Miksi uutena vuotena pitäisi syödä perunasalaattia ja nakkeja?
kuka moista paskaa syö, vaikka kaikki naapurit ja jaskat sitä syö ja miksi? itse syön mieluummin sisäfilettä tai kalaa ja kaikki ruokajonosta!!!
Andy
Kommentit (59)
Joudutko tosiaan etsimään netistä tietoa pitääkö sinun syödä jotai tiettyjä ruokia
Vierailija kirjoitti:
Jaa minkä elukan sisäfileetä saa ruokajonosta? Vai tarkoitatko kaupan kassajonoa? Ruokajonohan sekin toki... Naudan sisäfilee pihvit on itsellä jääkaapissa odottamassa iltaa. Ihan itse omilla rahoilla ostettu. Sen lisäksi kyllä syödään perunasalaattia, mutta teen sen itse.
Ruokajonosta saattaa saada mitä tahansa mikä on jäänyt myymättä. Ei nykyään ole mitään jakoja joista saisi jotain tuoretta tavaraa joka tarkoituksella olisi hankittu jaettavaksi.
Miten niin pitäisi? Ei minun ainakaan ole koskaan pitänyt.
Miksei?
Se on niitä harvoja päiviä vuodessa, jolloin ruuanlaitto on päätetty isommalla mittakaavalla. Lisäksi nakkeja saa nyt halvalla.
En mä sitä koneistoa vastaan ala ajatella vastaan, kun kerrankin pääsee itse helpolla.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Täälläpä onkin pyttipannua ja nakkeja. Ja Italiansalaattia 😁
Aika ihme juttu tuo Italiansalaatti Suomessa. Täällä Italiassa aivan sama salaatti on nimeltään Insalata Russa, eli rys sänsalaatti. Mahtaakohan se Italianpatakin jota Italiassa ei ole, olla tuolta samasta itärajan takaisesta maasta peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja perunasalaatti on sellaisen köyhän alemman keskiluokan junttiruokaa. Akateemisissa perheissä on ihan muut perinteet uutena vuotena ja niistä tuo junttisakki ei tajua hölkäsen pöläystä. Siellä alemmassa keskiluokassa perheen iskä on tainnut jo avata ensimmäisen lonkeronsa ja äiti availee kohta saarioisten perunasalaatin muovirasiaa. Hyvää uutta vuotta lapset.
Miksi joku ruoka olisi junttiruokaa? Elelin etelä-Saksassa vauraalla alueella vuosia ja siellä oli tyypillinen JOULUAATON ruoka juuri perunasalaatti ja nakit. Joulua näet juhlitaan vasta joulupäivänä. Saksalaisten perunasalaatti on erittäin hyvää, nakit vallan erinomaisia. Tykkään.
Meillä on aina uutena vuotena tortilloja.
(Perunasalaatti on kamalaa.)
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja perunasalaatti kuuluvat ehdottomasti uuden vuoden aattona syödä. Keitän kunnon mausteliemen vedestä, sipulista ja maustepippureista. Keitän lientä 15 minuuttia jonka jälkeen siirrän kattilan sivuun ja laitan nakit kuumaan mausteliemeen. Nakit saavat olla liemessä 5 minuuttia jonka jälkeen lautaselle ja perunasalaattia nakkien viereen sekä sinappia. Juomaksi alkoholiton olut.
Varmasti hyvä ohje, mutta jätit vastaamatta kysymykseen miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden viimeisenä päivänä kuuluu syödä epäterveellisesti, esim. majoneesi ei edes sula elimistössä, ja ne nakit..... mutta hyviä ne silti on.
Nakit mätänee suolessa, samoin perunasalaatti...
Kuten kaikki ruoka. Kamalaa, eikö?
Ei syödä tänään nakkeja. Meillä uudenvuodenruokana joka vuosi kinkunrippeet leivottuna juustopiiraaseen, eli pellillinen kinkkujuustopiirasta. Pohjaan tulee mm. kaurahiutaleita ja maitoa. Tarjoan sen vihersalaatin kanssa ja hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Täälläpä onkin pyttipannua ja nakkeja. Ja Italiansalaattia 😁
Aika ihme juttu tuo Italiansalaatti Suomessa. Täällä Italiassa aivan sama salaatti on nimeltään Insalata Russa, eli rys sänsalaatti. Mahtaakohan se Italianpatakin jota Italiassa ei ole, olla tuolta samasta itärajan takaisesta maasta peräisin?
Sinä mitään Italiaa nähnytkään...
En syö. En tykkää (kuori)nakeista. Tuntuu et tukehdun kuorenriekaleisiin joten joudun pureskelee ne pieniks ja sylkemään laimutaselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei syödä tänään nakkeja. Meillä uudenvuodenruokana joka vuosi kinkunrippeet leivottuna juustopiiraaseen, eli pellillinen kinkkujuustopiirasta. Pohjaan tulee mm. kaurahiutaleita ja maitoa. Tarjoan sen vihersalaatin kanssa ja hyvää on.
Siis uudenvuodenaaton ruokana. Huomenna syödään kasvissosekeittoa eli kevyillään raskaan ruokaviikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo kysymys. Uusi vuosi on tasa-arvoinen juhlapäivä. Ruoka ei ole niin keskiössä kuin jouluna ja pääsiäisenä.
Ei meillä. Jouluna joutuu vanhempien mieliksi katselemaan työväenluokkaisia sukulaisia, mutta uuden vuoden saa viettää akateemisen kaveriporukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan tehnyt itse hyvää perunasalaattia ja nakkeja. Nam!
On aika työlästä tehdä nakkeja itse.
Ei ole kun tekee kerran vuodessa
Harvassa on ne ketkä moiseen viitsii vaivautua. Harvassa myös ne keillä on valmistusvermaitä.
Ihan jokainen jolla on lihamylly tai yleiskone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan tehnyt itse hyvää perunasalaattia ja nakkeja. Nam!
Sinäkö olet itse tehnyt nakkeja? Se on vale!
Kuka ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo kysymys. Uusi vuosi on tasa-arvoinen juhlapäivä. Ruoka ei ole niin keskiössä kuin jouluna ja pääsiäisenä.
Ei meillä. Jouluna joutuu vanhempien mieliksi katselemaan työväenluokkaisia sukulaisia, mutta uuden vuoden saa viettää akateemisen kaveriporukan kanssa.
Voi raukka. Se onkin paljon parempi, jos psykopatiaan taipuvainen eliittiroska pysyy omissa piireissään ja jättää tavalliset suomalaiset rauhaan...
Milloin tahansa voi syödä mitä haluaa mitä vaan itsellä on mahdollisuus ja varallisuus tehdä. Miksi tällaisia aloituksia pitää aina tehdä? Me syödään tänään päivällä hernekeittoa ja illalla tavallista vihersalaattia ja patonkia. Ei edes aiota valvoa enää puolilta öin ainakaan tietoisesti. Mitään erikoisherkkuja ei ole ostettu. Ollaan miehen kanssa kaksin ja pysytään kotona, vietetään ihan tavallinen sunnuntai-ilta. Itse teen huomenna normaalin työpäivän, koska teen toita omaan laskuun kotona.