Lihottava köyhyys
Poistettuun ketjuun tiedoksi hänelle, joka ei ymmärtänyt, miksi köyhyys lihottaa: ei ole varaa ostaa kallista ja ravitsevaa ruokaa. Siksi tulee ostettua halpaa, joka valitettavasti on usein sellaista hiilarimössöä, josta lihoo.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
10 lihapiirakkaa maksaa 2.81. Syön niitä kaksi lounaaksi eli lounaani maksaa 2x 0,28 =0,56€. Yritä keksiä halvempi terveellinen lounas, joka myös pitää nälän.
Olen yli satakiloinen bodari, niin miten olisi pienemmäksi skaalattu versio minun lounaastani kevätdietillä:
200 grammaa X-tra maitorahkaa 0.58e
200 grammaa porkkanaraastetta 0.20e
100 grammaa tomaattia 0.30e
1,08e
20 grammaa proteiinia ja 300grammaa kasviksia. Kasviksia tuossa on siis jo ravintosuosituksen päivittäisestä puolesta kilosta 60%
Tuosta saat kuukauden lounaat 32,4e.
Olen jo lähes eläkeiässä ja käynyt oppikoulun, jossa meillä oli kotitaloutta 1 tunti viikossa tai kahdessa.
Jos siellä ei muuta oppinut, niin seuraamaan ruokaohjeita ja muita iha ruuanlaiton perusjuttuja. Nykyään peruskouluissa ei kai opeteta tekemään kotiruokaa alusta asti, kun monelle kotiruoka = eines?
Kansa lihoo ja voi huonosti. Kasvikset ovat oikeasti halpoja! Niillä lisää ruuan täyttävyyttä, saa kuituja ja sisuskalut kiittää.
Mehut ja limsat ovat täysin turhia! Vesi vie janon kaikkein parhaiten, etkä saa lisä-aineita tai sokerilimuista rasvaa kehoosi. Niin, sokeri muuttuu rasvaksi.
Kannattaa suunnata askeleet marketin pakastealtaille. Halpoja vihannespakasteita on vaikka kuinka paljon. Siitä vain valitsemaan. Iso pussillinen wok-vihanneksia 1.29e ja sekaan 400g broilerin jauhelihaa 2.95e sekä mausteita. Lisäksi reissumiestä 0.79e. Nokare margariinia. Ei maksa paljon. Tuosta syö useamman aterian.
Kyllä sillä kympillä saa parempaakin vatsantäytettä kuin nuo. Tyhmät ei vain tajuu :)