Lihottava köyhyys
Poistettuun ketjuun tiedoksi hänelle, joka ei ymmärtänyt, miksi köyhyys lihottaa: ei ole varaa ostaa kallista ja ravitsevaa ruokaa. Siksi tulee ostettua halpaa, joka valitettavasti on usein sellaista hiilarimössöä, josta lihoo.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa ? Miksi et osta juureksia ja kasviksia, halvemmaksi tulee kuin esim lenkkimakkara, joka maksaa pari euroa pieni paketti. Kasviksissa hinnat on kilohintoja.
Makkarassako ei sitten ole kilohintaa? Eipä tuo näytä kauhean kallista olevan, alle 3 euroa KILO.
Lenkki on pelkkää vehnäjauhoa.
Eihän makkarassa edes ole vehnäjauhoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Halvemmalla saa limsaa kuin laadukasta täysmehua. Keksit ovat halvempia kuin kasvikset.
Ihminen ei tarvitse mehua sen enempää kuin limsaa. Hanasta tulee vettä.
Nyt kun suuria ikäluokkia syytetään vähän yhdestä jos toisestakin asiasta, onkohan tämäkin meidän syytä? Nimittäin meidän nuoruudessamme köyhyys ei lihottanut yhtään, se vain laihdutti. Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro on halpaa. Siihen kun lisää pakkasesta marjoja tai sitten hilloa niin hyvä on. Ei sitä kyllä jokapäivä jaksa syödä, mutta täyttää mahan, kun muuta ei ole
Toki täyttää, mutta vain hetkeksi.
Sun ongelma on verensokereiden rajut heilahtelut eikä aito näläntunne. Syöt päivästä toiseen pelkkää hiilaria ja e-koodeja ja valmisruokien kookosrasvoja ja siemenöljyjä ja sitten väität ettei puhdas ja terveellinen ravinto pidä sinua kylläisenä. Kyllä ne pitää kun kokeilee enemmän kuin päivän. Vatsaa kuuluisi täyttää myös juomalla vettä, sellainen 2l/vrk olisi aika hyvä saavuttaa, unohtaen ne limut ja mehut.
Sähän varsinainen fakiiri olet kun "tiedät"
Olet kyllä varsinainen kiihkoilija kun yhden lauseen perusteella hiillyt noin kovasti. Ja se lause kertoi vain, että puuro ei pidä nälkää. Onko sulla oikeesti kaikki kotona??
Vierailija kirjoitti:
Läskien rahat menee sipseihin ja karkkeihin, ei ruokaan.
Ei mun ainakaan. Ostan kasviksia, sopivia proteiininlähteitä (kala, maitotuotteet, palkokasvit), vähän täysjyväleipää, oliiviöljyä ja manteleita. Kallista on, mutta josko painoa saisi hivutettua alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi sinulle ap: Minä olen sairauspäivärahalla elävä köyhä, joten tiedän kyllä mistä puhun. Ei ole varaa ostaa niin paljoa ruokaa, että sillä pääsisi lihomaan. Ruokavalioni koostuu lähinnä porkkanoista, omenoista, kaurapuurosta, kananmunista ja ruisleivästä. Silloin kun jaksan tehdä ruokaa, niin teen kukkakaalicurrya. Olen laihtunut useita kiloja vaikka lähtötilanteessakin bmi oli normaalipainon alarajoilla.
T. Sen poistetun keskustelun ap
Kinoasta saa kaloreita puolet halvemmalla kuin porkkanasta.
Vai niin. Syön porkkanoita, koska ne ovat kasviksia, maistuvat hyvältä ja niitä ei tarvitse kypsentää. Lisäksi niistä saa kauniin värisen ihon.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön lihaa melkein joka päivä. Mun on pakko saada rautaa ja proteiineja tai saan anemian. Kasviksista niitä ei saa tarpeeksi. Syön joka aterialla kuitenkin jotain salaattia. Tomaattia, kurkkua, jäävuorisalaattia ja viinirypäleitä sekaan. Hyvällä tuurilla mukaan feta-juustoa. Aina ei ole rahaa salaattiin. Sitten syön vaan mandariinin että saa edes jostain C-vitamiinia. On tärkeää pitää huolta vitamiinien saannista, vaikka ei oo aina rahaa terveelliseen ruokaan.
Kala on pirun kallista. Syön sitten kalapuikkoja.
Kasvisten kuituja on tärkeää saada. Suoliston bakteerit tarvitsevat niitä ravinnokseen.
Otan itse C-vitamiinia purkista, sillä vältän hedelmiä nyt, kun olen laihdutuskuurilla. Saanpa ainakin tarpeeksi C-vitamiinia, kun nappaan yhden 500 mg tabletin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Miekin ostin kananpojan koipireisiä marinadissa tuossa toissa viikolla, kun olivat tarjouksessa. Pakkauksen paino oli noin 1,3kg. Uunissa paistamisen ja nahkojen kynimisen jälkeen sain lihaa syötäväksi noin 460g.
Tietenkin siinä on vähän lihaa, koska siinä on se marinadi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun suuria ikäluokkia syytetään vähän yhdestä jos toisestakin asiasta, onkohan tämäkin meidän syytä? Nimittäin meidän nuoruudessamme köyhyys ei lihottanut yhtään, se vain laihdutti. Kummallista.
Ihmekös olette koko sukupolvi läskejä nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa ? Miksi et osta juureksia ja kasviksia, halvemmaksi tulee kuin esim lenkkimakkara, joka maksaa pari euroa pieni paketti. Kasviksissa hinnat on kilohintoja.
Makkarassako ei sitten ole kilohintaa? Eipä tuo näytä kauhean kallista olevan, alle 3 euroa KILO.
Lenkki on pelkkää vehnäjauhoa.
En näe vehnäjauhoa tässä halvimmassakaan mahdollisessa makkarassa.
vesi, koneellisesti erotettu broilerinliha (Suomi), sianliha (Suomi), perunajauho, kamara, naudanliha (Suomi), koneellisesti erotettu sianliha (Suomi), jodioitu suola, kalkkunanlihaliha (Suomi), broilerinliha (Suomi), dekstroosi, stabilointiaineet (E450, E1422), hapettumisenestoaine (E300), aromit, säilöntäaine (E250). Makkarankuori ei ole syötävä. Lihapitoisuus 10 %. Lihaa ja lihaan verrattavia ainesosia yhteensä 52 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön lihaa melkein joka päivä. Mun on pakko saada rautaa ja proteiineja tai saan anemian. Kasviksista niitä ei saa tarpeeksi. Syön joka aterialla kuitenkin jotain salaattia. Tomaattia, kurkkua, jäävuorisalaattia ja viinirypäleitä sekaan. Hyvällä tuurilla mukaan feta-juustoa. Aina ei ole rahaa salaattiin. Sitten syön vaan mandariinin että saa edes jostain C-vitamiinia. On tärkeää pitää huolta vitamiinien saannista, vaikka ei oo aina rahaa terveelliseen ruokaan.
Kala on pirun kallista. Syön sitten kalapuikkoja.Kasvisten kuituja on tärkeää saada. Suoliston bakteerit tarvitsevat niitä ravinnokseen.
Otan itse C-vitamiinia purkista, sillä vältän hedelmiä nyt, kun olen laihdutuskuurilla. Saanpa ainakin tarpeeksi C-vitamiinia, kun nappaan yhden 500 mg tabletin päivässä.
Kasviksissa on C-vitamiinia.
Rasvainen lenkkimakkara huono ja lihottava, mutta rasvainen liha hyvä ja ravinteikas? Koittakaa nyt päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Vihannekset on halpoja.
Rahat säästyy kun EI OSTA vihanneksia ja hedelmiä.
Kilo appelsiinia 1,69€
Kilo banaania 1,55€
Kilo K-menu suklaakeksejä 3,67€
Kilo Atrian roiskeläppäpizzoja 6,45€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIinkö?
Köyhyyskö meidät sitten lihotti?
Vierailija kirjoitti:
Rasvainen lenkkimakkara huono ja lihottava, mutta rasvainen liha hyvä ja ravinteikas? Koittakaa nyt päättää.
Mitä päättämistä siinä on? Liha on lihaa, makkara jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro on halpaa. Siihen kun lisää pakkasesta marjoja tai sitten hilloa niin hyvä on. Ei sitä kyllä jokapäivä jaksa syödä, mutta täyttää mahan, kun muuta ei ole
Toki täyttää, mutta vain hetkeksi.
Sun ongelma on verensokereiden rajut heilahtelut eikä aito näläntunne. Syöt päivästä toiseen pelkkää hiilaria ja e-koodeja ja valmisruokien kookosrasvoja ja siemenöljyjä ja sitten väität ettei puhdas ja terveellinen ravinto pidä sinua kylläisenä. Kyllä ne pitää kun kokeilee enemmän kuin päivän. Vatsaa kuuluisi täyttää myös juomalla vettä, sellainen 2l/vrk olisi aika hyvä saavuttaa, unohtaen ne limut ja mehut.
Olen eri mieltä. Mä söin parikymppisenä (ja hoikkana) aina aamupalaksi kaurapuuroa niin paljon kuin jaksoin kerralla syödä. Tasan kaksi tuntia myöhemmin mahalaukku alkoi ihan yhtäkkiä kouristella isosti, sillä se oli tyhjä. Eli oli kyllä ihan oikeaa nälkää eikä mitään verensokerin notkahtamista (joka ei minusta ole nälkää ollenkaan). Lopputulos: kaura sulaa niin hyvin mahalaukussa, että se myös siirtyy nopeasti ohutsuoleen ja silloin vatsa alkaa kurniakin pian aterian jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIinkö?
Köyhyyskö meidät sitten lihotti?
Ahneus ja toisten taskuilla loisiminen teidät lihotti ihrapalloiksi. Lisäksi viina. Hik! Ota toki lisää! Nuorempi sukupolvi tarjoaa,
Terveellinen ruoka voi olla myös edullista. Ja vaikka söisikin vain hiilarimössöä, niin määrä ratkaisee. Varmasti jos raha-asiat on huonolla tolalla, elämänhallinta muutenkin hukassa, ei varmastikaan viitsi tai osaa syödä oikein ja liikkua tarpeeksi. Mutta pelkästään köyhyys ei ole se syy lihoa, se on kokonaisvaltaisempi ongelma elämässä ylipäätään ja ylensyönti seurausta siitä.