Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Stubb haluaa että armeijan pakollisuus koskee jatkossakin vain miehiä. Hän vastustaa tasavertaista asevelvollisuutta

Vierailija
01.01.2024 |

Kaikkein kielteisimmin ehdokkaista koko ikäluokkaa koskevaan yleiseen asevelvollisuuteen suhtautuvat Alexander Stubb (kok) ja Sari Essayah (kd).

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010089576.html

Kommentit (316)

Vierailija
301/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn ehdottaa yleistä palveluusvelvollisuutta, mutta palveluksen ei ole pakko olla aseellinen palvelus vaan joku muukin palvelus joka edesauttaa maan turvallisuutta.

Sitten on varmaan myös yleinen nimenvaihtovelvollisuus? Ei nimilakia voi vapauttaa ja sitten pakottaa naisia heti kun se on miehelle eduksi. Valitsette aina sen mallin mikä on miehille edullinen. Ensin raikaa pakko, sitten vapaus ja sitten taas pakko, aina miesten oikkujen mukaan.

Naisena en ole mitään velkaa minua sortavalle sukupuolelle joka rai*kaa naisia niin että siitä on uutisissa joka päivälle.

Missä sukunimen tasa-arvo? Alkakaa pakottaa miehet. Naisetkin pakotettiin -85 asti. On enemmän maita jotka pakottaa miehen nimeä kuin maita jotka pakottaisi miehet asepalvelukseen, vieläpä heidän OMASTA aloitteestaan.

Törkeää miten annatte miesten uhriutua tästä samalla kun te päs

Sairas.

Vierailija
302/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://um.fi/suomen-tuki-ukrainalle

2300 miljoonaa euroa.

Ja joku vielä luulee ettemme  mukamas ole sodassa mukana.

Vierailija
304/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on maailman ainoa asia, josta olen Stubbin kanssa samaa mieltä. Suomessa pitäisi kaikin keinoin aloittaa vauvatalkoot, ja jättää armeija miehille. En kuitenkaan tule ikipäivänä äänestämään häntä, yhden asian vuoksi.

Vauvatalkoot? Ei onnistu, ennen kuin synnyttäneiden/raskaanaolevien naisten kaltoinkohteluun puututaan kovemmin

Vierailija
305/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut aina väittää että vihervassarit vastustaa naisten asevelvollisuutta vaikka taas nähtiin että asia on päinvastoin.

"Asevelvollisuutta on pidemmällä aikavälillä syytä kehittää siihen suuntaan, että se kohtelee kaikkia sukupuolia tasa-arvoisesti. Palvelukseen olisi hyvä valita sukupuolen sijaan motivaation ja osaamisen perusteella, Li Andersson perustelee näkemystään." 

Ihan huomatuksena että persujen väitteisiin tulee aina suhtautua siten että asia on juuri päinvastoin kuin persut sanovat

Kyllä. Toinen mantra on tämä että vihervassarit ei käy töissä. Kuitenkin tilastot kertovat ihan muuta. Persuissa on paljon suurempi osuus työvoiman ulkopuolella. 

Lähde tälle oli.... Niin, eipä ta

Miksi aina vingutaan lähdettä/linkkiä? Eikö vaan ihan itse voihakea tietoa?

No kuitenkin Kauppalehti kirjoittaa:  Vihreitä voisi sanoa kunnon suomalaiseksi työväenpuolueeksi. Vihreiden kannattajista on nimittäin työelämässä  suurempi osa, kuin minkään muun puolueen kannattajista.

Kaikista äänestäjistä 40% on työelämän ulkopuolella. Opiskeijoita, eläkeläisiä, työttömiä, kotivanhempia.  Mutta vihreiden äänestäjistä vai 23% on työelämän ulkopuolella.

Vierailija
306/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on maailman ainoa asia, josta olen Stubbin kanssa samaa mieltä. Suomessa pitäisi kaikin keinoin aloittaa vauvatalkoot, ja jättää armeija miehille. En kuitenkaan tule ikipäivänä äänestämään häntä, yhden asian vuoksi.

Vauvatalkoot? Ei onnistu, ennen kuin synnyttäneiden/raskaanaolevien naisten kaltoinkohteluun puututaan kovemmin

Sitä tarkoitinkin kaikilla keinoilla. Se synnytysmuoto minkä haluaa, kaikki mahdolliset kivunlievitykset ja korjaukset ja mitä ikinä, ja esimerkiksi perheverotus.

Vierailija
307/316 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minulle yksi hyvä syy äänestää häntä.

Vierailija
308/316 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimet menee jo absoluuttisesti miesten mukaan, myös "vapaassa mallissa". Edelleen, samalla logiikalla miehet tulee pakottaa vaihtamaan nimeä, se on TASA-ARVOA. Naiset eivät ole sukunimenvaihtoa keksineet, senkin ovat tehneet miehet. Akathan myös kannattaa avioliiton rai*kauksia, akat ovat kannattaneet äänioikeudettomuutta, akat itse abortoivat tytöt. En silti näe ketään vaatimassa tasa-arvoa :D

Missä miesten huivit ja sukunimenvaihdot? Niihin pitää pakottaa.

Kukaan ei pakota armeijaan, paitsi miehet itse. Onko oikeudenmukaista että vain akka käyttää huivia ja vaihtaa nimeä? Ei ole, silti kehutte vapauttahjjj.

Vierailija
309/316 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbin valinta olisi katastrofi Suomelle.

Silti taitaa olla todennäköinen.

Vannon, että Stubbista tulee yhden kauden presidentti ja voi jopa hyvinkin jättää kauden kesken.

Äänestän erästä toista, tietenkin.

Vierailija
310/316 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimet menee jo absoluuttisesti miesten mukaan, myös "vapaassa mallissa". Edelleen, samalla logiikalla miehet tulee pakottaa vaihtamaan nimeä, se on TASA-ARVOA. Naiset eivät ole sukunimenvaihtoa keksineet, senkin ovat tehneet miehet. Akathan myös kannattaa avioliiton rai*kauksia, akat ovat kannattaneet äänioikeudettomuutta, akat itse abortoivat tytöt. En silti näe ketään vaatimassa tasa-arvoa :D

Missä miesten huivit ja sukunimenvaihdot? Niihin pitää pakottaa.

Kukaan ei pakota armeijaan, paitsi miehet itse. Onko oikeudenmukaista että vain akka käyttää huivia ja vaihtaa nimeä? Ei ole, silti kehutte vapauttahjjj.

Vierailija
311/316 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on harvoja natomaita ja sivistyneitä maita missä on käytössä asevelvollisuus. 

Kreikka ja turkki tulee näin äkkiseltään vaan mieleen missä on asevelvollisuus.

Nyt kun olemme natossa niin miksi emme voisi tehdä asevelvollisuudesta vapaaehtoista ja siihen päälle vaikka pieni ammattiarmeija?

Natolla on varmaan 5 miljoonaa sotilasta ja kalustoa vaikka kuin joten miksi suomi yhä elää jossain toisen maailmansoda aikaisessa sotahulluudessa?

Sodan sattuessa se NATO ei 5miljoonaa sotilasta meille anna, hyvä jos 300.. oma puolustus pitää aina olla kunnossa, mihinkään liittoon ei voi täysin luottaa.

Vierailija
312/316 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvat kannattaa tehdä sodan jälkeen...

Vierailija
313/316 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä kuullut, että armeijan varustus on 20 kiloa. Mä pystyn kantamaan korkeintaan 10, vaikka hyvässä fyysisessä kunnossa oonkin. Se on rakennekysymys.

Rakennekysymys tietysti siinä mielessä, että jos on jotain vaivaa tuki- ja liikuntaelimistössä, niin ei välttämättä pysty kantamaan normaalisti. Myös suurikokoinen jaksaa yleensä isompia kuormia kuin pienikokoinen. Mutta jos kyseessä on terve nuori aikuinen tai varhaiskeski-ikäinen eikä jaksa kantaa kolmasosaa omasta painostaan, niin ei ole kovin häävissä kunnossa. Fyysinen kunto on monipuolinen kokonaisuus, ei pelkkää kykyä juosta kovaa.

Vierailija
314/316 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti se on miehet jotka Stubbia on äänestämässä presidentiksi :D

Mitä sitten? Minulle ei ole ongelma, ettei naisten tarvitse käydä armeijaa. En ole siitä heille kateellinen, koska olen MIES.

-MIES MIES

Vierailija
315/316 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että "tasavertaista asevelvollisuutta" on tässä vastustettu, koska naisilla on edelleen mahdollisuus armeijaan ja edetä siellä tasavertaisesti, jos on edellytyksiä siihen. Ainoastaan kutsuntoja ei olisi kaikille naisille ja pitäisi informoida ne jotka haluavat uran armeijassa tai kiinnostaa se. Mutta pitäisi olla realistinen kuva siitä ja eettiset kysymykset esiin. Tosin ei tietoa päättääkö presidentti siitä asiasta vai joku muu. Sitten on vapaaehtoiset puolustukset ja muut. Eri asia kuinka sitovia. Ja muu harjoittelu, joka ei tähtää sitovuuteen?

Vierailija
316/316 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukunimilaki "vapautettiin" eikä miehiä pkaotettu koskaan vaihtamaan nimeä? En mene armeijaan niin kauan kun naisia alistavien uskontojen harjoittaminen on sallittu. Naisena minulla ei ole samoja etuja kuin miehillä, joten ei tule velvollisuuksiakaan. Turha hokea miten sukunimen saa valita :D ei saa, vain naisia painostetaan vaihtamaan nimi ja akatkin yrittää estää naisen nimen jatkumisen. Jos äidin nimi hyvin harvoin on valittu, vaaditaan siihen selityksiä ja koko suku kapinoi vastaan. Sellainen VAPAUS.

Naisia myös rai*kataan eivätkä miehet tuomitse tätä millään lailla. Miehennehän ilakoivat rai*kaamisista, ja te pässit luulette että miehille pitäisi luoda tasa-arvoa? Kaksinaamaiset käärmeet! Naisena saan väkivallan uhrina kiusaamista, miksi siis osallistuisin mihinkään?

Katsokaapa sitä miesten pahuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi