Miksi "yläluokkaiseen tyyliin" kuuluu se että on hyvin hoikka?
YouTubessa kun on näitä "upper class", "old money style" ja "quiet luxury" opetusvideoita, niin niissä esitellään aina tyylejä jotka sopivat vain hyvin hoikille ja kapeavyötäröisille. Aina näitä valkoinen silkkipaitapusero joka housunvyötärön sisälle laitettu. Edes suurin osa hoikista ei näytä hyvältä paidan helma housujen sisälle tungettuna, kun siihen tarvitaan pitkä kapea torso että näyttää siistiltä. Aniharvalla on sellainen vartalo.
Ei mikään ihme että kuninkaalliset laihduttaa itseään. Tyylikkyys on tietynlainen vartalo näköjään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hoikkuus on kaunista ja terveellistä + vaatteet näyttää aina paremmalta hoikan päällä.
Eivät näytä kun ovat 50+vuotiaita.
No pitää olla kyllä tosi laadukas vaate jos yli 50 vuotta käytettynä edelleen näyttää paremmalta kuin uusi.
En ole yläluokkainen, en korkeasti koulutettu, en rikas, teen fyysistä paskaduunia. Silti olen hoikka, syön hyvin, edustava kun viitsin pukeutua vaikka juhliin, sivistyskään ei synny koulutodistuksilla.
Hoikkuuteni on aina ollut todellinen ongelma monille naisille, siihen liittyvää alentamista ja suoranaista solvaamista on saanut kuunnella koko elämänsä vaikka on ihan tavis eikä mikään upper class julkkis.
On yläluokkaista näyttää keskitysleiriltä vapautetulta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos toinen vaihtoehto on näyttää sikalasta karanneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vauraisiin olosuhteisiin syntyneet opetetaan pienestä pitäen huolehtimaan vartalostaan ja kauneudestaan eivätkä he ahmi isoja aterioita vaan syövät sivistyneesti vähän kerrallaan.
Normaaliälyinen ihminen voi halutessaan opetella tämän myös itse ilman kasvatusta, jos tosissaan haluaa pysyä hoikkana läpi elämän. Ihmiset lihovat, koska eivät arvosta hoikkuutta tarpeeksi. Ei ole vaikeaa, kun tekee sen itsensä takia ja muistaa että hoikkuus tuntuu aina paremmalta kuin mässäily.
Olen kanssasi samaa mieltä, että aikuisen ihmisen kohdalla on lähinnä itsestä kiinni millaiselta näyttää ja onko vai eikö ole ylimääräisiä kiloja. En järin arvosta ihmisiä jotka syövät itsensä sairaiksi ja moni ei muuta vielä sittenkään ruokailutottumuksiaan vaikka se olisi jo aiheuttanut terveydellisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika hauska vertaus, koska vielä viime vuosisadan alussa just rikkaat olivat niitä jotka olivat ylipainoisia ja tavalliset ihmiset aliravitun näköisiä. Ylipaino oli vaurauden merkki.
Harvemmin näkee yläluokkaista ihmistä joka olisi ylipainoinen tai tyylitön. Elämäntavat, käytös, olemus, tyyli. Nämä on asioita jotka tulee vähän kun verenperintönä, niitä joko on tai ei ole.
Hoikkuus kertoo elämänhallinnasta. Jos ei pysty johtamaan edes omaa syömistään, ei pysty hallitsemaan kyllä mitään muutakaan.
Yläluokkaisuus muuten edellyttää tietynlaisia lähtökohtia, kuten vanhempien tohtorin tutkintoja ja heidän porvarillisia arvoja. Yläluokkaisuuteen ei voi vain siirtyä omalla päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika hauska vertaus, koska vielä viime vuosisadan alussa just rikkaat olivat niitä jotka olivat ylipainoisia ja tavalliset ihmiset aliravitun näköisiä. Ylipaino oli vaurauden merkki.
Rikkaat eivät koskaan ole näyttäneet sikalan asukeilta. Joka sellaista väittää valehtelee itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat eivät koskaan ole näyttäneet sikalan asukeilta. Joka sellaista väittää valehtelee itselleen.
Mun täti on rikas ja niitten perhe näyttää just sikalan asukeilta kaikki 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Rikkaus ja yläluokkaisuus ovat silti eri asioita. Yläluokkaisuuteen kuuluu sivistys siihen liittyvine alateemisine oppiarvoineen.
Vierailija kirjoitti:
Oon SAIRAALLOISEN ylipainonen ja nuori ja käyttänyt väärin kokaiinia, amfetamiinia ja kaikkea mahdollista laihduttavaa ja en edelleenkään ole laihtunut mikä on ihan käsittämätöntä, koska en kuivillakaan syö pizzoja, suklaata, sipsejä sun muuta. Osaako kukaan sanoa, miksi hemmetissä mun paino ei putoa edes syömättömyydellä? Mikä hitto siinä on??
Olet alaluokkaa
Koska ne videot on vaan videoita, eivät oikeaa elämää. Niissä myydään mielikuvaa siitä, että rikkailla olisi kaikki muutkin halutut ominaisuudet, kuten hoikkuus ja kauneus.
Oikeasti kyllä ylipainoisia on varakkaissakin. Eivätkä kaikki varakkaat ole hyvännäköisiä.
Omissa kollegoissani on kohtuullinen joukko miljonatuloisia. Lähes jokainen on jokseenkin läski tai ainakin vähän plösöhtänyt, mutta niinhän ihmisille käy, kun ikää tulee ja tehdään koko ajan paljon töitä.
Tunnen myös aika monta sukurikasta, ja ihan yhtä lailla heissäkin on myös pulskia ihmisiä.
Toki rikkaissa on hoikkiakin, ja kauniita, ja heillä asia korostuu, kun on varaa ostaa istuvia vaatteita, joilla korostaa sitä ulkonäköä. Mutta eivät kaikki rikkaat ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Rikkaus ja yläluokkaisuus ovat silti eri asioita. Yläluokkaisuuteen kuuluu sivistys
Varmaan sinun toiveunissasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Rikkaus ja yläluokkaisuus ovat silti eri asioita. Yläluokkaisuuteen kuuluu sivistys
Siksi 1900 luvun alussa melkein kaikilla yläluokkalaisilla naisilla oli korsetit, että näyttivät sivistyneiltä, kun eivät siltä näyttäneet ilman korsettia.
Sama vika mulla, paitsi etten ole persu ja koulutustakin on. En kuitenkaan kelpaa suhteeseen edes insinöörille, koska pitäisi olla isommat tulot tuoda talouteen, olla kunnianhimoinen ja eteenpäinpyrkivä ja sopia porukoihin. Kokoomusyrittäjät ymmärtää saman äkkiä. Löytyispä joskus samanhenkistä seuraa, jossa kelpaisi ihan vaan ihmisenä ilman vaatimuksia tulotasosta ja kilorajoista.
T. Rotunainen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Jos olet rikas niin haluaisitko läskin vaimon? Ei tuu mieleen yhtäkään hoikkaa rikasta jolla on läski vaimo.
En halua vaimoa, koska olen hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vauraisiin olosuhteisiin syntyneet opetetaan pienestä pitäen huolehtimaan vartalostaan ja kauneudestaan eivätkä he ahmi isoja aterioita vaan syövät sivistyneesti vähän kerrallaan.
Normaaliälyinen ihminen voi halutessaan opetella tämän myös itse ilman kasvatusta, jos tosissaan haluaa pysyä hoikkana läpi elämän. Ihmiset lihovat, koska eivät arvosta hoikkuutta tarpeeksi. Ei ole vaikeaa, kun tekee sen itsensä takia ja muistaa että hoikkuus tuntuu aina paremmalta kuin mässäily.
Olen kanssasi samaa mieltä, että aikuisen ihmisen kohdalla on lähinnä itsestä kiinni millaiselta näyttää ja onko vai eikö ole ylimääräisiä kiloja. En järin arvosta ihmisiä jotka syövät itsensä sairaiksi ja moni ei muuta vielä sittenkään ruokailutottumuksiaan vaikka se olisi jo aiheuttanut terv
Vanhanaikaista kuvitella, että ylipaino jotenkin välttämättä liittyisi huonoihin ruokailutottumuksiin. Ihminen voi etenkin keski-iässä syödä raivokkaan terveellisesti ja silti kiloja vaan tulee. On lajityypillinen ominaisuus, että etenkin vaihdevuodet tuovat lisäkiloja, ja itse asiassa vanhemmiten ne lisäkilot tuottavat paremman terveyden kuin hoikkuus. Tämä on osoitettu monissa laadukkaissa tutkimuksissa. Terveellisin BMI kuusikymppiselle naiselle alkaa olla 25-30, ei nuorelle naiselle sopiva 19.
Eivät näytä kun ovat 50+vuotiaita.