Miksi uutena vuotena pitäisi syödä perunasalaattia ja nakkeja?
kuka moista paskaa syö, vaikka kaikki naapurit ja jaskat sitä syö ja miksi? itse syön mieluummin sisäfilettä tai kalaa ja kaikki ruokajonosta!!!
Andy
Kommentit (59)
Koska muutkin juntit syö
Itse syön sushia
Oletko koskaan tehnyt itse hyvää perunasalaattia ja nakkeja. Nam!
Syön nakkeja ja perunasalaattia kymmeniä kertoja vuodessa, tykkään. Tykkäisin mä sisäfileestä ja kalastakin, muttei täällä ruokajonossa välttis ole oikein mitään, ja mulla ois turhan pitkä matkakin.
Emme syö suomalaista lihaa emmekä maitotuotteita
Mä opin vasta aikuisena että se on joku uuden vuoden perinne. Vanhempani eivät opettaneet lapsuudessa tätä perinnettä minulle. Itse en syö kun en tykkää niin paljon että itselle ostaisin noita.
Vierailija kirjoitti:
Mä opin vasta aikuisena että se on joku uuden vuoden perinne. Vanhempani eivät opettaneet lapsuudessa tätä perinnettä minulle. Itse en syö kun en tykkää niin paljon että itselle ostaisin noita.
Mäkin hoksasin vasta, kun muutin omilleni, että jotkut syövät nakkeja ja perunasalaattia uutena vuotena. Meillä ei lapsuudenkodissani ikinä tehty niin. En ole kyllä oikein itsekään tätä perinnettä harrastanut.
Ei tietenkään pidä syödä.
Joku joskus lanseerannut nakit ja perunasalaatin uuden vuoden sapuskaksi ja siitä on sitten muodostunut muka käytäntö.
Jokainen voi vapaasti syödä sitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
On aika työlästä tehdä nakkeja itse.
Se on perinne, vähän niinkuin kinkku ja joululaatikot jouluna tai sima ja munkit vappuna. Mikään pakko ei ole noita perinteitä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun tekee kerran vuodessa
Niin just miksi uutena vuotena? Ei kai se mikään sääntö ole vaan joillakin vain sellainen tapa. Tykkään kyllä perunasalaatista mutten suomalaisesta johon laitetaan ties mitä esim. omenaa ja jopa juustonkappaleita. Isoja jauhelihapihvejä itse tehtynä mieluummin kuin nakkeja perunasalaatin kanssa. Itse syön syön kylläkin lohikeittoa ja alkuruokana sillisallaattia.
Ei pidä! Voit iha ite päättää mitä sä syöt.
Täälläpä onkin pyttipannua ja nakkeja. Ja Italiansalaattia 😁
On ällöjä nuo valmiit perunasalaatit, kaikki ne majoneesipohjaiset.
Jaa minkä elukan sisäfileetä saa ruokajonosta? Vai tarkoitatko kaupan kassajonoa? Ruokajonohan sekin toki... Naudan sisäfilee pihvit on itsellä jääkaapissa odottamassa iltaa. Ihan itse omilla rahoilla ostettu. Sen lisäksi kyllä syödään perunasalaattia, mutta teen sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun tekee kerran vuodessa
Harvassa on ne ketkä moiseen viitsii vaivautua. Harvassa myös ne keillä on valmistusvermaitä.
Eiköhän jokainen syö just sitä mitä haluaa. Ja jos haluaa niitä nakkeja ja perunasalaattia, niin se on ihan ok. Aika junttimaista on muutes haukkua yleensäkkään mitään ruokaa paskaksi.
Ei tarvitse. Saa syödä ihan mitä haluaa tai voi olla normaalilla ruualla.
En syö koskaan perunasalaattia ja nakkeja, en edes uutena vuotena.