Sanokaapa naiset, että kumpi meistä oli riidassa väärässä?
Tästä on jo aikaa, mutta kuitenkin. Olin tyttöystäväni kanssa vaatekaupassa. Siellä oli sovitettavia näyttövaatteita myös seinillä korkealla ja myyjä antoi niitä tarvittaessa (poimi ne sieltä seinältä sellaisella pitkällä koukkukepillä). Tyttöystäväni ihastui erääseen paitaan ja pyysi saada sovittaa sitä. Ei kuitenkaan loppujen lopuksi ottanut sitä. Kysyin, että mikä siinä oli sitten vikana? Hän totesi, että paita oli aivan ihana, mutta liian kallis. Hinta oli tiedossa jo ennen sovittamista.
Minä suorastaan tuohduin, että vaivasit sitten myyjää, vaikka et missään vaiheessa aikonut tuotetta todellisuudessa edes ostaa. Tästä syntyi kunnon sanasota ja mykkäkoulut. Kumpi tässä nyt oli enemmän väärässä? Varsinkin naisten mielipiteet kiinnostaa, että oliko kannanottoni oikeasti niin epäoikeutettu?
Kommentit (188)
Periaatteessa molemmat olivat oikeassa ja molemmat väärässä.
Se, mikä mietityttää, on se, miksi joku kokee tarvetta palata tällaiseen vielä pitkän ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielipidettä nyt ei kysytty, joten tyydyn hekottelemaan itsekseni millaista aiheista naiset saavat riidan ja mykkäkoulun aikaiseksi 🤣
Tässäkin tarinassa mies aloitti riidan tuohtumalla tyttöystävälleen, kuten itse kirjoitti. Tarkkuutta nyt.
No totta perkeleessä tuohdun, jos haetaan myyjä erikseen paikalle, vaikka on jo tehnyt sisäisen päätöksen, ettei osta kuitenkaan. Minun mielestä nyt normaali ja fiksu ihminen ei toimi noin ja piste. Ja paita oli tosiaan hänen mielestään aivan ihana, eli ei ollut siitä kiinni ostopäätös.
Ap
Monet miehet käyttävät tyhjästä suuttumista manipulointikeinona. Naiset tunnistavat sen nykyään aika hyvin.
Onko se myyjä tyttöystäväsi ja tuohduit koska asiakas juoksutti mielestäsi turhaan häntä vaikka hän oli työssä ja sitä varten siellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen aivot ole rakennettu tuollaista loogisuutta varten.
Ei, vaan sun aivosi ei riitä seuraamaan sitä logiikkaa. Moni vastaaja kyllä ymmärsi, että joskus sovitetaan vain harkinnan takia ja harkinta voi myös päättyä lopputulemaan "ei".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielipidettä nyt ei kysytty, joten tyydyn hekottelemaan itsekseni millaista aiheista naiset saavat riidan ja mykkäkoulun aikaiseksi 🤣
Tässäkin tarinassa mies aloitti riidan tuohtumalla tyttöystävälleen, kuten itse kirjoitti. Tarkkuutta nyt.
No totta perkeleessä tuohdun, jos haetaan myyjä erikseen paikalle, vaikka on jo tehnyt sisäisen päätöksen, ettei osta kuitenkaan. Minun mielestä nyt normaali ja fiksu ihminen ei toimi noin ja piste. Ja paita oli tosiaan hänen mielestään aivan ihana, eli ei ollut siitä kiinni ostopäätös.
Ap
Aivan ihana ei ole mikään ihanuuden lopullinen päätepiste. Olen minäkin harkinnut monenlaisen aivan ihanan tavaran ostamista siinä toivossa että se olisi niin hyvin minulle sopiva että se oikeuttaisi kovan hinnan. Kuitenkin olen laittanut sen takaisin hyllyyn koska se ei ollut riittävän ihana kuitenkaan. Naisesi on järkevä rahankäytössään. Jatka turhasta riitelyä ja vapauta hänet miehelle joka arvostaa sitä ettei jokaista liian kallista heräteostosta tarvitse kantaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Näistä vastauksista kyllä hyvin näkee, että miten vetun itsekkäitä ja itsekeskeisiä naiset ovat. Toivottavasti kaiken maailman sikamiehet nussivat ja käyttävät mahdollisimman paljon hyväkseen tämän kaltaisia akkoja, mitä tämä palsta on täynnä. Ovat kaiken sen ansainneet. Ei jumalauta miten itsekeskeistä ajatusmaailmaa täällä on.
Tämä ei ole alfamiehen puhetta, Topi.
Oliko sillä myyjällä joku tärkeä homma kesken juuri silloin vai seisoskeliko kassan takana tai myymälässä?
Sinänsä on huonoa käytöstä tehdä tuollaista, että huvikseen sovittelee ja palveluttaa itseään, mutta tuo taas on todella ahdistavaa ja kontrolloivaa ja pipipäistä, että siitä tuohdutaan tuossa mittakaavassa ja aletaan kouluttaa toista. Jos kokee kumppaninsa olevan noin huonokäytöksinen, että siitä pitää nostaa kauheat kierrokset, vaikkei asia ksoke itseä, kannattaisiko hankkia tyttöystävä, joka valmiiksi osaa toimia toivomallasi tavalla tai olla ihan vaan sinkkuna?
Ihan turhaan tuohduit. Käyhän ihmiset koeajamassa autojakin mitä ei aio ostaa 🧐
Tyttöystävä tarkoitti mitä sanoi: paita on ihana mutta HÄNELLÄ ei ole varaa. Siinä kohtaa sun olisi pitänyt ilmoittaa, että sä voit ostaa sen hänelle. Koska se näytti hyvältä. Moran..
Kuuluu myyjän työhön, eli väärässä olit. Kuukausipalkkamme muodostuu monista eri tehtävistä, ja tuo on yksi niistä.
Onnistunut trolli, kun saa jengin oikein kunnolla riehaantumaan. :D
En minäkään kyllä kykene ymmärtämään, miksi joku vapaaehtoisesti käyttäisi aikaansa sellaisten vaatteiden sovittamiseen, joita ei aio edes ostaa. Mutta on sitä monia muitakin huveja, joita en ihan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä vastauksesi meni nyt niin överiksi, että uskon sinun olevan trolli. Toki palstamies jolla on tyttöystävä on jo varma trollauksen merkki sekin.
Tuohtumukseni johtui myös siitä, että olin itse tuolloin kiireisessä asiakaspalvelutyössä ja siksi asemoiduin myyjän puolelle. Tiesin, että heillä on hommaa ilman ylimääräistäkin juoksuttamista. Myönnän täysin, että tämä vaikutti osaltaan reaktiooni ja pysyn kannassani edelleen, vaikka työnkuvani onkin sen jälkeen vaihtunut.
Ap
Ap lienee trolli mutta jos ei ole, kumpa nyt ei olisi käynyt niin että ap on taas tänäänkin kehitellyt riidan jostain aivan turhasta ja tietää sen itsekin. Sepustaa tämän vanhan jutun tänne että pystyisi oikeuttamaan omaa typeryyttäön edes jollain.
Naisasiakkaat osaavat olla todella ilkeitä! Varo vaan, silloin ei pääse kyykyttään myyjiä niin todennäköisesti alkaa kyykyttään sua.
Naiset tilailee vaatteita kotiin joita eivät meinaa edes ostaa. Todella ekologista toimintaa.
Myyjä myös myy, ei ainoastaan asettele siellä niitä vaatteita paikalleen tai seiso kassalla. Suurin osa myyjistä vaan ei tee enää niitä tehtäviään samoin kuin ennen tekivät, vaan ainoastaan pupertaa omissa oloissaan, palvelematta mitenkään asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Monet miehet käyttävät tyhjästä suuttumista manipulointikeinona. Naiset tunnistavat sen nykyään aika hyvin.
Sivusta: tällaisissa lausunnoissa minua aina kiinnostaisi, millaiseen yhteiskuntatieteelliseen tietoon nämä väitteet perustuvat, ja miksi sitä tietoa ei koskaan mitenkään tuoda esille.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä tarkoitti mitä sanoi: paita on ihana mutta HÄNELLÄ ei ole varaa. Siinä kohtaa sun olisi pitänyt ilmoittaa, että sä voit ostaa sen hänelle. Koska se näytti hyvältä. Moran..
Lisäys; tai ostaa se hänelle myöhemmin synttäri- tai joululahjaksi. Yllättää hänet iloisesti, mikä ei kyllä onnistu kuin parhailta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan tuohduit. Käyhän ihmiset koeajamassa autojakin mitä ei aio ostaa 🧐
Ja naisia, joita eivät aio kuitenkaan viedä alttarille.
Tarvitseeko kenenkään olla tässä oikeass tai väärässä. Ei kaikki aina ole fiksua, mitä me ihmiset puuhastellaan. Älä itse tee noin, jos et tykkää, mutta anna toisen kokeilla kalliita vaatteita, jos haluaa hetken aikaa leikkiä ajatuksella siitä, miltä tuntuisi olla vähän varakkaampi. Joskus vaatteet on vaan nättejä ja haluaa tietää, että näyttäisi niissä hyvältä. Tuolla tavalla saa sen kokemuksen ja ehkä pari kuvaa sovituskopissa, mutta säästyy rahat ja luonto kiittää.