mielessä ja varoa joka sanaansa, ettei se käsitä asiaa taas jotenkin kummallisesti ja vainoharhaisesti, lääkkeitä se lopulta napsi ihan miten sattuu ja kaikenlaiset ihme tuijotukset ja höpinät, mihinkään ei voinut luottaa.

Ihmettelen lääkäreitäkin, jotka kirjoittaa lääkkeitä sumeilematta ja uskoo mitä toinen uskottelee.  Pitäisi ainakin määrätä sen potilaan tuomaan ne aiemmin määrätyt lääkkeet pois, ennen kuin sille määrätään joku uusi lääke.  Kun lopulta tilanne on se, että niitä  lääkkeitä on valtavat määrät eri aikoina kirjoitettuna eri lääkäreiden määräämänä ja toinen napsii niitä miten sattuu.  Ja vielä alkoholin kanssa, jippii.  Kun uskotaan kun potilas sanoo, että en käytä yhtään alkoholia.  

Kerran yritin itse ottaa yhteyttä lääkäriin, joka oli taas määrännyt uusia lääkkeitä, mutta en päässyt edes puheisiin, koska ei minulla ollut oikeutta puuttua asiaan, joka oli potilaan ja lääkärin välinen.  Ja minä olin sentään puoliso, joka jouduin tämän ihmisen kanssa elämään ja jolla ihan varmasti olisi ollut antaa akuuttia ja oikeaa tietoa.

Kyllä, olen tasan sitä mieltä, että on ihan asiallista toivoa tervejärkistä kumppania ja jo se, että käyttää mielialalääkkeitä on varoitusvalo.  Minä en enää ota riskiä, minun puolisoni pitää olla päästään terve.  En minäkään mitään mielenterveyslääkkeitä käytä, joten uskoisin, että meitä on muitakin samanlaisia mieleltään terveitä.  Ja todellakin on, nyt minulla on siltä osin terve puoliso.  

Vierailija
292/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sekin ole positiivista jos mies

- etsii töitä

- omaa vahvan itsetunnon ja uskaltaa siksi lähestyä pidempää tai tosi kaunista naista, vaikka on itse 165cm ja klassisilla standardeilla ruma

- kuntoilee paljon ja sanoo täysin ei sokerille ja herkuille

- elää askeettisesti jotta säästäisi ympäristöä

Miksi naiset sitten karsastavat näitä positiivisia piirteitä?

Vierailija
293/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mielenterveyden ongelmia, mutta jos joku ilmoittaisi tuollaisesta profiilissaan, se olisi kyllä ehdoton turn off minulle. Se antaisi kuvan tunnekylmästä ja laskelmoivasta ihmisestä, ja myös sellaisesta, jonka kanssa pitäisi aina pelätä, mitä noloa kumppani nyt päästää suustaan. Fiksu ihminen ei laittaisi tuollaista profiiliin, vaan osaisi muilla keinoin selvittää, onko toinen tasapainoinen ihminen.

Vierailija
294/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki julkkiksetkin ja  poliitikot käyttää vaikka mitä lääkkeitä...

Vierailija
295/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää. En ole koskaanvaatinut tuollaista, mutta kokemukset parin miesystävän mielenterveysongelmista on sellaiset, että vietän lopun elämäni ilman. Pitäisi tapahtua ihmeitä, että uskaltaisin päästää enää ketään lähelle. Monenlainen väkivalta, vainoharhaisuus, epäluotettavuus ja suoranainen sadismi oli arkipäivää. Vie vuosia toipua. 

Voin aika huonosti viimeisimmän suhteeni jäljiltä. Lääkityksiä ei kuitenkaan ole eikä edes sairauksia. Ei ole edes lemmikkejä, käyn töissä, harrastan, olen ihan kivan näköinen, koulutettu, en polta ym. Joku vika kuitenkin jossain, että olen saanut vain huonoja suhteita. Ystäviä on sentään, miehiä ja naisia. Olispa vielä onnea rakkaudessa edes kerran.

Vierailija
296/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla aika pahoja mielenterveysongelmia, kun olet tuollainen tahallaan väärinymmärtäjä. 

Kyse on nyt siitä, että etsitään UUTTA kumppania. Moni tietää ihan omasta kokemuksesta, kuinka sekaisin ihmiset voivat olla. Ehkä heillä on jo ennestään huonoja kokemuksia. Jos henkilö on vaikkapa masentunut, onko hänellä sillä hetkellä voimavaroja alkaa parisuhteeseen? Monella ei ole.  Silloin se toinen todennäköisesti tuhlaa aikaansa ja tulee lopulta satutetuksi. Monen elämää sairaus määrittää hyvin voimakkaasti. Tutustumisvaiheen ja seurustelun pitäisi olla mukavaa ja helppoa. On ihan ok väistää asiat, jotka voivat tuoda ongelmia, tai jotka eivät itselle sovi. 

Esimerkiksi lapset, lemmikit, tupakointi, alkoholinkäyttö, työttömyys (että olisi suunnilleen samanlainen mahdollisuus vaikkapa matkustaa) monelle on minun vuorotyöni ollut ongelma. Minä en usko riittäväni  ihmiselle, jonka intohimo on matkustelu, minulla ei  ole mahdollisuutta sellaiseen. 

Minusta tämä ethnä syö mielenterveyslääkkeitä, menee samaan kategoriaan. Koitetaan välttää ongelmia. Onhan se melkoinen möläytys, mutta on siellä vastaavia möläytyksiä muillakin. 

Kyllä minäkin painan jarrua, jos arvelen ettei toinen ole tasapainoinen. 

Se, että parisuhteessa puoliso sairastuu, on eriasia. Kyllä, jos sairaus on sellainen, että se alkaa haitata yhteistä elämää, ja parempaa ei ole näkyvissä, moni päätyy eroamaan. Jokin lievempi taas ei niin haittaa. 

Moni mielenterveys lääkitystä käyttävä ei ole niin tasapainoinen, kuin luulee olevansa . Lääke lähinnä pitää toimintakykyisenä, ei ns tee terveeksi ja normaaliksi, vaikkei sitä itse huomaa. Johan se lääkitys purettaisiin, jos sitä ei tarvitsisi. 

Elämä mielenterveysongelmisen kanssa voi olla äärimmäisen raskasta. Ymmärrän täysin, että siinä vaiheessa, kun on helppo perääntyä, sellaiseen ei halua lähteä. Jokainen haluaa helpon, tasapainoisen ja turvallisen suhteen

Vierailija
297/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder kerää erilaiset friikit, addiktit, mt-ongelmaiset, terveysongelmaiset jne. Outous ei siis ole mikään erikoisuus Tinderissä vaan sen sisään rakennettu piirre. Kuka jaksaisi selata jotain "Anttilan alusvaatekuvastoa" loputtomiin. Tinderistä etsitään jännitystä. Siis, ne jotka jotain oikeasti hakee. 80% naisista mittaa vaan markkina-arvoaan. Voivat kiristä puolisoaan, että jos et tee sitä tai tätä, Tinderissä kyllä odottaa 2000 miestä valmiina korvaamaan sinut.

Vierailija
298/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta ole mikään täys katastrofi jos nainen käyttää jotain mt-lääkkeitä. Mutta se on täysi katastrofi jos joku nainen oikeasti tarvitsee mt-lääkkeitä, mutta ei kumminkaan käytä niitä. Löytyy oikein omakohtaisia kokemuksia sellaisesta naisesta. Voi ristus mitä menoa, eikä siinä ole todellakaan järjen häivää. Sitä ei voi uskoa enneko ihan omin silmin joutuu sen näkemään ja kokemaan.

Toivottavasti tämä on pajatson tyhjentävä vastaus tähän aiheeseen.

Vierailija
299/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla aika pahoja mielenterveysongelmia, kun olet tuollainen tahallaan väärinymmärtäjä. 

Kyse on nyt siitä, että etsitään UUTTA kumppania. Moni tietää ihan omasta kokemuksesta, kuinka sekaisin ihmiset voivat olla. Ehkä heillä on jo ennestään huonoja kokemuksia. Jos henkilö on vaikkapa masentunut, onko hänellä sillä hetkellä voimavaroja alkaa parisuhteeseen? Monella ei ole.  Silloin se toinen todennäköisesti tuhlaa aikaansa ja tulee lopulta satutetuksi.

Mielestäni on vaarallista lähteä niputtamaan kaikki mielenterveysongelmat samaan nippuun. Eksänä oli bibo ja elämä hänen kanssaan oli todella raskasta ja myös oma mielenterveyteni kärsi hänen mielialan heilahteluistaan ja arvaamattomuudestaan. Ja hänen mielenterveysongelmiin suhde kaatuikin. Nykyisellä miehellä on historiaa masennuksesta raskaiden elämän tapahtumien vuoksi ja hän on taas mitä ihanin ja vastuuntuntoisin mies ja hoitaa noita ongelmiaan terapiassa. Hänen sairautensa ei ole mitenkään vaikeuttanut yhteistä elämäämme ja hän on pikemminkin terapiassa oppinut hyviä keinoja hoitaa itseään ja muutenkin terapia auttaa häntä käsittelemään ongelmia erittäin fiksulla tavalla.

Vierailija
300/553 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole mielenterveyden ongelmia, mutta jos joku ilmoittaisi tuollaisesta profiilissaan, se olisi kyllä ehdoton turn off minulle. Se antaisi kuvan tunnekylmästä ja laskelmoivasta ihmisestä, ja myös sellaisesta, jonka kanssa pitäisi aina pelätä, mitä noloa kumppani nyt päästää suustaan. Fiksu ihminen ei laittaisi tuollaista profiiliin, vaan osaisi muilla keinoin selvittää, onko toinen tasapainoinen ihminen.

Just joo.

Mutta se jos miehen pitää olla pitkä tai roteva, se on tietysti fiksua laittaa.

Mt-lääkitys ei kero kaikkea ihmisestä, joten tyhmää jos se on kriteeri. Mutta tietysti sama ei päde esimerkiksi korkeakoulutukseen, se pitää selvittää heti eikä katsoa onko mies fiksu jne.