Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiön porrasjakkaraa ei saisi laillisesti käyttää kiipeämiseen

Vierailija
01.01.2024 |

Keittiönjakkara (tai toiselta nimeltään porrasjakkara), jossa on tyypillisesti kaksi porrasaskelmaa ja taso, ei saisi käyttää kiipeämiseen koska se ei ole turvallista. Vaikka jakkarassa on portaat ja taso seisomistavarten, niin ne voivat siitä huolimatta keikata ja kaatua koska ne eivät ole tukevaa ja turvallista rakennetta, jolloin kiipeilijä vain loukkaa ja satuttaa itsensä kaatuessaan jakkaran päältä lattialle. Tästä syystä kiipeämiset - kuten vaikkapa hehkulampun vaihto - kannattaa jättää alojen ammattilaisille joilla on oikeat ja kunnolla turvalliset välineet, kuten A-tikkaat, kyseistä tehtävää varten.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä alkaa tuntua että jos seisoo sen päällä toisella jalalla ja toinen jalka on kolmannella askelmalla, se voi olla vähän vaarallista, jos yhtäkkiä pyörryttäisi tai heilahtaa - onneksi ei ole käynyt niin. Ellei ole paikka josta pitää kiinni kunnolla.

Meilläpä on sellaiset taloustikkaat, jossa on lisävarusteena keppi, josta pitää kunnolla kiinni. Ylimmällä tasolla on molemmilla puolilla reiät, johon sen voi laittaa makunsa mukaan eli joko vasemmalle tai oikealle.

Minkä merkkiset? Mistä ostettu?

Tori.fistä käsityöosiosta. Ilmeisesti puuseppä, joka myy niitä kaupungilla torimyynnissä, myy myös Tori.fissä. Ovat muutenkin tukevampaa tekoa kuin nämä tavaratalorimpulat. Jakkara kestää myös tuon 130 kg painavan miehen askeltamisen.

Vierailija
42/50 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilaan hehkulampun vaihtaja-ammattilaisen?

En osaa vielä sanoa, mutta olen lapsilleni sanonut, että kannattaa ryhtyä ns. persvakomieheksi, koska nykyään kädettömiä riittää ja maksavat ihan oikeata rahaa töitä, jotka jokainen pytyisi tekemään, jos erottaa edes kyynärpään perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällaisesta säädetty laissa?

On. Laki laittomasta kiipeilystä porrasjakkaralla. 1. Pykälän toimen momentti, kieltää kiipeilyn meisseli kädessä (härskiähän se kieltämättä onkin), toinen momentti kieltää hehkulamppujen vaihtamiset sun muut performanssit.

Vierailija
44/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysty kiipeämään turvallisillekaan tikkaille nivelrikon takia. Viime syksynä paloi eteisestä ja pesuhuoneesta lamppu. Soitin huoltomiehelle, joka tuli tikkaineen vaihtamaan lamput (ne olin hankkinut jo etukäteen). Palvelu maksoi 10 €. Suhteellisen kallista muutaman minuutin työstä, mutta vaivanen kaiken kokee. Valitettavasti ei ole nuoria sukulaispoikia, jotka hoitaisivat homman näppärästi pullakahvipalkalla. 

Työ saattoi kestää muutaman minuutin, mutta kai se matkakin jotain kesti sekä kustansi? 

Vierailija
45/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon kaupunki kielsi n. 2008 ainakin päiväkotien henkilökunnalta kattolamppujen vaihdon esim moisilta. Itsekin näin kun 125kg kaverin alta moiset alkoivat taittua alta. Käyttäkää A tikkaita!. X talkkari.

Yhdessä talossa huoltomies oli mieltä että meidän hlökunnan ois pitänyt kiivetä vaihtamaan lamppuja ja talo ei ole edes tavallinen päiväkotirakennus vaan katto on paikoin tosi korkealla. Ei suostuttu . Mihin ei ilman korkeita tikkaita yltänyt, jätettiin huollolle.

Vierailija
46/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos itse omistaa A-tikkaat, onko silti valaisinten polttimoiden vaihto tilattava ammattilaiselta, joka tuo omat A-tikkaat mukanaan?

Itse mä olen tähän mennesssä lamppuni ripustanut ja polttimot vaihtanut.

Vierailija
47/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porrasjakkaran käyttö rikkoo kansainvälisiä sopimuksia.

Vierailija
48/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porrasjakkaran käyttö rikkoo kansainvälisiä sopimuksia.

Siirtomaa-aikana käytettiin porrasjakkaroita ja ne selvästi kuvaa valkoista ylivaltaa.

Vierailija
49/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, jos itse omistaa A-tikkaat, onko silti valaisinten polttimoiden vaihto tilattava ammattilaiselta, joka tuo omat A-tikkaat mukanaan?

Itse mä olen tähän mennesssä lamppuni ripustanut ja polttimot vaihtanut.

Vakuutusyhtiöiden mukaan kyllä koska eivät enää kata palon aiheuttamia tuhoja jos lampun polttimo oli itse vaihdettu ja se aiheuttaa tulipalon asunnossa. Kannattaa lukea se pikkupräntti kun tekee vakuutus sopimuksia.

Vierailija
50/50 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lienee mulla maalarintikkaat, neljä askelmaa ja taso ja ylös tulee tukikaari, a-mallinen.  Mahtuu hyvin kumminkin taitettua komeron nurkkaan. Hyvät ollut sisällä ja ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi