Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ihmistyypin, joka vääntää aina kaikesta?

Vierailija
01.01.2024 |

Mikään sopimus ei mene ok, vaan aina alkaa kauhea vääntö pikkujutuista. Itse kutsuvat sitä neuvottelemiseksi.

olen tavannut kaksi tällaista ihmistä, ja molempien kanssa menee aika ajoin sukset ristiin, vaikka minua yleensä kutsutaan helpoksi ja mutkattomaksi ihmiseksi. Osaako joku sanoa, miksi? Mikä heitä ärsyttää minussa?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänne tuli ne vänkääjät vänkäämään! Jotkut ne osaa kääntää valkoisen mustaksi aina oman etunsa mukaan, säännöt ja se mikä on soveliasta on tehty vain siksi, että nämä maailmannavat voivat sellaiset ylittää ja unohtaa. Milloin se on heidän etunsa. Muulloin syyttää kaikesta muita ja uhrautua. Tekevät sellaista muille, jota itse eivät ikinä kestäisi toisilta.

Nähty on ja yritetty. Ei siinä voi kuin hävitä. Ratkaisu: hankin parempaa seuraa ja annan vänkääjien vängätä keskenään. Suosittelen kaikille. Parempaa uutta vuotta! 

Vierailija
22/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitaan tarvitaan kaksi. Ja jos kyse pikkujutuista, miksi et anna periksi, puuttuuko pelisilmä

Toki annan periksi, jos se on minulle pikkujuttu. Jos toiselle asiat ok ok, niin ne on minullekin ok. Mutta kun toinen haluaa minun tekevät lisäksi sitä ja tätä, niin en jaksa. 

Kieltäydy tekemästä lisää ja asiaan kuulumatonta. Tai vaadi häneltä jotain vastapainoksi.

Tai sano suoraan mikä pännii.

niin toiminkin, tilanteen mukaan, mutta tässä ketjussa yritän selvittää, tunteeko joku tyypin, ja mikä heitä är

Aina voin saada jonkun tiedonmurusen, jota en ole itse ole tullut ajatelleeksi. Se voi muuttaa minun ajatuksiani, ja minun toimintatapaa heidän kanssaan. Edes pikkasen. Eli: kyllä kannattaa arpoa, vaikka onkin vain  luulemista.

Mutta muista, ettet vedä johtopäätöksiä näiden mutuilujen takia. Voit nimittäin olla hakoteillä ja pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrautua = uhriutua 

Vierailija
24/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on joku tietty kuva siitä, mikä on kohtuullista ja reilua. Sinut on ehkä kasvatettu "pysymään kohtuudessa", eli tyytymään, vaikka olisit halunnut jotain muuta. Muuten olet hankala.

Sinua saattaa ärsyttää se, että toinen epäröimättä hakee parasta ratkaisua. Koska sinä tyydyt, hänenkin pitäisi tyytyä.

ihan hyvä pohdinta. 

itse en halua olla hankala ihminen. En tajua, että joku haluaa.

Ei hän välttämättä ole objektiivisesti ottaen hankala, vaan ainoastaan sinun mielestäsi.

Hän ei varmasti koe olevansa lainkaan hankala. Hänen mielestään sinä saatat olla hankala, kun et suostu neuvottelemaan vaan jurotat önkkönä ja naama punaisena.

uskon, etteivät pidäitseään hankalina. Ja tod näk pitävät minua hankalana - sitähän tässä ihmettelen, että milläköhän tavalla minä olen heidän mielestään hankala. Toinen vain aina toistelee, kun tämä kommunikaatio on niin vaikeaa.

Ne, joiden kanssa olen puhunut, pitävät myös heitä molempia hankalina. Tietty nämä ihmiset ovat kavereitani ja itseni tyyppisiä. 

Neuvottelen toki, jos asia on minulle tärkeä. Jos ei ole tärkeä, niin sanon, ettei kiinnosta. Ja tämä ihminen ponnahtaa kuin koho pintaan puhumaan samasta asiasta ja uudelleen ja uudelleen.

No, tuossahan se tuli. Neuvottelet ainoastaan, jos pidät asiaa ITSELLESI tärkeänä. Hän puolestaan neuvottelee asiasta, joka on hänelle tärkeä. Hän saattaa myös neuvotella kanssasi sellaisestakin asiasta, joka on hänelle itselleen yhdentekevä, vain siksi, että se on sinulle tärkeä.

Eli sinä olet joustamaton.

Eipä tästä sitten enempää.

Vierailija
25/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänne tuli ne vänkääjät vänkäämään! Jotkut ne osaa kääntää valkoisen mustaksi aina oman etunsa mukaan, säännöt ja se mikä on soveliasta on tehty vain siksi, että nämä maailmannavat voivat sellaiset ylittää ja unohtaa. Milloin se on heidän etunsa. Muulloin syyttää kaikesta muita ja uhrautua. Tekevät sellaista muille, jota itse eivät ikinä kestäisi toisilta.

Nähty on ja yritetty. Ei siinä voi kuin hävitä. Ratkaisu: hankin parempaa seuraa ja annan vänkääjien vängätä keskenään. Suosittelen kaikille. Parempaa uutta vuotta! 

😁 Ja lyhyt pinnakin sulla on!

Only in Porvoo?

Vierailija
26/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos ovat horokoopiltaan neitsyitä tai skorppareita.

Neitsyt kaiken tietää, skorppari kuvittelee tietävänsä. 

Vierailija
27/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tämän. Muutamia olen tavannut. Yksi oli työkaveri. Joku kerta yritin myötäillä hänen jokaikistä sanomistaan ihan testausmielessä kun keskusteltiin. Eli joka kerta kun hän jotain sanoi, niin yritin kompata, vaikka saatoin olla erimieltä, että homma ei menisi taas kerran väittelyksi ja vittuiluksi. Ei onnistunut. Eli vaikka myötäilin, mitä hän sanoi, niin eikös hän löytänyt aina jonkun kulman, jonka mukaan olin väärässä.

Se henkilö on siis sellainen, että hänellä ei ole mitään muuta, kuin että jokainen keskustelu pitää saada kovaksi väittelyksi ja ainakin joku riita aiheiseksi. Olen tulkinnut, että hän on jotenkin oppinut, että hänen pitää vastustaa kaikkea ja kaikkia. Kukaan muu ei voi olla oikeassa. Ja hän ottaa aina vastakkaisen näkökulman, kun toinen keskustelija. Oli oikein kunnon vastarannan kiiski.

Vierailija
28/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sua ärsyttää siksi, kun olet samanlainen jäärä joka ei halua luovuttaa vaan haluat saada oman tahtosi läpi.

voi olla, että olen jäärä, mutta vääntäjä en ole. Minulle helppous on arvo sinänsä. Jos jokin asia menee helposti, niin on olemassa good enough.

"Mun kanssa olis niin helppo elää, tekis vaan justiinsa niin kuin sanon".

-Pohjalaisemäntä viime vuosisadalla

En ole koskaan törmännyt sellaiseen, että oikeasti helppo, kuunteleva ja yhteisymmärrystä etsivä, sosiaalisesti taitava ihminen valittaisi muiden yhteistyökyvyttömyydestä.

Yleensä kyse on jäärästä, joka on tottunut saamaan asiansa läpi, koska muut ei jaksa riidellä.

Jäärä ajattelee olevansa hyvä perustelemaan ja tietävänsä mikä on paras tapa hoitaa asiat, tehdä ja olla. Toinen joko tekee "sovitusti" kun ei muuta kehtaa, tai sanoo joo ja jättää tekemättä. 

Kun kaksi jäärää kohtaa toisensa "neuvottelutilanteessa", seurauksena on vääntö jossa molemmat ihmettelee turhaa vääntämistä.

Suosittelen itsereflektointia.

Vierailija
29/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitaan tarvitaan kaksi. Ja jos kyse pikkujutuista, miksi et anna periksi, puuttuuko pelisilmä

Toki annan periksi, jos se on minulle pikkujuttu. Jos toiselle asiat ok ok, niin ne on minullekin ok. Mutta kun toinen haluaa minun tekevät lisäksi sitä ja tätä, niin en jaksa. 

Sitten et vaan tee. Sanot että ei käy. Aivan varmasti se alkaa vääntämään asiasta, mutta kävelet vaan pois tilanteesta ja toteat, että asia loppuunkäsitelty. Piste.

Vierailija
30/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on joku tietty kuva siitä, mikä on kohtuullista ja reilua. Sinut on ehkä kasvatettu "pysymään kohtuudessa", eli tyytymään, vaikka olisit halunnut jotain muuta. Muuten olet hankala.

Sinua saattaa ärsyttää se, että toinen epäröimättä hakee parasta ratkaisua. Koska sinä tyydyt, hänenkin pitäisi tyytyä.

ihan hyvä pohdinta. 

Ei hän välttämättä ole objektiivisesti ottaen hankala, vaan ainoastaan sinun mielestäsi.

Hän ei varmasti koe olevansa lainkaan hankala. Hänen mielestään sinä saatat olla hankala, kun et suostu neuvottelemaan vaan jurotat önkkönä ja naama punaisena

No, tuossahan se tuli. Neuvottelet ainoastaan, jos pidät asiaa ITSELLESI tärkeänä. Hän puolestaan neuvottelee asiasta, joka on hänelle tärkeä. Hän saattaa myös neuvotella kanssasi sellaisestakin asiasta, joka on hänelle itselleen yhdentekevä, vain siksi, että se on sinulle tärkeä.

Eli sinä olet joustamaton.

Eipä tästä sitten enempää.

Mutta miksi toisille ihmisille kaikki asiat ovat niin tärkeitä, että jaksavat vääntää joka helkutin asiasta? Kyllähän jokainen ymmärtää antaa periksi, kun toiselle on jokin tärkeä asia, mutta hermo menee, kun joka ikinen asia maailmassa on niin tärkeä, että siitä neuvotellaan. Juuri siksi he ovat hankalia.

Vierailija
31/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sua ärsyttää siksi, kun olet samanlainen jäärä joka ei halua luovuttaa vaan haluat saada oman tahtosi läpi.

voi olla, että olen jäärä, mutta vääntäjä en ole. Minulle helppous on arvo sinänsä. Jos jokin asia menee helposti, niin on olemassa good enough.

Eli onko neuvotteleminen sinulle kognitiivisesti haastavaa?

Ehkä sinä vain tyydyt vähempään. Ja se toinen haluaa paremman elämän.

Vierailija
32/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi oikeasti ja 100%lla varmuudella sanoa mitä jonkun päässä liikkuu, siitähän tässä on kyse. Varmuuden saa ainoastaan kysymällä tältä henkilöltä itseltään.

Mulle tuli ekana mieleen aspergeri, eikös ne ole yleensä kiinnotuneita, että myös pikkuasiat on kunnossa. Tarkkoja kun ovat. Mutta mä en itse ole arpergeri ja olen kiinnostunut myös pikkuasioista, koska niillä luodaan kokonaisuus. Ja sopimuusten teossa kannattaa juurikin tarttua myös niihin pienellä präntättyihin, ettei sitten asian edetessä tule ylläreitä.

Jos kyse on apllä asiaksasuhteesta, on ilmeitä että toinen osapuoli haluaa juuri sellaisen sopimuksen joka sopii hänelle. Ap:n tulisikin valaista mistä oikein on kysymys.

Ja tolle hermonsa menettäneelle, ne jankkaajat just osaa antaa parhaimmat vastaukset, tai siis lähinnä totuutta.

Vierailija
33/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mun kanssa olis niin helppo elää, tekis vaan justiinsa niin kuin sanon".

-Pohjalaisemäntä viime vuosisadalla

En ole koskaan törmännyt sellaiseen, että oikeasti helppo, kuunteleva ja yhteisymmärrystä etsivä, sosiaalisesti taitava ihminen valittaisi muiden yhteistyökyvyttömyydestä.

Yleensä kyse on jäärästä, joka on tottunut saamaan asiansa läpi, koska muut ei jaksa riidellä.

Jäärä ajattelee olevansa hyvä perustelemaan ja tietävänsä mikä on paras tapa hoitaa asiat, tehdä ja olla. Toinen jo

niin, tuo toinen osapuoli on tottunut saamaan tahtonsa läpi. Teki uransa pääluottamusmiehenä. Itse en ole tottunut neuvottelemaan. Minusta joko asia sopii, tai se ei sovi. Ja sillä mennään. Ei minusta ole jatkamaan keskustelua, jos se ei toiselle sovi. Sitten ratkaisen asian toisella tavalla. Joskus, harvoin, ratkaisu toisella tavalla ei onnistu, ja sitten vasta jaksan neuvotella.

Vierailija
34/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi oikeasti ja 100%lla varmuudella sanoa mitä jonkun päässä liikkuu, siitähän tässä on kyse. Varmuuden saa ainoastaan kysymällä tältä henkilöltä itseltään.

Mulle tuli ekana mieleen aspergeri, eikös ne ole yleensä kiinnotuneita, että myös pikkuasiat on kunnossa. Tarkkoja kun ovat. Mutta mä en itse ole arpergeri ja olen kiinnostunut myös pikkuasioista, koska niillä luodaan kokonaisuus. Ja sopimuusten teossa kannattaa juurikin tarttua myös niihin pienellä präntättyihin, ettei sitten asian edetessä tule ylläreitä.

Jos kyse on apllä asiaksasuhteesta, on ilmeitä että toinen osapuoli haluaa juuri sellaisen sopimuksen joka sopii hänelle. Ap:n tulisikin valaista mistä oikein on kysymys.

Ja tolle hermonsa menettäneelle, ne jankkaajat just osaa antaa parhaimmat vastaukset, tai siis lähinnä totuutta.

Tämä ihminen, josta ensisijaisesti puhun, on sukulainen, jonka kanssa minulla on yhteinen mökkitontti. Hän vääntää mm. Siitä, millainen roskishuolto pitää olla. Hänen mielestään sekajätteen tyhjennys kahdesti kesässä riittää. Tästä seurasi tunnin perustelut, miten kaiken voi viedä kierrätyspisteeseen yms yms yms yms ysm. 

Lopputulos on se, että meillä on pihassa kaksi sekajäteastiaa. Toinen on hänen, joka tyhjennetään kahdesti kesässä. Toinen on minun, joka tyhjennetään kahden viikon välein.

Vääntämistä tässä oli tunnin monologi. Miten hän jaksoi vääntää, kun se ei minulle sovi? 

Ja tämäyksi pienimmistä väännöistä. 

Vierailija
35/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen, josta

Ihan ok, hän ei halua maksaa sun jätteiden kuljetuksesta. Olette molemmat aika jääriä.

Vierailija
36/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok, hän ei halua maksaa sun jätteiden kuljetuksesta. Olette molemmat aika jääriä.

Väärin: meidän jätemaksut ovat vuodessa yhtä suuret. Se, että tilaa varta vasten tyhjennystä varten auton, on tosi kallista. Säännöllinen tyhjentäminen on tulee kesäajalta yhtä halvaksi. 

Vierailija
37/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi helpottaa pähkäilyä kun kertoisit esimerkin. Ja niin, että kerrot myös ne negat sinun puolelta, että olisi mahdollisimman todenmukainen, eikä vaan negoja sen toisen puolelta. 

Vierailija
38/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi helpottaa pähkäilyä kun kertoisit esimerkin. Ja niin, että kerrot myös ne negat sinun puolelta, että olisi mahdollisimman todenmukainen, eikä vaan negoja sen toisen puolelta. 

annoin juuri yllä esimerkin jätteistä.

minun negani on se, että en suostu elämääni pesemällä ja varastoimalla kaikkia jätteitä. 

Vierailija
39/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukseni että tyyppi on joko autisminkirjolla tai persoonallisuushäriöinen. Haastavia ihmisiä.

Vierailija
40/94 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan hyvä pohdinta. 

Eikä kyse ole edes ihmisen hankaluudesta tai helppoudesta. Vaan jos on neuvottelutilanne, niin siinähän on tavoitteena saada aikaan jokin neuvottelutulos tai sopimus. Ei se sopimus sillä synny, että kaikkeen laitetaan vain vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme