Sanokaapa naiset, että kumpi meistä oli riidassa väärässä?
Tästä on jo aikaa, mutta kuitenkin. Olin tyttöystäväni kanssa vaatekaupassa. Siellä oli sovitettavia näyttövaatteita myös seinillä korkealla ja myyjä antoi niitä tarvittaessa (poimi ne sieltä seinältä sellaisella pitkällä koukkukepillä). Tyttöystäväni ihastui erääseen paitaan ja pyysi saada sovittaa sitä. Ei kuitenkaan loppujen lopuksi ottanut sitä. Kysyin, että mikä siinä oli sitten vikana? Hän totesi, että paita oli aivan ihana, mutta liian kallis. Hinta oli tiedossa jo ennen sovittamista.
Minä suorastaan tuohduin, että vaivasit sitten myyjää, vaikka et missään vaiheessa aikonut tuotetta todellisuudessa edes ostaa. Tästä syntyi kunnon sanasota ja mykkäkoulut. Kumpi tässä nyt oli enemmän väärässä? Varsinkin naisten mielipiteet kiinnostaa, että oliko kannanottoni oikeasti niin epäoikeutettu?
Kommentit (188)
Mun mielestä turhaa edes sovittaa jotain rättiä, jos tietää ettei aio sitä hinnan takia ostaa. Mutta aivan turhaa oli sinunkin tuohtuminen. Mitä tuollaisesta nyt jäkättämään toiselle? Naisesi varmaan kuvitteli että nähtyäsi sen paidan muijan päällä, olet ihan että wau mikä kissa, MINÄ ostan sen paidan sinulle muru! Mutta olet vissiin sen luokan kitupiikki ettei tullut mieleenkään tarjoutua ostamaan sitä paitaa.
Avaaja on oikeassa, hinta oli tiedossa, joten turhaa sovitti. Paita ei ehkä sitten kuitenkaan sopi ut hänelle, vaikka oli ihana?
Vierailija kirjoitti:
Avaaja on oikeassa, hinta oli tiedossa, joten turhaa sovitti. Paita ei ehkä sitten kuitenkaan sopi ut hänelle, vaikka oli ihana?
Miehet ovat visuaalisia. Ehkä hän halusi pystyä näyttäytymään poikaystävänsä silmissä kauniilta hienossa puserossa. Olisi myös saattanut käydä niin, että poikaystäväkin ihastuu puseroon ja ostaa sen.
Tää oli ihan taatusti missattu joululahjavinkki. Itsehän työssäkäyvänä ihmisenä ostin miehelle yli sadan euron arvoisen lahjan. Jos kauppa ei ollut Yves Saint Laurent eikä ap elämäntapatyötön, niin tuskin yksi paita olisi miehen budjettia kaatanut. Sen sijaan meni riitelyksi. Hyvä ap!
Vierailija kirjoitti:
Akat on juuri tuollaisia hyväksikäyttäjiä.
Miehet ovat juuri tuollaisia "isällisiä kouluttajia", kontrolloivia ja luonnehäiriöisiä.
Tästä olisi tullut varmaan ihan sama vaikerrus, vaikka tyttöystävä olisi ostanut sen paidan, siinä tapauksessa rahankäytöstä. Jostain pitää päästä valittamaan ja joitain pitää kontrolloida.
Mulle nyt tulee mieleen sellainen vaihtoehto, että tyttöystävä oli vähän siinä ja siinä rajamailla, että raaskiiko ostaa vai ei. Halusi sovittaa, harkitsi ostamista, mutta päätyi siihen, ettei osta. Sä kuulit sen lopputuleman, et sitä edeltänyttä mietintää.
Toiseksi, kalliilla merkkovaatteilla on myös markkinoita käytettynä. Tyttöystäväsi voi esim. yrittää bongata sen käytettynä verkkokaupasta ja kun on sovittanut, sen uskaltaa ostaa.
Kolmanneksi, oli niin tai näin, suuttuminen on aivan ylimitoitettu reaktio. Suututko myös tyypeille, jotka koeajaa autoja, joita eivät osta, vaikka ovat olleet ihania ajaa?
Kumpikin oli sekä oikeassa että väärässä.
Tyttöystävä käyttäytyi myyjää kohtaan väärin, mikäli hänellä ei alunperinkään ollut hinnan vuoksi aikomusta ostaa kyseistä vaatetta.
Ap puolestaan käyttäytyi tyttöystävää kohtaan väärin, kun alkoi aikuista ihmistä "kouluttamaan".
Molemmat olitte väärässä:
Nainen oli väärässä siinä, että otti kyttäävän nipon mukaan kaupoille.
Sinä olit väärässä kun puutuit asiaan, joka ei sinulle kuulu.
Molemmat olette väärässä kun ette osaa tyytyä olemaan eri mieltä sovussa.
Itse joskus sovitan liian kalliita vaatteita nähdäkseni, onko ne oikeasti niin ihania että voin alkaa säästää niihin. Haaveileminenkaan ei ole kiellettyä eikä sekään, että sovittamisen jälkeen näkee miltä saattaa myös edullisempi vastaava päällä näyttää jota voi sitten etsiä netistä.
Sitten on se tärkein:
Tyttöystäväsi ehkä toivoi, että sovittaessaan olisi huomannut, että vaate ei olekaan ihana hänen päällään. Tällöin ei olisi enää tarvinnut harmitella, että se on liian kallis ostettavaksi.
Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Olet siis enemmän väärässä. Voit hyvittää asian ostamalla hänelle sen vaatteen tai kysymällä, voitko osallistua sen ostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan tämä oli ennen joulua? Yritti tehdä sulle joululahjan ostamisen helpoksi mutta et älynnyt.
Kun naisella ei ole varaa ostaa niin miehellä pitää olla varaa ostaa? Aika törkeetä.
Yleensä joululahjaksi ostetaan jotain vähän arvokkaampaa. Ja lisäksi tyttöystävä halusi olla hienotunteinen eikä pilata yllätystä.
Ostetaan jos on rahaa siihen. Meillä ei ole. En oleta miehen ostavan mulle kallista lahjaa.
Kuka tuosta tajuaa että se pitää ostaa lahjaksi? Ja ajatteliko se nainen noin kun sovitti sitä?
Vierailija kirjoitti:
Akat on juuri tuollaisia hyväksikäyttäjiä.
Jotku ovat. Mä en ole.
Kaupoissa tyttöystävän kanssa pyörivät miehet on rasittavia. Jättäkää ne kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli ihan taatusti missattu joululahjavinkki. Itsehän työssäkäyvänä ihmisenä ostin miehelle yli sadan euron arvoisen lahjan. Jos kauppa ei ollut Yves Saint Laurent eikä ap elämäntapatyötön, niin tuskin yksi paita olisi miehen budjettia kaatanut. Sen sijaan meni riitelyksi. Hyvä ap!
Sen verran vielä totean, että tässä ei ollut joulu lähelläkään, vaan tapahtui keskellä kesää. Eikä sillä edes ole mitään väliä, että tapahtuiko tämä joulukuussa vai kesäkuussa, tai vuonna 2023 tai 2004. Halusin herättää keskustelua tuosta yleisestä toiminnasta, että onko se oikein tuollaisessa tilanteessa ja minusta ei ollut. Minä en ainakaan viitsi vaivata ketään työntekijää työssään turhan päiten.
Ap
Se sama paita voi tulla huomenna alennukseen ja sitten on nopea ostaa se.
Jos ihminen ei sovita monenlaisia vaatteita, ei opi tietämään mikä itselle sopii ja mikä ei.
Ei tässä ole oikeassa tai väärässä olijaa. Toisaalta hölmöä pyytää paita hankalasta paikkaa sovitukseen "vain huvin vuoksi", toisaalta hölmöä kritisoida asiaa noin isosti.
Tyttöystävä on oikeassa, ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei sovita monenlaisia vaatteita, ei opi tietämään mikä itselle sopii ja mikä ei.
Sama kikuleissa ja pimppureissa. Pitää sovitella paljon erilaisia, jotta löytää itselleen sooivan. Ei kannata ottaa ensimäistä, tai edes kymmenettä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä on oikeassa, ehdottomasti.
Tyttöystävän äo lienee ollut lähinnä samaa luokkaa kuin meduusalla.
Nämä tyypit ovat sitten "ihania". Koskaan he eivät ole oman kumppaninsa puolella, koska tämä on täynnä "vikoja" ja toimii "väärin". Sen sijaan he ovat valmiita koska tahansa asettumaan kenen tahansa vieraan ihmisen puolelle tätä omaa "rakastaan" vastaan.
Terveisiä äidille ja isälle...